Uncategorized

رواية الساحر الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

اريان وصل القصر 
ياسمين بضيق : مش هعرف ادخل جوا 
اريان بأبتسامه : اعتمدي علي نفسك 
ياسمين بغضب : تصدق انك مش راجل 
اريان نزل الشنطه من علي ضهرو وفتحها 
ياسمين بسرعه: خلااااص خلااااص يامفتري يامجرم 
ياسمين نزلت من المتوسكل  بتعب 
اريان : تعرفي انك لازم تكوني قويه علشان تقدري تكملي لوحدك 
ياسمين بضيق : مانا لوحدي طول حياتي بس يعني ممكن تشلني علشان انا مش قادره 
اريان : لا لاني مش هفضل معاكي طول حياتك 
ياسمين : اه يارب تموت بقا وخلص 
اريان : اه دانتي لسانك طويل وعايز قطعو 
ياسمين حاولت تمشي معرفتش ووقعت في الارض 
اريان نزل لي مسواها ومسك أيدها بهدوء وقومها 
اريان بخبث : عايزني أشيلك 
ياسمين بضيق : للاسف علشان رجلي
اريان شال ياسمين بهدوء ودخل بيها القصر ولقه ريم قاعده وباين عليها الغضب 
ريم بغضب : انت سيبني كل ده يا محترم معا اتنين دماغهم اتلحست 
اريان بضحك : معلش بقا مكان فرحي امبارح وانتي فاهمه
ياسمين بغضب :  نزلني
اريان رمها في الارض 
ياسمين بغضب : ايه بترمي حماره 
اريان : شوفتي اهو انتي الي قولتي علي نفسك  حماره 
ريم بأبتسامه : اهلا سمسومه 
ياسمين بضيق : اهلا بلعضو تاني في العصابه 
ريم بضحك : دمها خفيف 
اريان : عليا وعاصم فين 
ريم : فوق روح فوقهم 
اريان طلع فوق وريم قربت من ياسمين وشافت الجرح 
ريم : ده عايزه  تتخيط 
ياسمين بحزن : طيب هعمل ايه 
ريم : بصي انا هخيطهالك أو اريان
ياسمين بضيق : ازاي يعني 
ريم : قبل مااشتغل موضيفه كنت في كليه طلب واعرف الحاجات دي واريان متعود علي ده
ياسمين بصدمه: سبتي كلية الطب 
ريم بأبتسامه : اه هطلع اجيب بقا بقا شنطة الإسعاف 
ريم طلعت اوضه اريان لقتو فوق عاصم وعليا وبيتكلم معاهم 
عاصم : مين الساحر ده 
اريان بكذب : معرفش انا صحيت لقيت نفسي نايم وتجوز ياسمين ونورا ماتت وكنده 
عليا بدموع : ماما ماتت 
عاصم بضيق : ازاي جوزني ريم 
اريان بحزن : دا ريم هتموت من العياط من ساعت ما عرفت منهاره جداااا 
عاصم : كلنا كنا ضحيه 
ريم في سرها : يخربيتك يااريان بتعرف تمثل
ريم دخلت عليهم بتوتر 
ريم : احم ياسمين رجليها مفتوحه لازم اخيطها
ريم كانت باصه في الارض وعاصم كان بيبصلها  واريان جاب شنطة الإسعاف 
اريان : يلا 
الكل  نزل لي ياسمين واريان وريم قربو منها 
ريم : لازم الاول نخدرها
اريان فتح الشنطه ولقه المخدر كان فيه ازازه طويله ومكنش في غيرو اريان رماه وكسرو الكل بصلو بصدمه 
اريان : هاتي انا هخيطو 
ياسمين حاولت تبعد عنو وهو جاب الخيط وحطو في البره
ياسمين برعب : لالالاااااا انت مش طبيعي 
اريان قرب منها ببرود ومسك رجليها وهي صرخت 
عاصم : اريان مينفعش كدا 
اريان ببرود : والله دي مراتي وانا حر
ياسمين بدموع : انت هتعمل ايه 
اريان بصلها بهدوء وقال : أحسلك متحركيش رجلك وانا بخيطلك
اريان بدأ يمسح الدم وبعدين بدأ يدخل الابره في رجليها وهي صرخت وهو افتكر مشهد من الماضي 
فلاش باك????
