Uncategorized

رواية منقذ غير حياتي الفصل الرابع 4 بقلم هويدا صبحي

 رواية منقذ غير حياتي الفصل الرابع 4 بقلم هويدا صبحي

رواية منقذ غير حياتي الفصل الرابع 4 بقلم هويدا صبحي

رواية منقذ غير حياتي الفصل الرابع 4 بقلم هويدا صبحي

بعد مرجعت البيت سمعت صوت ستي عالي كأنها بتزعق مع حد دخلت بسرعه واول مستي 
ستي بصوت عالي نوعا ما: كنتي فين ياحور 
حور بخوف: انا كنت بتمشي بره 
ستي: مش قولتي لحد ليه 
حور بطفوله: شكل الأراضي كان جميل وبعدين حبيت اشوف الناس عن قريب 
ستي يحب: بس يابنتي خفت عليكي قوي 
حور لسه هتتكلم سمعت صوت حد نازل من فوق بيتكلم 
سعاد وهي نزله من على السلم: وست هانم لو حصلها حاجه كان مين هيشيل البلوه 
حور بعدم فهم : بلوه ايه 
سعاد وهي تقف أمام حور: حد خطفك او تحرش بيكي بشكلك ده او حد قتلك مثلا 
حور بخوف ظاهر: يلي ربنا كاتبوا اكيد هشوفوا وبعدين الناس هنا طيبه وقلبها ابيض مستحيل تعمل حاجه من دي مهما يحصل 
سعاد وهي بتعوج بوقها: علشان متعرفيش الناس بس 
ستي بصوت عالي: سعاد ملكيش دعوه باحور فاهمه ولا لا 
سعاد:بس 
ستي تقاطع كلام سعاد: مبسش هي كلمه وحده 
سعاد وهي تتوعد لحور:فاهمه 
حور :عن اذنك ياستي انا هرتاح شويه 
ستي بحنيه: مش هتفطري يابنتي 
حور بابتسامه: لا ياستي انا فطرت مع الناس بره 
ستي: ماشي يابنتي 
حور طلعت الاوضه اتشوف الفلاشه 
في مكان تاني 
سامح و ماجد في العربيه 
ماجد بهزار:اه قولتلي بقا ان هي جميله وزي القمر صح 
سامح وهو بيسوق العربيه ينظر إلى ماجد نظره تعجب: قولتلك امتى ان شاء الله انا الكلام ده 
ماجد ينفجر ضحك على شكل سامح: خلاص ياعم انا بهزر بس 
ماجد بديق: وانت عارف مش بحب الهزار 
ماجد بجديه : يعني هي وحشه 
سامح صرح وبدأ يتذكر شكل حور:لا دي جميله قوي وبتكون اجمل لما تتعصب عامله انها شجاعه ومش بتخاف من حد وهي في الحقيقه طفله عنيها بني شعرها وهو بيطير بتكون شكل الملاك رغم أنها على طول مبتسمه لكن تحس عينها كلها حزن لما كانا بنهرب 
ماجد بصدمه: تهرب 
سامح وهو يستوعب ما قلهوا:نهرب مين قال نهرب 
ماجد: أنت يلي قولت 
سامح:خلاص وصلنا 
ماجد استنى هنا قولي في ايه معقوله لدرجه دي بتحبها 
سامح وهو بيحاول يهرب من ماجد :يلي وصلنا اكيد ستك مستني جوه 
ماجد: ماشي ياعم يلي ننزل
دخل ماجد يصوتوا العالي وكمان سامح 
ماجد وهو يجري على ستي:ستييييي ويحضن ستوا وبصوت أعلى:وحشتني ياقمر 
ستي بضحك:حبيب ستك انت عامل ايه كل ده مش تاجي اتشوفني 
ماجد وهو يمثل الزعل ويشاور على سامح: كلوا من ده المفتري الظالم 
سامح بصدمه:هو انا عملتك حاجه ياواطي انت 
ماجد وهو على نفس الزعل: اه انت مش انت يلي زنقني زنقت الكلاب في الشغل 
سامح وهو بيضحك على شكلوا: اهو اعترف على نفسوا ههههه هههههه 
