روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه البارت الثامن والعشرون

رواية ملكت الحمزه الجزء الثامن والعشرون

رواية ملكت الحمزه الحلقة الثامنة والعشرون

ملك مسكت ف حمزه بخوف وخضه
حمزن بحنيه: حبيبي اهدي
حمزاوي قام وقال بحده: ده مين ده هو مفكر نفسو داخل زريبه ولا اييي
يامن قام بسرعه وقال: اهدا يحج نا هطلع نا والشباب اشوف اللي حصل
حازم بهدوء: ايوااا متقلقش يحج نتا
حمزه بهدوء: خليكي هنا كملي اكلك ومتخرجيش
خليكي معاها يحور
حور اومت براسها وكلهم خرجو
حمزه ببرود: هوو نتا داخل زريبه اعرف كويس نتا واقف فين فاهم وبعدين تتكلم بادب بدل معلمك نا
سيد بعصبيه وهمجيه: بنت اخويااا فين يلااا
حازم بعصبيه: احترم نفسك ونتاا بتتكلم مع اخوياااا يجدع بدل مطربقهااا عليك وعلى اليوم اللي فكرت فيه انك تدخل هنا
يامن مسكو لانو حس انو هيتهور ولانو حازم عصبي وعصابو فالته مسك فيه جامد
حمزاوي بهدوء: نتا عايز مين بالظبط
علي بعصبيه: بابا نتا بتتكلم معاه بادب نتا م شايف داخل ازاي
حمزه بتحذير: علي
سيد بعصبيه: عايز بنت اخويااا ملك القشيري
كلهم اتصدمو
حمزه ببرود: قولتلي ممممم بنت اخوك جاي بعد عشر سنين تقولي بنت اخويااا
سيد بعصبيه شديده: اه بنت اخوياااا اللي حضرتك خاطفهااا
حمزاوي بصدمه: خاطفهااا خاطفهاا ايي نتاا اتجننت
حمزه ببرود: بس هيا مراتي م خاطفهااا وبعدين نتا م عايز بنت اخوك يسيد نتا عايز نتا عايز الورق اللي كان معاهاا””
سيد بربكه: ميخصكش واه ده حق اخويااا نا الاحق بيه م نتا
يامن بعصبيه: اديك قولت اهو حق اخوك والاحق بيه بناتو ومراتوو نتا بتتكلم كيف اصلااا
علي بسخريه: وبعدين يعم سيد نتاا عرفتني عالاعمام اللي بيكونوو سند وضهر بجد
حمزه ببرود: اتفضللل بره يلاا
سيد بعصبيه وحقد: نا هاخد الورق ده حته لو فيهاا موتكو كلكو. نتا او ملك او اخواتك وافتكر كلامي دهه كويس اوي يبن حمزاوي
وسابهم وخرج
يامن بهدوء: خد بالك يحمزه
حمزه ببرود: اللي عندو يعملو يلاا يلاا ع تكملو اكلكو احنا وراناا حجات كتير اوي انهارده يلاا
كلهم دخلو اوضه السفره وقعدو
ملك مسكت ايد حمزه وقالت بهمس: في ايي يحمزه
حمزه اكل ملك وقال بحب: متخديش فبالك يحبيبي كملي اكل
ملك سكتت وكملت اكل
حور بتذكير: الا صحيح ماما فين نا بقالي كتير اوي مشوفتهاش
علي باستغراب: ولا نا كمان هياا مختفيه بقالها كتير
حمزاوي بهدوء: خرجت من. شويه تشتري شويه حجات
حور بغيظ: يبنت الايه يجميله منغيري
كلهم بصولها بغيظ
حمزاوي بهدوء: خلصو اكلكو واطلعو اجهزو ع نروح نحدد معاد الفرح يشباب
كلهم اومو براسهم وكملو اكل
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
جميله كانت قاعده فالعربيه بتبص فالساعه ومستنيه مرسي
لاقتو جاي وورا كذاا عربيه وحراس كتير اوي
ركن ونزل وقف قدام العربيه بتاعت جميله
