روايات

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل السابع عشر 17 بقلم نورهان ياسر

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل السابع عشر 17 بقلم نورهان ياسر

رواية تزوجتها بهدف الانتقام البارت السابع عشر

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الجزء السابع عشر

تزوجتها بهدف الانتقام
تزوجتها بهدف الانتقام

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الحلقة السابعة عشر

يوسف بعصبيه : اي المسخر”ه إللي انتي لابساها دي ي هانم ممكن أفهم
سلمي وقد انتبهت للصوت وبتسأل نفسها انا سمعته فين قبل كدا رفعت وشها تشوف مين لقت يوسف
سلمي بعصبيه وصدمه ف نفس الوقت :انت تبقى عريس الغف” له انا مستحيل أوافق عليك ولسه هتقوم يوسف جذ”بها من دراعها بقوه يوسف بحده :اقعدي
سلمي بخوف قعدت
يوسف بعصبيه :انتي هتوافقي بمزاجك غ*صب عنك هتوافقي انا بقولك اهو
سلمي :ودا لي أن شاء الله هخاف منك انا ولا هخاف منك مش فاهمه يعني وبعدين انت قاطعها يوسف وقال انا بحبك ي سلمي من اول مره شوفتك فيها وانا وقعت ف غرامك وحسيت أن انتي البنت اللي قلبي اتمنى يكمل معاها الباقي من حياته حاسس اني مش هكون مبسوط غير معاكي انتي.. انتي وبس… اتمنى توافقي وتكلمي معايا الباقي من حياتك
سلمي كانت مصدومه من صراحته وأنه اعترف لها بحبه
سلمي كانت ف موقف لا تحسد عليه كانت متنحه وساكته يوسف استغل كدا ونادي على أحمد
احمد دخل هوا وحامد وسليمان
احمد بفرحه :هااا نقول مبروك
يوسف : عيب عليك ي عم انا چو برده بالحضن بقى ي ابو نسب وراح حضنه
احمد وهوا بيوجه كلامه لسلمي :موافقه ي سلمي عايز اسمعها منك
سلمي كانت مازالت ساكته… (مش عارفه مالها دي😏)
يوسف :ما تكثفهاش اكتر من كدا ي ابو نسب وبعدين السكوت علامة الرضا برده،، انا بقول نقرأ الفاتحه يلا ي جماعه بسم الله

 

 

 

-وبدؤا ف قراية الفاتحه وسلمى بحركة لا اراديه منها كدا رفعت ايدها تقرأ معاهم هيا اصلا كانت شبه مش مستوعبه اللي بيحصل لأنها اول مره تسمع كلمة بحبك من حد وتحس انها نابعه من أعماق الشخص دا مش مجرد كلمه وخلاص…
فكره ان حد يحاول يخليك مبسوط تبسط ف حد ذاتها🖇💐🎶
يوسف :ولا الضالين امين… بس بقى ي ابو نسب احنا نعمل الخطوبه بكرا و بعدها بيومين كتب الكتاب والفرح ها قولت اي
احمد :طب ولي الاستعجال ي ابني مش فاهم طب ما تخدوا وقتكوا
يوسف بضحك :ي عم انا واقف ع اعصابي اصلا خايف اختك ترجع ف كلامها تقولي خدوا وقتكوا ابوس ايدك سيبني اتلم واتجوز بقى
كلهم ضحكوا ع طريقه يوسف ماعدا سلمي
احمد :خلاص ماشي ي چو الخطوبه بكرا وكتب الكتاب بعد يومين
يوسف : روح ي شيخ إلهي يسترك دنيا وآخره وافرح بيك انت كمان قريب قول ءامين
احمد وهوا بيضحك بعد ما خطر ف باله فكره : ءامين ي عم چو
يوسف :طب نستأذن احنا وع معادنا بكرا بقى
يوسف وهوا ماشي راح باصص لسلمي وقال بغمزه هتوحشيني من هنا لبكره ي قمري
سلمي اتكثفت من طريقته وبصت ف الارض
احمد بضحك عشت. و شوفت سلمي اختي بتتكثف
يوسف بضحك :ما لكش دعوه ب مراتي المستقبليه لو سمحت هيا تعمل اللي هيا عايزاه يلا سلام بقى
احمد :سلام ي عم الرايق انت
_____________________________________
عند أسر ونغم

