روايات

رواية عشق السيف الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية عشق السيف الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية عشق السيف البارت الثاني

رواية عشق السيف الجزء الثاني

عشق السيف
عشق السيف

رواية عشق السيف الحلقة الثانية

ليلة بالفعل ابداتيت تتخنق مامت حنان زقت حنان بعيد عن ليلة
الام بقسوة:
اتجننتي يا حنان اتجننتي يا بنتي هااا عايزة تضيعي عمرك على في واحدة زى دى محسوبة علينا.. ليش امك موصيني عليكى كنت رمي..تك لى ك..لاب السكك نعمل ايه قلوبنا مش مطوعنا نغورك من هنا بعد ما اكناكي و كبرنكي تعملي في بنتي كده اتفو… قومي يا حنان قومي يا قلب امك قومي بكرا ربنا يرزقك بى سيدا سيدفي صشض
امين بينظر لى ليلة بغضب :
يلا يا حبيبتي على اوضك خديها يا سماح من هنا يلا بينا
و خرجوا من الغرفة ليلة ده كله مش قادرة تستوعب اللى حصل
ليلة فجأة بقت بتضرب حالها :
يا نهار اسود يا نهار اسود معقول اعمل كده في اختي في حنان لا لا مستحيل اتجوز الشئ ده مستحيل منك لله يا سها انتي السبب ياريت ما روحت معاكي على الزفت
أما في قصر الأكابر في غرفة سيف
الام :
يا ابني انت كده بتوقع بين الاخوات ازاي رايحة مخصوص لى واحدة فجأة تشوف اختها تطلبها افهم بس
سيف :
و مين بقا قال لى حضرتك اني رايح لى مش عارف ايه انا محدد مواقفي من الاول اني اتجوز ليلة تمام
الام قربت منو و قالت :
ممم بس ياريت متنساش انت هتتجوز البنت دى ليه ممم هى جايز تجيب ولي العهد بس اللي ها تربيه بنت عمك اللى مستنياك
و خرجت الام سيف رما المنشفة على الس.رير بغضب:
ها نشوف يا عيلتي الأكابر ها نشوف
سيف بابتسامة :
كلها كام يوم و ها تكوني ملكي يا ليلة كان يوم و تبقي قدام عيني انتي اللي تستحقي تكوني ام ابني و انتي اللي تستحقي كلمة ماما و تستحقي تكوني من عيلة الأكابر انتي و بس
فلاش
سيف كان متخنق مع ابوه بسبب موضوع جوازو ف ساب الشركة و راح يتمشى بى عربيته بعد شوية وصل لى لى شاطئ
سيف باستغراب:
ايه الصوت ده اكن فى حد بيصرخ
سيف فضل ماشي تجاه الصوت لحد ما وصل ليلة بتصرخ فجأة التفتت لى وراء سيف اتصدم من جمالها
سيف:
انتي كويسة
ليلة بتحاول تدري على احراجها : اه كويسة. ذات و انت مالك اصرخ اول..ع في نفسي انت مالك ها مالك
سيف بابتسامة سخرية:
واضح انكي بخير ياريت توطي صوتك لان بيزعج الآخرين مم فيهم انا عن اذنك
سيف لبس نضارته بغرور و مشي
باك
و بعد مرور يومين كان خطوبة سيف و ليلة كان عائلية
ليلة بهدوء عكس اللي جوها:
ممكن اتكلم مع حضرتك على انفراد
سيف نظر لى امين و باباه
ليلة نظرت لى ابوها: ده بعد اذنكم طبعا
امين :
اتفضلوا
سيف قام اتجه لى البلكونة ( ملحوظة البلكونة بعيدة عن الانتريه)
سيف: قولي الكلام المهم اللي عايزة تقوليها
ليلة: مممم طبعا انت شخصية مهمة جداً بس مش كل الناس بتحبك و انا منهم طبعا ده طبيعي
سيف بهدوء عكس الغضب من كلامها:
بمعنى
ليلة ربعت ايديها:
يعني عيب اوى لم تتجوز واحدة قلبها مع حد تاني ده اولا ثانيا انا ميرضنيش اتجوز واحد كان جاي يتجوز اختي و بعدين طلبني بدلها دى مش اصول يا باشا
سيف بابتسامة مخيفه:
مش فاهم قصدك ايه
ليلة:
يعني خد اهلك و كرمتك و امشي بهدوء يعني اسحب طلبك انا مش عايزاك لان زى ما قولتلك قلبي مع واحد تاني اعتقد مفيش راجل يقبل على نفسو يتجوز واحدة هى مش عايزاه مش طيقه
سيف :
مممممم
سيف مسك ليلة من شعرها
ليلة بصدمة:
انت اتجننت يا حي.وان سيب شعري
سيف ضغط على شعرها و قال جانب أذنها بهمس:
بتحبي بتقولي طب اسمعي بقا اللى تدخل دماغي و حياتي مستحيل تطلع منهم الا لم انا امؤر غير كده ف انتي ملكي و ها تفضلي ملكي لحد ما تموتي و لو عايزة حبيب القلب يفضل عايش و بخير يبقا تكملي معايا من سوكات لان زعلي وحش و انا عشان بحبك و مقدرك ف مش عايز اوريكي الوش التاني
سيف حاوط خصرها:
انتي ملكي مرات سيف الأكابر طلامة دخلت حياتو عينيها و قلبها ميكونوش لحد غيره تملك غرور سميها زى ما انتي عايزة و موضوع الكرامة ها نتكلم فيه بعدين عن اذنك بقا يا حبيبتي علشان اتاخرنا عليهم و دى مش اصول
ليلة:
ها قتل
ك يا سيف صدقني ه
سيف :
انتي اجبن من انكي تق..تلي نملة مش بنادم
سيف سابها و خرج ليلة فضلت تنظر عليه لحد ما خرج ليلة سندت راسها على الحيط و نزلت على الارض ببط و قعدت تبكي وووو

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق السيف)

اترك رد

error: Content is protected !!