روايات

رواية عشق الجاسر الفصل التاسع 9 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل التاسع 9 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر البارت التاسع

رواية عشق الجاسر الجزء التاسع

رواية عشق الجاسر
رواية عشق الجاسر

رواية عشق الجاسر الحلقة التاسعة

#روايه عشق الجاسر#
#part”9″#
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المساء
جه جاسر من الشركه وقعد في الجنينه
عند عشق
عشق تصرخ:اييي جات ازاي وامتا دا حصل
صفاء:مالك يا بت خايفه كدا ليه
هي لسه مكلماني دلوقتي وقالت ليا انها راحت ديسكو محترم وابن ناس
عشق:اييييييي ديسكو

 

 

 

صفاء:اه ديسكو اختك هتجبلي الجلطه يا عشششق
عشق:انا لازم اتصرف دي مجنونه رسمي
ثم توجهت إلى الجنينه
وشافت جاسر قاعد وقالت فرصه يساعدها
عشق:احم ممكن اطلب طلب
جاسر بعشق:اكيد
عشق:ممكن توديني ديسكو محترم وابن ناس
جاسر بصدمه:كح كح كح كح ايييي ديسكو
عشق:متفهمنيش غلط اصل اختي لسه جايه من الولايات المتحدة الأمريكية انهارده وراحت علي ديسكو محترم وابن ناس ف عاوزاك توديني الديسكو دا
جاسر:وانتي عندك اخت من امتا يا عشق
عشق:من زمان
جاسر: مقولتيش يعني ثم يغير الموضوع بعد تغير ملامح وجهها
ومسك الفون واتصل على زين

 

 

 

جاسر:انت نايم
زين:لا برقص عاوز اي في وقت زي دا
جاسر:اخلص شوفي ديسكو محترم وابن ناس
زين بصدمه وفزع وهو يقوم من علي السرير:الو مين معايا انت جاسر صح مستحيل انا مش قادر علي كل دا منك انهارده الصبح تقولي يلا علي لبنان صد رد وهناجي ودلوقتي بتقولي ديسكو لا القيامه هتقوم النهارده
جاسر: زين اخلص
زين:حاضر حاضر هسأل كريم
..ف كريم يحب هذه الأشياء ف هو اخو زين..
جاسر:ماشي
كان كريم يشاهد فيلم رعب
يدخل زين بصوت عااالي:كررررررريييم
كريم :يلعن ابو الشغلانه دي في ايه يا زفت حد يدخل علي حد كدا
زين:دخلت عليك الحمام يعني
كريم:لا بعد دخلتك دي خايف مخلفش تاني عاوز اييي
زين:عاوز اسم ديسكو محترم وابن ناس
كريم:لمين يعني
زين:لجاسر

 

 

 

كريم بصدمه:ايييييييييييييييه جاسر مافيش غيرو انت بتهزر صح
زين:اخلص هو علي الخط وخايف يكون بيشتم فيا وفيك اصلا
كريم:طيب طيب في واحد اسمه****
زين:جاسر انت معايا لسه
جاسر:يا ولاد*** دا كلووو علشان اسم ديسكو
ثم قفل الخط ونظر لتلك التي تموت من الضحك
جاسر:كدا ينفع تفضحيني كدا يلا قدامي
ثم راحوا المكان هذا
عشق:هو انت دخلت هنا قبل كدا
جاسر:لا بس علي ايدك دخلت😂
عشق:مش عارفه اشكرك ازاي والله يا جاسر بيه
جاسر:ما بلاش ألقاب يا عشق قولي جاسر عادي

 

 

