روايات

رواية عشقت ملتزمة الفصل السابع 7 بقلم ندى أنور

رواية عشقت ملتزمة الفصل السابع 7 بقلم ندى أنور

رواية عشقت ملتزمة البارت السابع

رواية عشقت ملتزمة الجزء السابع

عشقت ملتزمة

رواية عشقت ملتزمة الحلقة السابعة

“الفصل السابع”
فى يوم جديد ملئ المفاجآت فى فيلا أدهم
تستيقظ جنه ثم تتذكر ما قاله مازن بالأمس
فلاش باااك
مازن . أدهم انا يشرفنى اطلب إيد أختك وبنت خالتى جنه
صدمت كلا من جنه وسميه ولكن أبتسم أدهم لأتخاذ مازن هذا القرار
أدهم بابتسامه. وأنا عن نفسى موافق ومعنديش اعتراض مش هلاقى لجنه أحسن منك
مازن بفرحه. تسلم ياابن خالتى ….ثم توجه بحديثه إلى سميه

مازن بفرحه. ايه رأيك ياخالتى
سميه بفرحه. وهو أنا هلاقى أحسن منك فين ياابن الغاليه طبعا موافقه وأنا مغمضه لأن واثقه إنك هتحافظ على جنه وتحطها فى عيونك
كل هذا وجنه يكسو وجنتيها الخجل وظلت تفرك فى يديها إلا أن قاطعها صوت مازن
مازن بعشق. ايه رأيك ياجنه موافقه إنك تتجوزينى وتكملى بقيت حياتك معايا
جنه بخجل. إحم إحم طب ممكن بس تدينى وقت أفكر
مازن بخوف. جنه لو مش موافقه قو******
قطع حديثه صوت جنه وهى تقول بلهفه
جنه . لالا مش كده والله انا موافقه بس عايزه استخير ربنا بس ثلاث أيام هصليها ورا بعض وأرد عليك الرد النهائى
مازن بفرحه. طيب وأنا كمان هصلى واللى فى الخير ربنا يقدمه
أدهم بمزاح. أيوه ياعم الناس إللى هتخطب دى هههههه

مازن بمرح. بطل قر الله يكرمك
أدهم بمشاكسه. هبقى اجبلك خرزه زرقه تلبسها عشان الحسد ههههههه
مازن بمرح. والله طب إلهى ياادهم يوقعك فى واحده تطلعه عليك
سميه بحب. اللهم أمين ربنا يسمع منك يامازن. …..لسه ياادهم مش عايز تتجوز برضو
توجه أدهم نحو والدته قائلا. إن شاء الله قريب
سميه بفرحه. بجد يابنى
أدهم مقبلا رأسها. بجد ياست الكل
جنه بفرحه. ربنا يرزقك بيها عاجلا غير أجلا
ردد الجميع. اللهم آمين
ثم ظلوا يضحكون سويا واستمرت مشاكسات أدهم ومازن وقاموا بالخروج من غرفه جنه ثم دلفت جنه إلى المرحاض وتوضأت وصلت ركعتين استخاره كى يبين لها الله هل مازن زوج صالح لها أم لأ وتوجهت إلى الفراش بعد أن قرأت وردها ورددت الأذكار وغطت فى نوم عميق
بااااك

جنه بحب. الحمد لله إن قومت مرتاحه
ثم توجهت إلى المرحاض وبعد قليل خرجت وقامت بوضع سجاده صلاتها وصلت صلاه الضحى وتوحهت إلى الأسفل
********
فى منزل حور
يجلس الجميع على طاوله الطعام كى يتناولوا فطورهم
حور بحب. تعرفوا احلى حاجه عملتوها أنكم بتوا معايا النهاردة
مريم وريم فى وقت واحد. أى خدعه ياعم الحاج
ضحك الحاج إبراهيم وسعاد على رد البنات
حور بغيظ. بقى انا حاج
مريم بمشاكسه. ياستى انتى تطولى تحجى