 

 

 

أسر كان قاعد قدام البسين بيفكر ازاي يحاول يخرج نغم من كل الضغوطات اللي هيا مريت بيها دي … لحد ما يوسف قاطع تفكيره ورن عليه قاله ع كل اللي اتفقوا عليه وان الخطوبة بكرا وكتب الكتاب والفرح بعد يومين
أسر :كان فرحان وباركله وقاله أن من بكرا هيبقى معاه ف كل التحضيرات
-أسر قفل مع يوسف وطلع لنغم لقاها لسه نايمه وافتكر أن الدكتوره اداتها حقنه مهدقه عشان كدا هيا مازلت نايمه
-أسر راح جنبها بهدوء ونام جنبها واخدها ف حضنه وكان بيقول هعوضك ي نغم قلبي ع كل اللي مريتي بيه بسببي هرجع الضحكه لوشك من تاني اللي جاي كله هيبقي فرح وبس،،،،، وبعدين راح ف النوم
_______________________________________
ف الصباح ف منزل أسر ونغم
-نغم صحيت لقت نفسها نايمه ف حضن أسر،،،،، وبعدين افتكرت أن آخر حاجه حصلت انها ابوها ضر*بها بالقلم وبعدين افتكرت انه مش ابوها كل الذكريات الاليمه فضلت تترد ف علقها نغم قربت من أسر ونامت ع كتفه وحضتنه بقوه وكانت بتعيط .. ضمته بقوه وكأنها بتقوله انا مش فاضلي غيرك ارجوك ما تسبنيش انت كمان
-أسر صحي على حركتها
أسر فتح عينه وبص بطرف عينه لاقها نايمه ع كتفه وماسكه فيه وبتعيط زي الأطفال
أسر بكل هدوء وهوا بيملس ع شعرها :صباح النور
نغم بعياط :صباح الخير

 

 

 

أسر وهوا بيمسح ليها دموعها : دموعك غاليه عندي اوي ي نغم مش بحب اشوفهم وبعدين الجميل زعلان لي ع الصبح
نغم :تعبت ي أسر وزهقت م الحياه دي فقدت الشغف تجاه أي حاجه ف الحياه دي مفيش حاجه بتكمل معايا للآخر فرحتي دايما بتكون مؤقته عايشه ع امل ان هيجي يوم واعيش حياتي زي بقيت الناس بس بيحصل العكس كل شويه مص”بيه تيجي علي دماغي خلاص ما عنتش قادره استحمل حتى بابا ي أسر اللي كنت عايشه ع امل انه هيجي يوم ويعاملني بحنيه زي اي اب طلع مش ابويا لي الدنيا بتعمل معايا كدا أسر هوا انا وحشه
أسر : لا ي قلبي ما تقوليش كدا انت مفيش زيك،،، بس ف شويه حاجات كدا ي نغم لو تظبطيها ف حياتك حياتك هتتغير هيبقى ليقها طعم تاني هتلاقي السعاده اللي بتدوري عليها
نغم :هتساعدني اني اغير حياتي للأفضل
أسر : طبعا هساعدك أن ماكنتش انا اساعدك مين اللي هيساعدك مثلا،،،،،،، بصي بقى ي نغم الإنسان لما يبقى عايز يغير حياته لازم يبقى عارف كويس اي السلبيات اللي ف حياته ويبدأ يشتغل عليها ويغيرها
نغم :ايوه ي يعني اعمل
أسر :اهدي ماانا جايلك ف الموضوع اهو،، اول حاجه ي نغم لازم تحسني علاقتك بربنا من جميع النواحي الإنسان اللي ماشي ف طريق ربنا عمره ما بيضل ابدا ودايما ربنا بيوفقه،،، و اول بدايه لازم تصلي ووتتوسلي لربنا وتطلبي منه انه يقربك منه ويهديكي
نغم بزعل: بس اانا مش بعرف اصلي انا كنت بشوف بسمله بتصلي وكان نفسي اعمل زيها بس كنت بكابر صراحه وماَكنتش بدي اهتمام لموضوع الصلاه دا كنت دايما بقول هبقي اصلي هبقي اصلي بس ماكنتش بصلي لاني اصلا محدش علمني يعني اي صلاه ولا حد اخد بإيدي مره وقالي تعالى نصلي سوا.. سكتت شويه وبعدين قالت ،،،، بس انت هتعلمني الصلاه صح؟!
أسر :اكيد طبعا،، وتاني حاجه بقى ي نغم هيا لبسك
نغم :وماله لبسي بقى ان شاء الله انا قولت هغير طريقه حياتي مش طريقه لبسي
أسر :مهوا لبسك دا جزء من حياتك وبعدين ي نغم دا مش لبس يليق بواحده مسلمه ابدا
نغم :انا مش عارفه لي الدين بتاعنا صعب اوي كدا وبيضيقها علينا للدرجه دي ما كل واحد يبلس اللي هوا عايزه
أسر انتهد وقال :بصي ي نغم” أن الله جميل يحب الجمال” واكيد ربنا عايزينا نبقى دايما ف أجمل صوره بس عمر اللبس اللي بيصف اكتر ما بيستر دا هيكون لبس مناسب.،،،يعني بصي هبسطهالك لو قدامك صنية بسبوسه ومعروضه ف محل وصاحب المحل دا مش مغطيها والدبان عليها من جميع الجوانب هل انتي هترضي تشتريها حتى لو هيا رخصيه
نغم من غير تردد :لاء طبعا عمري ما هشتريها

