Uncategorized

رواية ملاكي الفصل السادس عشر 16 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل السادس عشر 16 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل السادس عشر 16 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل السادس عشر 16 بقلم نيللي ياسر

  « ملاك بتبعد عنه وادهم بيقرب منها وملاك وهي بتبعد ادهم ذقها علي السرير وقرب منها وهي بتعيط جامد وقرب من ودنها واتكلم بصوت يخوف اوي»
ادهم: اوعي تفتكري ان انا هقرب منك..تؤتؤ انا هوريكي ايام سوده انا مشيت الخدامين علشان انتي اللي هتقومي بشغلهم ودي مش اوضتك… اوضتك تحت و هتبدأي من دلوقتي تنظيف
   « وبعد عنها وقام لبس الچاكت بتاعه و بيبص لملاك اللي نايمه على السرير وبتعيط وايديها علي وشها..قرب وشد اديها جامد علشان توقف .. وفعلا وقفت وبقت قريبه منه جدا وفجأة ادهم زعق في وشها»
ادهم بغضب: يلا يا روح امك انا مش هستناكي..انزلي حضري الغداء
   « ساب اديها وملاك فتحت الباب ونزلت تجري من الاوضه و نزلت تجري  علشان تهرب وطرحتها وقعت وهي بتجري وفتحت باب القصر بس كان عليه جارد كتير جدا ومنعوها تخرج »
ملاك: اوعي ايدك انا عايزه امشي
جارد1: مينفعش يا مدام معندناش أوامر انك تخرجي
ملاك: أوامر ايه بقولك عايزه امشي
جارد2: مينفعش كدة حضرتك هتعملي لينا مشاكل
ملاك بصوت عالي: بقولك عايزه أخرج .. هو انا محبوسه
جارد3: حاجه زي كده
ملاك بصريخ: انا عايزه أخرج ابعدو ( وحاولت تخرج بس جارد منهم مسكها من ضهرها جامد وهي صرخت )
ادهم وهو نازل من علي السلم: هو ايه الدو…
   ( قطع كلامه منظر ملاك وهي بين ايد الجارد والجارد اللي ماسكها بيضحك بأستفزاز وفرحه وهو ماسكها..ادهم جري عليه ونزل فيه ضرب لغايه لما الراجل وشه جاب دم و وقع في الارض وادهم مسك ملاك من اديها وقفل الباب »
ادهم بغضب: أنتي لايه مش بتسمعي الكلام انتي عنديه لايه عاجبك الزفت ده وهو ماسك فيكي بالشكل ده واكيد انتي مبسوطه بقي..ما انتي لو بتسمعي الكلام مكنش كل ده حصل
ملاك بانهيار: سبني في حالي بقي..أخرج بره حياااتي انت عايز مني ايه..ابعد عني وطلقني انا بكرهك..بكره…( أغمي عليها)
ادهم: ( شالها ودخلها اوضته ونيمها علي السرير ونام جمبها)
♥️????♥️????♥️????♥️عند اميره????♥️????♥️????♥️????
   « اميره قاعده بتكلم حازم و قفلت معاه لما زوزو خرجت»
اميره: مش هتنامي يا زوزو
زينب بضحك: ههه..عايزه الجو يفضالك
اميره بنفي: لا والله .. بس انتي صاحيه من بدري
زينب: قبل ما انام عايزه اتكلم معاكي
اميره: اتفضلي
زينب: انتي في حاجه بينك وبين حازم
اميره بكسوف: الصراحه..اه
زينب بأبتسامه: بيحبك
اميره: وانا بحبه
زينب: بيحبك
اميره بهدوء: اه..بس لايه بتسألي يا زوزو
زينب: علشان أتأكد أنه هيحافظ عليكي
اميره: لا من النحيه دي اطمني
زينب: ربنا يوفقك يا حبيبتي…انا هروح انام بقي
اميره: تصبحي علي خير يا زوزو
زينب: وانتي من أهله
اميره: الو يا حازم
حازم: الو يا عيون حازم..
????♥️????♥️????♥️????عند مصطفى ♥️????♥️????♥️????
  « في مكان يشبه الصحراء شويه واقف شاب من بره يبان أنه مش محتاج اي حاجه في حياته…دكتور..معاه فلوس..زي القمر… بس من جواه…متدمر!!»
مصطفى باصص للسماء وبيعيط: وبعدين يا رب .. انا تعبت اوي من يوم ما اتولدت وانا عايش في جحيم … مشوفتش امي وابويا بيستعر مني..بيقول اني ابن حرام..طب..طب انا ذنبي ايه..ذنبي ااااااااااايه…حتي البني ادمه اللي حبتها اتجوزت واحد مينفعش حتي اسمي يجي قدامه..انا بحب ملاك اوي يا رب…انا حتي معنديش صحاب أتكلم معاهم أو أحكي لحد همي .. بس انا اتعودت اني اتكلم معاك انت علشان انت اللي بتسمعني ديما…!
