روايات

رواية ملك وحش الصعيد الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الفصل السابع 7 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد البارت السابع

رواية ملك وحش الصعيد الجزء السابع

رواية ملك وحش الصعيد الحلقة السابعة

عمران لسه بفتح باب الاسنسير افتكر ان جهاز الاب توب مفتوح طلع يجري علي المكتب واول ما دخل اتصدم من عيشه الي قعده علي المكتب وبتقلب في الجهاز….
عيشه بضحك… شوف ربك يا جدع اهلا وسهلا يا عمران باشا ولا اقول يا معلم عمران…
عمران بسرعه مسك الجهاز وقفله…. انتي ازاي تتجرئي وتدخلي علي حاجه متخصكيش.
عيشه وقفت وبتتحرك براحه… مكنتش اعرف ان ابن عمي كبير اوي كدا وليه علقات غير شر*عيه مع ناس بره البلد ولاااء كمان بتاجر في أثا*ر بلدك تؤ اخص عليك.
عمران… لو منستيش الي عرفتيه اقري الفاتحه علي ابوكي وامك وختك.
عيشه قربت بهيبه ووقفت قدامه…. قولتهالك قبل كداا يا عمران اناااا مبتهددش.
عمران… يبقي انتي الي أخطرتي طريقك بنفسي.
عيشه بسخريه… اي هتخلص عليا!
عمران سكت للحظات.
عيشه مشيت وكانت خارجه من المكتب وبدخل في كم الادناء بتعها فلاشه بص اتصدمت من ضربه جت علي رسها وفقدت الوعي تماماً.

 

 

عمران شدها لجوه وقفل المكتب…. كااارثه انا اتصرف ازاااي دلوقت.
في البيت عند روح…
كانت دخله بتعب من الشغل…
جوزها كالعاده…. شرفتي يا ست الكل.
روح بتعب…. الله يهديك سبني في حالي مش قادره اجادل معاك في اي حاجه.
جوزها… لي مش تعرفيني مين الي كنتي واقفه معاه قدام المصنع.
روح…الله انت بتراقبني بقييي.
جوزها… الله مش اعرف مراتي المصون بتروح علي فين وبتقابل مين ولااااا انا خروف.
روح… اممم انت عايز تكمل نكد عليا مش كدااا.
جوزها… لما اجوبك ترديييي من غير لت وعجن ولا انتي خايفه.
روح… اخاااف ليي هو انت شفتني داخله مع حد سقه مفرووشه ولا اي.
جوزها… يمكن الي يخليكي تقفي مع راجل ابهااا من غير مااا تعرفيني يخليكي تعملي كل حاااجه.
روح… اخرس قطع لسانك انا اشرف منك انااا قعت وصبرت عليك علشااان عندي امل انك تتغير وابلع الي بتعمله فيااا علشان ابنك لاااكن لحد هناا وطفحت.
ابنها خرج من الاوضه…. مااماااا.
روح مسكت ابنها… تعاله يا يونس… شوف انت تط*لقني وعارفه انك مش هتديني حقي بس هاخده منك من عند ربناااا.
جوزها مسكها من طرحتها… طلااق مش هطلق.

 

 

روح عكس شخصيتها الضعيفه اتحولت تماما وبعدته عنها بقوه…. وسسسع ايدك لكسرها*لك هاخد الواد ومشي وانت عارف بيت ابويه فيين تبعت الورقه وننفض بقي… يلااا يا يونس.
روح مشيت هي وابنها بسرعه.
حمتها… والله القطه المغمضه فتحت وبقت تخربش يا واد.
جوزها بصدمه… لاء مش دي رووح الموضوع ده فيه انه انا لازم اعرف مين الراجل ده واول معرف هلبسها حتت قضيه متخرجش منها ابداً.
حمتها… هو دااا ابني جدع يااا واد تربيه امك.
روح وقفت تاكس وركبت هي وابنها..
يونس…. ماما هو احنا مش هنرجع هنا تاني.
روح… قول يارب يا يونس.
يونس… انا مش هسيبك ابداً يا ماما.
روح… ولا انا يا قلب ماما.
وصل بيهم الاتوبيس لبيت قديم…