 

 

 

أسر :طب لو قدامك صنية بسبوسه جنب الصنيه المكشوفه بس غطناها بفويل والدبان معرفش يدخلها خالص وهيا معروضه ف نفس المحل وكل اللي رايح واللي جاي ع ليها نفسه يشتريها بس محدش هيشتريها غير اللي يدفع تمنها مش كدا ولا اي
نغم :اكيد ماحدش هيشتريها غير اللي يدفع تمنها،، بس دا ماله بقى ومال اللبس
أسر وهوا بيخبط بكف ايده ع دماغه.. ياربي هت”شل منها :بصي ي نغم ي حبيبتي ديننا أمرنا بالستر والمرأه المسلمه غاليه مش اي حد يبصلها مش اي حد كدا يشوف شعرها مثلا مش اي حد يسلم عليها كدا يعني لأنها غاليه مش عشان يقيدنا زي ما بقيت الناس فاهمه
،، ف انتي البسي ع الموضه وكل حاجه بس بما يناسب تعاليم دينك يعني لبسك لايشف ولا يصف بس دا الأساس أو دي القاعده العامه للبس يعني عايزه اقولك ي نغم انك عزيزه يعني ما تسمحيش لنفسك انك تكوني غير كدا
نغم بفرحه :اقتنعت وانا موافقه
أسر :تمام قومي نتوضا ونصلي ركعتين لله بنيه بداية جديده مع ربنا وبعدها انا مجهزلك كل اللبس اللي هتحتاجيه
-وبالفعل أسر علم نغم تصلي ازاي وبدؤا يصلوا وأسر كان الإمام ونغم كانت مبهوره بتلاوته للقرأن وصوته العذب وبعد الصلاه طلبت منه انه يساعدها ف حفظ القرأن وتعليمها مبادئ دينها
أسر كان مبسوط بكلامها ووافقها ،،،،، واتوجه الغرفه الدريسنج وجاب ليها دريس جميل شيفون اوڨ وايت وعليه طرحه طويله نسبيا لونها بيبي بلو وكوتش ابيض عليهم
أسر :اتفضلي ي اميرتي البسي دول
نغم فرحت بيهم :واخدتهم وبالفعل اتجهت لغرفة الدريسنج وبدأت ف اللبس نغم اول لما بصت ف المرايه انبهرت منَ جمالها وقد اي هيا احلى بكتير من من زمان
طلعت بفرحه لأسر
وبدأت تدور قدامه وهيا فرحانه جدا
أسر وهوا بيوقفها قال بضحك :اهدي ي مجنو*نه ما تنسيش انك حامل
نغم :فرحانه اوي ي أسر حاسه اني شبه الأميرات أنا مش ببالغ انا بجد حاسه اني اميره اوملكه ف اللبس دا
أسر بفرحه وهوا بيضمها ليه :انتي اجمل امرأه ف العالم رأتها عيناي ي من ملكتي قلبي وجعلتيه أسيرا لحبك💚🥀
نغم : الفضل ليك بعد ربنا ف تغير حياتي ربنا يديمك ليا ي قلبي
أسر :عندي ليكي خير حلو