   ( ودخل عربيته ولقي موبايله بيرن وكان جمال..)
جمال: الو يا دكتور
مصطفى بضعف: الو يا بابا
جمال بغضب: هو انا مش قولتلك متقولش كلمه يا زفت دي
مصطفى ببكاء: طب انا ذنبي ايه..انت غلطت زمان مع امي انا ايه ذنبي
جمال بخنقه: انا لو سمعت كلمه يا بابا دي تاني انا هحبسك..مش كفايه اني صرفت عليك لغايه لما بقيت دكتور قد الدنيا عايز ايه تاني
مصطفى بغضب: عايز اب..عايز اهتمام وحب..عايز افهم يعني ايه اب خايف على ابنه..محتاجك انت..افهم بقي انا محتاجك
جمال بغضب: انت مش ابني انا مش عايزك..انا بكلمك علشان اقولك اني هنفذ بكره..( وقفل الخط)
  « مصطفى رمي الموبيل جامد وهو بيعيط وبعد كده حرك العربيه ومشي إتجاه الڤيلا بتاعته وهو مش حاسس بحاجه من العياط وفجأة..خبط بنت !! ونزل يجري عليها»
♥️????♥️????♥️????عند ادهم و ملاك ♥️????♥️????♥️
  « ملاك فاقت ولقت نفسها نايمه جنب ادهم .. قامت بسرعه وبصت لنفسها في المرايه علي اساس انها بتتطمن علي نفسها وبعدين حاولت تخرج من الاوضه بس الباب مقفول بالمفتاح بدأت تدور علي المفتاح بس مفيش حاجه.. حست أن ادهم بيصحي لا إراديا نامت جمبه وعملت نفسها نايمه»
ادهم: ملاك..ملاك انتي يا زفته اصحي
ملاك قامت: نعم عايز ايه..بتتزفت تصحيني لايه
أدهم برق عنيه واتكلم: انتي بتزعقي يا بت
ملاك بغضب: بت أما تبتك
ادهم بغضب: ملاك اتعدلي بدل ما اعدلك
ملاك بسخرية: لايه شايفني معوجه
ادهم بغضب مكبوت: ملاك هضربك ونهارك هيبقي اسود
ملاك ببرود: انا خارجه اصلا
ادهم: رايحه فين أن شاء الله
ملاك ببرود: هغور في أي اوضه بدل ما تلزق فيا في سرير واحد كده
  ( وخرجت وسابته وهو بيطلع نار من ودنه ????)
 « ملاك خرجت وقعدت تحاول تفتح كذا باب بس مفيش باب اتفتح غير واحد بس وكانت اوضه زي الزفت ومليانه طراب وعنكبوت كتير وباين أن محدش بيفتحها وإن ادهم سايب الاوضه دي مفتوحه علشان تعرف انها بتاعتها»
ملاك بغضب: اه يا ابن ال** يعني انا هنام هنا ( واكملت بسخرية) وقال تاتا تقولي ده عوض من ربنا..هه والله انتي طيبه يا تاتا
ملاك: طب انا هعمل ايه ..انا تعبانه وعايزه انام..خلاص انا هنام وبكره انظف الاوضه ( ونامت وادهم فوق بيشيط)
♥️♥️♥️♥️♥️♥️عند أهل اميره♥️♥️♥️♥️♥️♥️
داليا: انت ازاي تسيبها تبات عند الحاجه زينب يا عدلي
عدلي: الست لسه خارجه من المستشفى وتعبانه وبعدين الست عايشه هي وحفيدتها لوحدهم يعني مفيش حد غريب 
داليا: ماشي يا عدلي لما نشوف اخرتها..طب عملت ايه معاها
عدلي: عملت ايه في ايه؟؟!
داليا: يعني متكلمتش معاها في موضوع محمود
عدلي: انا اصلا مش موافق..يبقي هخليها توافق إزاي
داليا بغضب: وانت متوافقش لايه هو محمود في عيب
عدلي: الموضوع مش موضوع محمود انا رافض الطريقه…….
عارفه لو اميره بتحب محمود كنت وافقت بس هي مش بتحبه كنت وافقت بس هي مش بتحبه .. اغصبها يعني
داليا: انا نفسي اعرف انا عملت ايه في حياتي علشان ربنا يديني بنت غبيه ومش بتفهم واب مطاوعها علي اللي بتعمله
 ( ودخلت الاوضه بتاعتها وعدلي دخل نام جنبها)
❤️❤️❤️❤️❤️❤️عند مصطفى ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
مصطفى: يا انسه.. يا انسه ردي ..يا لهوي دي دماغها بتنزف
مصطفى: يا تري مين دي…( شالها وحطها في العربيه وطلع بيها المستشفى بتاعته ودخلت العنايه المركزه وحالتها مستقره )
مصطفى لنفسه: اكيد ليها أهل..بس هي مكنش معاها موبايل..بس كان معاها شنطه صغيره ( فتح الشنطه ولقي ليها بطاقه وعرف أن عندها 19 سنه بس الاسم صدمه)
مصطفى بصدمه: كارلا ..سليم…ال..السويدي!!!
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك رد

error: Content is protected !!