روايات

رواية لكنكي قدري الفصل العشرون 20 بقلم رحمة محمد

رواية لكنكي قدري الفصل العشرون 20 بقلم رحمة محمد

رواية لكنكي قدري البارت العشرون

رواية لكنكي قدري الجزء العشرون

رواية لكنكي قدري
رواية لكنكي قدري

رواية لكنكي قدري الحلقة العشرون

رحيم بخو.ف: دكتور بسرعه
جري عليه الدكتور واول ما شاف حالت ملك وخديجه الي شايلها شريف
شريف بتو.تر: اكشف عليها بسرعه
ملك كان اغمي عليها من كتر التع.ب والا.لم وقرب منها الدكتور حط السمعات علي ودنه وبقا يقرب علي قلبها ولاحظ الحر.ج الي في دما.غها (بسبب خبطت خديجه) وبص للممرضات: خدوها بسرعه نذ.فت كتير
الممرضات قربت من السرير الي نايمه عليه ملك وخدوها
رحيم بخو.ف: هيخدوها فين
الدكتور بيحاول يطمنه: متقلقش عليها
ومشي ورا الممرضات
الدكتور تاني كان وقف بيكشف علي خديجه كان مصدو.م من شكلها والازاز الي في وشها..وحرفيا كان وشها كله د.م
وحط السمعات عشان يسمع صوت دقاق قلبها لقاها ضع.يفه جدا: بسرعه علي العمليات بسرعه
خدوها الممرضات وجريو علي العمليات
رحيم فضل واقف مكانه يستوعب الي بيحصل مكنش مصدق ان خديجه هي السبب في كل دا.. كان عارف انها بتحبه بس مكنش متخيل انها بتحبه اوي كدا

 

علي قد ما كان مضا.يق منها وغ.ضبان بس منظرها صعب عليها قرب منه شريف وهو بيطبطب علي كتفه
: روح ي رحيم لملك اطمن عليها وانا هروح لخديجه وهكلم الي في البيت اعرفهم الي حصل
رحيم بصله وحرك راسه بالايجاب ومشي راح للاوضه الي فيها ملك فضل واقف مستني الدكتور يطلع
رحيم كان متو.تر اوي وخا.يفه علي ملك حاسس انه تايهه مش عارف يعمل ليها حاجه.. احساس اول مره رحيم يحس بيها وهو الض.عف
شريف كلم الي في البيت وعرفهم كلهم وبقا الكل في حاله من الصد.مه ما عدا ابتسام الي وقعت في الارض من كتر عياطها: انا السبب حقك عليا ي بنتي ااااااهههه يارب رجعها ليا… يارب تقوم بالسلامه
الجده بتا.نيب ليها: انتي السبب ي ابتسام انتي السبب
ابتسام بصت ليها وهي بتع.يط اكتر: ااااااهههه يااارب
صفاء قربت من ابتسام بحز.ن وحسه بو.جع الام الي جواها ده: مش وقته ي حماتي قومي معايا ي ابتسام نروح لخديجه وملك ونتطمن عليهم
محسن وفارس اتجهو نحيت الباب ومشي الكل وراهم ما عدا سناء الي خلتها صفاء تقعد مع بسمه
سناء بخو.ف: بس انا عايزه اطمن عليهم
صفاء: هطمنك في التليفون خليكي مع اختك
سناء اتنهدت: حاضر يماما
وفعلا خرجو كلهم من البيت وركبو العربيه ومشيو

 