حور بغيظ.بقى كده
ريم بمرح. ايون ههههه
حور بلؤم. طيب ياعبد البار انتى وعبد العال
وهنا انفجر كلا من سعاد والحاج إبراهيم فى الضحك
سعاد بضحك. هههههه الله يسامحك ياحور ايه الاسامى إللى مطلعها عليهم دى
مريم بغيظ. بقى كده ياحور تفضحينا كده اخس
ريم بغيظ. بقى كده طب ماشى ياشحيبر

وهنا لم يتمالك أحد ضحكته فانفجروا ضاحكين على ماقالته ريم
حور بصراخ. ااااه يادزمه بتفضحينى
ريم بابتسامه انتصار . اه ….ثم أخرجت ريم لسانها لحور
حور بغيظ . طب تعالى بقى …..ثم قامت بالركض ورأها وظل الجميع يضحك عليهم الاثنين
**********
فى مكان ما
كان عادل يخطط لتدمير عائله الشريف وخاصه أدهم

عادل بغل. إن ماخليتك تدمر زى مادمرت حياتى مابقاش أنا
ثم أتاه اتصال
عادل بغلظه. ألو ……طيب اعمل إللى اتفقنا عليه بس يوم …… تمام
ثم أغلق الخط
عادل بضحكه شر . ههههههه هتحزن على عيلتك ياادهم
تقيمونى بكام من عشره

فى منزل مالك وأسر
كان يجلس كلا من أسر ومالك يشاهدون التلفاز ثم سمعوا صوت رنين الهاتف أخذ مالك الهاتف
مالك . ألو
اللواء عز.ألو أيوه يا مالك تعال بسرعه أنت وأسر والفهد ضرورى
مالك بااحترام. حاضر يافندم ……ثم أغلق الهاتف
أسر بتساؤل. فى ايه يامالك
مالك . اللواء عز طلب مننا نروح لى دلوقتى ومعانا الفهد
أسر بقلق. طب اتصل على أدهم اكيد فى حاجه عشان يطلبنا دلوقتى
مالك بتأكيد. اكيد فى حاجه ….قام بإخراج هاتفه وهاتف أدهم واخبره بما قاله اللواء عز
********
فى فيلا أدهم
نزلت جنه إلى الأسفل وجلست على أحد المقاعد
جنه بابتسامه. صباح الخير
الجميع . صباح النور
سميه بفرحه. بسم الله ماشاء الله وشك بدر منور ياحبيبتى
خجلت جنه بينما تحدث أدهم بمرح. هى صلاه الاستخارة بتخلى الواحد فرحان كده
وهنا شرقت جنه وظلت تسعل كثيرا
سميه . عيب ياولد ماتكسفش أختك
مازن. مالكش دعوه بخطيبتى
أدهم بمرح. لا والله خطيبتك طب ايه رأيك مش موافق على الجوازه
مازن بغيظ. والله
أدهم بتأكيد . أيوه

