روايات

رواية بريئه في جحر الوحش الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي

رواية بريئه في جحر الوحش الفصل العاشر 10 بقلم بسملة بدوي

رواية بريئه في جحر الوحش البارت العاشر

رواية بريئه في جحر الوحش الجزء العاشر

بريئه في جحر الوحش
بريئه في جحر الوحش

رواية بريئه في جحر الوحش الحلقة العاشرة

ليث بغضب وقوه…. انتي مراتي انا بتاعتي انا… ممنوع تقولي كدا تاني واقرب وقت ما انا عايز ولا اقرب علطول قاطعته بصفعه تردد صداها في المكان لمده
ليث بغضب جحيمي…ايه الي عملتيه دا
لورين ارتدت بخوف وهتفت بدموع…. عمري ما هكون ليك فاهم
ليث باستسلام….. لورين انا بحبك
اتسعت عيناها و استدارت وهي تردد بصدمه…. بتحبني ههه انت بتستهبل صح
ليث: لورين… اتكلمي كويس
لورين بحده وكره… انا مش عايزه اتكلم معاك اصلا… انت ليك عين تكلمني لا وجاي بكل جباحه تقرب مني كمان بعد الي عملته فيا
ليث بنبره دافئه حزينه….. كانت لعبه *** انا معلش كدا مكنتش ف وعيي
لورين باستنكار….ياسلام وانا المفروض اصدق مش كده
ليث بحده طفيفه….. الايام هتثبتلك صحه كلامي وصدقي
همست بصوت ساخر…. صدقك قال هه
رمى. لها نظره حزينه بعثرت كيانها وغادر بصمت..
..

 

 

صعدت لمياء درج القصر بزهو وقامت بطرق باب. الجناح مره واثنان واكثر الا ان فتحت لورين.. نظرت لها لمياء بغيره وحقد من جمالها الفاتن رغم وانها على مايبدو انها استفاقت من نومها للتو.. ماذا لو رآها ليث بهذا الثوب المغري وهيأتها المهلكه تلك؟ على تلك الفكره استشاطت بحقد وغيره
لمياء بحتقار…. ايه بقيتي تفتحي من غير نقابك وعديناها وصل بيكي الامر تفتحي بلبس النوم
لورين بخفوت وحرج من انظارها المتفحصه…. احم اصلي شوفتهم مشيو فا عادي
لمياء: دا على اساس انك ماكنتيش قدامهم عريانه اول امبارح
نظرت لها بحرج ودموع…. كان غصب عني ملك قالتلي انه مافيش حد و انه زمانهم مشيو و.. قاطعتها لمياء بتكبر…طب وليث ماشفتيهوش هو كمان وبعدين ايه المنظر الي شوفتكو فيه دا انتي مابتتكسفيش على دمك انتي عارفه ان الجوازه دي غصب عنه وبتحاولي تغريه كمان
لورين بدموع…. انا قاطعتها باستحقار…. خلاص خلاص انا ليث جوزي جه طول الليل يعتذرلي ويتأسفلي و قالي انك انتي الي غويتيه وانك نفسك ولا بلاش سبق وقولتلك الكلام دا بس باين عليكي نو كرامه باين نظرت لها بتشفي واكملت…. المهم الخدامه الي بتعملي جناحي مجتش النهارده وجناحي اكبر منه دا بكتير طبعا فا ليث بيه الي هو جوزي اقترح عليا انتي الي تنضفيه ليا والا بيقولك هيزعلك قوي
لورين افتكرت اهلها وهتفت بدموع….. ليث هو الي قالك كده
لمياء بشراسه: اسمه ليث بيه سامعه اوعي تنسي نفسك… واتفضلي قدامي يالا… وبلاش تخليني اكلمه وازود عليكي انتي مش ناقصه.
لا تستطيع الرفض ولالديها قوه لمواجهتهم فخُضعت لمسالمتها وذهبت معها
..
اتنهت من تنظيف الجناح باعجوبه اذا كان من كُبره ام من تحكمات واوامر لمياء التي لا تنتهي ولكن ما جعلها تبكي قهرًا هو رأيت كل ما من في القصر وهي تعاملها كالخدم وامام والديه ولم يفعلو اي شئ خصوصاً عندما علمو انها اوامر من ليث
لورين بصوت باكي…. انا خلصت
لمياء بستنكار…. خلصتي؟ تؤ تؤ هو انا ما قولتلكش ان سلم القصر الامامي والحديقه عايزين يتمسحو ويتكنسو يخص عليا
لورين بوجع…. بس دي شغلت البواب ومراته على ما اعتقد
لمياء بتكبر….همم جبتي التايهه واللهِ… اوامر ليث جوزي كدا انتي الي تمسحي وانتي الي تعمليهم
لورين بصوت باكي…. طب هو مش عارف اني منقبه وفي رجاله طالعه نازله والبودي جاردز والحراس والخدم كل دا طالعين نازلين

 

 

