روايات

رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم صباح عبدالله

رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الخامس عشر 15 بقلم صباح عبدالله

رواية تزوجني متملك قاسي البارت الخامس عشر

رواية تزوجني متملك قاسي الجزء الخامس عشر

رواية تزوجني متملك قاسي
رواية تزوجني متملك قاسي

رواية تزوجني متملك قاسي الحلقة الخامسة عشر

وبعد وقت كان أسر يقف بسيارته أمام منزلها بعد أن إلغاء السافر من اجل ان يتأكد إذا مايدور في رأسه صحيح ام لاء ولم يمر وقت كثير الا وقد خرجت مني زوجة أسر من المنزل وركبت سيارة سوداء كانت تنتظرها خارج المنزل يشعر أسر بسكين في قلبه ويريد أن يكذاب كل شيء يفكره به يحمل الهاتف ويطلب رقم زوجته بحجت انه اشتاق إليها وعندما تجيب زوجته يردف قائلًا… وحشتني قوي ياچلبي
في الجانب الاخر
مني بخبث… وانت كمان البيت فاضي من غيرك يابوا حازم والله
أسر… أن شاء الله يومين أكده وارجع على البيت بسي قولي لي تعملي اي دلوقت
مني بكذاب وهي تتظاهر بتعب… والله طلع روحي في شغل البيت اهو بغسل ونضيف وانت وصلت ولا اي
يصمت أسر وهو يشعر أن روحه تفارق جسده لا يصدق أن زوجته تكذاب عليه انه رآها بعيناه لأن تركب سيارة سوداء ولا يعلم هل هي تكذاب من لأن فقط أما كانت تكذاب عليه دائماً وهو مثل الأحمق كان يصدق كل شيء يرد بكسر… ماشي ياچلبي ربنا معاكي حقفل إني دلوقت عشان ماعطلكيش عن شغلك
مني بزهق لكن لا تجعل أسر يشعر به… ماشي ياچلبي خد بالك من نفسك
أسر بحزن… خليها على الله اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله
مني… لا إله إلا اللّه محمد رسول الله
في السيارة عند مني أردف مجهول قائلا… أي الحلو زعل ليه كدا
مني بحنق… أعمل اي بسي في حظي المنيل ده

 

 

المجهول… مالوا حظك بس ياقلبي اهدي كدا ورقي علشان نعرف نفرفش مع بعض شوية
مني بحب… والله انت الحاجة الواحده اللي بتصبرني على اللي إني في بحبك قوي ياچلبي الله يخليك لي ومش يحرمني منك يارب
في الجانب الاخر
كان مزال الاتصال شغال وقد سمع أسر ماقالت زوجته تهرب من عيناه دمعه خائنه مثل زوجته التي خانت حبه إليها وغدرت بها ينظر إلى الهاتف بذهول وهو لا يصدق ماتسمع اذانيه وكان يسير أسر خلف السيارة التي توجد فيها زوجته ويتوقف عندما رأى السيارة تقف أمام عمارة سكنية ونزلت زوجته الخائنه بصحبة راجل آخر ينزل أسر ويذهب خلفهم دون أن يشعر عليه احد ويقف امام باب شقة عندما دخلت زوجته مع ذالك المجهول وبعد ربع ساعة وهو يقف ولا يقدر ان يترق الباب خوفاً مما سوف يراي لكن يترق الباب وهو يتمنى أن يكون كل شيء مجراد. حلم وستيقظ منه وبعد وقت يفتح الباب شخص عاري لا يضع شيء على جسده غير منشفه على نصف جسده السفلي ينظر أسر إلى الشخص بذهول وبعد وقت تخرج مني من غرفة ملعونه وهي ترتدي قميص يكشف اكثر مما يداري بينما تقول… مين على الباب يا عماد
وتقف مندهشه عندما رأت من علي الباب تردف برعب قائلة… أسر
ينظر إليها أسر بحزن وهو يبكي بينما قال…. ليه أكده كان ناقصك اي ولا اني كان ناقصني اي ده اني حبيتك اكتر من روحي يامني ليه عملتي أكده

 

 