مازن . طب والله لاتجوزها غصب عن أى حد بس كده
أدهم بنظره حاده قليلا. والله طب جرب كده تتجوزها غصب
سميه.بس بقى ياولاد بطلوا نقار …..ثم اكمل الجميع فطارهم فسمع أدهم صوت هاتفه
أدهم. السلام عليكم …أيوه يامالك. …طيب جاى
….سلام
ثم رحل أدهم بعد أن قبل يد أمه وراسها
*******
فى مقر الأمن
يدخل الثلاثه ويقدمون التحيه العسكريه
اللواء عز . اتفضلوا ياوحوش ….جلسوا ثلاثتهم
أدهم. خير يافندم
اللواء عز . عرفنا من خلال التحقيقات إن شحنه الأسلحة والمخدرات داخله البلد يوم ****** الساعه****
ثم اكمل حديثه: انا معتمد عليكم
قالوا الثلاثه فى وقت واحد . إن شاء الله نكون عند حسن ظن حضرتك
اللواء عز . تقدروا تتفضلوا
ثم غادروا ثلاثتهم
*******
فى منزل حور
خاصه بغرفه حور تجلس الفتيات
حور . تصدقوا إن إحنا اندال
ريم ومريم. ليه كده ماكنا كويسين ياشحيبر
حور . بتكلم جد احنا مكلمناش جنه نطمن عليها
مريم. تصدقى عندك حق
ريم .فعلا والله طب يلا نكلمها ….ثم قامت حور بمهاتفتها
جنه. السلام عليكم
حور بابتسامه. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته عامله ايه
جنه بابتسامه. الحمد لله بخير المهم انتى عامله ايه
حور برضا. الحمد لله أنا اسفه والله ياجنه إن مش بسأل وو
قطع حديثها جنه
جنه بعتاب. ايه إللى انتى بتقوليه ده انا عذراكى ياحبيبتى
حور بحب. تسلمى والله
(لازم نلتمس لبعض الأعذار قال رسول الله صلى الله عليه وسلم التمس لأخيك سبعين عذر بلاش ياجماعه نقول مش هسأل على فولانه مش هكلم فولانه طب انتى متعرفيش ظروفها دى الرسول قالك التمسى ليها سبعين مش عشره ولا خمسين )ثم تحدثت معها ريم ومريم واغلفوا الهاتف
********

فى فيلا أدهم
بعد أن انتهت جنه من الحديث مع الفتيات جلست فى الحديقه وكانت تفكر فى مازن إلا أن قطع تفكيرها صوته
مازن بحب. جنه قاعده هنا لوحدك ليه
جنه بخجل. عادى والله
مازن . طب ممكن أسألك سؤال
جنه. اتفضل طبعا
مازن . انتى موافقه عليا ياجنه
جنه بخجل. انا هديك ردى بعد يومين إن شاء الله
مازن بأمل. إن شاء لله
جنه. صح بتصلى استخاره
مازن بإماءه. اه ولسه فاضلى يومين واديكى الرد
ابتسمت جنه ثم استأذنت منه وذهبت إلى غرفتها
********
مر أسبوعين على ابطالنا
أدهم. بيقرب كل يوم من ربنا واعجابه بيزيد بحور لأنه منسهاش من اول مره شافها
مالك وأسر. نفس الكلام وقرروا يروحوا يتقدموا لريم ومريم بعد المهمه
حور ومريم وريم . ابتدوا يروحوا دار لتحفيظ القرآن عشان يكملوا حفظ
جنه . شاركت البنات فى الذهاب معهم إلى دار التحفيظ ولبست دريسات وبطلت بناطيل
مازن. كل يوم بيحب جنه أكتر وخطوبتهم بعد أسبوع وفرح إن جنه لبست دريسات
*******
فى يوم جديد يوم العمليه
حل المساء واستعد كلا من أدهم وأسر ومالك وتوجهوا إلى مكان العمليه بعد مده من الانتظار قاربت الساعه لم يااتى أحد من العصابه