 

 

 

نغم بلهفه :اي
أسر : يوسف خطب سلمي وحفلة الخطوبه بتاعتهم النهارده
نغم :چو ابن اللعيبه كان مفضو”ح اوي ب نظراته ليها ربنا يوفقهم بجد فرحانه ليهم من كل قلبي يوسف حد قلبه طيب وجميل و اكيد هياخد باله منها
أسر.وهوا بيغمز ليها : وانا بقى مش هلاقي حد ياخد باله مني ولا اي
نغم وهيا بتضر”به ع صدره بخفه :اتلم ي أسر وبعدين انت قولت ان خطوبة سلمي النهارده يعني لازم اكون هناك دلوقتي واساعدها يلا سلام ابقى حصلني ع هناك بقى
أسر :تمام هلخص شغلي وابقى اجيلك ع بالليل
__________________________________________
ف بيت سلمي
سلمي بمرح :بس اي اللوك الجامد دا ي نغم
نغم بفرحه : كنت عايزه اغير طريقة حياتي وابعد عن كل حاجه غلط بعملها وأسر قرر يساعدني واهو زي ما انتي شايفه قالت كدا وهيا بتمسك الدريس بتاعها بفرحه
سلمي :ايوه بقى ي عم اخيرا لقيتي حد يساعدك ويأخد بإيدك للصح اوعدنايارب
نغم :انتي هبله ي بنتي ما ربنا بعتلك يوسف اهو شب حليوه وزي العسل
سلمي :والله ي نغم انا مش عارفه اناوافقت عليه لي بس بصراحه حسيت بشعور غريب وحلو ف نفس الوقت لما سمعته بيقولي بحبك ف قررت اديله فرصه
نغم :احسن قرار ي سو ،، بقولك اي هوا أحمد مش هيجيب بسمله بقى ويجي
سلمي :انا كلمته وقالي انهم ف الطريق
نغم: تمام تعالى بقى نخلص إلى ورانا ل نلاقي يوسف ناطط فوق دماغنا دلوقتي
_________________________________

 

 

 

عدي اليوم وكان يوسف فرحان جدا وسلمى كذالك بعد ما قررت انها تديله فرصه وتبدأ حياه جديده وتنسي ءادم خالص ،،،، سلمي كانت قمر وكانت لابسه تيشرت احمر بنص كم وبنطلون اسود وكووتش ابيض وفارده شعرها ويوسف اتعصب بس قرر ف نفسه انه هيخليها تغير طريقه لبسها بس بعد ما يتجوزها ويعمل زي أسر كدا
خلص اليوم
وكل واحد اخد مراته وروح ويوسف طلب من أحمد أنه يأخد سلمي ويخرحوا شويه بس احمد رفض وقاله أن ماجتش من يومين ولما تبقي مراته يبقوا يخرجوا براحتهم
_________________________
عدي يومين بدون اي أحداث تذكر غير أن أسر كان بيحاول يخلي نغم مبسوطه باي طريقه وأحمد كان يساعد بسمله ف شغل البيت بل كان هوا اللي بيعمل كل حاجه بدالها،،،،، ويوسف كان كل يوم لازم يكلم سلمي ويسمع صوتها قبل ما ينام
________________________________
جه اليوم الموعود وهوا يوم فرح يوسف وسلمى
-نغم صحيت من بدري ولبست بسرعه وكانت فرحانه ومتحفزه اوي حتى اكتر من سلمي نفسها
أسر بمشاكسه : راحه جايه تفرقي لي ف الاوضه ع الصبح
نغم :قوم ي كسلان انت لسه نايم النهارده مش يوم عادي النهارده فرح چو وسلمى
أسر بضحك : شوف مين اللي بيتكلم نغم اللي كانت بتصحي الضهر بالعافيه
نغم :مش هرد عليك على فكره عشان انا قررت احسن أسلوبي مش اكتر ويلا سلام بقى عشان ما اتاخرش ع العيال
أسر :سلام ي حبي خلي بالك ع نفسك ع ما اجيلك
______________________
عند البنات
-سلمي انا متوتره اوي ي جماعه
نغم :لي ي اختي المفروض تكوني فرحانه دا الليله ليلتك ي بنتي
سلمي :هحاول ابقى هاديه عشان مش عايزه وشي يبوظ مش اكتر
نغم :طب يلا قومي بقى البسي الفستان مش خلصتي ميكب
سلمي :تمام وراحت تلبس الفستان ونغم وبسمله ساعدوها بعد شويه
-سلمي كانت جميله وكانوا مابهورين بيها