ثم يخرج من جيبه سلاح وهو ينظر الي هذه الخائنه وهو يقول… انجري استري عرضك وعادي قدامي
مني برعب وهي تنظر إلى أسر والي السلاح بينما تقول بصوت مرتجف…. طلقني يا أسر بس مش تقتلني احب على يدك
عماد بخوف…. اهدي يا أسر وخلينا نتفاهم على روقان بلاش السلاح
ينظر أسر إلى عماد بغضب وهو يقول بصوت عال… اهدي اهدي كيف واني شايف مراتي بشكل ده ومع راجل غيري و نتفاهم على اي
ودون تفكير يطلق رصاصة على عماد لتصرخ مني برعب يغلق أسر الباب ويرمي السلاح ويذهب اتجاه مني ومثل الوحش يضرب في زوجته وهو يقول بغضب…. ليه ليه أكده كان ناقصك اي يافچرة عشان تعملي أكده كان ناقصني اي ده اني حببتك اكتر من نفسك لو كنتي طلبتي روحي كنت عطيتك روحي من غير تفكير ليه تعملي أكده ليه ليه ليه ليه ليه ليه ليه ليه
ويظل يلكم في زوجته ويضرب فيها ولا يبتعد عنها غير أن شعر بثقل جسدها وأخشى عليها من كثر ضرب أسر فيها
الحاضر
❈-❈-❈
منه بدموع وصوت مخنوق من البكاء… انت كذاب مني أختي مستحيل تعمل كدا مستحيل انت بكذاب صح
اسر…. اتمنى لو كنت بكذب علي لاقل مش هاتعذاب بشكل ده مني خانتني وخانت حبي لها انا بعت ماكشفت ان هي بتخاني كنت هاقتل ابني بايدي لم فكرت انه ممكن مش يكون ابني بس عملت اختبار كشف الأبوا وعرفت انه ابني بس للاسف بسبب لعبه وسخه اني قتلت ابني وابن تنسيم قولي فين تنسيم وسبيها في حالها يامني هي لسة بت صغيره ومالهاشي ذنب في حاجه
منه بغيظ… اي يا اسر باشا خايف اوي على الاموره مراتك بس هي خالص مابقتيش هاتشوفها تاني خالص ولازم تنسها وتكمل معايا انا بقا

 

 

اسر بدهشه… تقصدي اي فين تنسيم عاملتي اي فيها
منه… قصدي يا اسر باشا ان الامورة تنسيم سافرة علي تركيا
اسر بذهول … انتي جنتي تقولي اي فين تنسيم
مني بصوت عالي… ايمن ايمن
ياتي الشخص الذي يداع ايمن وهو يقول… افندم ياهانم
منه وهي تنظر الي اسر بشر… اتصال علي المأذون وخالي الرجاله يجيبوا الجماعه من الاوضه التانيه هنا
اسر بسأل… چماعة مين وليه المأذون اني لو انهداد السماء علي لارض مش حتزوچك يا منه
منه بستفزاز… هانشوف يا اسر باشا
ثم تنظر الي الشخص الذي يداع ايمن وهي تقول.. روحي واعمل اللي انا قولت عليه
❈-❈-❈
في مكان أخرى
في منزل من افخم منازل تركيا تشرق شمس الصباح ومع زقزقة العصافير يعلن بداية يوم جديد تاتفتح زهور الحديقه مع نزول قطرات الندي يفوح عطرها الجميل تفتح هذة الاميرة عيناها الخطراء وهي تبعد خصلاة شعرها المتمرادة من علي وجها لاتنهض من الفراش بنشاط وتذهب بعض الخطوات بتجاه نافذة الغرفة ثم تفتح النافذة على استعجال من اجل ان تستمتع برايت الزهور الحديقه وهي تاتفتح التي تعتبر من افخم انواع الزهور لتغلق عيناها وهي تارسم ابتسامه تزين وجهها الخلاب وهي تستمتع بنسيم الصباح الجميل مع رائحة الزهور وصوت زقزقة العافير التي تلحن اجمل الألحان لتفتح عيناها الخطراء بانزعاج وهي تنظر الي ذلك الصوت المزعج التي قطع عليها متعتة يردف صاحب الصوت قائلا بابتسامه.: صباح الخير يانستي الجميله كيف حالك اليوم “

 

 

