Uncategorized

رواية جحيم عاشق الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية جحيم عاشق الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية جحيم عاشق الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية جحيم عاشق الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

كل الأصوات حول صلاح هي صوت جميلة وبس صوت الدكتور وهو بيقول حامل مش شايف حد خالص وفجأة صوت الرصاص خرج والكل واقف مصدوم من الدم  وأولهم خالد  …… 
خالد بيبص لأبوه في فزع شديد وهو حاطط إيده علي بطنه بيمنع الدم مكان الرصاصه  كل حاجة قدامة بدأت تتلاشى وهو ببقع علي الأرض … بس كانت أول أيد تلحقه كانت إيد حمزة اللي اتخض جامد وكان موهوم من اللي حصل  ….!!!!! 
حمزة بخضة …. خالد خالد …. خالد رد فوق ….!!! 
بدأ يزعق وصوته يعلي وهو موجه كلامه لصلاح اللي واقف وكأن العالم اتبدل وهو مش موجود في العالم بتاعتنا …. 
حمزة بزعيق أكتر …. أنت عملت إيه أنت مجنون …. أطلبوا الأسعاف بسرعة بدال مانتوا واقفين كدا  يالاااااااا …… !!!!
بدأ نفس خالد يقل بل واتقطع.. في الوقت دا شاله حمزه هو واحد من الجيران ونزلوا ركبوا عربية حمزة واتجهوا علي المستشفي بسرعة ….. 
وصلوا المستشفي في وقت قياسي … حمزة بزعيقدكتور بسرعة بسرعة دكتور حالة طوارئ …. !!! 
اجتمعوا الدكاترة كلهم والممرضين حوالين خالد وأخدوه واتجهوا بيه نحو غرفة العمليات  وفضل برا حمزة وصلاح أبو خالد اللي كان لسه في دوامة شروده  …. قتل أبنه بإيده ضيع عياله بإيده البنت والولد اللي كانوا حيلته وسنده في الحياة خلاص بح واحد مهدد بالموت والتانية هربانه وسايبه البيت عند فكرة تذكر جميلة حس بالحقد من ناحيتها وبقا عنده العزيمة والإصرار أنه يقتلها عن الأول الأن هي السبب في كل حاجة بتحصل لو شاف جميلة قدامة هيقطعها بسنانه ….. 
فضل خالد في أوضة العمليات حوالي ساعتين ونص كل دا والدكتورة بتحاول تخليه علي قيد الحياة ولكن حالته صعبة وتبقا معجزة لو عاش ……. 
حمزة واقف قدام أوضة العمليات حاسس بالخوف شويه مش عارف هو قلقان علي مين علي خالد ولا علي جميلة ولا علي مين تخيل للحظة أن جميلة هي اللي مكان خالد كان إيه اللي هيحصل لو الرصاصة جات في جميلة ….. فاق حمزة علي خضة والدكتور خارج من أوضة العمليات ….. 
قرب حمزة من الدكتور  ….. خير يادكتور هو حالته عامله إيه …؟؟؟!!!! 
الدكتور بأسي ….. أنا عارف أنكم مؤمنين بالله ……؟؟! 
صلاح عند النقطة دي فاق علي كلمة الدكتور وقرب منه في فزع شديد ….. !!!! 
_ أبني ماله يادكتور …. 
الدكتور …..!!!!! 
                     ⁦(◍•ᴗ•◍)❤⁩⁦( ◜‿◝ )♡⁩
عند جميلة وراسيل ….!!! 
وصلوا جميلة وراسيل لقنا نزلوا من القطر ومن هناك ركبوا تاكسي أخدهم لحد بيت راسيل …..!!! 
جميلة بتوتر …. انتي واثقة من الخطوة اللي هتعمليها …..!!! 
راسيل بشجاعة …. أيوه جه الوقت اللي أقدر أصحح فيه غلطي وأساعدك حتي لو بطرفة عين حتي لو فيها موتي أنا ….. 
جميلة ….. أنا خائفة ياراسيل ….! 
راسيل …. لاء متخافيش إن شاء الله خير … 
وقف التاكسي قدام بيت راسيل اللي في الصعيد …. نزلت وأخدت شنطتها …. !! 