 

 

 

-بعد شويه كان السواق بتاع نغم جه ومعاه بوكس مكتوب عليه إلى ملكه قلبي نغم وواحد تاني مكتوب عليه إلى اميرتي بسمله
-كانوا فستانين حلوين اوي
نغم كانت فرحانه بيه ولبسته وبسمله كذالك
سلمي بانبهار :ينهار الجمال 3عرايس ي جدعان اي القمر دا،،،، بس شكلك يضحك ي نغم اوي بااَلفستان انتي بطنك كبيره قوي ي بنتي د انتي لسه ف التالت
نغم :اتريقي ي اختي اتريقي ما ليكش فيه وبعدين بكرا نبقى نشوف بطنك هتبقى عامله ازاي
-عند الشباب كلهم كانوا لبسوا أسر لبس بدله رصاصي جميله وأحمد بدله كحلي ويوسف بدله سوده وكانوا كلهم مزز م الآخر يعني 😂
يوسف :حبكت يعني ترخموا عليا يوم فرحي وتعملوا لنفسكوا فرح يعني
أسر :اه عندك مانع ياض
يوسف :لا يا كبير براحتك وبعدين لو حابب تقعد مكاني حتى معنديش مانع والله،،،، بس يلا بقى عشان ما نتاخرش ع البنات زمانهم خللوا
أسر وأحمد بضحك : يلا ي عم المستعجل انت
_____________________________&
وصل الشباب وكل واحد كان مبهور ب اميرته
يوسف وسلمي ركبوا عربيه وأحمد وبسمله عربيه وأسر ونغم عربيه
-وصلوا القاعه كل الموجودين كانوا فرحانين بيهم ماعدا شهد اللي كانت مغلو”له من أسر ونغم ومن حب أسر لنغم (مو” تى بغي”ظك بقى ي شهد 😂😂)
– يوسف وسلمي كتبوا الكتاب وكل واحد اخد مراته وبدؤا يرقصوا سلوا
كان الفرح جميل وكلهم مبسوطين
أسر :نغم حبيبتي هدى شويه كدا انتي حامل مش كل شويه هفكرك بقى
نغم :خاضر ي حبيبي
يوسف :بقولك اي برنس ما تلم الليله دي بقي عايزه اخلع
أسر بضحك :مستعجل ع اي ي حزين
يوسف :ي عم انت فهمت اي احنا ورانا طياره عايزين نت”نيل نروح وبعدين انا فر”هدت كل شويه حد يشديني ويقولي قوم آر” قص ي عريس معدش فيا حيل ي عم
أسر :لا اجمد كدا احنا عايزينك،،، انا هروح اكلم أحمد بقى ونحَاول نلم الليله
يوسف :طب انا هاخد زوجتي بقى واخلع م الباب الوراني بقى سلام ي كبير اشوفك بعد شهر
أسر بضحك:ارفع راسنا يلا

 

 

 

 