وسام : تقدر تخيط رجلك وانتي مش واخد بنج 
اريان : طب ليه العذاب ده كلو 
وسام : علشان ميبقاش فيه حاجه تكسرك علشان تبقا انت القوي خلاص انت دوقت كل انواع الوجع النفسي جاه بقا الجسدي 
اريان بهدوء : تمام خيطلي رجلي من غير بنج
اريان حط رجلو علي الكرسي وبدأ وسام يخيطلو رجلو كان حاسس بوجع كبيره بس متكلمش وفتكر كل الي حصلو ……
انتهاء فلاش باك ????
واريان كان خلص خياطه وبص علي ياسمين لقه وشها مليان دموع 
عاصم بغضب : انت غبي 
اريان ببرود : بقولك مراتي احفظ الكلمه دي كويس 
اريان قرب من ياسمين وشالها
ياسمين بصريخ : سبنيييييييي
اريان تجاهلها وطلع بيها علي اوضتو 
عاصم بستغراب : اريان عمل كدا ليه 
ريم بشرود : علشان يخليها قويه 
عاصم : نعم 
ريم بخجل : ها لا مفيش 
عاصم : احم بصي انا مش عارف ازاي اتجوزتك بس 
ريم بحزن : لو حابب تطلقني طلقني
عاصم بسرعه : لا يعني 
ريم : يعني ايه 
عاصم : ممكن تسبيها بظروفها 
ريم بأبتسامه : ماشي 
????عند اريان ????
نيم ياسمين علي سرير وياسمين صرخت فيه وقامت وقفت علي سرير رغم وجعها
ياسمين بدموع : بكرهك اطلع برا انسان معندكش قلب يارب تموت وتتعذب اسوء عذاااااب غوووور من حياتي انت شيطان مستحيل تبقا انساااان انا بكرهك بكرهك 
ياسمين مبقتش قادره تقف علي رجليها ووقعت علي سرير بوجع 
اريان : شوفتي وقفتي تقريبا 3 دقائق علي رجلك الي متعوره فيها شوفتي استحملتي الوجع ازاي 
ياسمين بسخرية : وانت بقا بتعلمي ازاي استحمل الوجع 
اريان بهدوء : ايوا
ياسمين بدموع : امشي من قدامي 
اريان حاول يخليها تهده وقال : طيب علشان ارضيكي اسألسني سؤال وانا هجاوب بصراحه 
ياسمين بتركيز : بجد 
اريان : اه 
ياسمين بسرعه : ليه بتقتل الناس كدا 
اريان : تؤ تؤ انتي ممكن تختاري واحد من الي قتلتهم وانا اقولك ليه قتلتو
ياسمين بتفكير وبعدين قالت : مشمعنا هتقولي انا 
اريان : تمام كدا سألتي سؤال هجاوب 
ياسمين بسرعه : لااااااااا استنا هو انت قتلت امك ليه 
اريان بهدوء : اولا مش امي دي اختها توأم الي خدت مكانها من سنتين وناس كلها صدقوها 
ياسمين بصدمه : خدت مكانها طب ليه 
اريان پابتسامه : سألتي سؤال  وجوبت ومفيش عندي اجابه تانيه الا إذ بقا اعورك تاني واقولك سر تاني 
ياسمين : ها لا خلاص 
اريان : اوعي تقولي لي حد سر ده علشان محدش يعرفو 
ياسمين بستغراب : وليه قولتلي 
اريان :  قولتلك سؤال واحد نامي وارتاحي شويه 