نزلت وراها جميلة اللي كانت موهومه من جمال البيت …. بيت جميل كبير شبه القصر ولكن علي الطراز الصعيدي باين عليه بيت ناس كبيرة في البلد ألوانه هاديه تدل علي أنه من زمان مش جديد .. لبعض الوقت حست جميلة بالخوف الشديد من اللي جاي غير أنها قلبها مقبوض ودايما في خيالها خالد ونفسها تكلمه هي حاسه بحاجة غريبة ومشكلة أكبر من اللي هي فيها …. ! 
دخلت راسيل وهي ماسكة الشنطة بتاعتها في إيديها  ووراها جميلة اللي ماشية رجليها بترتعش … !!! 
وصلوا قدام الباب وراسيل خبطت … فتحت ست في الـ45 من عمرها باين عليها الطيبة والحنية ولسه شباب ….. أول ماشافت راسيل أخدتها بالحضن وفضلت تبوس  فيها جامد …. !! 
خديجة والدة راسيل ……. راسيل وحشتيني جوووي  جوووووووي  ياحبيبتي وحشتيني  مجلتيش أنك چاية يابتي  لية كان أخوكي چابك من المحطة حتي … وبعدين مش زين محرض عليكي ترچعي لوحدك يابتي دلوجتي جدك لو عرف هيجلبها علينا …. !!!  ( اللهجة صعيدي ياشباب ) 
راسيل بهدوء وهي بتبتسم واتكلمت صعيدي  ….  أهدي يا ياأمي أنا أهوه جدامك مافيش حاچة .. وبعدين زين هيعرف منين أني چيت لحالي وهو مش هنا مسافر في مأمورية …. وبعدين بصت وراها وقالت لأمها …. وبعدين أني مش لوحدي يا أمي معايا ضيفة ….. ؟؟! 
خديجة بستغراب …. ضيفة ضيفة مين دي يابتي …
خرجت جميلة من وري راسيل من بعد راسيل ما بعدت من قدام جميلة  فبانت جميلة في هيأتها الجميلة بنت متوسطة الطول جسمها عادي بشرتها عاديه خمرية عينيها عسلية لابسة خمار ملفوف بطريقة حلوه علي فستان واسع  ولكن باين عليها البهدله …. ،⁦( ˶ ❛ ꁞ ❛ ˶ )⁩
راسيل لأمها …. دي جميلة يا أمي صاحبتي من القاهرة وتبجا أچمل وأعز صديقة عندي …… 
خديجة بترحيب …..  أتفضلي يابتي أتفضلي ….. نورتينا نورتي الصعيد كلها …. 
جميلة بخجل …. شكراً لحضرتك أووي ياطنط … 
الكل أتجمع أول ما دخلت راسيل وجميلة كان الوقت حوالي الساعة 4 العصر ……  والكل راح علي راسيل وبدأوا يسلموا عليها ….. 
يوسف والد راسيل وكان أول واحد يقابلها وياخدها بالحضن ….. أتوحشتك جوي يابتي حمد الله علي السلامة يابت الصعيد …. 
راسيل … واه يابوي لساك بتجولي يابت الصعيد …. 
يوسف … وتفضل أجولك كده لحد ماموت … 
راسيل …. بعد الشر يابوي أن شالله أني ولا يحصلك حاجة أنت ….!!!! 
حازم  من وري راسيل ….. ياااااااه ياعبصمد علي الرومانسية اللي بتنزل منك …. 
راسيل وهي بتلف لحازم وأخدته بالحضن ….. وحشتني أوووي يازومي والله  يادكتور الفقر أنت ????????????
حازم الأدهمي أخو زين الأدهمي وراسيل الأدهمي …. 
حازم …. بكره تيجي تقوليلي أكشف عليا ياحازم وأنا أقف وأشوح بإيدي كدهون وأقول لاااااء سبوها كانت شخه .. أقصد شاكة في قدراتي ???????? 
راسيل والكل ضحكوا علي طريقة حازم …. 
شكلك نسيتي چدك ياراسيل ….؟!!!! 
راسيل بفرحة وسعادة  وهي بتحري علي جدها وأخدته بالحضن وباست إيده ….. چدي  اتوحشتك أكتير والله الصعيد هنا ماتبقا صعيد من غيرك ياجدي ….