صفيه بفرحه: انا قولت طلما في ضحك وصوت عالي كده يبقى ابني حبيبي هنا 
ماجد قام باص على ايد امواوحضنها: عامله ايه ياست الكل وحشاني قوي 
صفيه: الحمد لله يابني نحمدا المهم انت عامل ايه 
ماجد :انا كويس الحمد لله 
سعاد من بعيد: ماجد هنا 
ماجد بيقرب من اختوا ويحضنها: عامله ايه يانور عيني 
سعاد: الحمد لله زينه انت عامل ايه اتوحشتني قوي 
ماجد:وانتي كمان ياحببتي 
فتحيه من بعيد : ازيك ياماجد 
ماجد وهو يقترب من فتحيه: الحمد لله يافتحيه انتي عامله ايه 
فتحيه بصوت واطي:الحمد لله نحمدو 
ماجد حب يكسف فتحيه بهزار: بسم الله مشاء الله عليكي يافتحيه بقيتي زي القمر 
فتحيه وشها قلب الالون وجريت على فوق بسرعه 
سامح بضحك:ههههه هههههه مش هتبطل العاده دي وتبطل تكسف فيها 
ماجد بضحك: شكلها بيبقا جميل وهي مكسوفه كده وتطلع تجري 
سامح وهو ينظر إلى ستوا وكانوا بيسأل على حور ستوا فهمت 
ستي وهي توجه الكلام الي سامح: مش تخاف عليها لسه طالعه اتغير خلجاتها ونزله 
سامح اكتفي بابتسامه 
ماجد بيميل على سامح وبصوت واطي علشان محدش يسمع: وحشتك صح 
سامح خبط ماجد في ادراعوا: اتلم احسن اقوملك 
ماجد وهو يكتم ضحكوا: خلاص ياعم 
طلعت فتحيه جري على اوضه حور كانت حور قعده على الب مديقه من كل حاجه بتشوفها دخلت فتحيه فاجاء حور اتخضت لكن قفلت الباب ووقفت 
حور : في ايه يافتحيه 
فتحيه: مفيش بس ماجد وسامح تحت 
حور باستغراب: وهو وجود ماجد يخليكي تحمري وتجري كده وبعدين مين ماجد ده 
فتحيه: ماجد ده ابن اعمتي صفيه يلي قولتلك عنوا قبل كده 
حور بتذاكر:اه افتكرت وايه المشكله بقا 
فتحيه وهي تقعد على السرير :مفيش مشكله بس مش هنزل 
حور: مش هتنزلي ليه 
فتحيه:كده مش نازله 
حور بهزار: هو بيخوف ولا ايه 
فتحيه بديق: متقليش عنوا كده مره تانيه 
وقتها بس فهمت ان فتحيه بتحب ماجد ومحدش يعرف وبتتكسف منوا جدا حتى هو كمان ميعرفش ياه البنت هنا تتكسف حتى من كلمه بتكسف تقف قدام الشخص يلي بتحبوا بتتكسف ترفع راسها وتبس في عينين حببها البنت في بلاد بره تتطلع مع ميت شخص تحت مسمى صديق تقف وتقول للولد بحبك مش بتتكسف ولا حتى من أهلها بتعمل علاقات مع الكل بتفتخر قدام صاحبتها انها بتبوس حببها انها بتحضونوا قدام الكل فعلا اختلاف كبير قوي هنا في دين في عادات وتقاليد في تربيه على الصح والغلط 
ياه لسه هشوف ايه تاني يارتني اتربيت في مصر 
حاولت اخفف من توتر فتحيه شويه واقولها ان عادي توقفي قداموا عادي تتكلمي معاه لكن كان ديما ردها ممقنع ان كده حرام فين غض البصر فين العادات يلي بتقول ان غلط البنت تكلم راجل غريب عنها فين الدين يلي بيقول ان هو مش من محارمي يعني حرام اسلم عليه كمان مش بس أقف قداموا فعلا اتمنيت لو كنت جايت من زمان 
