روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب البارت الخامس والخمسون

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الخامس والخمسون

عمياء وسط الذئاب
عمياء وسط الذئاب

رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة الخامسة والخمسون

_وبعدين حامد يروح ل أم محمد..
وفيه اتنين ماسكينها وحامد قرب منها..
وضر،بها بالقلم وبدأ يقطعلها هدومها
_علي يصرخ…إبعدو عنها..إبعدو عنها..سيبوها
_(أم محمد وهيا شبه عار،يه)_
_حامد يمسكها من شعرها ويرميها قدام علي
وعلي يقلع هدومه بسرعة ويعطيها لأم محمد
_حامد بغضب…هتنطقو إزاي أوصل للبت العميا..
ولا اخليكم تندمو على اليوم اللي اتولدتو فيه
_(في عربية سمير) _ (سمير ونور وسمر)_
_سمير…ها يا نور سمر جات ممكن أفهم بقي
_سمر…أنا كمان عايزه أفهم..مين نور..
ومين الناس اللي أنا سألت عليهم ف المستشفي..
وبعدين اختفوا فهموني فيه إيه
_نور…أنا نور يا سمر..والموضوع كبير..
هبقي اشرحهولك بعدين..المهم دلوقتي..
إن فيه عصابة خطفت 4 أشخاص..
ولازم ننقذهم بأقصي سرعة
_سمر…وحضرتك بقي عيزاني أنا وسمير..
نقف قدام عصابة
_سمير بهدوء…سمر إيه اللهجة دي
_سمر بابتسامه…يا عم بهزر يعني إنته مش عارفني..
الكوميديا والاكشن..هما الحاجتين اللي بعشقهم..
عالفكره يا نور فيه رساله ليكي معايا
_سمير باهتمام…رساله إيه ومن مين
_سمر…شاكر اللي ف غرفه مراقبه الكاميرات..
عطاني الورقة دي ف السر
_نور بلهفه…ورقه..اقرأهالي بسرعة يا سمير
_سمير…فيها رقم تلفون..وبيقولك كلميني..
الساعة 7 صباحاً
_نور…7 الصبح عشان هيكون سلم شغله..
أكيد فيه حاجه مهمه هيقولها..
هيا الساعة كام دلوقتي
_سمير…الساعة 3 الفجر فاضل 4 ساعات
_نور باستعجال…كتير أوي 4 ساعات
_سمير…لأ مش كتير يا نور..دول جم ف وقتهم..
أنا هفردلك الكرسي وحاولي تنامي ال4 ساعات دول
بقلم…محمد طه عبد المجيد
روايات الشاعر🖋✨️🥇
_(بعد مرور أربع ساعات)_
_سمير…نور إصحي
_نور…أنا صاحيه ما نمتش
_سمير…أنا أتصلت بالرقم خدي التلفون أهو
_نور…أيوه يا شاكر أنا نور
_شاكر…أنا آسف يا نور على المكالمه..
اللي كلمتهالك ف المستشفي..
بس كان لازم آخد إحتياطاطي
_نور بدموع…ولا يهمك..المهم فين علي..
ونهله والدكتوره وأم محمد..
راحوا فين يا شاكر..كلهم اختفوا
_شاكر…أولاً الدكتوره آخر ظهور ليها على الكاميرات..
كانت داخله غرفه المدير..ولحد دلوقتي ماخرجتش
_وثانياً ..نهله آخر ظهور ليها دخلت غرفتها..
وبعد شويه خرج من الغرفه..واحده ست..
ف سن أم محمد كده..وكانت مقعده نهله..
على كرسي متحرك..ونهله فاقده الوعي تماماً
_نور بخوف…طيب يا شاكر غرفه نهله فيها كاميرا..
ما دخلتش عليها شوفت اللي حصل ليه
_شاكر…حصل دخلت على الكاميرا..
وقبل دخول نهله الغرفه..فيه ممرضه..
من اللي استلموا الشغل جديد..
دخلت الغرفة تنضفها..وتعمدت إنها تغلوش..
على الكاميرا..وحطت قدام الكاميرا..
حاجه حجبت الرؤية..وبعد كده دخلت نهله..
وبعد شويه خرجوها على كرسي متحرك..
وطلعوها من المستشفي
^نور بدموع…وعلي وأم محمد حصلهم إيه هما كمان
_شاكر بحزن…للأسف يا نور..فيه إحتمال كبير إنهم يكونوا
_نور تقاطعه بصوت عالي…يكونوا إيه..يكونوا إيه
_(والتلفون يقع من إيدها وسمير ياخد التلفون
ويكمل المكالمة مع شاكر)_
_سمير…أيوه يا شاكر أنا سمير..أمان إطمن..كمل
_شاكر…فيه إحتمال كبير إنهم يكونوا ما،تو..
لأنهم إستدرجوهم للمشر،حه..وبعد كده..
خرج صندوقين من المشر،حه..على عربيات المو،تي..
وخرجوا من المستشفي..وفيه حاجه كمان…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)

اترك رد

error: Content is protected !!