روايات

رواية احببت بنت عمي الفصل التاسع 9 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي الفصل التاسع 9 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي البارت التاسع

رواية احببت بنت عمي الجزء التاسع

احببت بنت عمي
احببت بنت عمي

رواية احببت بنت عمي الحلقة التاسعة

سعد:- فين يا زينه
زينه كانت لسه هتتكلم بس سيف دخل
سعد:- كنت فين
سيف:- كنت ف مشوار مع صحابي
سعد:- بص علي زينه وقال انتي كنتي عارفه أنه هو وهاجر فين يا زينه
سيف:- بص عليها بشر وغضب شديد
زينه:- بصت عليه بتحدي وقالت كان فوق معاها ف الشقه
سعد:- بعصبية وزعيق قوي .. انتي بتقولي انتي اتجننتي
زينه:- لا يا جدو وكان كمان حضنها وبيبو*سها
رضا:- زينه اي الي انتي بتقولي ده
زينه:- والله العظيم ده الي حصل حتي اسألوا م هو واقف قدامكم
سعد:- بص عليه بغضب شديد وواضح وقال ده فعلا حصل يا سيف
سيف:- اه حصل
حسن:- راح عنده وضر*به بالقلم وقال انت اتجننت ازاي تعمل كدا احنا قولنا اي مش قولنا محدش فيكم لي دعوه بي التاني
سيف:- انا معملتش حاجه غلط
سعد:- انت بجح كل ده ومعملتش حاجه غلط وبص علي وفاء وقال اطلعي هاتي البت دي واضح أننا دلعنهم زياده
وفاء:- حاضر يا بابا
سعد:- والله العظيم م هسيبك لا انت ولاهيا
سيف:- احنا معملناش حاجه غلط احنا متجوزين وهيا مراتي
الكل كان ف صدمه كبيره وذهول
سعد:- متجوزين ازاي انت عبيط ولا بتستعبط
سيف:- لا متجوزين علي ثونة الله ورسوله وهيا مراتي
جات وفاء وهاجر الي كانت خايفه ومتوتره جامد
رضا:- اول م شافها مسكها من شعرها وضر*بها بالقلم وقال والله لموتك يا بنت الكل*ب
هاجر:- عيطت جامد وكانت بتصر*خ بو*جع
سيف:- راح عندها وشدها من ايدو وقال معلش يا عمي متضربهاش هيا ملهاش ذنب انا الي عملت كدا انا الي غصبت عليها أننا نتجوز علشان بحبها بحبها يا جدي ومش قادر اقعد يوم من غيرها
سعد:- طب ياريت تقعدو ونتكلم ف المصيبه دي
رضا:- هات قسيمة الجواز يا سيف
سيف:- سليم هتلاقيها فوق ف اوضتي هاتها معلش
سليم:- طيب
وسليم راح جبها وجه
سعد:- مسكها ولاقها فعلا متسجله عند مأذون شرعي والشهود كان سليم وشهاب واحد تاني صحاب سيف
سعد:- بص علي شهاب وقال.. طب سليم وأخوه وطبيعي يقف جمبه لكن انت تشهد علي عقد جواز اختك من غير م احنا نعرف يا رجل يا محترم بدل م تعرف وتجي تقول ولا حتي توقف الي بيحصل ده
شهاب:- والله الي حصل بقاا
رضا:- بعصبية وزعيق انتي بتستغفلونا طب ليه مقولتوش
سيف:- والله انا بقول ياما وانتوا مش عايزين تجوزونا غير بعد م تخلص دراستها الجامعية وانا بحبها ومش قادر ابعد عنها اكتر من كدا
سعد:- العمل اي يعني
سيف:- انا مش هطلق علشان تكونوا عارفين
سعد:- انتوا كدا لازم يكون ف اشهار اهم حاجه علشان الناس متقولش حاجه
سيف:- مفيش مشكله نعمل فرح
سعد:- طيب الفرح الخميس الجاي
رضا:- ياحاج الخميس الجاي الي هو بعد بكره كمان تلات ايام
سعد:- ايوه يا رضا خلينا نخلص بقاااا العيال دي مش هتجبها لبر
سيف:- طب بس انا عايز مراتي معايا
سعد:- خلاص يا بني كلها تلات ايام
سيف:- مفيهاش حاجه يعني لو نروح شقه بتعتي احنا كدا كدا مجهزنها من كل حاجه العفش موجود وكل حاجه بس ناخد هدومنا