عشق:اهييي هناك
ثم قالت:اييي اللي بتهببيه دا يا بنتي
قمر بشوق محتضنه عشق وهي في حاله سكر:وحشتيني يا جزمه يا بنت رباط الجزمه
عشق:ههه لسه زي ما انتي
وخرجوا براا
قمر:مين الواد الموز الحلو دا جوزك
جاسر بصدمه:هي بتقول عليا كدا
عشق بحرج:مش وقتوا كلام دخلها معايا العربيه اوديها البيت
جاسر نظر ليها وهي فهمت انوا مينفعش وهي فعلاً غبيه
وتوجهوا نحو بيت عشق ودخلوا الأوضه بتاعتها وكانت كلها صور من وهي لسه عندها شهر لحد دلوقتي
جاسر في حاله صدمه وعشق مشغوله في تعديل قمر علي السرير
عشق:يلا نمشي
جاسر متنح من الصدمه وقال:دي انتي صححح
عشق:احم اه
جاسر:ثانيه واحده كدا
ومسك الهاتف والتقط جميع الصور

 

 

عشق :احم ليه صورتهم
جاسر :هتعرفي بعدين
انتي دلوقتي افضلي مع اختك وتبقي تعالي في اي وقت
عشق:بس
جاسر بصرامه:خلاص يا عشق انا قولت اقعدي
عشق: شكراً جدا
ثم خرج جاسر من البيت متوجه اللي القصر
ثم نااامت أبطالنا
*******
صباح يوم جديد يستيقظ جاسر بدري يقعد على السرير ويقول:انا اول ما شوفتك يا عشق وانا حسيت بإحساس غريب بس فعلاً تطلعتي انتي عشقي انا بجد مش مصدق روحي الحمد لله يارب بس هي اتغيرت اويي وانا اللي كنت بدور عليها في كل حته وفي الآخر هي جات بنفسها ومعرفتهاش انا بجد مصدوم من نفسي وحاسس أن في حاجه حصلت في حياتها شقلبطها انا لازم اقول لشرقاوي يفرح معايا
كان دا كلو بيتكلم مع نفسه ،وكان رايح يقوم بس شاف الباب بيتفتح بهدوء استدعا النوم ودخلت عشق
واول ما دخلت ديرت وشها :اوففف بقا هو كل ما ادخل الاقي جاسر من غير قميص لا بجد كدااااا كتير وانا بضعف بصراحه انا لازم اقول ليه يبطل ينام كدا
وراحت تعمل عاملها وهي خارجه من الحمام كانت بصه علي رجليها وهوووب اصتدمت في جسمه الصلب
عشق: عاااااااااااااااااااااا
جاسر حط ايدو علي بؤها
جاسر بديق: ايه هتفضحيني بتصوتي لييي
عشق:لا اتجعزت مش اكتر وبعدين بطل تخدني يا عم
جاسر:عم؟؟

 

 

عشق بتوتر :احم ع عاوزه اقولك ع علي حاجه
جاسر:قولي
عشق:م مينفعش كدا
جاسر:ازاي مش فاهم
عشق:يعني احم تبقا البس حاجه علشان انا بدخل
جاسر:وايه يعني يا عشقي
عشق في نفسها ،ما هذا الأحمق هل يناديني بعشقه أم انا اللي جننت
جاسر:عشقي مالك سرحانه في ايه
عشق:م مافيش
جاسر بجديه:هو انتي بجد متعرفنيش ولا حتي فكراني
عشق بتوتر من قربهم:و وانا شوفتك فين يعنيي
جاسر:انتي مش فاكره حاجه من طفولتك ولا ايه
عشق بيأس: ودي حاجه تتنسه بردو
جاسر لاحظ تغير ملامح وجهها:مالك
عشق:مفيش ،حضرتك عاوز حاجه اعملها قبل ما اخرج
جاسر:لا يا عشق بس هتاجي وتقولي ليا حصلك اي
عشق: انشاء الله عن إذنك

 

وخرجت عشق وهي تتذكر الماضي الحزين
اخد شاور بارد ولبس بدله رصاصي غامق أنيقه وخرج بوسمته المعتاده
بعد ما أكل خرج من بابا القصر
….:جاسر
ياتري مين بينادي علي جاسر وايه حكايه طفوله عشق يتبععععععععع…………….!!!
رئيكم ومش هقول الكلام بتاع كل بارت

 

اترك رد

error: Content is protected !!