لمياء بتشفي…. مش مشكلته بقا اقلعيه المهم عنده ان السلم كله يتسمح ويلمع من النظافه هو والحديقه الاماميه والخلفيه يالا ابدئي ايه هتنحيلي كتير اوووف واغلقت الباب في وجهها على تلك الحركه سمحت لِ دموعها اخيرا بالتحرُر بقهر…. انا خايفه ما سمعش كلامه ويأذي حد من عيلتي.. بس مستحيل اسمع كلامه واقلع نقابي لو ايه حصل ولا هزل نفسي اكتر من كدا انا اذا كنت بنضف لها كا مساعده مش اكتر انما يوصل بيهم الحقا. ره اني امسح سلم العماره على ج. ثتي
..
تجلس لورين بجانب ملك تشاهد التلفاز… قاطعهم صوت لمياء بغضب…. انتي لسااا عندك
وقفت ملك بتصدى لها…. ايه يا لمياااء ايه ها ايه مالك كدا ما تهدي
لمياء ببرود…. ما تدخليش انتي يا ملك
ملك بغضب….. لا هدخل اما اشوف الغلط هدخل اذا كانت هي عملتلك الجناح بتاعك فا دا عشان هي طيبه وحبت تساعدك انما بقا تستغليها وتخليها تعمل حاجه بالاجبار يبقا قاطعتهم لمياء بخبث….. دي اوامر ليث جوزي
ملك بغضب… ليث جوزك الي هو اخويا انا بقا هتصل بيه
لمياء بتسرع…. ايه لا لا
رفعت ملك حاجبها باستنكار…. لا ايه ومالك خايفه ليه كدا
لمياء بتوتر…. اكيد مشغول في الشغل بلاش تشغليه
ملك بتصميم: لاء انا هتصل بيه واعرف ازاي يؤمر بحاجه زي دي دا كدا بهين نفسه قبلها هو ناسي انها على اسمه ولا اي
لمياء بخوف شديد واضح…. طب خلاص خلاص انا هكلمه انا وهقنعه
ملك بخبث…. ماتخافيش ابيه بيقتنع مني وانتي مجربه عنئذنك.. يالا يالوري نكلم ابيه
لمياء فضلت تتابعهم بغل وخوف شديد…. يلهوي يلهوي
ودلوقتي هيعرفوا اني كذابه مش مهم هما ليث ليث مش هيعيدها بالساهل دا ممكن يطلقني فيها دا اكتر حاجه بيكرها الكدب … اعمل اي اعمل اي لازم الهيهم عن انهم يكلموه والبسها مصيبه يتلاهو فيها… ثواني وابتسمت بخبث… لقيتها
..
لورين بغضب….. لا ما تتصليش يا ملك ومش هعمل حاجه والي عنده يعمله
ملك بحب اخوي…. طب انتي مالا حظتيش حاجه.. ماشوفتيش توترها ولا خوفها اول ما قولنا هنكلم ابيه دا معناه ايه بق دا معناه انها بتكذب
لورين بصدمه…. بنت الجز. مه انا كان هينضحك عليا فعلا كان هيتلعب بيا
ملك بحنان…. بس ماحصلش طول ما انا معاكي متخافيش ودا معناه ان ابيه ما أمرش بحاجه
لورين بابتسامه محتها سريعا….. بس انا مش هعديهالها ياملك
ملك بخبث…. وانا معاكي يا سطا بس باين ان ابيه بيعشقك مش بيحبك بس واحنا هنستغل دا في صالحنا
لورين بخجل…. ازاي
ملك بمكر….. بُصي ***************** وشوفي النتيجه في الاخر وهتدعيلي ياسطا
عند لمياء
لمياء بخبث…. بسرعه يا خالد

 

 

خالد باحترام….. حاضر بس متأكده ان مافيش حد في الجناح
لمياء بمكر….. يعني لو فيه هقولك ادخل يا خالد اخلص.. ليث شافك المره الي فاتت صلحته اتبسط منك وقال انت ولا الغريب
خالد بابتسامه…. بجد اتبسط اما عرف
لمياء بخبث….. ايوا يالا يالا ادخل
خالد باستغراب….. طب وانتي مش هتدخلي
لمياء بغضب مصطنع…. هدخل معاك الحمام يا خالد
خالد بسرعه واحراج…. مش قصدي انا بس قصدي تقفي برا عشان لو حد دخل الجناح ولو لورين يعني دخلت تعرفيها و قاطعته بخبث…. اكيد اكيد من غير ما تقول
..
ياليث بقولك وربي شوفتهم الاتنين دخلو مع بعض الجناح واسأل لوجين كمان كانت معايا
ليث بغضب جحيمي….. صدقيني يا لمياء لو طلع مقلب سخيف او مخطط قذ. ر منك هتشوفي رد فعل هتندمي عليه العمر كله فاهمه
لمياء بخوف…. فاهمه بس وربي شوفتهم الاتنين داخلين بيتسحبوا كانهم عاملين عامله
ليث بغضب جحيمي فتح باب الجناح…. لورين
لورين بابتسامه…. نعم يا ليثي

 

 

 

ليث بتوهان من نطقها لِ اسمه بس استعاد وعيه ونظر لي لمياء بشر ولكن ثواني واتبدل اول ما لقا خالد خارج من الحمام برداء الحمام
ليث بغضب جحيمي….. خاااااااااااالد انت بتعمل ايييييه هنا
لمياء ببراءه مزيفه….. ايييي مكنتش متوقعه خالص انك تعملي كدا يا لورين ما خوفتيش من ليث طب مافكرتيش شعور ليث ايه اما يشوفكو في وضع زي دا مع اخوه ولا كنت واثقه اوي انه ما هيعرفش وهتستغفلوه طب ماخوفتيش ليطلقهك ويطردك برا طرده الكلا. ب.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بريئه في جحر الوحش)

اترك رد

error: Content is protected !!