بسمه بخو.ف ودمو.عها نازله : هي ملك هتبقا كويسه
سناء مسحت دمو.عها وخدتها في حضنها: ان شاء الله هتبقي كويسه وترجع مع رحيم(واتنهدت) هي وخديجه
بعد فتره كان الكل واقف قدام العمليات الي فيها خديجه
ابتسام لشريف: اي الي حصل ي ابني طمني عليها الدكتور قال ايه
شريف اتنهد: مش عارف لسه في العمليات مخرجتش
وفجاه الباب اتفتح وخرج الدكتور والكل جري عليه
محسن: طمنا ي دكتور هي بخير
الدكتور اتنهد: جر.ح دماغها مش بسيط والخبطه كانت شديده عملت ليها ارتجاج في المخ ودا غير الجرو.ح الي في وشها وفي حر.ج في رقبتها عميق خد 3غر…ز وعندها كسر في ايديها الشمال
ابتسام شهقت بخو.ف: ي حبيبتي ي بنتي كل دا
الدكتور: هتتحط تحت الملاحظه 48ساعه بعد اذنكم
ومشي الدكتور وساب ابتسام الي انفجرت في العياط وصفاء حضناها وفارس واقف خا.يف علي اخته مع انه غ.ضبان من الي عملتو بس دي مهما كان اختو
شىريف يبص لمياده لقاها جريت بعيد عنهم وهي بتعيط راح وراها بسرعه
شريف بصوت عالي نسبياً عشان تسمعه: مياده استني
مياده وقفت وهي مدياله ضهرها وبتحاول تهدا ومتعيطش
شريف بحز.ن وحاول يطمنها : هتبقا كويسه ان شاء الله متخا.فيش
مياده بصتله واتفجرت في العياط:

 

انا خا.يفه عليها خديجه طول عمرها بعيده عني ومكنتش بتسمح حتي انتي اقرب منها حتي لو شويه واوقات كتير مكنتش بحس انها بتحبني من تصرفتها معايا وبضا.يق لما بتز.عقلي وكلنا مضايقين من الي هي عملته بس برضو مهما كان هي اختي مش قادر اشوفها بالمنظر الي الدكتور قال عليه دا صعبانه عليا.. ما هي في الاخر ذ..نبها ايه انها حبت
شريف بحز.ن: ولا رحيم وملك ذ.نبهم حاجه
مياده بعيا..ط: عارفه وكنت بتمني من وقت ما عرفت انها بتحبه انها تفهم انه مبيحبهاش بس هي مكنتش مصدقه وفضلت تحاول…انا عارف وفهمه و..جع انك تحب حد مبيحبكش (شريف بصلها بستغراي) عشان كدا كنت بتمني اختي متحسوش (وبصت في عيون شريف ودمو.عها نزلت اكتر) انا خا.يفه عليها اوي ي شريف وبحبها اوي
مياده صعبت علي شريف اوي وكان مضا.يق من جواه انه شايفها بالمنظر دا وعايزها تبطل عياط محسش بنفسه غير وهو بيسحبها لحضنه وبيطبطب عليها بحنان: هوووش خديجه هتبقا كويسه عشان خاطري اهدي وبطلي عياط
مياده حضنت شريف اكتر وحست بامان وهي معاه
رحيم كان رايح جاي قدام الاوضه بتاعت ملك لغايت ما صبره نفذ وبقا يخبط علي الارض بغ.صب: حد يطلع يطمني عليها
ملقاش رد خبط بقوه اكتر وجز علي سنانه: حد يطمني والا هكسر الز.فت دا
فجاه لقي الدكتور بيفتح الباب: رحيم بيه انا مقدر خو.فك عليها بس مينفعش كدا احنا في مستشفى
رحيم تجاهل كلامه: ملك كويسه
الدكتور حرك راسه بالايجاب: ايوه في شويه جرو..ح علي وشها وشويه خدوش بسيطه علي ايديها (بسبب ضوافر خديجه لما كانت بتبعدها عنها في العربيه) ونز.فت كتير بسبب الحر.ج الي في دماغها بس الحمدلله بقت كويسه دلوقتي هي محتاجه ترتاح بس شويه

 