مالك. هو فى ايه ليه محدش جه
أدهم بشك. شكلها لعبه
ثم سمعوا صوت الرصاص يملأ المكان بأكمله ثم رن هاتفه
أدهم بغضب. مين
البواب . الحق ياادهم باشا الفيلا بتولع وأهل حضرتك جوا
أدهم بصدمه . ايييييييه
“الفصل الثامن”
صدح صوت الرصاص من كل مكان وبدأ الاشتباك بين العصابه والفريق فسمع أدهم صوت هاتفه كاد أن لا يرد ولكن قلبه أحس أن هناك أمر ما فقام بالرد
أدهم بغضب. ألو
البواب بخوف. الحق ياباشا الفيلا بتولع وأهل حضرتك جوا
صدم أدهم وصاح به بشده
أدهم بصراخ. والحرس فين نايمين على ودانهم
البواب بخوف. فى عربيه نزل منها ناس مغطين وشوشهم ومعاهم اسلحه انا عرفت أهرب ولما رجعت لقيت كل الحرس ميت والفيلا بتولع
أدهم بصراخ. اقفل
مالك وهو يصيب أحد أفرد العصابه. مالك ياادهم
أدهم بصراخ. الفيلا بتولع واهلى جوا
أسر بغضب. هنخلص على العصابه بسرعه ونروح الفيلا ننقذهم
قام أدهم بضرب كل من يقابله أمامه من أفراد العصابه ولا يرحم أحد فقد تحول إلى أسد غاضب ووليك إن غضب الأسد يكون يوم بلا شمس ؛نهوا على أفراد العصابه فى اقل من نصف ساعه بفضل مهارات أدهم ثم استقل أدهم إلى السياره وقاد بااقصى سرعه وفى اقل من دقائق وصل إلى الفيلا وجد النار تأكل كل شئ وسياره مطافى وسياره إسعاف والناس تجتمع أمام بيته ذهب أدهم إلى الداخل لم يهتم بصراخ الناس عليه بأن لا يدخل
*******
فى الداخل
وجد أدهم سميه مغشى عليها قام بحملها وأثناء خروجه وجد مازن يدلف إلى الداخل
مازن بصراخ. جننننننننه جننننننه ……سمع صوت صراخ جنه يااتى من الأعلى
جنه ببكاء وصراخ. حد يلحقنى الحقونى عاااااااااا
صعد مازن إلى الأعلى بعد أن واجه صعوبه شديده وقام بفتح الباب بقدمه حمل مازن جنه التى لم تستطيع أن تقف على قدميها لحظه أخرى وخرج من الفيلا
وضع أدهم سميه فى سياره الاسعاف وكذلك مازن وضع جنه فى سياره أخرى وذهبوا إلى المشفى
*********

فى منزل حور
كانت تجلس تقرأ وردها واحست بغصه فى قلبها حاولت حور أن تطمئن نفسها
حور بقلق. يارب استر يارب يارب
سعاد بقلق هى الأخرى. مالك ياحور فى ايه
حور بخوف وقلق. مش عارفه ياماما قلبى مقبوض اوووى حاسه إن فى حاجه هتحصل مش كويسه
سعاد بنبره هادئه. استغفرى بس وحاولى تهدى إن شاء الله خير
حور. يارب
حور بداخلها. انا هتصل اطمن على البنات
قامت بالاتصال على ريم
ريم بمرح.السلام عليكم ياشحيبر قلبى هههه
حور بقلق.ريم انتى ومريم وعمر وطنط كويسين
ريم باستغراب.اه الحمد لله احنا بخير …ثم أكملت بتساؤل. ليه فى ايه؟
حور بقلق. مش عارفه ياريم حاسه إن قلبى مقبوض
ريم بقلق.طب أهدى
حور بخوف. معرفش ليه حسه إن جنه حصلها حاجه انا خايفه
ريم . طب رنى عليها اطمنى
حور . طيب تمام استنى ادخلها معانا فى المكالمه
ظلت حور تطلب جنه كثيرا ولكن الهاتف مغلق
حور بقلق. ريم جنه تليفونها مقفول وهى مش بتحب تقفله
ريم بقلق. إن شاء الله خير ووووو لم تكمل ريم بسبب صياح صوت والدها وعمها
الحاج أحمد بحزن.لا إله إلا الله فيلا المقدم أدهم الشريف ولعت
ريم بشهقه. ايه؟؟؟؟لا إله إلا الله طب حد اتأذه
الحاج إبراهيم بحزن. بيقولوا لقوا أمه وأخته اغمى عليهم والإسعاف جت خدتهم
كل هذا وحور تسمع حديثهم شهقت عندما استمعت الخبر وظلت تبكى
ثم دلفت ريم إلى الشرفه
ريم بحزن. حور
حور ببكاء. سمعت كل حاجه ياريم
ريم بحزن.بكرا الصبح إن شاء لله نحاول نعرف هما فى انهى مستشفى ونروح
حور ببكاء. إن شاء لله
ريم . إن شاء الله
********