مرسي بخبث: انزلي يجميله انزلي ولا خايفه مني
جميله نزلت من العربيه ووقفت قصادو وقالت بخوف: نتا عايز مني ايي يمرسي
مرسي بسخريه: متخافيش م هقتلك يجميله
نا عايز اوراق الملكيه بتاع جميع المستشفيات بتاعت عيله حمزاوي كلها
جميله بصدمه: نتا نتا بتقول ايي ده تعب ولادي وجوزي وشقاهم
مرسي ببرود: زي مسمعتي ي جميله ولو كلامي متنفذش سرك اللي ف بير هيتفضح وهيبقا عل جميع مواقع السوشيال ومع اولادك وجوزك
جميله بخوف شديد ورعب: لا يمرسي نتا م هتعمل كد صح
مرسي بسخريه: هاا خايفه عليهم اوي كد وليه مخوفتيش على اخوكي يجميله
جميله بعياط وخوف: لا يمرسي نتا اللي طريقك غلط كان لازم نبعد طريقك غير طريقي
مرسي بزعيق: خلصناا كلامي يتنفذ مفهوم
وسابهاا بين نارهااا وخوفهااا وركب عربيتو ومشي
جميله بعياط وشهقات: لا لا السر ده لو اتكشف نا كد ادمرت ادمرت
«♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡»
هاجر بصت لتفسهاا بحب فالمرايهه وملست على وشهاا وقالت بهوس: بحبك اوي ي علي نا لحد دلوقتي م قادره اصدق انك جاي وهتطلب ايدي بجد م مصدقه
يونس بنبهار: يخواتي عالجمال ايدااا القمر بحالو واقف عندنا فالمرايهه وكبر خلاص وهيسبنا ويتجوز
هاجر ببتسامه وحب: يلهوي ي يونس ع كلامك كلامك بلسم ربنا يديمك لياااا يحبيبي
يونس باس راسها وقال بحب: الف مبروك ينور عيني
هاجر بدموع فرحه: الله يبارك فيكي يقلب اختك
عقبال م اشوفك عريس يحبيب اختك
يونس بضحك: لا لا لسه بدري يحبيبي المهم نا هطلع اظبط الصالون ونتي يقمر كملي زوقاه
وباسهاا فخدهاا وطلع
والباب خبط وكانت حور بس لوحدهاا يونس فتحلها الباب وهياا دخلت عند هاجر واتصدمت اويي
«هاجر كانت لابسه فستان لموني ستان ضيق وهيلز بيلمع وطرحه بيضه وحاطه روج ومسكراا بس لانهاا م محتاجه جمال
كانت ملكه جمال بمعنى الكلمه.»
حور بفرحه: مبروك ينور عيني نتي الف الف مبروك يروحي
هاجر بفرحه شديده جريت عليهاا وحضنتهااا وقالت بحب: الله يبارك فيكي يحور كنت عارفه انك م هتسبيني ف يوم زي ده
حور مسكت خدها وقالت بفرحه: ونا اقدر اسيب اختي ف يوم زي ده بس
مسكت فونها ولسه هترن ع علي لاقت الباب خبط عرفت انو هو
بفتح باب اوضتها سيكاا وبصت لاقتو داخل وف ايديه بوكيه ورد وشوكلاته
ومعاه اهلو
حطيت ايدهاا ع بوقهاا بفرحه شديده
هاجر بفرحه ودموع: اول مره افرح كد لدرجه اني حاسه قلبي هيخرج من مكانو من كتر الفرحه بجد
رجعت بصت لاقتهم قاعدين
ايهاب بحب: تشرفنا والله نورتو الدنياا كلهااا
علي ببتسامه: بنورك
حمزاوي بحب: احنا طبعاا يشرفناا انو احناا نطلب ايد انسه هاجر اختك حضرتك
يونس بود: واحناا طبعاا يشرفنااا اكيد
ايهاب ببتسامه: واحناا اكيد موافقين
علي قلبو بق يرقص من الفرحه وقال: طيب نقراا الفاتحه
كلهم قرو الفاتحه وخلصوو
حمزاوي بحب: هياا العروسه فين عايزين نشوفهاا
هنا حور وهاجر دخلو وحور كانت ماسكه ف. ايدهاا ودخلوو