رحيم بتو.تر ممزوج بالخو.ف : ممكن اشوفها
الدكتور حرك راسه بالموافقه: ايوه بس هي نايمه دلوقتي بسبب تاثير البنج شويه وهتفوق
رحيم ساب الدكتور ودخل الاوضه بسرعه لقاها نايمه كل وشها قطن ولازق ودماغها ملفوفه بشاش وقطن ومعلقه محاليل قلبه وج.عه عليها وهو شايفه بالمنظر دا وراح قعد جنبها وبقا باصص ليها بصمت بيفتكر كل الي حصل في الساعات الاخيره
لغايت ما بعد فتره شافها بتحرك عيونها ابتسم وفضل باصص ليها لغايت ما فاقت واول ما فتحت عيونها
رحيم: تعرفي انك كنتي هتمو.تيني من الخوف عليكي
ملك ابتسمت وهي بصاله وشايفه فعلا الحب في عيونه: انا…
رحيم حط صباعه علي شفا.يفها يمنعها تتكلم: هوووش الدكتور قال لازم ترتاحي نز.فتي د..م كتير بسبب الخبطه الي في دماغك
ملك ضحكت ضحكه خفيفه وسكتت بتا.لم : الخبطه الي في دماغي بس..انت مش شايف وشي وايدي بقيت شبه الرجل المقنع
رحيم ابتسم: وبرضو قمر حتي وانتي شبه الرجل المقنع قمر في عيوني
ملك ابتسمت ابتسامه مبانتش اوي بسبب كل القطن والازق الي متثبتين علي الجرو..ح الي في وشها بسبب الازاز الي اتكسر في العربيه
رحيم فجاه قرب منها خلت ملك تخا.ف وتكلمت بتو.تر وهي بصه في عيونه: رر..رحيم فيه ايه
رحيم فجاه رفعها شويه وهي نايمه وخدها في حضنه بقا بيحضنها جامد اكنها هتهرب منه: انا كنت خا.يف عليكي اوي ي ملك كنت هتجنن لما سناء كلمتني وقالتي ان خديجه خدتك حسيت ان قلبي هيطلع من مكانه.. كنت حاسس بشعور غريب اول مره احس بيه ي ملك (وحضنها اكتر) كنت حاسس اني للحظه عاجز مش قادر اعمل حاجه واول ما وصلت للعربيه ومشوفتكيش حسيت ان الدنيا ضلمت في وشي (ملك حست بتنهديه طويله طلعه منه وكمل ) بس الحمدلله انك كويسه وانك ورجعتيلي اوعي تبعدي عني ي ملك

 

ملك كانت بتسمع كلامه وهي مبسوطه ودمو.عها ملت عيونها: انت بجد بتحبني اوي كدا
رحيم بصلها وعلي وشه ابتسامه وتكلم بصوت كله حنان: واكتر من ما تتخيلي كمان دا انتي النور الي نورلي حياتي ي ملاكي
وفجاه الباب اتفتح ودخلت مياده بعد ما عرفت انها فاقت
مياده جريت عليها وهي بتتكلم بلهفه: انتي كويسه.. طمنيني عليكي
شريف دخل وراها الاوضه
رحيم: طب ايه مفيش خبطه علي الباب وانتي دخله كدا
مياده بخو.ف: اسكت انت (وبصت لملك) انطقي طمنيني عليكي
ملك ابتسمت: انا كويسه (وفجاه افتكرت خديجه اتكلمت بتو.تر) خ خديجه فين.. هي فعلا….
شريف قرب منها: لا هي كانت في العمليات من شويه (وحكالها الي الدكتور قاله)
ملك بخو.ف وحاولت تقوم: انا عايز اروح ليها ي رحيم
رحيم: تروحي فين قولتلك الدكتور قال لازم ترتاحي
ملك اتا.لمت من دماغها ورجعت نامت تاني كمل رحيم: اهو شوفتي ارتاحي بقا ولما تفوق ابقي روحي ليها
شريف: اسمعي كلام رحيم ي ملك باين عليكي تعبا.نه ارتاحي شويه (وبص لمياده الي فهمت نظرته)
مياده ببتسامه: مبسوطه انك كويسه (وطبطبت علي ايديها بحنان)
وخرجت مع شريف

 