شويه وفنحيه سبتني بحجه انها ورها شغل وانا قعدت على الب تاني الباب خبط قولت ادخل 
كام سامح 
حور بابتسامه :اتفضل ياسامح 
سامح وهو يضيع ايدو في جيبوا: اتفضلي الفلوس والفيزا 
حور: شكرا جدا على كل حاجه 
سامح وهو ينظر ليها :حور ممكن سؤل 
حور اكيد طبعا 
سامح : انتي مين وايه الناس دي 
حور بدموع:تاجي نطلع نقعد بره بعيد عن البيت واعرفك كل حاجه 
سامح:اكيد طبعا 
حور: خلاص هجهز نفسي وانزل 
سامح :ماشي 
نزل سامح وشويه حور نزلت ومعها الب 
ماجد شاف حور نازله من على السلم كانت لبسه ادريس طويل وبكم وفرده شعرها كانت شبه الاميره (اه الدريس بتاع فتحيه كان سامح جيبهولها وعلشان فتحيه مش بتلبس الحاجات دي ادتوا لحور) 
ماجد بدهشه: واو ايه الجمال ده 
سامح ينظر إلى حور بصدمه من جملها 
ستي بفرحه: بسم الله مشاء الله قمر يابنتي 
حور تقترب من ستي: ربنا يخليكي ياستي يارب 
ماجد بدهشه: فعلا طلعتي قمر ياحور اسم على مسمى 
حور وهي تنظر إلى ماجد بابتسامه: شكرا لحضرتك 
ماجد بيمد ايدو لحور: ماجد اسمي ماجد 
حور هي بتسلم على ماجد: حور 
ماجد وهو ينظر إلى سامح: يبقى كده ياسامح 
سامح : في ايه 
ماجد بجديه: مش قدرت توصف الجمال ده 
سامح وهو ينظر إلى ماجد نظرت توعد : اتلم احسنلك 
حور بابتسامة: شكر ياماجد دي من ذوئق بس 
سعاد بغل: ملها ماهي عاديه فارده شعرها بس 
ماجد بهزار : بس وانتي شكل الغفير كده ههههه هههههه 
الكل ضحك على كلام ماجد وسعاد مشيت بسرعه من قدام الكل 
حور :كده ياماجد زعلتها 
ماجد بهزر: دي مش بتزعل مني مش تخافي 
حور بابتسامه مع حزن: ربنا يخليكوا لبعض يارب 
سامح: ستي بعد اذنك هاخد حور افرجها على البلد بالعربيه 
ستي: ماشي يابني بس خد بالك منها 
سامح : حاضر 
ماجد بهزار:اجاي معاك 
سامح :لا شكرا 
ماجد بضحك: ليه كده استنى بس علشان مش تمشي لوحدك 
سامح بعصبيه :احنا لسه العصر يعني بدري يعني محدش هيكولنا ماشي 
ماجد يضحك: خلاص ياعم 
خد سامح حور ومشي بسرعه 
في مكان تاني 
اسامه: الو ايه مش ناوي تخلصني ولا ايه 
……….. 
اسامه بديق : وانت هتنزل مصر امتى 
……… 
اسامه وهو يقف من الكرسي:اسبوع او اسبوعين كده كتير 
…….. 
اسامه : اعمل اي حاجه وانا هعرضك عن أي خساره بس لزم تنزل علشان اخلص من الموضوع ده بسرعه 
…….. 
اسامه وهو يرجع يقعد على الكرسي 
:خلاص هستني مكالمه منك في أقرب وقت 
…… 
اسامه :ماشي سلام 
بعد ما قفل التليفون 
يبقا حتت عيله تعمل فيا انا كده بس لو اعرف مين يلي هربك اكيد هعرف هتروحي مني فين يعني 
اسامه.:الو 
…… 
اسامه بفرحه: خلاص انا جاي اهوه دقيقه وهكون عندك سلام 
اسامه اخيرا في خبر حلو اخيرا الواحد هيفرح شويه هههههه هههههه هههههه
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!