Uncategorized

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف

 رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل ابنتي ولكن أحببتك الفصل السابع 7 بقلم باسنت أشرف

بعد مرور عده ايام 
ف بيت رجاء 
رجاء:  ف عريس متقدملك ي رنا 
رنا: وانا مش موافقه 
رجاء: ليه ما هو شب كويس كل مايتقدملك عريس ترفضي قرفتيني 
رنا:  ي ماما مش عايزه اتجوز عادي يعني 
رجاء:  مش عايزه تتجوزي ولا بتحبي حد 
رنا بتوتر:  لا مين….  قال… كده 
رجاء: يكون احسن العريس هييجي النهارده 
رنا: مااا.. شي.. 
دخلت رنا اوضتها وقعدت تعيط لانها بتحب سيف فاكرينوا اخو مراد 
(توقعاتكم هتتجوز سيف ولا للقدر رأي اخر ) 
ف بيت ريم 
ترن ترن ترن 
اسر:  اتفضلي تليفونك بيرن 
ريم * شكرا…….  الو.. ازيك.. ي ماما
رجاء:  ازيك.. ي بنتي عامله ايه 
ريم:  الحمدلله وانتوا 
رجاء: كويسيين……  واسر ولين عاملين اي معاكي 
ريم:  زي الفل ي ماما….. 
رجاء:  ف عريس…  متقدم لرنا 
وكنت عايزه اسر ييجي يقعد معانا ف الرويه الشرعيه وانت عارفه ان مفيش حد 
ريم بتفهم: حاضر هقولوا وارد عليكي باااي 
رجاء:  سلام 
ريم: اسر ف عريس متقدم ل رنا……  وماما بتقولك تقعد معاهم 
اسر:  حاضر جهزي نفسك ونروح مع بعض 
عدي اليوم وراحو اسر وريم عند بيت ابوها 
ف اوضه رنا 
ريم:  بتعيطي ليه ي حبيبتي. 
اترمت رنا ف حضن اختها وفضلت تبكي 
ريم:  طب اهدي واحكيلي 
رنا:  مش عايزه اتجوز 
ريم: ليه ي حبيبتي ما يمكن العريس كويس. 
رنا:  مش بحبه 
ريم:  هنصحك نصيحه سيبك من حكاية الحب دي خالص لانك مش هتستفادي 
حاجه 
رنا:  بس…..
ريم * مبسش….. انا بقولك لمصلحتك….. شوفي العريس ويمكن يكون كويس 
رنا: حاضر 
رجاء:  يلا ي رنا العريس جه
رنا:حاضر 
طلعت ريم ورنا ودخلوا قعدوا 
يامن ( العريس)* شب عمره 27 سنه يتيم الاب والام ومتربي مع عمه
سامح( عم يامن)
( طبعا انتوا اتوقعتوا ان العريس هيبقى سيف والتمثيل الفاضي ده بس مش عليا انا بحب النكد )
سامح: انا يسعدني اطلب ايد بنت حضرتكم 
اسر: وانا يشرفني بس اهم حاجه رأي العروسه 
سامح: طب نسيبهم مع بعض شويه
طلعوا وكانوا قعدين قداهم عشان يشوفهوهم 
يامن: اممممم مش هتتكلمي 
رنا:اممم هقول ايه 
يامن: اي حاجه ده انت متعرفيش اسمي
رنا: اتفضل قول 
يامن: اسمي يامن عندي 27 سنه بشتغل مهندس عندي شركه صغيره بس هكبرها ان شاء الله اهلي متوفيين من وانا عمري 6 سنين ف حادثه وعشت مع عمي 
رنا: الله يرحمهم 
يامن: طب ي انسه رنا اي رايك لاني عايز اتجوز علطول الحمدلله عندي شقه وان شاء هجيب فيلا 
رنا بحزن: الراي راي اهلي.
يامن: هو انت زعلانه لو مش موافقه قولي وانا هفهمك واقول الرفض من عندي 
رنا: اممم لا عادي 
يامن بسعاده: اشطا كده خلاص 
اسر: اي رايك ي رنا 
رنا: اللي تشوفوه 
سامح: عل بركه الله نقرا الفاتحه 
يامن: انا عايز الجواز علطول 
رجاء * اللي تشوفوه 
وحددوا معاد الفرح بعد 3 اسابيع 
ف بيت اسر وريم
اسر: ريمو مش ناويه تسامحيني بقي 
ريم: اس…..
اسر: والله ريم غصب عني مكنتش عارف بقول ايه ولا بعمل ايه قدري حالتي 
ريم: بس انت زعقتلي اوي 
اسر: اسف ي قلبي ❤
ريم باستغراب: قلبي ❤
اسر: قلبي و روحي و عقلي و حياتي كلها كمان 
رمقته ريم باستغراب 
اسر: والله بحبك اوي لا انا بقيت بعشك 
ريم: هو انت شارب حاجه ولا بتضحك عليا
اسر بضحك: لا هي دي الحقيقه 
ريم ويكاد يغمى عليها 
(وووووولخيالكوووو بقى لاني مقدرش اقول اكتر من كده ) هي اصبحت زوجته وهتكون ام عيالو
يتبع…….. 
يتبع………. 
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد

اترك رد