رحيم فضل باصص ليها وعلي وشه ابتسامه وقرب منها ونام جنبها وسحبها في حضنه
ملك بتو.تر: رحيم احنا في المستشفى افرد حد دخل
رحيم وهو بيغمض عينه: واحد ومراته نايمين اي الي فيها يلا غمضي عينك وارتاحي شويه ي ملاكي
ملك ابتسمت ولقت نفسها بتدخل جوا حضنه اكتر.. رحيم ابتسم بفرحه وشدد عليها اكتر ونامو الاتنين
كلهم كانو واقفين عند الاوضه الي اتنقلت فيها خديجه.. بعد ما كانو رايحين لملك بس شريف ومياده قالهم انها هتنام شويه
ابتسام لقت ممرضه خرجت من الاوضه وقفتها بسرعه: هو انا مينفعش اشوفها يختي
الممرضه: لا مينفعش دلوقتي بعد اذنك
وسابتها ومشيت وكلهم كانو متو.ترين وقلقا.نين عليها
عدت فتره طويله
دخلت الممرضه علي ملك لقت رحيم نايم جنبها وحضنها شهقت بخ.ضه
خلت رحيم يفتح عينه ويبصلها: هوووششش
الممرضه بهمس وهي متو.تره: انا اسفه مكنتش اعرف انك هنا انا جيت اطمن عليها بس بعد اذنك
رحيم بص لملك بحب وطبع قب.له علي جبينها وقام من جنبها بحذ.ر عشان ميصحاش خرج من الاوضه وراح لاهله
رحيم بغ.ضب ممزوج بحز.ن: خديجه عامله ايه دلوقتي
ابتسام جريت علي رحيم وهي بتعي.ط:معرفش يبني محدش راضي يدخلي ليها وانا همو.ت واشوفها خليهم يدخلوني ليها
رحيم اتنهد وطبطب علي كتفها: متقلقيش عليها ان شآء الله هتبقا كويسه وهتفوق
عدا اليومين مفيش اي جديد

 

الممرضه خرجه من لاوضه وهي بتجري: دكتوى المريضه فاقت
ابتسام بسعاده: بجد بنتي فاقت
مكملتش دقيقه وكان الدكتور والممرضه راجعين الاوضه وهما بيجروا خلا الكل يتو.تر (وسناء وبسمه كانو موجودين ورحيم كان مع ملك)
وبعد فتره خرجو تاني
صفاء: طمنا ي دكتور فاقت بالسلامه
الدكتور: ايوه الحمدلله بقت احسن وطلبت تشوف رحيم
الكل سكت من الصد.مه لحد ما اتكلم فارس: انا هنادي
وفعلا راح ينادي رحيم والكل بقا مستنين يجي وبعد دقايق رجع فارس ومعاه رحيم
رحيم بص لمياده وسناء: خليكوا مع ملك لغايت ما ارجع ليها
حركوا راسهم بالايجاب وراحو ليها
واول ما رحيم دخل الاوضه خديجه بصتله ببتسامه: رحيم
رحيم اتنهد وراح قعد علي الكرسي الي جنب سريها ولسه هيتكلم خديجه مناعته: اسمعني ي رحيم لو سمحت (وخدت نفس عميق وطلعته با.لم) انا.. انا اسفه انا عمري ما كنت احب اني أأ.ذيك بس كنت بحاول اخليك تحبي.. مكنتش بحاول افهم كلامك او للحق كنت بكد.ب كلامك وكنت بفضل معانده وقنع نفسي انك هتحبي..(دمعه نزلت علي المخده) صدقني انا حبيتك اوي بس انا دلوقتي فهمت وهبعد.. صدقني هبعد عنك وعن ملك وهتمني تفضلو مع بعض طول العمر اهم حاجه تكون مبسوط (وبتسمت) كل الي بطلبه انك تسامحني
رحيم مكنش عارف يرد عليها يقول اي لغايت ما اتفاجئ بشريف بيفتح الباب: رحيم الظابط صحبك الي عرفك بمكان خديجه وملك مستني برا وعايز يتكلم مع ملك وخديجه
خديجه بصت لرحيم بصد.مه ووووووووو.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لكنكي قدري)

اترك رد

error: Content is protected !!