فى المستشفى
دلف أدهم ومازن يصرخون بالاطباء جاء فريق كامل وتم تحضير غرفه العمليات وأخذ الأطباء سميه وجنه
أدهم بخوف.يارب قومهم بالسلامه يارب يارب ماتوجع قلبى عليهم
ثم وجد مالك وأسر يتجهون إليه
أسر بقلق.طمنا ياادهم هما بخير
أدهم بخوف . مش عارف بس دخلوا العمليات
مالك . إن شاء لله هيكونوا بخير ماتقلاقش
أدهم بخوف.يارب
سمع أدهم صوت أذان الفجر فذهب إلى أحد الجوامع واده فرضه وعندما كان يسجد يبكى كثيرا
أدهم ببكاء. يارب انا عارف إن عصيتك كتير اوووى بس يارب بلاش تعاقبنى فى اهلى يارب كفايه إن ابويا طلع قاسى يارب يارب قومهم ليا بالسلامه يارب
وظل يناجى ربه كثيرا ……..وعلى الجانب الآخر كانت حور تصلى القيام وتدعى لأهل أدهم ولادهم أيضا
وانتهت وسمعت صوت أذان الفجر واده فرضها وعندما كانت ساجده
حور ببكاء. يارب يارب تحفظهم من كل شر واحميهم يارب قوم جنه ومامتها بالسلامه يارب يارب تحميهم وظلت هى الأخرى تناجى ربها كى يحفظهم
حور ببكاء . يارب ماتوجعش قلب أدهم يارب …..ظلت تدعى الله كثيرا وبعد أن اده صلاتها امسكت مصحفها وقرأت سوره يس بنيه شفاء والده أدهم وجنه
************

فى المستشفى
ذهب مالك وأسر إلى مازن
مالك . إن شاء الله خير والانسه جنه هتقوم بالسلامه
مازن بحزن.يارب يامالك يارب
أسر . طب تعال نصلى الفجر وندعى ليهم
مازن بإماءه. حاضر
ثم ذهبوا كى يؤدوا صلاه الفجر وظلوا يدعوا كثيرا إلى الله أن يحفظ جنه وسميه
وذهبوا إلى غرفه العمليات مره أخرى ووجدوا أدهم يذهب إليهم
وبعد قليل خرج الطبيب
أدهم بلهفه. طمنى يا دكتور هما عاملين ايه
الدكتور. الانسه بخير بس عندها حروق بسيطه مع الوقت هتتعالج مش هتاخود وقت كبير …..ثم صمت قليلا وقال. بس للاسف الست الكبير دخلت فى غيبوبه مؤقته
أدهم بحزن قال بداخله. الحمد لله
مازن بحزن. طب هى هتاخود وقت طويل عقبال أما تفوق
الدكتور .إن شاء الله لأ
ثم رحل وقاموا الممرضات بنقل كلا من سميه وجنه إلى غرفهم
وقف أدهم ومازن يراقبونهم من خلق الزجاج
أدهم بداخله. يااارب تشفيهم يارب
مر الليل على الجميع ولم ينم أحد بين قلوب حزينه وقلوب تدعى الله
*******
فى صباح يوم جديد
فى منزل حور ومريم
أستعد الجميع للذهاب إلى المشفى ثم استقلوا السيارات وذهبوا إلى المشفى
*******

فى المشفى
كان أدهم يقف أما بابا غرفه والدته وسمع صوت الحاج إبراهيم
الحاج إبراهيم بحزن. إن شاء لله هيكونوا كويسين ماتقلاقش
أدهم لم يرد عليه باى كلمه بل قام باحتضانه وقام باحتضان الحاج أحمد هو الآخر كل ذلك تحت نظرات حور التى تحاول أن لاتفلت دمعه واحده من عينيها
سعاد بحزن. إن شاء الله هيكونوا بخير
سميره بحنان. طب ياحبيبى قول لينا هما عاملين ايه
أدهم الحزن يكسو وجهه. أمى دخلت فى غيبوبه مؤقته واختى عندها حروق بسيطه
شهقوا البنات عندما سمعوا ما قاله
حور بداخلها. لا إله إلا الله ربنا يشفيهم
أتى مازن ومالك وأسر ورحبوا بالجميع
ثم أتى الدكتور كى يفحص جنه وبعد قليل أخبرهم أنها بخير ويستطيعون رؤيتها
دلف الجميع إلى داخل الغرفه
جنه ببكاء. أدهم ….ذهب لها أدهم وقام باحتضانها
أدهم. أهدى ياحبيبتى انا جنبك مش هسيبك تانى
جنه ببكاء. ماما فين