يوسف :عيب عليك ي كبير،،، يلا سلام بقى
وراح شايل سلمي وطلع بيها
سلمي :الله يكسفك ي شيخ كسفتني قدامهم
يوسف :نسيتي أن ورانا طياره ولا اي
_______________
احمد :يوسف راح فين اختفى مره واحده كدا
أسر :اخد اختك ي عم وخلع لم معايا الليله دي يلا احنا ورانا طياره احنا كمان ولا نسيت اوعي تكون قولت للبنات احنا عاملينها مفاجأه ليهم
احمد :عيب عليك اكيد ما قولتش حاجه يعني
____________________________
– نغم: ايوه يعني احنا هنروح ع فين دلوقتي انا َمش فاهمه ؟
بسمله :ولا انا فاهمه
أسر :انا هفهمكوا،،، انا واحمد قررانا أن احنا نفاجئكم بموضوع الفساتين دي كنوع من انواع التعويض يعني لأننا مش عملنا ليكم فرح وقررنا كمان زي ما يوسف وسلمي هيطلعوا يقضوا شهر عشل ف باريس احنا كمان هناخدكم
أوروبا نغم كان نفسها تروح جبال الالب وقولنا بالمره نتفسح لنا يجي شهر احنا كمان
نغم بفرحه :انا فرحانه اووي بجد بجد ي أسر متشكره ليك ع كل حاجه بتعملها عشاني بجد
أسر :ما تشكرنيش دا واجبي أن ما كنتش اسعدك اسعد مين يعني
نغم :بحبك ي قلبي وراحت جاريه ناحيته وحاضنناه واسر بادلها الحضن
بسمله و أحمد ف نفس واحد :نحن هنا
أسر :احممم… طب يلا بقى عشان ما متأخرش ع الطياره احنا كمان،،،،، ومشيوا
احمد لبسمله :طب ما فيش شكرا ي أحمد زي ما نغم قالت لأسر كدا
بسمله وشها أحمر م الكسوف وبصت ف الارض
احمد بضحك :اي قلبتي ف فراولايه من كلمه،، ربنا يستر
________________________
عدي الشهر وكان من أجمل الشهور ف حياة كل ثنائي أسر ونغم قربوا من بعض اكتر م الاول نغم كانت دايما مبسوطه ومطمنه بوجود أسر جانبها
-سلمي كانت فرحانه لأنها حست أن أفضل قرار أخدته ف حياتها انها وافقت ع جوازها من يوسف نعم الزوج والصاحب والسند
-اما بسمله وأحمد ف كانوا ف حته تانيه خالص دول واخدين بعض عن حب حياتهم كانت اهدي بكتر من حياة أسر ونغم وسلمي ويوسف
ك العاده الحاجات الحلوه بتخلص بسرعه الشهر عدي بسرعه الضوء 😂 واحنا قاعدين كدا عادي
_____________________________

 

 

 

كلهم رجعوا بيتهم
-وميرنا اتخطبت ل أمجد صاحب أسر اه هو ا النسو*تحي أو اللي بمعني اصح نقول اللي كان لأن ميرنا غيرته360 درجه وبقي شخص تاني خالص
عدي 5شهور وكان فرح ميرنا ووامجد وكان فرح جميل
وامجد كان هيطير م الفرحه لأن ميرنا حب عمره وميرنا وهيا كمان كانت بتحبه بس عمرها م قالته كانت بتكرش من بعيد لبعيد 😅
____________________________
الساعه2:30 مساءا
نغم بعياط :أسر قوم الحق انا بو”لد قوم ي أسر
أسر بنوم :نامي ي حبيبتي كل مره تقولي كدا وما بتتطلعش ولاده وبنغلب الناس معانا ع الفاضي نامي ي نغم الله لا يسيئك انا انهد حيلي ف فرح ميرنا و تعبان مش قادر
نغم :بقولك قووم بووولد انت اي مش حاسس
أسر : طب ينفع تخليها الصبح عايز انام والله مش قادر
-نغم راحت ماسكه ايده وعضا*ها جامد
أسر :ااااه ي بنت العضا*ضه طالما فيها ع*ض د يبقى بتولدي بجد قومي بسرعه وبدأ يساعدها ولبسها دريس وطرحه
-أسر شالها ونزل بيها بسرعه ع العربيه
-أسر كان بيرن ع ميرنا
نغم بصويت :انت بتن”يل اي سوق بسرعه انجز
أسر :بحاول ارن ع ميرنا تسبقنا ع هناك. عشان تجهز لك اوضه العمليات
نغم بعصبيه هيا ميرنا فاضيالك دلوقتي اي دكتور هناك
يولد” ني وخلاص المهم نووووصل أنجز سوق بسرعه
أسر :لا ميرنا ممكن تزعل دي محلافي أنها لازم هيا اللي تو”لدك
وأول حد العيال يشوفوه يبقى هيا،،،، خلاص ردت اهي
أسر :الو ي ميرنا بقولك نغم بتو” لد وانا اخدها ورايح ع المركز الطبي بتاعك حصلينا ع هناك
ميرنا بخوف وقلق : طب انا مسافه السكه وهكون عندك ما تقلقش كله هيبقي تمام بإذن الله يلا سلام انا هسبقك ع هناك
أمجد بضيق :نعم هتروحي ع فين
ميرنا وهيا بتلبس الهدوم بسرعه :معلشي ي امجد ي حبيبي
بس نغم بتو” لد وانت عارف اني نفسي انا اللي أولد” هم
أمجد :ي ميرنا ما ينفعش تطلعي دا عيب ف حقي على فكره وبعدين الناس تقول اي
ميرنا :معلشي بقى ي حبيبي وبعدين احنا مالنا بالناس انا دكتورة نسا ” وتو” ليد ودي طيبعة شلغي وبعدين مش هتقوم توصلني ولا اي دي الساعه بقت 3 الفجر
امجد بضيق: هقوم هقوم منك لله ي أسر الكل”ب
_____________________
ميرنا وصلت قبل أسر لأنها قريبه م المركز الطبي بتاعها
وجهزت اوضة العمليات
-نغم وأسر وصلوا
نغم :كانت بتصو” ت ع اخر جهدها