اريان قرب منها ومسك دموعها وبعدين طلع برا الاوضه وياسمين فضلت تفكر كتير وعايزه اجوبه لي اسئلتها الي في دمغها دخلت عليها عليا بهدوء 
عليا : انتي كويسه 
ياسمين بسرعه : عليا عايزه أسأل سؤال
عليا قربت من ياسمين وقعدت جمبها : طبعا ياحبيبي عايزه ايه 
ياسمين : ممكن تحكيلي عن توأم مامتك 
عليا بحزن : ماشي بأنك مرات اريان ف لازم تعرفي بصي ياستي  توأم ماما اسمها كاميليا وماتت من سنتين 
ياسمين بتركيز : ماتت ازاي 
عليا :  جوزها وقعها من دور 20 بصي ياستي هي اصلا كانت ست مش مظبوطه كدا بيقولو جوزها دخل عليها لقها معا واحد وقتلها 
ياسمين في سرها : يعني الي ماتت دي تبقا كنده مش كامليا 
ياسمين : طب والراجل الي كان معاها 
عليا : هرب بصي اريان عندو دلوقتي 28 سنه تمام لما بابا مات كان عندو 15 سنه واخر حادثه حصلت في عليتنا كان عندو 26 سنه شوفي بقا الفرق كام سنه 
ياسمين : 11 سنه 
عليا : بظبط وفي كل سنه حد من عليتنا بيموت بابا في اول سنه والصراحة لغيت دلوقتي محدش عرف مات ازاي وماما فضلت زعلانه عليه ومكتئبه بقالها سنين طويله بس اخر سنتين حالها اتشقلب وبقت شبه خالتو وساعتها قولت أن خالتو اكيد أثرت عليها 
ياسمين بتركيز : طب وتاني سنه مين 
عليا : بصي هقولك بترتيب بابا جدو ابو بابا  عمي  وخالي وتاتا وحبيبت عاصم ابن عمي خالتو حبيبت اريان اختي توأم
ياسمين بصدمه : اختك توأم وحبيبت عاصم. واريان 
عليا : ايوا اريان حب من سنه وحب عمرو ماتت اسمها ميرا 
ياسمين بغيره : وكان بيحبها 
عليا : جدااااا وستغربنا لما حد نورا ازاي يحبها بسرعه كدا
ياسمين بضيق : طب اختك مين 
عليا بحزن : اسمها علياء وانا عليا  ماتت وقلبي راح معاها ماتت بسبب ذئب كلها 
ياسمين بصدمه : ذئب 
عليا : اه وحبيبت اريان ماتت مدبوحه وحبيبت عاصم نفس نظام 
ياسمين : مين بيعمل كل ده 
عليا : معرفش بيقولو لعنه وناس بتقول العفريت هي الي بتعمل كدا بعد كل الي مات ده كنا مرعبوين خايفين كنا بجد مش قادره نستحمل كمية الحزن دي 
ياسمين بحزن : معلش ياحبيبتي انا معاكي اهو 
عليا بدموع : واهو السنه دي بردو ماما ماتت والله اعلم الدور علي مين
ياسمين حضنت عليا وقالت بحنان : اهدي 
ياسمين في سرها : يعني هو بينتقم مش بيقتل وخلاص 
عليا مشيت وسابت ياسمين وياسمين نامت اخيرا بعد تعب وتفكير
__________________________________________
????في المساء ????