أدهم . ماما تعبت شويه بس هتكون كويسه
جنه ببكاء . ماما حصلها ايه
تدخلت حور قائله. إن شاء لله تكون كويسه
انتهبت لها جنه قائله. حور ……ذهبت لها حور ووقفت بجوارها
امسكت جنه بيدها. انا بثق فيكى وبحبك وبحب كلامك قولى إن ماما هتكون كويسه
حور بابتسامه بسيطه. إن شاء الله هتكون كويسه وزى الفل ماتقلاقيش ثقى فى ربنا دى اهم حاجه
جنه . إن شاء لله ….حاضر هثق فى الله أكتر وهدعى كتير
وبعد أن جلسوا مع جنه قليلا ثم ذهبوا ولكن قبل أن يذهبوا نظرت حور على غرفه والده أدهم وكانت تدعى الله كثيرا أن يرد لها عافيتها وتكون على مايرام *******
فى مكان ما
شخص مجهول. تصدق إنك غبى قولت ليك عايزهم يفحموا مايكونش ليهم أثر واديهم فى المستشفى
الشخص الآخر. والله ياباشا انا نفذت إللى حضرتك قولت عليه
الشخص المجهول. انا عايزهم يموتوا بااى شكل لو ماسمعتش خبر وفاتهم بكرا هقطع خبرك
الشخص الاخر . ماتقلاقش ياباشا المره دى عندى خطه محكمه
الشخص المجهول. طب ايه هى
الشخص الآخر . هى أن انا *********

 

فى منزل مالك وأسر
كان يجلس كلا من أسر ومالك يشاهدون التلفاز ثم سمعوا صوت رنين الهاتف أخذ مالك الهاتف
مالك . ألو
اللواء عز.ألو أيوه يا مالك تعال بسرعه أنت وأسر والفهد ضرورى
مالك بااحترام. حاضر يافندم ……ثم أغلق الهاتف
أسر بتساؤل. فى ايه يامالك
مالك . اللواء عز طلب مننا نروح لى دلوقتى ومعانا الفهد
أسر بقلق. طب اتصل على أدهم اكيد فى حاجه عشان يطلبنا دلوقتى
مالك بتأكيد. اكيد فى حاجه ….قام بإخراج هاتفه وهاتف أدهم واخبره بما قاله اللواء عز
********
فى فيلا أدهم
نزلت جنه إلى الأسفل وجلست على أحد المقاعد
جنه بابتسامه. صباح الخير
الجميع . صباح النور
سميه بفرحه. بسم الله ماشاء الله وشك بدر منور ياحبيبتى
خجلت جنه بينما تحدث أدهم بمرح. هى صلاه الاستخارة بتخلى الواحد فرحان كده
وهنا شرقت جنه وظلت تسعل كثيرا
سميه . عيب ياولد ماتكسفش أختك
مازن. مالكش دعوه بخطيبتى
أدهم بمرح. لا والله خطيبتك طب ايه رأيك مش موافق على الجوازه
مازن بغيظ. والله
أدهم بتأكيد . أيوه
مازن . طب والله لاتجوزها غصب عن أى حد بس كده
أدهم بنظره حاده قليلا. والله طب جرب كده تتجوزها غصب
سميه.بس بقى ياولاد بطلوا نقار …..ثم اكمل الجميع فطارهم فسمع أدهم صوت هاتفه
أدهم. السلام عليكم …أيوه يامالك. …طيب جاى
….سلام

 

 