حسين …. والله شكلك بكاشة يابت يوسف هههههه 
راسيل ….بجا كده ياجدي دا انت الوحيد الحاجة اللي الحلوه اللي في حياتي ……♥️♥️
حسين …. ربنا يحفظك لينا يابتي ….
في الوقت دا عطست جميلة بصوت مسموع خلت الكل بص ناحيتها بتساؤل  …… 
حسين الچد بخشونه مين دي ياراسيل ….. ؟؟؟؟!!!! 
راسيل بتلعثم……… دي ..دي …دي جميلة صاحبتي من القاهرة …. جات معايا هنا …!!! 
قرب منها حازم وهو بيصفر ….  أوعي بقااا …. 
خديجة بصرامة ….. واد يا حازم اتحشم وأبعد عن الضيفة  … وبعدين قربت من جميلة اللي كانت واقفه حاسه انها علي كوكب غير كوكب الأرض  ….. 
خديجة … تعالي يابتي سلمي علي  العيلة …. 
جريت راسيل علي والدتها وجميلة ووقفت قدامها وقدام أبوها …. معلش يا ماما جميلة مش بتسلم علي رجالة …. أصلها أزهرية ….. 
الكل باستغراب …. تمام …
حسن ….. وأنت تبچي بت مين يابتي ….
جميلة وهي بتحاول تطلع صوتها  …. بنت صلاح الدمنهوري …. 
 حسين …….أمممم ….. وأنتي مع راسيل في نفس الچامعه …. 
راسيل بسرعة …. لاء ياجدي … جميلة شريعة وقانون عشان هي أزهرية .. وانا كلية حقوق واتعرفنا علي بعض في مكتبة وبجت صاحبتي المقربة …… 
حسين …. نورتينا يابتي أم زين 
خديجة ……. نعم 
حسين …….. خدي الضيفه وضايفيها واجعدي معاها وابعتي لفاطمة تيجي تسلم علي بنت عمها  …. وبعدين بص لراسيل وقالها ….راااسيل تعالي ورايا علي المكتب …. 
راسيل ببعض من الخوف …. حـ ..حاضر ياجدي …. ومشت راسيل وري جدها بعد ما طمنت جميلة أن كل حاجة هتبقا بخير إن شاء الله وإنها تفضل مع والدتها هي تهتم بيها …. 
دخلت راسيل أوضة المكتب بتاعت جدها وهي متوترة جداً ومش عارفه هتقول إيه حياتها ولا حياة صاحبتها اللي هتكون علي الحافة خلاص الحيرة أكلتها …. 
حسين بهدوء وشموخ أيوه وهو حسين الأدهمي كبير عيلة الأدهمي ومن أكبر الناس في الصعيد معروف بشموخه وهيبته وهيبة أولاده وأولاد أولاده بيمتلك أراضي كتير وخيره مغرق البلد  أيوه هو رجل كبير ملامحه يبان عليهم الجديه والقسوة ولكن في نفس الوقت عنيه بتبين أنه أنسان حنين جداً جداً  ….
حسين …. تعالي ياراسيل … 
راسيل بتوتر بأن عليها …. أنت طلبتني ياچدي … 
حسين …أيوه ياراسيل …أقعدي …!! 
قعدت راسيل قصاد جدها بتوتر كبير ….. خير يا چدي …؟؟؟!!!! 
حسين بهدوء …. احكيلي مين البت دي وإيه جابها هنا ومش من عادتك أنك تجبي صحباتك هنا البلد مع أن فيه كتير  تتحايلوا عليكي بس انتي رفضتي ومتجولليش أنها أصرت عليكي لأنها باين عليها وراها مشاكل كتير يابتي فاحكي الحچيچة  من غير لغبطة في أي كلمة واحده …. عشان كدا كدا هعرف الحقيقة وأنتي في الوقت دا اللي هتكوني چدامي وأنتي عارفه عقابي إيه وعامل أزاي …..!!!!! 
راسيل برعب هي عرفت خلاص أنها لازم تحكي وتتكلم علي كل الحقيقة هي مش قدامها حل تاني غير دا وإلا مستقبلها وكل حياتها هضيع والتاني مره تفكر في نفسها قبل جميلة …لكن المره دي هي هتعمل كدا عشان جميلة عشان تحميها ….. 
