Uncategorized

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل التاسع عشر 19 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل التاسع عشر 19 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل التاسع عشر 19 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل التاسع عشر 19 بقلم الأميرة فراولة

فى الفيلة
المأذون:بارك لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
أدم وهو يحضن أميرة:الف مبروك يا مدام أدم الجبلاوى للمرة التانية
أميرة:أميرة الله يبارك فيك يا حبيبي
شيماء وأسماء: مبروووووووووووك يا مدام أميرة 
أميرة كانت لسه هتتكلم ولكن اتفاجات بأن أدم شالها وطالع بيها السلالم 
أميرة:نزلنى يا أدم
أدم:انزلك اى أنا ما صدقت رجعتلى 
أميرة:طب نزلنى أنا همشى
أدم:أنا مرتاح كده 
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 
فى غرفة أدم وأميرة
أميرة:احنا وصلنا نزلنى 
أدم:مصرة يعني
أميرة:اه مصرة 
أدم:طب يا ستى /ونزلنا/
أميرة: الاوضة دى واحشتنى اوى 
أدم:وانتى كمان وحشيتها اوى
أميرة:انا بحبك اوووووووووووى يا اغلى ما لى أنا عمرى الى راح والى جاى انت كل حاجه
أدم:وانا بعشقك وبدمنك انت بقيتى هوسى وحلمى ومستقبلى وعمرى  
أدم وهو يقرب منها:طب اى 
أميرة:اى 
أدم:اى 
أميرة:أدم 
_وقبل ما تكمل كلامها كان أدم اخد شفتها فى عالم أخرى لا يوجد به سواهما هما الاتنين_
(ونسبهم بقا مع بعض كفايه تطفل لحد هنا)
________________________________
 بعد ثلاث أيام
أسماء بصراخ :الحقى يا أحمد
أحمد:اى 
أميرة:فى اى 
أسماء بعياط:الحقوانى شيماء وقعت ومش بتتحرك 
حبيبة بدموع:ماما  ماما اصحى
أدم شال شيماء:يلا على المستشفى وانتى يا أميرة خليكى مع حبيبة 
أميرة بدموع :حاضر 
 وخرج أدم هو وأحمد وأسماء وراحوا المستشفى  وأميرة فضلت فى الفيلة مع حبيبة
——————————————————
فى المستشفى
أدم:حد يساعدنا
الدكتور:هاتوا الترولى
أدم :هى هتكون كويسه
الدكتور: هنعمل الى نقدر عليه 
*ودخل الدكتور اوضه العمليات 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فى الفيلة
حبيبة:أنا عايزة اروح لماما 
أميرة:مش تخافى يا حبيبتي هتكون كويسه 
حبيبة:انت السبب انتى اخدتى منى بابا ودلوقتي عايزه تاخدى مكان ماما أنا بكرهك 
أميرة:لا يا حبيبتي مش كده ومامتك هتكون كويسه  
حبيبة :أنا بكرهك يا أميرة 
أميرة:بس (وهنا التلفون رن)
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
فى المستشفى
خرج الدكتور من اوضه العمليات
الدكتور:هى فاضلها ساعات فى الدنيا
أدم :بس 
الدكتور:هى فى الاوضه 222وعايزه تشوفكم 
 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
فى الاوضة222
أدم:شيماء انتى هتكونى كويسه متخفيش 
شيماء:خلاص يا أدم خلصت 
أحمد:بس يا شيماء هزعل منك مش تقولى كده 
شيماء:ميهونش عليا زعلك يا أحمد بس متنساش 
أحمد :انسى اى 
شيماء:لو خلفت ولد اسمه عمر 
أحمد:اكيد 
شيماء: أسماء
أسماء:نعم 
شيماء:خليهم يخرجوا وتفضلى انتى بس
أسماء حاضر 
وخرج الكل وفضلت أسماء بس وبعد نص ساعه
أسماء:أحمد 
أحمد (دخل الاوضة بسرعة ):اى
أسماءبعياط:شي ما ء يا أحمد شيماء 
أحمد وهو يضمها :راحت الى حسن من الكل 
@@@@@@@@@@@@@@@@@
فى الفيلة 
أميرة:الو 
أسماء بعياط:الو 
أميرة بخوف :حصل اى 
أسماء:ماتت يا اميرة 
أميرة:لا مستحيل 
حبيبة:ماما مالها 
أميرة: مفيش يا حبيبتي
حبيبة :ماما ماتت صح وانتى السبب 
أميرة:بس 
حبيبة:بس اى أنا بكرهك بكرهك
________________________________
وأحمد وأدم جابوا شيماء من المستشفى وعملوا كل مراسم الوفاة ودفنوها ومع الوقت كره حبيبة لأميرة بيزيد 
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك رد

error: Content is protected !!