روايات

رواية حبيبي من يكون الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية حبيبي من يكون الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية حبيبي من يكون البارت الثالث

رواية حبيبي من يكون الجزء الثالث

رواية حبيبي من يكون الحلقة الثالثة

خرج محارب وهو مش بيضحك بي مك”ر وهو بيبص لي نواره بي كل تحدي فاتغاظت نواره اكتر وبصتله بي قله اهتمام وقف محارب ادام ضابط البوليس وهو عينه علي نواره براقب كل تصرفاتها وبشوف ردت فعلها لقاها ولا هي هنا وقال
محارب كل الكلام الا قالته نوارتي صح انا متيم بيها وكمان عاوز اتجوزها بس هي كمان السبب في كده اصلها كانت بتشجعني كل يوم الصبح كانت بتعدي من هنا قبل ما تروح المدرسه وتلعب مع نواره قطتي وبتغريني وبعد كده
رفضتني ام اتقدمت لها وقولتها عاوز ادخل البيت من بابه بس هي رفضت وانا مقدرتش وبقول ادام الكل هنا انا بطلب ايد اخت يا كارم
وادام الكل وكتب كتابنا دلوقتي بس يارب هي توافق ها ردك ايه يا كارم
فضل يتكلم وعينه بتبص لي نواره المتنحه من الصدمه وفتحه فمها علي الاخر ومبحلقه عينها وفكرها اتجمد ومش عارفه تعمل ايه؟
نواره يا لاهواااي شكله مجنون ده بس مش غامض لا وريحه منه اعمل ايه بس يارب في المصيبه دي طيب ومؤمن هعمل فيه ايه ؟ ده جاي بليل يطلبني من اخوي كارم وماما وبابا رجعين اخر اليوم استر يا رب اعمل ايه بس فكري يا غبيه؟

 

فضلت نواره محتاره وغرقانه في همومه وفي التفكير
ام كارم مصدوم ومش عارف يعمل ايه ولا يقول ايه في الموقف ده
وفضل يفكر
كارم هعمل ايه يارب انا واثق ان نواره مستحيل تعمل كده بس ايه الا جابها عنده وبعدين الشاب ده غامض ومحدش يعرف عنه حاجه وسمعه اختي وسمعه العيله الناس مش هترحمها خصوص انهم متسلقين عشان ينه”شوا في عرضنا وفي سيره اختي عشان متغظين منها
الكل وقفوا يتكلموا علي الا حصل ؟ وينه”شوا في سيره نواره واخوها
ام محارب فضل واقف يبتسم بي نصره وعينه بتلمع بي مك”ر
محارب:قبلي بقي الا هيحصل لكي يا نواره ودخولك لي عالم سيف الزمان
ده الا بيفكر فيه وهو بيبص لي نواره
وبعد دقيقه نطق محارب بي سخريه
محارب ها ايه ردك يا استاذ كارم؟
يبص كارم لي اخته الا بتتوسله بي عينها ان يرفض بس كارم كان عاجز ورد وقال وهو بيهرب من عيون اخته

 

قرب كارم من محارب وابتسم ومد ايه وهو بيقول
يشرفني يا استاذ محارب اني اوافق علي طلبك بس مش هيحصل كتب كتاب النهارده عشان من الاصول تجي بيتنا وتطلبها من ابوها وتجيب اهلك بس من دلوفتي نواره بقت علي اسمك وانا مستنيك بي ليل تجي عندنا
اظن كده يا حضره الضابط مفيش محضر ولا قضيه
يبص الضابط لي محارب فيغمز ليه محارب فيفهم مراده ويقول
اسف القانون قانون ولازم اقبض علي نواره وبعدين يبقي دكتور محارب يشرفنا ويتنازل
وبدون كلام تم القبض علي نواره بس قبل ما تمشي بص لي محارب بي تحدي وتوعد فابتسم محارب بي سخريه وهمس لها بي ببرود
انتي دخلتي تحدي ولعبه مش قدها يا نوارتي
ههههه ترد نواره بي شجاعه هنشوف مين الا مش اد التاني
راحت نواره الاسم وورها اخوها والمحامي ومحارب وهناك حصل الا ميخترش علي بال
اهلا مؤمن باشا انت رجعت امتي من مهمتك يرد مؤمن التحيه لي صحبه سمير ويحض”نه بي حب

 

مؤمن انا خلصتها بي سرعه عشان البت نواره وحشتني والليله هروح اخطبها اصل ابوها وامها رجعوا اخيرا اه البت دي ادمان شقيه وحلوه ومحترمه
يبلع سمير ريقه بي صعوبه ويبص لي مؤمن بي قلق فيقلق مؤمن ويقرب منه حصل ايه يا سمير في غيابي
سمير بي توتر اصل اصل نواره هنا في الاسم و حكي سمير كل الا حصل هو بيحكي ومؤمن بشتع”ل غضبا وغيره وحمل مسد”سه وخرج يجري زي المجنون علي محارب ورفع في وشه المسد”س
بس محارب متهزش ولا اتحرك بي العكس وقف وضحك بي برود
مؤمن نواره دي تخصني ومو”تك دلوقتي عشان بصيت لها
وفجأه يضغط مؤمن علي الزناد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبيبي من يكون)

اترك رد

error: Content is protected !!