حسين ….هتفضلي ساكته كدا كتير ..لو مش عاوزه أنتي حره أنا الأخبار بتجيلي وري بعضها من مصر فاتكلمي عشان وفاتي من عقابي يابتي …. !!! 
راسيل وهي بتهز دماغها بمعني أنها هتحكي ….. الحكاية ياچدي …….!!!!؟؟؟ 
                  ????⁦(灬º‿º灬)♡⁩⁦(◍•ᴗ•◍)✧*。⁩????
في بيت في الصعيد أقل ما يقال عليه لوحة فنيه جميلة …
فاطمة وهي بتتكلم في التليفون …… هيييييييي وأخيراً هتنزل بقا  ياعم الدنيا من غيرك ضلمه ????????
التلفون …… 
تمام هسكت ومش هقول لحد بس أنا هستني عشان أشوفك أنا أول واحده ماشي … 
التلفون ….. 
فاطمة …. تمام ماشي يادنجوان ????
التلفون ….
فاطمة ……. يابني متنساش أني دكتورة أنت هتستقل بيا ولا إيه … أوعيي يغرك شيطانك وبقولك أني أقل من بنات مصر جمال لاء دا أنا أوقفهم طابور طابور كدا وأهز الأرض بجمالي أنت بتقول إيه ….. اللهم زدني تواضع ????????
التلفون ….. 
فاطمة …. أكيد بهزر. .. تمام سلام بقا …. هستناك علي فكرة …. 
التلفون …..
فاطمة … تمام سلام ….. 
قفلت فاطمة التلفون وحطته علي قلبها أمته يحس بحالي بقا ياربي دايما بيعاملني كأني أخته وأنا قلبي مش هيبطل يحبه حتي لو أخر يوم في عمري وهستناك  ومش هتكون لغيري أبدا …
في الوقت دا الباب اتفتح بسرعة …. 
حازم …. يابطوطأخبارك ياكبير …. 
فاطمة بخضه …. اتفوه عليك يا حازم. أيكش يوعدك بحد يقطعك الخلف زي ماأنت مقطعهوني كدا …. 
حازم  …. ليه بس يابطوط مفروض تكون اتعودت كدا ياسطا بقا …. 
فاطمة …. هو انت ياحازم ياحبيبي معندكش دم … 
حازم ….لاء …
فاطمة بغيظ ….قوم غور يالااا من هنا أحسلك … 
حازم … أنت اللي خسران ياكبير كنت جايبلك خبر أنما إيه انواع سقع ????????
فاطمة بفضول … إيه هو إيه ياولد يا حازم ….؟؟!!! 
حازم وهو بيمد إيده لفاطمة عشان تبوسها … بوسي وأنا أقولك …. 
فاطمة … إن شالله تنضرب في مصارينك ياحازم قول بدال مارميك من الشباك وانت عارف مجنونة وأعمالها ….. 
حازم … طول عمرك دبش يابنتي أقسم بالله وعوزاه يحبك قال ???? 
فاطمة … حاااااازم … 
حازم … خلاص خلاص هتاكليني  … بصي يا ستي البت راسيل رجعت من السفر النهارده  ..  بس إيه معاها حتة مكنة مزه مزه يعيني بس أزهرية فا أمي جالتلي أجر أجولك عشان تروحي تشوفيها وتسلمي عليها وعلي البت راسيل …. 
فاطمة بسرحان ….. بنت وحلوه …. ؟؟!! 
حازم …. جوي جوي كمان … 
فاطمة وهي بتضربة علي كتفه …. غور يالااا وأنت كل أخبارك زفت  ….بيتكلم خمسين لغه في الدقيقة الواحده ….????
حازم … أنا غلطان أصلاً اني معبرك جتك القرف في سحنتك وانتي عيونك حلوه كدا ???????? 
فاطمة … أقسم بالله مجنون ???????? 
نزلت فاطمة وراحت علي بيت عمها تشوف مين هي الضيفه …. 
                        صلوا علي أشرف خلق الله 
حسين بزعيق …. حاااااامل … حامل كمان وحرااااام  مستحيل تقعد في بيتي لحظة واحده ….
الكل في خضه …!!!؟؟؟؟ 
يتبع….
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عنيد غير حياتي للكاتبة لبنى عبدالعزيز

اترك رد

error: Content is protected !!