تذهب الفتاة بتجاه الفراش مره اخري لتجلس فوقه وهي تقول.: صباح الخير يادادة انني في احسن حال لان هل استيقظ جدي ”
المرابيه وهي تغلق النافذة باحكام مرة اخري: اجل انستي ان السيد استيقظ وينتظرك علي مائدة الطعام من اجل تناول الفطور معنا
الفتاة بصوت حزين.: لماذا اغلقتي النافذة انني اريد ان استمتع بنسيم الصباح وايضا العصافير تصدر صوت جميل اريد ان اسمعا”
المرابيه بالطف وهي تملس على شعر الفتاة بحنان.: اسفه يانستي الجميله لكن مناعنا السيد من فتح اي نافذة في المنزل عندما مرضي ذلك اليوم هل نسيتي ذلك ”
الفتاة بملل.: لاء لم انسي ذلك لكن اخبرني كم من الوقت متبقي على معاد الدرس وهل أتيت عمتي مرفت إلى هنا ام لاء
الجد من علي الباب.: أجل حبيبتي لقد أتيت عمتك مرفت إلى هنا مع ابنتها تنسيم
تركض الفتاة بنشاط اتجاه الجد وتقوم بتقبيل جبينه وهي تقول: صباح الخير والسعادة عليك ياجمل جدو في عالم العربي كله عامله اية ياوحشني وبجد عمتي مرفت وصلت.
المربية بدهشه : كيف يانستي تتحدثين هكذا معا السيد يجيب على الفتياات من اصحاب طبقات النبيله لا يتحدثنا بهذا الشكل ”
الفتاة وهي تنظر الي الاسفل.بخجل : اعتذر منك جدي الحبيبي.

 

 

ينظر الجد الي المربيه وهو يقو: حسنا مريان يمكنك ان تذهبي لان وتتابعي عمالك شكراً لك اريد ان ابقا مع حفيداتي بعض الوقت ومن فضلك جاهزي الفطور واذهبي بها إلى غرفة تنسيم وأخبرني عندما تستيقظ من فضلك
المرابيه وهي تحني رأسها: حسنا لك ما تريد سيدي من بعد اذنكم ”
ينظر الجد الي الفتاة التي يظهر على وجهها الحزن ليردف قائلا بمراح.: اي حبيبت جدو مالوا زعلان كدا
الفتاة بصوت اوشك علي البكاء ولمعت عيناه من شداد حزنه وهي تقول : انا زهقت وتعبت اوي ياجدو الكل بيتعامل معي علي اساس طفله مريض انا مش مريضه ياجدو مش مريضه انا فاهمه كل حاجه بتحصل حولي كويس اوي ”
الجد بحزن على حفيدتة المدلله : تعالي يازهرة ياحبيبتي اقاعدي جمبي هنا علي السرير عايز اقولك علي حاجه ياحبيبتي ”
زهرة فتاة في غاية الجمال لا لا يقارنها احد في جمالة لديها العين الخضراء مع البشرة البيضاء مثل الحليب مع الانف المنحوت والشفاه الكرزتين الصغيره والشعر الذهبي مع بعض خصلاة السوداء والجسد الرشيق التي يتمني اي رجال فى العالم امتلكه هذة هي زهرة حفيدات اكبر رجال الأعمال في الشرق الاوسط ويقيم في تركيا و اصبح من اغنى اغنياء هذة الدوله ومع ذلك لا يقدر على اسعدها حفيدته اليتيمة الأب والأم التي لا تعلم شيء عن حنان الأب والأم تربت وكبرات باين الخادم وفي دوله غريبه عنها وهذا يجعل قلبه يحزن من اجلها ومات ابنه وزوجته فى حادث سياره عندما كانت حفيدته تبلغ من عمره خمس سنوات وهي لان تبلغ 18 عام هي ايضا كنت توجد مع ابويها ذلك اليوم لكن برحمة الله تعالي هي الواحيدة التي نجاد من ذلك الحادث لكن لم تعيش بكامل حالته العقلي لقد تسبب لها هذا الحادث فى حالة نفسيه وعاجز عن معلاجته اكبر اطباء فى العالم ومزال عقله عقل طفله فى عمر خمس سنوات وفى بعض الوقت تتحدث ك فتاة راشده في عمر ال 18عام وهذا ما جعل الجميع يغلب ان يقرير ماهي حالتها النفسيه

 

 

