روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت التاسع والعشرون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء التاسع والعشرون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة التاسعة والعشرون

في صباح يوم جديد….
استيقظ غيث وينظر حوله ولم يجد ماسه ليلفت انتباهه جسد صغير ينام علي الاركيه ليقترب منها ويحملها ويضعها علي التخت ويضع عليها غطاء…
ليدخل غيث الي المرخاص ويأخذ حمامه سريعا ويخرج ويرتدي ملابسه ونزل الي الاسفل ووجد يوسف ومعتز ومعهم زوجتهم يمسكون حقائب سفر ليقول
غيث باستغراب: انتو رايحين فين
معتز:خلاص بقا قررنا نرجع بيتنا..انت هنا وماسه رجعت بسلامه والأمور تمام وهناخد امي معانا(ام غيث)
غيث:ماشي بس خلو بالكم منها…هو فين جاسر
يوسف:ف رحله مع صحابه
غيث:هيقعد قد اي
يوسف:مش عارف مقاليش
غيث:ماشي..مع السلامه
ليذهبوا الي القصر وغيث يعلم لماذا فعلو هذا انهم يريدون ان يبقا بمفردهم.
ذهب غيث الي المطبخ وطهي الطعام وصعد به الي الأعلي ويحاول ان ييقظ ماسه ولكن استيقظت بعد بضع الوقت ليقول
غيث ماسه قومي يلا افطري
ماسه:مش عايزه حاجه منك
بقلمي دينا محمود

 

 

لتنهض لكي تأتي الي المرخاص ولكن امسكها الغيث من يديها ويقول
غيث:مش بحب اعيد كلامي
ماسه:هتعمل اي يعني هتضربني مثلا ذي امبارح..ايوا انت كده لو خلفتك ف حاجه او لو عملت حاجه مش عجبتك لازم تعمل كده وعايزني احبك..
ليدير غيث وجهه الي الجهه الاخري لتقول
ماسه وهي علي وشك البكاء: عايزني احبك ياغيث بالطريقه دي..والله انا تعبت اكتر منك….انت حطتني في تابوت ضيق اوي مش عارفه اتحرك في
غيث:ماسه انتي عايزه اي
ماسه بدموع:انت عارف انا عايزه اي ياغيث
غيث:وانتي عارفه ردي..مش هطلقك ياماسه
ماسه:مش انت بتقول عايزني اكون مبسوطه وسعيده
غيث:ايوا
ماسه:وسعادتي هي ان نطلق
غيث:قفلي علي الموضوع ده ياماسه وقولتلك متقوليش كده تاني
ماسه:ماشي ومتنتظرش مني ان انفذلك ال انت عايزه
بقلمي دينا محمود
غيث بخبث:ماشي موافق اطلقك بس في حاله واحده
ماسه بفرحه:اي هي
غيث بخبث:انتي عارفه ان مش هتجوز بعد ف عشان كده عايز طفل منك
ماسه بتلقأيه:اكيد طبعا الاانت عا……اييييه بتقول اي مستحيل يحصل لو علي موتي
غيث:وانا مش هطلقك الطفل قدام طلقك
ماسه: انتي بتلوي دراعي
غيث:انا العندي قولته اما تكوني جاهزه تعالي وقوليلي
ماسه: مستحيل ياغيث يحصل ال في عقلك
غيث وانتي مش هيحصل ال انتي عايزه……الاكل اهو لو عايزه تاكل.. ولو عايزاني انا موجود ف المكتب…واه نسيت اقولك انا سبت شغلي مع المافيا
ليقول هذا وخرج من الغرفه وذهب الي المكتب
ليسمع غيث ماسه وهي تصرخ وتقول
ماسه بصريخ: مستحيل اعمل كده ياغيث…..مستحيل تقرب لي ….مستحييللللل اجيب منك طفل مستحيللللل
ليسمع ماسه ويبتسم فهو قال هذا لانه يعلم انها ترفض ومثل ما
بقلمي دينا محمود
قالت(بيلوي درعها)نزل غيث الي المكتب وفتح الحاسوب وبدا بالعمل..فوجد ان الشركات ليس متدهوره كم اعتقد انها ستكون يبدو أن يوسف ومعتز اهتموا بها……
ظل غيث يعمل علي الحاسوب حتي أتت لها رساله علي الهاتف ليفتحها ويجد
الرساله: اوعا تفكر انك اعلي من القانون ياغيث..