هاجر سلمت عليهم كلهم وقعدت جمب ايهاب بخجل شديد
محمد بهمس ل علي: اوباااااا ياض ي علي البتتت جامده اوي يبختك يجدع
علي ضربوو بكوعو فبطنو وقال بغيظ وعصبيه: احترم نفسك يلااا بدل م اقل منك قدامهم
محمد بخوف: خلاص يجدع اسف
حمزاوي بهدوء: نسيبهم طيب خمسه
وكلهم قامو وخرجو
علي قام وراح قعد جمب هاجر وقال بعشق: مبروك ينوجتي
هاجر بحب: الله يبارك فيك
علي بصلها جامد من فوق لتحت وقال بغيره شديده: نا م هتكلم ع لبسك ده دلوقتي لاكن حطي فدماغك انو مفيش من ده تاني هاا نا م ناقص
هاجر برقه: حاضر
علي سمع صوتها من هناا وتاهه من هنا كان هيميل ويبوسهاا هاجر قامت بسرعه ووقفت وقالت بخجل: دكتور علي ميصحش كد
علي بوقاحه: ومالو مسيرك يمولخيه تيجي تحت المخرطه وساعتهاا م هرحمك
هاجر اتكسفت جامد اوي وطلعت عند ايهاب
حور بحب: الف مبروك للعيلتين
ايهاب بغمزه: الله يبارك فيكي عبقالك ي انسه حور
علي بهدوء: طيب احنا همشي دلوقتي
ايهاب بهدوء: طيب م هنحدد معاد الخطوبه
حمزاوي ببتسامه: لا مفيش خطوبه احنا هنعمل فرح الشباب كلهم ف يوم واحد
ايهاب بسرعه: طب بحيث كد نا بطلب كمان ايد انسه حور
حور شنقت جامد وكحت اوي
محمد بغيظ: حلو اوي وناا اللي هقعد لوحدي بعد كد
يونس بضحك: م لوحدك يشق
محمد راح عندو وحط ايدو على كتفو وقال بضحك: طب الحمدلله
حمزاوي بحب: ونا اكيد موافق بس احنا لسه هنروخ نتقدم للعرايس اللي باقيين ونحدد ونكلمكو انشاء الله
ايهاب بهدوء: تمم اللي تشوفوه
علي بهدوء:نستاذن احناا طيب
استاذونو ومشيو
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
يامن بهدوء: خالتي نا طالب ايد بنتك مريم قولتي ايي
جويريه بحب: ونا م هلاقي احسن منك ي يامن يحبيبي اكيد موافقه
يامن بهدوء: ع بركه الله معلش اعذريني يخالتي انو الحج م معايااا بس هو راح مع علي انهارده يتقدم
جويريه بتفهم: ولا يهمك يحبيبي نتا كبير ويعتمد عليكي وم محتاج كبير ليك
يامن بحب: ع الله يخالتي همشي ناا
جويريه ببتسامه: مع السلامه يحبيبي
وسبهاا وخرج
جويريه دخلت اوضت مريم وفتحت النور وفضلت تهز ف مريم وتصحيهاا
مريم بعصبيه: يماما سبيني انام يماما حرام عليكي
جويريه بغيظ: قومي ي اخرت صبري قومي يامن لسه ماشي من هنا ينت القرعه
مريم نطت من مكانها وقالت بصدمه: ي ي يامن كان بيعمل ايي هنا ابن المجنونة
جويريه بغيظ مسكتها من ودنها وقالت: نتي بتشتمي مين يبت نتي
مريم بضحك: خلاص يماا خلاص منتي قولتيلي يبنت القرعه
جويريه بغيظ: ونتي مالك نتي نا بحب اشتم نفسي نتي مالك
مريم بهدوء: طب قوليلي بجد يامن كان بيعمل ايي هنا
جويريه بهدوء: جه طلب ايدك
مريم فتحت عيونهاا بصدمه وقالت: بتهزري صح قولي انك بتهزري يجوجو
جويريه بفرحه: للاسف مبهزرش وجه طلب ايدك ونا وافقت
مريم نطت فحضنها وقالت بدموع وفرحه: مبسوطه اوي يماما مبسوطه اويي.