ثم رحل أدهم بعد أن قبل يد أمه وراسها
*******
فى مقر الأمن
يدخل الثلاثه ويقدمون التحيه العسكريه
اللواء عز . اتفضلوا ياوحوش ….جلسوا ثلاثتهم
أدهم. خير يافندم
اللواء عز . عرفنا من خلال التحقيقات إن شحنه الأسلحة والمخدرات داخله البلد يوم ****** الساعه****
ثم اكمل حديثه: انا معتمد عليكم
قالوا الثلاثه فى وقت واحد . إن شاء الله نكون عند حسن ظن حضرتك
اللواء عز . تقدروا تتفضلوا
ثم غادروا ثلاثتهم
*******
فى منزل حور
خاصه بغرفه حور تجلس الفتيات
حور . تصدقوا إن إحنا اندال
ريم ومريم. ليه كده ماكنا كويسين ياشحيبر
حور . بتكلم جد احنا مكلمناش جنه نطمن عليها
مريم. تصدقى عندك حق
ريم .فعلا والله طب يلا نكلمها ….ثم قامت حور بمهاتفتها
جنه. السلام عليكم
حور بابتسامه. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته عامله ايه
جنه بابتسامه. الحمد لله بخير المهم انتى عامله ايه
حور برضا. الحمد لله أنا اسفه والله ياجنه إن مش بسأل وو
قطع حديثها جنه
جنه بعتاب. ايه إللى انتى بتقوليه ده انا عذراكى ياحبيبتى
حور بحب. تسلمى والله
(لازم نلتمس لبعض الأعذار قال رسول الله صلى الله عليه وسلم التمس لأخيك سبعين عذر بلاش ياجماعه نقول مش هسأل على فولانه مش هكلم فولانه طب انتى متعرفيش ظروفها دى الرسول قالك التمسى ليها سبعين مش عشره ولا خمسين )ثم تحدثت معها ريم ومريم واغلفوا الهاتف
********

 

 

فى فيلا أدهم
بعد أن انتهت جنه من الحديث مع الفتيات جلست فى الحديقه وكانت تفكر فى مازن إلا أن قطع تفكيرها صوته
مازن بحب. جنه قاعده هنا لوحدك ليه
جنه بخجل. عادى والله
مازن . طب ممكن أسألك سؤال
جنه. اتفضل طبعا
مازن . انتى موافقه عليا ياجنه
جنه بخجل. انا هديك ردى بعد يومين إن شاء الله
مازن بأمل. إن شاء لله
جنه. صح بتصلى استخاره
مازن بإماءه. اه ولسه فاضلى يومين واديكى الرد
ابتسمت جنه ثم استأذنت منه وذهبت إلى غرفتها
********
مر أسبوعين على ابطالنا
أدهم. بيقرب كل يوم من ربنا واعجابه بيزيد بحور لأنه منسهاش من اول مره شافها
مالك وأسر. نفس الكلام وقرروا يروحوا يتقدموا لريم ومريم بعد المهمه
حور ومريم وريم . ابتدوا يروحوا دار لتحفيظ القرآن عشان يكملوا حفظ
جنه . شاركت البنات فى الذهاب معهم إلى دار التحفيظ ولبست دريسات وبطلت بناطيل
مازن. كل يوم بيحب جنه أكتر وخطوبتهم بعد أسبوع وفرح إن جنه لبست دريسات
*******
فى يوم جديد يوم العمليه
حل المساء واستعد كلا من أدهم وأسر ومالك وتوجهوا إلى مكان العمليه بعد مده من الانتظار قاربت الساعه لم يااتى أحد من العصابه
مالك. هو فى ايه ليه محدش جه
أدهم بشك. شكلها لعبه

 

 

ثم سمعوا صوت الرصاص يملأ المكان بأكمله ثم رن هاتفه
أدهم بغضب. مين
البواب . الحق ياادهم باشا الفيلا بتولع وأهل حضرتك جوا
أدهم بصدمه . ايييييييه

يُتبع ..

اترك رد

error: Content is protected !!