 

 

ليبحث غيث عن المرسل ووجده محقق خارج مصر ولم يعطي الأمر اهميه ولكن سوف سفعل فهو يعيش بالخارج وهذا يعني انه ليس لها سلطه هنا وغير هذا غيث لديه الكثير من السلطات والنفوز ولكن رغم هذا لا يستطيع ماسه ان تحبه…..
ليفكر كثير في معشوقته ولكن تعب من التفكير وقرر ان يصعد الي حبيبته……..
ليصعد غيث ويدخل الي الغرفه ويجدها تجلس علي التخت ولا تفعل شئ والطعام كم هو
غيث بنفاذ صبر:ماسه انتي ماكلتيش لي
ماسه:مش عايزه..واصلا انت بتتكلم معايه كده لي
غيث:عشان صبري نفذ منك
ماسه:خلاص طلقني
غيث:مش هنخلص بقا من اك الموضوع ده..انتي مش ملاحظه ان
كل شوايه خناق
بقلمي دينا محمود
ماسه:عشان احنا مش متفقين مع بعض عشان كده المفرود ننفصل
غيث:ماشي المفرود ننفصل..بس عايز طفل منك الاول
ماسه:ولو رفضت
غيث:انا كمان هرفض اطلقك…وبعدين انتي مضايق للدرجه دي لي اي حد مكان كان زمانه دايب فيا عشان انا رجل وسيم ومعايا فلوس
ماسه:لكن شخصيتك زباله وقليل ادب
غيث:كل ده مش مهم..لو سالتي اي بنت تقبل تتجوزني هتوافق بدون تفكير اصلا
ماسه: فعلا عندك حق..لي بقا مروحتش للبنات دي وسبتني انا ف حالي هما بيفهو وبيحبوك وانا لاء
غيث:ياريت كنت اقدر لكن قلبي عايزك انتي قبل عيني
ماسه:غيث في بنات احسن مني بكتير..أعمى ذي معتز سبني ولقي واحده احسن مني..سيبني ياغيث
غيث:معتز سابك عشان انتي مش لي لكن انتي ليا وملكي انا .
ماسه بعصبيه: انا مش ملِك حد
ليمسكها غيث من يديه ويقربها منه حتي لا يبقا بينهم الا أنشأت وقال
غيث بطريقه مثيره:انتي ملك لي انا وبس..وأما اموت هاخد روحك معايا
بقلمي دينا محمود
ماسه وهي تنظر الي عينيه واول مره تكون في حضنه لهي الدرجه وتحققت من ملامحها وعيونه وان وسيم للغايه لتقول
ماسه:بس…بس..انا..مش حاجه من ملكك
غيث:انتي كل املكي ياماسه
لقترب غيث منها وهي متخدره في ملامحها وعيونه البني ورموشه الكثيفه ولكم ما ايقظها من شروده هو الشي الرطب الذي وضع علي شفتيها…لتنظر لتجد الغيث يقبلها لتبتعد بسرعه
غيث…العنه فهو كان يرواغها ولم يرد ان يحرك عينه لكي لا تفيق من شروده
ماسه بعصبيه:انت رجل زباله ازاي تقرب لي ب الطريقه دي

 

 

غيث بسخريه: والمفروض بقا اخد ازنك…ماسه متنسيش ان انا الكنت واخد بالي منك وانتي صغيره
ماسه:انا كنت صغيره ومتنساش ان انا بقا عندي 21سنه ومحدش يقدر يقرب مني سمعت
لتنهي اخر كلامها بصريخ
غيث:متزعليش صوتك سمعتي
ماسه:متتحكمش فيت روح شوف واحده ذيك اتحكم فيها
غيث بعصبيه واستغرب قصدك اي
ماسه: انت ياغيث..انت مش راجل… عايز تعيش مع واحده مش
بقلمي دينا محمود
بتحبك وانت وهمها بحبك .وتكذب..وبتعمل اي حاجه حرام حتي شغلك كله حراام… ومخبيني كأني أسيره عندك…
لتكمل ماسه ببطأ:انت مش راجل
لتنهي ماسه كلامه بهذا الجمله ويصفعه غيث صفعه تهوي علي وجهه حتي جعلت الدماء تسيل من شفتيها ويقول
غيث بغضب يهد جبال وعينيه مليئه بالشر:انا مش راجل صححح…
ليرميها غيث علي التخت بقوه لدرجه ان التخت اهتز لتقول
ماسه بخوف هستريا:غيث انت بتعمل اي
غيث بغضب: هوريكي انا راجل ولا لاء

 

 

لتجد غيث يفك زرار القميص ويخلعه لتقول ماسه وهي تعرف ما يدور بعقله
ماسه بخوف: غيث ارجوك بلاش تعمل كده..بلاش تنهي اي امل ان احبك
غيث:ومين قالك ان عايزك تحبيني….
ليقترب غيث منها ويمزق لها ملابسها بين صراخها……
وماسه تصرخ وتترجي غيث ان يتوقف ويرجع عما يفكر به…..ولكن عندما يغضب الأسد لا يترك الفريسه…وبالفعل حدث ما كانت تخشه ماسه واصبحت ماسه زوجة الغيث قولا وفعلا اما الله..ولكن بالنسبه الي ماسه التي اصبح اكثر الرجال تشمئز منه واصبحت زوجته ولكن.. بالاغتصاب…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!