سعد:- طيب يا سيف لو عايز تروح خدها وروح
رضا:- انا مش موافق
هناء:- اسمع كلام ابوك يا ولدي خلينا نخلص منهم وبعديها بقاا نجوز سليم وزينه
زينه:- بفرحه بجد
سليم:- اعوذ بالله لا بلاش زينه والنبي ياجدي انا عندي اعيش العمر كله من غير جواز بس بلاش زينه
سيف:-ههههههههههه
زينه:- بصت علي سيف بغيظ شديد
هناء:- اتلم يا واد انت
وبعد فتره كانت هاجر وسليم مجهزين حاجتهم ورايحين علي عش الزوجية
وبعد م وصلوا الشقه كانت ف حي راقي شويا بعيد عن الحاره الي هما عايشين فيها
دخلوا الشقه وكانت شقه فخمه جدا ومفروشه من كل حاجه لان كان سيف بيجهز فيها من زمان ….. سيف اخيرا بقاا هنعيش براحتنا ولوحيدينا
هاجر:- بس يا سيف انا خوفت اووي وبابا ضربني جامد بص لحد دلوقتي وشي ف علامه
سيف:- قرب منها بحنان وحب وبسها مكان القلم وقال حقك عليا انا السبب بس غصب عني والله يا هاجر اتجوزتك انا مكنتش هقدر اقعد لسه 3 سنتين من غير م اتجوزك انا بحبك اووي والله لا بحبك اي ده انا عديت مراحله الحب دي انا بعشقك
هاجر:- انا بحبك اكتر والله يا سيف وحضنته جامد
سيف:- بدلها الحضن وبقاا يحسس علي جسد*ها
هاجر:- بعدت عنه وقالت هروح اغير هدومي ودخلت الاوضه وكان قلبها بيدق جامد وفرحانه أنها اخيرا مع حب عمرها ف مكان لوحديهم من غير خوف من حد
سيف:- حط ايدو علي شعرو وقال يااااااا اخيرا بقيتي ف بيتي ودخل هو كمان علشان يغير هدومه
وبعد م خلصت هاجر كانت لبسه قمي*ص نو*م وحطه ميكب خفيف وفردت شعرها علي ضهرها وكانت زي القمر ومثيره جدا
سيف:- اول م شافها قال… اي ده اي الجمال ده يخربيتك
هاجر:- هههههههههههه حلوه
سيف:- قمر ياناس وراح عندها وقرب منها
( سكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
ونسبهم شويا مع بعض 🫣
**********************
وف شقه سعد
انا بجد كان لازم اعمل كدا يا ولاد انتوا عارفين أن من زمان سيف وهاجر بيحبوا بعض وهما معملوش حاجه غلط هما اتجوزو علي ثونة الله ورسوله بس الغلط الوحيد كان لازم نكون عارفين
وفاء:- انا مصدومه ف بنتي هيا دي هاجر الي كانت بقول عليها عقله ليه تعمل فينا كدا بجد
هناء:- خلاص يا بنتي بقاا ألي حصل حصل وهما مش متجوزين من زمان دي القسيمه من شهر واحد بس
راندا:- والله يا وفاء انا م عارفه اقولك اي مش عارفه الولا ده عمل ليه كدا وانتي يا زينه حتي لو شوفتيهم مكنش ينفع تقولي بطريقه دي كنتي قولتي ليا أو لي وفاء أو لي ماما هناء من غير م حد يعرف مش تفضحيهم كدا
زينه:- ببرود براحتي يا طنط
اسماء:- ضربت زينه باقلم وقالت بزعيق .. اتكلمي كويس يا قليله الربايه انتي فاهمه اعتزري منها يلا
زينه:- بعياط اسفه
اسماء:- عارفه لو شوفتك تاني بتتكلمي مع حد بي الاسلوب ده والله م هسيبك
سعد:- خلاص يا ولاد بقاا يلا كل واحد علي بيته وانت يا شهاب خد مراتك وروح علي الاوضه يلا علشان عايز انام
وبالفعل كل واحد راح علي شقتة وشهاب وميرا روحوا علي الاوضه بتعتهم
وف الاوضه ..
شهاب:- ميرا انتي هتنامي دلوقتي
ميرا:- ليه بتسال عايز اي
شهاب:- عايزك
ميرا:- بعدم استيعاب مش فاهمه
شهاب:- …………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *