روايات

رواية قلوب قست الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنين ابراهيم

رواية قلوب قست الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنين ابراهيم

رواية قلوب قست البارت الحادي عشر

رواية قلوب قست الجزء الحادي عشر

قلوب قست
قلوب قست

رواية قلوب قست الحلقة الحادية عشر

هما الي إضطروني أعمل كده خصوصا إنهم عارفين إن أنا مظلومة بعد ما وصلت لأوضتي بدقايق لقيت مي جاية وبتزعق إنتي فين إنتي فين؟ دفعت الباب بقوة و بغضب قالتلي إنت مالك بيا؟ عايزة تدخليني في القضية ليه؟ كنت ببصلها وهي بتزعق وتشتم وأنا على أخري منها و في لحضة قربت منها وإديتها حتة قلم خليت بوقها نزل د.. م من حرقتي غمضت عنيا و كملت ضرب وفين يوجعك مسبتهاش إلا لما زمايلنا إتلمو علينا حوالي 5 بنات مسكوني و في الي راحولها قعدو يفوقوها قال يعني اغمي عليها قمت مسكتها وسحبتها برة الأوضة وقفلتها وقعدت بعد ما ضربتها حسيت إني شفيت غليلي شوية لأن هي السبب في كل الي بيحصلي حليمة راحت تحضر دروسها و أنا فضلت قاعدة في الأوضة كرهت عيشتي كلها شوية و الأمن جه وطلبو مني أروح للمديرة الي لقتهم إستدعو البوليس وأخدوني أنا و مي الي وشها كله كان كدمات وخراميش بدأو التحقيق معانا و أنا على قد ما حاولت أشرحلهم محدش رضي يصدقني
قالولنا إتصلو بأهلكم ييجو أنا قولتلهم مش هتصل بحد أنة دلوقتي بقيت بالغة والي عايزين تعملوه إعملوه مي إتصلت بوالدتها وبعد ساعتين جات هي و أمي و ابو مي
ام مي اول ما شافت حالة بنتها كانت عايزة تيبجي تتهجم عليا لولا الضباط مسكوها وقعدت تقلوهم البت دي طول عمرها بتاعت مشاكل كل مرة مبهدلة بأهلها المهم إنها فضحتني قدام الناس
الضابط قلها: إنتو أحسنلكم تحلو مشاكلكم بينكم وبين بعض ولو مش عايزين خلونا نعمل إجراءاتنا
هنا نطق جوز خالتي لا خلاص مفيش داعي دي بنت خالتها يعني أهل في بعضهم وعادي يتخانقو ويتصالحو مع بعض وبص لمي وقالها قومي معايا
قامت خالتي بتحفز: الكلام ده مش هيحصل
كانت عايزة تشتكي بيا بس جوزها بصلها بصة بلعت باقي الكلام في بقها رجع بص لمي وقالها قولتلك قومي
قفلنا على المحضر و طلعنا خالتي وجوزها و مي كانو ماشيين قدمنا و أنا وأمي وراهم
أمي جات تمشب جنبي وهي بتلوم فيا
أنا هنا إنهرت وقعدت في الأرض و أنا بصوت قدام الناس: باااس كفاية بقا كفاية أنا تعااابت تعبت إنتي إيه الي جابك كل الي أنا فيه دلوقتي بسببك
والناس بدات تلتفت ليا و أمي كانت مصدومة مني وبعد شوية بدات تهدي فيا وبتاخدني على قد عقلي عشان أقوم و الم الفضايح الي عملتها قدام الناس
قومتني ورحنا للإقامة لقينا مي بتلم في هدومها و أنا وماما روحنا للمديرة عشان نشوف حل قضية السرقة إيه؟
قالتلنا إن والد مي دفع كل حاجة للبنت و حل الموضوع
أنا مفرحتش لأن أنا كل الي نابني هو البهدلة و الفضايح
المديرة قالت لنا إن طلع قرار بفصلنا أنا ومي من الأقامة أنا مهتمتش لأني خلاص تعبت روحت ولميت هدومي عشان ارجع للبيت و أنا كل الي بفكر فيه إمتى أوصل و أنام كل الي عيزاه دلوقتي إني أنام يمكن أهرب شوية من المشاكل دي
لما وصلت للبيت بصيت لماما و أنا بقولها بعدم مبالاة: ياريت لوعندك أي كلمة عايزة تقوليهالي إحتفضي بيخا لنفسك عشان انا خلاص فقدت أخرة ذرة صبر عندي
دخلت اوضتي ونمت لحد بعد العصر وحصل الي مكنتش عاملة حسابه نبيل كان جاي من برة وبيصرخ بإسمي بأعلى صوتو إقتحم عليا الأوضة و جرني من شعري وسحبني للصالة وقلع الحزام ونزل فيا ضرب فاكرني صرخت أو إستجدت؟ أبدا أنا زي ماأكون فقدت إحساسي هو كان بيضرب في كل حتة في جسمي و أنا بدات أنزف و أنا ببصلهم كانت كأن الصورة مشوشة قدام عنيا حتى نبيل وقف ضرب وهو مفزوع من منظري وبصري شاخص بالطريقة دي قعد يضرب على خدي وهو بينادي عليا بخوف عشان أفوق
لما شافوني كده إتصلو على جارنا عشان ييجي ياخدني للمستشفى
مش فاكرة كل الي حصل وقتها كنت شبه غايبة عن الوعي و أنا بسمع الدكتور بقلهم ليه تعمله كده حرام عليكم الحالة الي وصلتلها دي و كمان كان في إيد بتمسح وشي من الدم تقريبا بعد كل الضغط ده ويومين من غير أكل ولا نوم عقلي إنطفى وغبت عن الدنيا دي كلها مش عن وعيي بس عارفين كان إيه أصعب حاجة في وسط كل الي حصلي ده إني ملقتش الحنان أهلي كلهم محدش كان بيسالي عليا ريحانة إيه الي مضايقك؟ ولا حد وقف جنبي
فضلت نايمة في للمستشفى لليوم الي بعده صحيت على صوت الممرضة وهي بتصحي فيا عشان أكل
صحيت و أنا مش فاهمة حاجة انا فين و إيه الي حصل قعدت ساعة عقبال ما إستوعبت إديا كلهم رضوض ورجلي مكسورة
صعبت عليا نفسي ساعدتني الممرضة عشان تأكلني بعد شوية ماما دخلت وهي بتقولي بتردد إنتي كويسة يا بنتي؟
إبتسمت بسخرية و أنابقول في نفسي و اخيرا ماما سألت
أم ريحانة بترجي: بعد شوية البوليس هيدخلو عشان يسألوك عن الي حصلك لما ييجو قوليلهم إنك وقعتي من الدرج

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلوب قست)

اترك رد

error: Content is protected !!