روايات

رواية حورية الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم رانيا عثمان

رواية حورية الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم رانيا عثمان

رواية حورية الجاسر البارت الثاني

رواية حورية الجاسر الجزء الثاني

رواية حورية الجاسر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رانيا عصمت
رواية حورية الجاسر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رانيا عصمت

رواية حورية الجاسر الحلقة الثانية

فايزه بفزع/حوريه
انزلي من عندك
ورد بدموع/حوريه انزلي وكل حاجه هتتحل
حوريه بدموع وعيون كالد”ماء/مفيش حاجه هتتحل
فايزه/والله كل حاجه هتتحل بس انتي انزلي بحبيبتي متوجعيش قلبي عليكي ياقلبي
هزت راسها بالنفي لتقول/اللي هتقرب مني هر”مي نفسي
ورد بهدوء/خلاص انزلي واوعدك ابيه مش هيكلمك
حوريه/لا جاسر هيقول لابيه فهد وابيه فهد هيكر”هني
فايزه/لا جاسر مش هيقول اوعدك انزلي بقا
حوريه/بجد ابيه مش هيقول حاجه لابيه فهد
فايزه/ايوه يروحي انزلي بقا
مدت حوريه قدمها لتنزل ولكن لسوء الحظ انحرفت قدمها عن سور التراس لتقع الي الاسفل
ورد بصر”اخ/حورررررريه
نظرت ورد الي الاسفل لتجد حورية غا”رقه في دما”ئها

 

 

هرولت الي الاسفل بسرعه لتنزل وراها فايزه بتعب وخوف من ان يصيب حوريه مكرو”ه
تجمع الحراس حول حوريه ليقوم احدهم بالاتصال علي جاسر ليخبره بما حصل
امره جاسر باخذها الي المستشفى في اسرع وقت
في المستشفى كانت ورد تقف امام غرفه العمليات وهي تبكي بقوه علي صديقاتها بينما فايزه كانت تقرا قران وهي تبكي
دلف الي المستشفى بخوف كبير عليها
ليهرول الي اخته ليقول/اي اللي حصل لحوريه قالها بخوف وبعض الحده
لتبكي ورد لتقول/حوريه وق”عت نفسها من سور البلكونه
تجمد من الصدمه ليقول/وانتي كنتي فين انطقي
ورد بخوف ودموع/والله ي ابيه انا حاولت اوقفها كتير بس
جاسر/بس اي عارفه لو حصلها حاجه هوريكي حاجه عمرك ما شفتيها
نظرت اليه ورد بخوف لتجلس وهي تدعي ربها ان ينجي صديقتها
مرت ثلاث ساعات ليخرج الطبيب
هرول جاسر اليه ليقول/حوريه عامله اي
الطبيب/للاسف فقدنا الجنين
جاسر/مش مهم المهم حوريه
الطبيب/الحمد لله انكم لحقتوها على العموم هتتنقل لغرفه عاديه وتقدروا تشوفوها وضع يده علي قلبه بخوف ليحمد ربه
نظر لورد ليقول/ترجعي علي القصر مش عايز اشوف وشك
نظرت له ببكاء فهذه اول مره يعاملها بهذه الطريقة
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
تحدثت كوثر بضجر/مش هتجوز انت مش بتح”س انت مش اب
صف”عها بقوه ليقول/هتتجوزيه غص”ب عنك او برضاكي
نظرت له بحسره اي نوع من الاباء هو
اتصلت علي صديقتها لتقول/ميرا الحقيني بابا مصمم اني اتجوز الرجل ده
ميرا /متخافيش ان هلاقي حل انتي مستحيل توافقي عليه انتي فاهمه
كوثر/النهارده هييجي عشان يكتب الكتاب
ميرا/كوثر ركزي معايا
كوثر/قولي
ميرا/انا هستناكي تحت البيت عندكم وانتي هاتي حاجتك وانزلي
كوثر/انا خايفه
ميرا/مفيش وقت للخوف
كوثر/حاضر انا هلم حاجتي وانتي استنيني
ميرا/بسرعه
مرت نصف ساعه لتاخذ كوثر اغراضهها وتخرج من المنزل

 

 

 

هرولت الي الاسفل بسرعه لتجد ميرا تنتظرها في السياره
استقلت السياره لتنطلق ميرا نحو منزلها
في منزل كوثر دخل سعيد يبحث عنها لم يجدها ليقول بعضب/عملتيها ي بنت الك”لب
اخرج هاتفه ليقول/هربت معرفش بقا انا كنت نايم صحيت لقيتها هربت اعرف انت مكانها بمعرفتك
اغلق الخط ليقول/مفيش غير ميرا الوحيده اللي ممكن تشجعها انها تعمل كده
خرج من الشقه ليتجهه نحو الفيلا الخاصه بعائله الجارحي
………..
في مكان اخر كان يجلس براحه يمسك كأس في يده به مشر”وب مما ح”رمه الله
تحدث قائلا/الصور دي توصل لفهد في اسرع وقت خليه يشوف اخته عملت اي
مجهول /وجاسر هتعمل معاه اي
مجهول2/امممم جاسر المهم اعمل اللي قلتلك عليه
مجهول/تمام
قالها ليخرج من الغرفه ابتسم الاخر بشر
………..
في مكان اخر يجلس علي مكتبه يعمل
ملامح وجهه جامده عينيه سوداء كسواد الليل
دق باب مكتبه ليقول/ادخل
دلف الموظف للداخل ليقول/الجواب ده جاي لحضرتك
اؤما للموظف ليضعه علي المكتب ويخرج
فتحه ليصدم صدمه عمره من بش”اعه المنظر

يُتبع ..

اترك رد

error: Content is protected !!