سيف كان قدام بيت حارس ومستني اريان 
حارس : ظابط فاسد بيعشق الفلوس شاب عندو 30 سنه بيحب مراتو جدا بس مراتو بتحب اريان في مره كانت مسافره برا وشافتو وهو داخل المطار وحبتو اوووي وحاولت تكلمو بس هو بيصدها
أما اريان وصل بعربيتو قدام بيت حارس وبص علي الي نايمه علي الكرسي جمبو
اريان قرب منها بهدوء وقال : ياسمين 
ياسمين بدأت تفوق وبصت جمبها لقت اريان ونصدمت لما لقت نفسها في عربيه وبصت علي لبسها لقت نفسها لابسه فستان اسود 
ياسمين بغضب : مش قولتلك مالكش دعوه بخصوصياتي 
اريان بضحك : يعني أنا غلطان علشان مش حبيت ازعجك 
ياسمين بغضب : جيت هنا ازاي 
اريان : مش وقتو يلا انزلي 
ياسمين بصت علي رجليها بحزن اريان قرب منها وشالها وسيف شاف المنظر ده من بعيد وقرب منهم 
سيف بصدمه : ياسمين 
اريان بتمثيل : حضرتك تعرفها 
سيف بتوتر : انا سيف
اريان : اه الساحر هو الي عمل كدا وخلني اتجوز ياسمين 
سيف بص لي ياسمين وياسمين بصتلو بمعنه اه 
اريان : يلا ندخل 
اريان وسيف دخلو واريان وقف ياسمين ومسك أيدها وحارس فتحلهم الباب 
حارس : اتفضلو ازيك ياسيف 
اريان وياسمين وسيف دخلو وقعدو 
سيف : وحشتني ياحارس والله 
حارس : انت الي وحشني والله 
سيف : ده اريان صحبي ودي ياسمين مراتو
حارس : اهلا بيكو نورتو 
ودخلت عليهم هند مرات حارس وقدمتلهم عصير ونصدمت لما شافت اريان وبدأو يتكلمو في حاجات كتير وهند مشلتش عنيها من اريان وياسمين اضايقت وخبطت اريان في بطنو 
اريان بهمس : مالك انا عملت ايه 
ياسمين بضيق : مش شايف عماله تبصلك ازاي 
اريان بضحك : هي بقا انا ماليش دعوه 
هند قامت وراحت المطبخ واريان طلب يروح الحمام الي كان جمب المطبخ
حارس : اجي اوصلك 
اريان : لالا أنا هدخل
اريان دخل مطبخ من غير ما حد يشوفو وحضن هند من ضهرها 
هند بصدمه : اريان انا مش مصدقه اخيرا حسيت بيا 
اريان بكدب : كنت بحبك من بعيد مش عايز اخرب بيتك 
هند : انا ممكن اطلع من حارس ونتجوز 
هند لفت وحضنت اريان جامد واريان اعتمد انو يوقع حاجه علشان تعمل صوت ويجو وفعلا قدر يعمل كدا والكل دخل المطبخ وشافهم بلمنظر ده اريان زق هند وقال : عيب كدا يامدام هند 
هند بخوف : حارس انا 
حارس بغضب : انتي ايه
اريان : هقولك الحقيقه هي دايما بتحاول تقرب مني وانا بصدها حتي شوف اريان طلع تلفونو ووراه الرساله الي كانت بتبعتهالو هند حارس الغضب مله عنيه ولقه سكينه علي روخامه مسكها علشان يضرب بيها هند وسيف كان لسا هيقدم علشان ينقذ هند اريان زق ياسمين علي سيف والحركه دي عطلت سيف وحارس خلاص كان قتل مراتو 
سيف بزعيق : انت عملت اييييييه 
حارس : الخااينه 
سيف بص لي اريان وقالو : انت ساحر 
اريان بهدوء : لا 
وفي الحظه دي الساحر ظهر والكل بصلو بصدمه وآمال بصت لي اريان 
اريان بهمس : ايوا انا ساحر بس ذكي حبتين 
سيف بغضب : اكيد ده عاصم 
الساحر بضحك : لا مش عاصم 
اريان : شوفت ظلمتنا ازاي
فاجأه باب البيت خبط والكل طلع برا واريان بص لي شخص الي بيقلدو بخبث وسيف فتح الباب لقه عاصم والكل بصو لبعض بصدمه وحيره الا اريان والساحر…….
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك رد

error: Content is protected !!