روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش البارت الثالث عشر

رواية بين يدي الوحش الجزء الثالث عشر

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة الثالثة عشر

قامت نور ونظرت في الساعة فوجدت الساعة ٦فقامت بسرعة حتي تحضر الفطار علشان اسر لما يصحي ميزعقش دخلت المرحاض علشان تزيل اثار النوم وتوضئت وخرجت غيرت ثيابها المكون من بجامة سوداء ضيقه ثم لبست اسدال الصلاة وادتت فرضها وهي تدعي ان يحنن الله قلب اسر عليها ثم هبطت الي الاسفل وقامت بتحضير الفطار وفي الساعة ٧ وجدت اسر بهبط بطلتة الجذابة ذهب وجلس على السفرة ولم يعطيها اي اهتمام احضرت الطعام اكامة ثم جلست بعيد عنة علي الاريكة نظر لها اسر وتذكر انها لم تاكل منذ يومين فكاد ان يقول لها اكلتي ولكن كبريائة منعة انهي فطارة ثم قام ولكن قبل ان يخرج قال لها
اسر: ابقي كلي بدل ما تموتي ويحسبوكي عليا بنادمة
نور بقهرة: شئ ميخصكش متخفش مش هتشيل ذنبي
غضب اسر منها فمسكها من معصم يدها وقال
اسر:انتي كللك ملكي انتي فهمة الكلمة الي اقولها تتنفذ ثم تركها فوقعت نور علي الارض فخبطت راسها في الاريكة ولكن لم تبين لة انها تتالم
اسر:اعملي حسابك ان مازن هو ومراتة هيجوا يتعشو النهارده معانا ثم تركها وغادر فوضعت نور يديها علي راسها فوجدت دم بنزل من راسها فلم تهتم بشئ فذهبت لكي تنظف القصر وتعمل الغداء وبعد وقت انهت كل شئ فذهبت وبدلت ثيابها باخري نظيفة عند الساعة دقت وجدت اسر ومازن وندي يدخلو القصر رحبت بهم بشدة وصاحبت ندي وبقيو اصدقاء بشدة ذهبت نور وندي يحضرو السفرة مع بعض وبعد وقت انهة السفرة فجلس اسر ومازن علي جابة الايمن وندي بجانب مازن وكادت نور ان تجلس
اسر:مين سمحلك انك تقعدي
مازن:اي الي انت بتقولو دا يا اسر دي مراتك
اسر:دي مش مراتي انا اتجوزتها علشانتكون الخدامه بتاعتي
مازن:لا انت اتجننت رسمي اي الي بتقولو دا يا اسر
اسر بحدة:ماززززززززززن
مازن بغضب:بلا مازن بلا زفت انت جيبنة هنا علشان تذلها قدمنا انا مش دخلك بيت تاني يالا يا ندي ثم اخذ ندي وترك اسر ونور لوحدهم فكانت نور تنظر برعب لاسر اما اسر ينظر لها بغضب ثم اقترب منها ومسكها من شعرها وقال اسر: عجبك الي حصل دا مبسوطه

 

 

نور بتالم:وانا مالي انا اتكلمت
اسر بحدة:انا مش قلتلك قبل كدة متكليش معايا
نور:اة بس انا قلت علشان مراتك اخوك واخوك هنا وبعدين انت ظالم لي كدة
اسر: انا بقا هوريكي الظالم دا هيعمل فيكي اي ثم جرها من شعرها الي البدروم وفتح غرفة ضلمة وشديدة البرودة فخم في فصل الشتاء ثم ادخلها جواها وتركها وكاد يذهب
نور بخوف:انت هتسبني هنا انا بخاف من الظلمة
اسر:علشان تبقي تسمعي الكلام
نور وهي تمسك رجلة وتتوسل الية:لا يا اسر متسبنيش
اسر وهو ينطر ايديها:لما تسمعي الكلام هخرجك
نور وهي مازلت تمسك قدمة:هسمع الكلام والله خرجني تركها اسر واغلق الغرفة وغادر جلست نور وكمشت في نفسها تبكي فهي تخاف من الظلمة فاغم عليها من كثرة النزيف وكلت الاكل اما عند اسر اتصل باخية ليرضية فهو يحب اخية بشدة اجابة اخية
مازن: نعم يا اسر
اسر:عامل اي يا مازن
مازن:الحمدلله
اسر:هات مراتك يوم الجمعة وتعالو اتغدو معاية انا ونور
مازن:لا انا مش جاي بعد الي حصل ازاي تعملها كدة
اسر:ياعم انا وهي كنا متخانقين وهي زعلتني ورضتني دلوقتي اخلص بقا
مازن:ماشي ياعم الله يسهلوووو
اسر بضحك:بطل نبر بقا
مازن:يعم حاضر يوم الجمعه هكون عندك الساعه٤
اسر:ماشي ياعم هستناك مع السلامه
مازن:مع السلامه ثم اغلق الهاتف مع اخية فوجد ندي تنادي علية لكي ياتي حتي ياكل
ندي:مازن يالا علشان تاكل ذهب مازن وجلس وقبل يديها
مازن:تسلم ايدك يا حبيبتي
ندي:تسلم يا قلبي انت كنت بتكلم مين
مازن:اسر رن عليا كان بيصلحني
ندي:بجد زعلت علي مراتة جدا ازاي يعملها كدة
مازن:هي كانت مزعلاة وصلحتة