 

 

روح خرجت الفلوس من شنطتها القديمه… خد يسطا يلا يا يونس.
يونس نزل وروح نزلت وبدأت تخبط علي الباب… أبه يااا أبه.
فتخ البيت راجل كبير مسن…. روح بنتي ادخولي.
يونس.. جدوووو واحشني.
الراجل المسن… وانت يا حبيب جدو متعرفش متوحشك قد ايه.
قعدت روح علي كرسي قديم… امال فين امي يابه.
جرجت من المطبخ ست كبيره… انا اهو يا قلب امك واخيراً جيتي معرفش قلبي مقبوض ليه اليومين دول.
روح… حسه ببنتك انا تعبااانه قوي قويييي.
والدتها…. لاء شكل كدا في حاجه انا هجيب كوبيتين شاي اعملك يا عوض.
عوض… لاه يا عزه.. اني عايزك يا بنتي تقوليليى اي الي جره.
روح… هقولك كل حاجه كوول حاجه يابه.
في الصعيد في الوادي..
فرحانه بخضه… انت فايق.
سويلم بدون اي مقدمات… تتجوزيني يا فرحانه.
فرحانه اتجمدت مكانها… هاا.
سويلم ساب اديها ورجع لوضعه…. اظن سمعتيني.

 

 

فرحانه…. خابره انك عايز تتجوزني بس جوازك مني ده هيخلي ابه يغضب عني حتي لو كنت رايده.
سويلم بهدوء غريب… يعني انتي هتضحكي علي روحك وتقولي مش ريداني.
فرحانه بعصبيه فجأه…. لييه يعني مقولش اكده ناسي انت قولت ليه ايه عايزني خدامه واني مقبلش.
سويلم… ههههه تعرفي يا فرحانه اكتر حاجه بتعجبني فيكي ايه.
فرحانه… معيزاش اعرف حاجه هه.
سويلم… ان دمااغك دي يابسه وعقلك اصغر من عيل صريخ ابن يومين.
فرحانه… وه اوعااا لحديتك يا اسويلم.
سويلم… اني خابر بقولك ايه وواعي قوي كومان بس مقبلش تبقي اهنه من غير ما تبقي حرم اسويلم.
جه موبيل لسويلم وعثمان جاله بسرعه… يا كبيرنااا.
سويلم وقف وبعد الغطا عنه… جري ايه يا عتمان!
عثمان قرب منه… محمول جايلك من عمران بيه.
سويلم مسك الموبيل…. ايوه يا عمران!

 

 

عمران… كارثه ياااا سويلم انا في مشكله ومش عارف اتصرف ازاي.
سويلم…. انجززز خبر ايه!
عمران حكا الي حصل بينه وبين عيشه من اول ما جت الشركه لحاد اما اغمي عليها… اعمل اي دلوقتي ولو قت*لتها هنخش في تحقيقات ومعاد التسليم قرب.
سويلم بسرعه…. اني جاي مسافه الطريق وهكون عندك.
عمران… مستنيك.
فرحانه لحظه تغير سويلم واستغربت لان اول مره تشوفه في الحاله دي… جري ايه يا سويلم!
سويلم… عتمان جهزلي العربيات وخمس رجاله.
فرحانه بقلق… ما ترد علييي.
سويلم… فرحانه واثقه فيه.
فرحانه… خبر اي اني مفهماش حاجه.
سويلم… واثقه فياااا.
فرحانه… ا اه يا سويلم.
سويلم… تعاليى.
فرحانه… علي فين طيب.
سويلم… علي مصر..
فرحانه بدهشه… مصر!!!!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)

اترك رد

error: Content is protected !!