تذهب زهرة بتجاه الفراش ثم تجلس كم قال له الجد وهي تنظر اليه بعين دامعه وتنتظر ماسوف يخبرها لان تردف قائله : اي ياجدو عاوز تقولي انك لقيت دكتور كويس وعاوزني اسافر له بس في انهي بلد المره دي حسب علمي اننا سافرنا العالم كله ”
يرد الجد عليها قائلا بحزن من اجلها : لا يازهره ياحبيبتي انا فقد لامل في الطب بس املي باقي في الله كبير ”
زهرة بعدم فاهم : مالذي تقصده جدي انني لا افهمك جداً”
الجد بجمود وصوت عالي بعض الشئ : يازهرة ياحبيبتي قولت لك قبل كدا لم نكون انا وانتي لواحدنا اتكلامي مصري وبلاش. لغة الاجنب دي بضيق اوي منها انا جبتك هنا وعلمتك لغتهم علشان ما فيش احد يكون احسن منك في حاجه بس معايا انا تكلمي على طبيعتك وماتنسيش اصلك يا زهره اللي انا بحاول دائما افكرك به '
تركض زهرة بخوف لتختبئ خلف الخذانه وهي تقول : خلاص مش تضربني مش هعمل حاجه تانى والله
الجد بحزن واسف شديد علي حفيدته يردف قائلا بابتسامه : يازهرة ياحبيبتي هضربك ليه بس هو انا عمري رفعت صوتي عليكي علشان ارفع ايدي آسف ياحبيبتي مش هاعالي صوتي تانى وانا بكلامك خلاص اطلعي بقا وماتخفيش انا جدو حبيبك مش كدا.
زهرة وهي مذالت تختبئ من جده : ايوه زهرة بتحب جدو اوي بس يعني مش هضترب زهرة ياجدو”
الجد بابتسامة حب : لا يازهرة ياحبيبتي مش هضربك حد بردو يضرب القمر ده تعالي يلا علشان تفطاري ونروح مع بعض نشوف تنسيم مش عاوزه تشوفيها”

 

 

زهرة: هي مين تنسيم دي ياجدو انا ماسوفتها قبل كدا
يرد الجد… تعالي يازهرة ياحبيبتي وانا اعرفك على تنسيم هي بتكون بنت عموا مرفت وهي كانت عايشه في مصر
زهرة… هي فين عمتوا مرفت وليه ماجاتش تشوفني هي وتنسيم
الجدي… معليش ياحبيبتي عمتوا مرفت وصلت تعبانه شوية ونامت وتنسيم كمان تعبانه شوية
في غرفة ثانية
تنام تنسيم على فراش من حرير وشعرها البنى الجميل ياستلقي خلفها على الوسادة تفتح عيناها بضعف ثَم تغلقهم مره ثانيه من شدة الألم التي هاجم عليه ثم تفتح عيناها مره ثانيه وهي تتألم بشدة تفتح عيناها الخضراء بفزع وهي تقول كما لو كانت ترى كابوس مرعب… لا يا أسر والله مظلومة
وفجأة ينفتح باب الغرفة ليدخل الراجل العجوز مع الفتاة التي تداع زهرة وهو يقول بحنان… بسم الله الرحمن الرحيم اهدي ياحبيبتي ماتخفيش انتي في أمام هنا اهدي
تنظر تنسيم إلى الراجل والفتاة بدهشة وهي تقول.. انت مين وانا فين
تقول ذلك وهي تنظر يمين ويسار بذهول يرد الراجل العجوز قائلاً… اهلا بكي في تركيا ياحبيبتي وانا جدك يوسف عم مامتك مرفت؟؟
❈-❈-❈

 

 

ينظر اسر الي العائلة وهم يجلسون امام عيناه مقيدين الأيدي والأقدام ورجال منه يقفون خلف كل فرض من العائله وهم يضعون السلاح علي رأس كلا منهم يردف اسر بصوت عال وهو ينظر الي الجميع
انتي چنتي يامنه اي اللي تعملي ده
منه بشر… يا توفق على الجواز يا تقول على الكل يارحمن يارحيم يا أسر باشا
الحاج عطيه بغضب وهو مقيد مثل الجميع … چواز اي ده يالي تقولي علي يابت اخوي
منه بستفزاز … جوازي ان وابنك اسر ياعمي الغالي
الحاج عطيه بغضب … ده يكون علي چثتي أسر ولدي يا تزواج واحدة قليلت ألاصل زايك كفاية الفضيحة اللي اختك عملتها زمان
منه بغضب وصوت مخنوق بالبكاء … اختي فضيحتكم انتم قتلتوها يا مجرمين
الحاج عطيه. .. احنا ماقتلنهاش ماقتلناش اختك يا بت اخوي هي اللي قتلت نفسها بسبب اللي عملتوا في نفسها
ينظر اسر الي الجميع بعين متسعا وهو يقول.. مني انتحرت لم رجعتها على البيت اليوم ده إني لسة فاكر كل حاجه بتفصيل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني متملك قاسي)

اترك رد

error: Content is protected !!