 

 

ندي:الحمدلله انهم اتصلحو
مازن:الحمدلله اعملي حسابك هنروح نتغدي عند اسر يوم الجمعه
ندي:الساعه كام
مازن:٤ بعد ان انهي طعامهم ذهبو الي الغرفة ونام مازن واخذ ندي في حضنة فهو تعود ان تكون بين احضانة ونام كل منهم في امان وساعدة وحب
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
اما عند اسر صعد الي الغرفة وابدل ثيابة وارح جسدة علي الفراش واخذ يفكر في نور كيف حالها فهي تخاف من الظلام ودخل في صراع بين العقل والقلب
العقل:انت مش هتطمن عليها ولا اي
القلب:لا تغور في داهيه
العقل:تهون عليك
القلب:انت عاوز اي دلوقتي
العقل:انت مالك مكنتش كدة اي الي خلاك قاسي كده
القلب:هما كلهم صنف زبالة ويستهلو الحرق
العقل:بس نور غيرهم قوم اطمن عليها
وفي النهاية انتصر العقل وقام اسر من السرير وخرج من الغرفة وهبط الي البدروم وخبط علية
اسر:انتي يازفتة يالي جوة
نور:ــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسر وهو يخبط بقوة:ردي انا عارف انك صاحية
نور:ــــــــــــــــــــــــــــــــ
اسر بقلق:بقولك رد
نور:ــــــــــــــــــــــــــــــــ
قلق اسر من صمتها وفتح الباب وجد نور ملقاة علي الارض ذهب نحوها وضربها برجلة
اسر:قومي اخلصي انا مش فاضي للقرف دا
نور:ــــــــــــــــــــــــــــــــ
قلق اسر بشدة فنزل لمستوها ورفعها فوجدها اغمي عليها حملها بسرعة وخرج بها من الغرفة وصعد الي غرفتة ووضعها علي السرير ولكن لحظ دم علي يدية وسال نفسه من اين هذا الدم فنظر الي نور فوجد دم علي رقبتها فرفع راسها علي يدي واليد الاخري تضرب علي وجهها:نور نور فوقي من اي الدم دا نور ردي عليا
فلم يجد رد منها فامسك هاتفة واتصل بالاسعاف وثواني واتاة الرد
اسر:الاسعاف معايا
الاسعاف:ايوة يا فندم تؤمر بحاجه

 

 

اسر:عاوز عربية اسعاف بسررررعة مراتي يتنزف
الاسعاف:حاضر يا فندم العنوان
اسر:قصر اسر العمري
الاسعاف:اسر باشا خمس دقايق والعربية ودكتور كمان يكونو تحت امرك اغلق اسر الهاتق ونظر الي نور وقال
اسر:نور متسبنيش انا اتعوت علي وجودك جنبي متسبنيش زية (ياتري مين هتعرفو كل حاجة تبعوني)
وبعد مرور خمس دقايق جائت سيارة الاسعاف واخذت نور ومعها اسر الي المستشفى وبعد وقت من وصول نور الي المستشفى خرج الطبيب:عاوزين دم بسرعة
اسر:انا نفس فصيلتها خد مني انا الدم
الطبيب:طيب اتفضل معايا يا اسر باشا
دخل اسر مع الطبيب وتبرع لها بالدم وبعد مدة خرج الطبيب فجري علية اسر:هي كويسه
الطبيب:الحمد لله هي بخير واتنقلت غرفة عادية حمدلله على سلامتها ثم ذهب وترك اسر ذهب اسر الي غرفة نور ودخل وجلس علي الكرسي بجانبها ينظر لها ودخل في صراع بين العقل والقلب
العقل:عجبك شكلها كدة
القلب: اعملها اي يعني
العقل:علي فكرة انت هتندم علي كل الي بتعملة دا
القلب:اندم لي
العقل:علشان انت بتحبها
القلب:لا انا مش بحبها فوضع اسر يدية علي اذنة لينهي هذا الصراع بداخلة:بس بقااا بس كفايه انا مش بحبها
ثم خرج برة الغرفة تارك نور ذاهبا الي الكافترية لكي يشرب القهوة وبعد وقت انهي قهوتة بسرعة وصعد الي غرفة نور وعندما دخل الغرفة كانت الصدمة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية بين يدي الوحش)

اترك رد

error: Content is protected !!