Uncategorized

رواية الفارس والمهرة الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن

 رواية الفارس والمهرة الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن

رواية الفارس والمهرة الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن

رواية الفارس والمهرة الفصل الثامن 8 بقلم مريم حسن

مهرة.. يا فارس اخلص هتأخر على الأمتحان 
فارس… حاضر اهو خلاص
مهرة… فارس انا هخرج مع صحابي النهاردة 
فارس.. نعم و مقولتليش
مهرة.. ما انا بقولك اهو
فارس.. انتي قررتي و قولتي 
مهرة.. فارس لو انت مش عايز خلاص مش هخرج 
بس انا عايزك اخرج مع اصحابي بقالي كتير مخرجتش
معاهم و ده اخر يوم امتحانات 
فارس… ماشي 
مهرة… امواااه 
فارس راح وصلها الجامعة و راح على شغله 
عند مهرة 
بعد الأمتحان 
مهرة.. أخيرًا خلصنا 
سهيلة صحبتها… ايوه ده العملي ده مقرف اوي
مهرة.. فعلًا 
سهيلة.. طب يلا يا شباب عشان نروح المول
مهرة… طب استني هدخل الحمام 
اول لما دخلت حد حط قماشة على وشها و اغم عليها
عند اصحبها 
سهيلة.. اتأخرت اوي
مروة.. استني بعتت رسالة قالت انها هتروح عشان تعبت
سهيلة.. يلا ملهاش في الطيب نصيب
عند فارس 
فارس…كفاية مش قادر
محمد بضحك.. طب بص دي كنت في مرا راجع من الشغل لقيتها بتعيط اتخضيت قولتلها مالك قالتلي انا مناخيري كبرت و تخنت لا و كان منهارة
فارس.. تصدق بشرتني
محمد.. بس ولله الستات دول عايزين حنية بص اول لما تقولها كلمة حلوة مش هتعيط 
صوت رسالة جاي من موبايل فارس 
فارس فتحها يقرئها ” مراتك بتخونك مع واحد ألحق روح شوفها العنوان *****^**** “
فارس في نفسه.. لا لا ده واحد كداب
اتبعت رسالة تاني” عارف انك هتقول كداب بس الدليل اهو ” و بعت صورة لمهرة في وضع مخل مع شب 
فارس قام بسرعة مشي و راح ركب العربية و بقى يسوق بسرعة و وصل العنوان و طلع الشقة كسر الباب و دخل معاه المسدس و دخل اوضة 
الشب.. انت ازاي تكسر باب الشقة كده
مهرة بدأت تفوق .. اااه و قامت مخضوضة و غطت نفسها بملاية.. فارس ولله انا معرفش جيت هنا ازاي
فارس حط المسدس على دماغها.. انتي متستهليش تعيشي انتي لازم تموتي 
مهرة.. عشان خطري ونبي اسمعني اسمعني ونبي 
ولله انا معرفش جيت ازاي
فارس.. انتي كسرتيني فاهمة يعني ايه يعني انتي تستهلي القتل بس انا مش هلطخ أيدي بدم واحدة زيك و الي في بطنك ده انا معرفش هو ابني ولا ابن الحيوان ده 
مهرة.. يا فارس ابنك ابنك طب و رحمة علي معرفش انا جيت هنا ازاي 
فارس… اوعي تحلفي بحاجة نضيفه انا المرا دي مش عايز اشوف وشك بجد و تسافري في اي داهية و مترجعيش تاني فاهمة 
الشب كان جري برا الشقة 
فارس… شوفي حتى النتن ده هرب إنتي طالق 
فارس خرج و مهرة قعدت تعيط 
مهرة… ليه كده ليه كده استنى افهم طيب استنى ارجوك انت فاهم غلط انت فاهم غلط ولله انا بحبك 
مهرة قامت لبست هدومها و مشيت و هي بتعيط بس قررت تسافر برا مصر كلها 
بعد اسبوع 
محمد… فارس انت هتفضل داعم نفسك في الشغل كده
فارس… ايوه هفضل كده
محمد… طب و قضية ياسمين انت محطتش ايدك فيها
فارس… انا مليش دعوة لا بياسمين ولا بغيرها و متهمنيش انشاءالله تولع 
محمد… طب اهدى طيب انت مش هتحكيلي مالك
فارس… محمد انا ماشي متوجعش دماغي 
في ألمانيا ( برلين )
لينا صحبة مهرة … انتي هتفضل حزينة كده
مهرة… ما انتي عارفة يا لينا
لينا… مهرة ابعدي شوية شهر شهرين ارتاحي و هو يهدى شوية و ارجعي فهميه
مهرة… انا مش هرجع مصر تاني انا هكمل دراستي هنا
لينا… مهرة انتي عارفة اني جيت هنا بمنحة التعليم هنا غالي
مهرة.. هعمل اي حاجة انشاءالله اشحت
لينا.. متقلقيش في شغل هنا حلو هنا بمرتب حلو بس لازم تحوشي عشان تعرفي تدفعي مصاريف الجامعة 
مهرة… حاضر
عند فارس
واقف فوق جبل عالي بالعربية و ساند عليها من قدام و بيتفرج على الطريق بفراغ
فارس.. كلهم خاينين محدش ملاك نازل من السما طب اشمعنى انا طيب ليه انا حبيتها بجد ليه عملت فيا كده 
عدى شهر و فارس كان مبيسبش الشغل أبدًا بيروح عمليات كتير 
و مهرة بدأت تشتغل و شغلها كويس
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!