جويريه بحب: ربناا يبسطك كمان وكمان يقلب امك
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
ملك بالحاح: ع خاطري يحمزه ع خاطري اروح معاك
حمزه وهو بيعدل ياقه القميص: لا يملك وقفلي عالموضوع لاني م هاخدك
ملك بزعل وعند: ي حمزه ونبي ع خاطري لو بتحبني خدني دي اختي لازم اكون موجوده معاهاا فيوم زي ده
حمزه بعصبيه: مقولت لا نتي ليع مصممه تعصبيني وتطلعي اسوء م فيااا هاا ليه
ملك بصتلو وعيونهاا دمعت وراحت قعدت عالسرير وسكتتت
حمزه غمض عيونو بتعب وزهق
ملك ضمت رجليها على صدرهاا ودفنت وشهاا بين رجليهاا وبقت تعيط بصوت مكتوم
وتهز فرجلهاا جامد
حمزه شافهاا فالمرايااا
زررر القميص وراح عندها وقعد جمبها وقال بهدوء: لوكي
مردتش عليه
حمزه حط ايدو عليهاا
حمزه بهدوء: بكلمك علفكره
ملك هزت جسمهاا وحاشت ايدو
حمزه شالهاا من دراعتهاا زي الطفله وحضنهااا بقوه وهياا كانت بتقاوم
ملك بدموع وزعل شديد: حمزه ابعد ابعد م عايزه اتكلم معاك ابعد
حمزه حضنهاا غصب وقال بحب: طب خلاص نا اسف حقك عليااا
ملك هزت راسهاا ب لااا
حمزه دفن وشو فرقبتهاا وقال بعشق: اسف يحتتي ونتي عارفه اني م بتاسف لحد حته لو غلطان صح
ملك بعصبيه طفله: ازاي يعني نتاا غلطت ولازم تعتذر لياا او لغيري
حمزه ضحك على طريقتهاا وقال بحب: م بتاسف غير ل ملوكتي حببتي وبس
ملك بدموع: لا ونا م قابله اسفك وزعلانه حمزه نتا زعقتلي صوت فوشي ودي م اول مره تعملهاا
حمزه حس انو زودهاا شويه ف قال بضحك: يخرابي نا بعمل كل ده اخس عليااا بجد الواد حمزه ده وحش اوي صح
ملك بطفوله: اه وحش و نوتي كمان
حمزه ضحك بصوت عالي اوي وقال: ماشي يست ملك نوتي خلاص طيب م زعلانه
ملك رفعت وشهاا وبصتلو وقالت برجاء: طب ع خاطري طيب
حمزه بتنهيده: طب لو قولتلك ع خاطري ناا وبعدين يلوكي احناا هنقرااا فاتحه ماشي يعني لا خطوبه ولا فرح وفالفرح والخطوبه اكيد هخليكي تروحي يقلب حمزه
ملك بقمص: يعني م هتاخدني
حمزه باسهاا من خدها وقال بحب: نا م هاخر ساعه زمن يحتتي هاا وهجبلك حاجه حلوه وهاجي اخرجك
ملك بفرحه: هتوديني الملاهي
حمزه بحب: هوديكي المكان اللي تحبيه واللي نتي عايزاه يستي
وميل باسهاا جمب شفايفهاا
ولسه هيبوسهاا فونو رن وكان حازم
بعد عنهاا وقفل فونو وقال: همشي دلوقتي هاا متنزليش تحت ولا تروحي مكان فاهمه.
ملك بمللل: ماشي
حمزه راح عند المرايه وبق يظبط قميصو وشعرو
فتح اول زرارين من القميص وسابهم
ملك بصتلو برفعه حاجب وقالت: وحياه امك
حمزه بصلهااا بتحذير
ملك بغيظ: نتا هتنزل كد
حمزه بهدوء: اه
ملك قامت وراحت وقفت جمبو وقالت: اه فعينك
وراحت وقفت فحضنو وزررت القميص
حمزه شدهاا عليه ومسك وسطهاا وضغط”عليه وقال بحده: الفاظك يملك ع مزعلكيش مني
ملك بسهوكه: تزعلني تزعل ملوكتك حبيبتك حتتك
حمزه بصلهاا وقال بغيظ: نتي مبتجيش غير ونا خارج او احنا بره وتعملي كد
ملك باستو ف دقنو وقالت بتحذير: ايي واحده تبصلك تخزق عينيهااا نتا فاهم
حمزه بضحك: والله
ملك بصتلو وضيقت عينهاا
حمزه بضحك: خلاص خلاص
وراح لبس الكوتشي وكان قمر ده حاجه قليله اوي
كان لابس بنطلون ابيض وقميص ابيض وكوتشي ابيض
ملك بغيره: ثوثوو نتا احلااا مني اوي يواد يحمزه وبعدين جمالك ده محدش يشوفو غيري
حمزه ضحك اوي من قلبو وقال: من يومي وناا قمر ومز والكللل بيموتت فيااا من اول ميشوفني
ملك لسه هترد فون حمزه رن
حمزه مسك الفون وراح باس خدهااا وسابهاا وجري بسرعه
ملك بعصبيهه: لمااا تجيليي يحمزه لوريكك
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
حمزه وحازم وصلو عند بيت حياه
حازم بقلق: عربيه مين ديي
حمزه بهدوء: م عارف انزل كد نشوف في ايي
حمزه نزل هو وحازم
وراحو ناحيه الباب واتفاجوو
سيد كان مصوب سلاحو على جميله ونور وسليم
وماسك حياه من طرحتهاا
وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك رد

error: Content is protected !!