Uncategorized

رواية سجينته للأبد الفصل الثالث 3 بقلم ماهي أحمد

 رواية سجينته للأبد الفصل الثالث 3 بقلم ماهي أحمد

رواية سجينته للأبد الفصل الثالث 3 بقلم ماهي أحمد

رواية سجينته للأبد الفصل الثالث 3 بقلم ماهي أحمد

بس لو بدأت معاه اللعبه هبدأها معاه ازاي ده قليل اوي لو قرب مني ده غير ان شكله مرعب جدا ومابيتكلمش كتير والانوار دايما مطفيه في البيت الكبير ده انا حاسه اني مش هعرف 
وقولت لصاحبتي الكلام ده علي الشات قالتلي حاولي تغريه اي راجل بيحب الست اللي تبقي عندها انوثه وتغريه فكرت شويه وقولتلها ماشي 
وكانت الساعه ٣ بالليل وانا عارفه أن الوقت ده بيبقي صاحي مش فاهمه ليه بيفضل صاحي طول الليل وعملت نفسي اني داخله اخد شاور ومش واخده بالي منه وليست البشكير بتاعي ولفه الفوطه علي شعري وطلعت من الحمام واول ما شفته عملت نفسي اتخضيت وفتحت البشكير بسرعه وأكنه وقع مني اول ما شافني بالمنظر ده غمض عيونه بسرعه وحط أيده علي عنيه وجاب البشكير من الأرض وغطاني بيه وقرب مني وقالي في ودني  انا كنت فكرك رخيصه زي عمي  بس مكنتش اعرف انك ارخص منه ومسكني من ايدي ودخلني علي اوضتي وفضلت طول الليل دموعي تنزل مني وقد ايه انا رخصت نفسي فعلا وكلمت صحبتي وحكيتلها علي اللي حصل
وبعدها بشويه سمعت زين بيتكلم مع جدتي وبيقولها علي اللي حصل قالتله حملك عليها يازين لسه ما تعرفش عوايدنا قلها عشان كده هتفضحنا وهنتجرس في البلد كلها 
قالتله محدش في البلد يعرف انها جت غير بنت عمك نجاه قلها طيب ولحد أمتي هنفضل مديين للشغالين اجازه ولحد أمتي هنبقي حاسين أن احنا عاملين عامله
وليه ده كله وعشان مين قالتلي عشان خاطري يابني مهما كان اللي جوه دي بنت ابني قلها ابنك نسيتي ابنك عمل اي في ابويا وامي وفيا وبدفع تمن اللي عمله لحد دلوقتي  وهرب ولا ابويا ما يبقاش ابنك هو كمان قالتله الاتنين عيالي وبدأت تعيط 
مابقيتش فاهمه هو قصده اي وليه بابا جابني هنا وسابني عند الناس دول كنت هتجن وتاني يوم سمعت الباب بيخبط وفي ناس جت تزور جدتي جريت علي باب اوضتي بسرعه عشان اخرج لاقيته مقفول من بره بقيت اصرخ واقول الحقوووووني الحقوووووووني
لاقيت زين سمع صوتي وحط أيده علي بوقي وقالي بس مسمعش صوتك خالص وحط أيده علي بوقي والناس اللي جت سألت جدتي أنهم سمعوا أن عندهم ضيوف ولا لاء جدتي أنكرت وقالت لاء معندناش ضيوف ولا حاجه قالولها ولا ابنك جه من السفر وجاب بته معاه قالتله محصلش يابني انا ابني هربان من 20 سنه ومعرفش عنه حاجه سمعت الكلام وانا مستغربه هو في اي وليه ده كله 
وقتها سكت ومابقيتش أقاوم زين 
وسابني اول ما الناس مشيت 
وجدتي دخلت الاوضه بسرعه وهي مرعوبه وقالت اكيد حد قالهم أن جمال كان هنا بس هما مش متأكدين
قولتلها انتي لو جدتي بجد روحيني من هنا انا عايزه ارجع بيتنا زين رد وقالي احنا ماقولناش لابوكي يجيبك عشان تروحي وقوليلي هاتروحي ازاي ابوكي جابك وماسبش ليكي اي ورقه هنا يعني لا باسبور ولا اثبات شخصيه ولا حاجه 
سبلنا همك مش اكتر 
قولتله انا عملتلك ايه انت بتكرهني للدرجه دي ليه بصلي وعنيه كلها غيظ وسابني ومشي وعلي بالليل جدتي دخلت عليا وجابتلي كوبايه لبن مكنتش عايزه اشربها بس شربتها وحسين أن طعمها غريب اوي وبعدها روحت في النوم 
وصحيت لاقيت نفسي في اوضه غير اوضتي وبيت غير اللي كنت فيه
طلعت بره بسرعه لاقيت في راجل واقف قدام المزرعه جريت عليه وقولتله انا فين مكانش بيرد عليا وسابني وابتدي يشيل طين من الزرع قولتله انت مابتردش ليه انت اخرس بقي باصص ومابيتكلمش اتغظت منه اوى بقيت ازعق في وشه عشان يرد عليا وانا بكلمه وبضربه علي كتفه بأيدي لاقيت زين مسك ايدي وقالي مش هيرد عليكي وقتها كنا بالنهار وفي عز الشمس شفت ملامح زين كويس نص وشه في حرق شديد والنص التاني عنيه عسلي وابيض وملامحه صغيره وجميله اوي اول ما لقاني بدقق في وشه جامد مسكني من ايدي بسرعه ودخلني الأوضه  تاني وقالي من دلوقتي دي هتكون اوضتك قولتله انت حيوان ما بتحسش انا هفضل سجينه عندك كده لحد أمتي بصللي وقالي لحد ما ابوكي يرجع وياخدك ونخلص بس طول ما انتي معايا هتعملي كل اللي انا هطلبه منك انتي فهماني 
واول حاجه هطلبها ومش هطلبها تاني انك تلبسي حاجه محترمه عشان مابحبش اشوف جسمك العريان ده ورمالي شنطه فيها هدوم وقفل الباب وطلع وبفتحها لاقيتها فيها عبايات وجلاليب وهدوم مش بتاعتي اساسا رميتها في الارض وبقيت اخبط نفسي علي السرير 
من غيظي وفضلت اعيط طول اليوم لحد ما الراجل الأخرس اللي شوفته الصبح لاقيته بيفتح الباب ومدخلي صنيه الاكل وحطها مسكت الصنيه ورميتها في وشه وقولتله محدش يدخل هنا تاني وانا بزعق ومخنوقه زين دخل عليا ومسكني من ايدي وقالي صوتك يبقي واطي ياانسه معندناش بنات محترمه صوتها يبقي عالي قولتله اه ايدي سيب ايدي بتوجعني سابني وقالي مش عايزه تأكلي دي حاجه براحتك 
بس من بكره الفجر هيبقي لينا كلام تاني وطلع وبعدها فضلت سهرانه طول الليل مكانش جايلي نوم ابدا 
واخيرا نمت علي الفجر وروحت في النوم ولسه نايمه مكملتش ساعه ولاقيت جردل مايه علي وشي بيفوقني قومت مخضوضه جدا 
وقولت ايه في ايه قالي اصحي النهار طلع يالا عشان تقومي تحلبي الجاموسه وتفطرينا قولتله ايه ????????
يتبع ..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك رد

error: Content is protected !!