 

 

 

أسر :ما خلاص بقى فضحتينا
نغم بعياط : منك لله انت السبب ربنا ياخد”ك ي أسر
أسر :لما تقوميلي بس ي نغم الكل”ب
أمجد بعصبيه :لازم يعني مراتك تو” لد دلوقتي كنتوا خلوها الصبح حتى منكوا لله مش مسامحكم
أسر :ي عم اتنيل بقى انا هلقيها منها ولا منك مش كفايه انت تعابني معاك طول الفرح وهيا حتى النوم مش مهنياني عليه
-نغم دخلت العمليات بعد فتره كانت ميرنا خارجه بطفلين أجمل من بعض
ميراندا بفرحه :مبروك ي حبيبي جالك ولد وبنت زي القمر اتفضل بقى شيل الملايكه بتوعك دول
-أسر :بسم الله وبدأ يشيلهم
-ميرنا :هتسميهم اي بقى
أسر :مالك ومليكه
ميرنا :أسماء جميله،، ع العموم نغم دلوقتي تحت تأثير الب”نج اول لما تفوق تقدر تدخل ليها،، هيا تمام وصحتها تمام،، حتى الطفلين بسم الله مشاء الله صحتهم تمام
أسر :شكرا ي ميرنا ي حبيتي تعبناكي معانا
امجد :طب مش يلا بقى ولا اي ي ميرنتي
ميرنا بتصله بمعنى اسكت
أمجد بعصبيه :لا بقولك اي ما تبصليش كدا كنتي عايزه تولديها وتبقى اول حد مسك ولاد
اخوكي وقولنا ماشي هتقعدي لي بقى دلوقتي يلا ي ميرنا
أسر بضحك :روحي معاه س ميرنا زمانك تعبتي ي حبيبتي م الفرح روحي استريحي
ميرنا :مش هينفع اسيبك
أسر : ي ستي ما تقلقيش النهار خلاص قرب يطلع وشويه َوهتلاقي يوسف وسلمي وأحمد و بسمله هنا دلوقتي انا كلمتهم
ميرنا :طيب ي حبيبي انا همشي ابقى طمني ع نغم لما تفوق ولو ف اي حاجه كلمني يلا ي امجد
أمجد ل أسر :بقولك اي فو”كك مننا ما تتصلش بينا تاني انا بقولك اهو
أسر بضحك :امشي ي اهب”ل امشي
_______________________________________
بعد مرور 5 سنين
مالك : ي ماما سيبنا نلعب شويه
نغم :لاء انت بتبهدل الدنيا وانا مش كل شويه هروق وراك زهقتني انت واختك
مليكه :طب هنلم الألعاب بعد ما نلخص بليز ي ماما سيبنا نلعب
نغم قولت لاء يعني لاء قومي بقى من قدامي عشان عفا”ريت الدنيا كلها بتتنط ف وشي… بقول قوووموا
-مليكه ومالك جربوا وهما بيعطوا عند أسر
مليكه؛ اهئ اهئ
أسر : ف اي ي مليكه بابا

 

 

 

مليكه :ما ما اخدت الألعاب كلها شالتها ومش راضيه تخلينا نلعب انا ومالك.
مالك :اه ي بابي وزعقت فينا بصوت عالي وانا خفت منها
أسر وهوا بيضمهم الاتنين :ي حبابيبي معلشي ،، أسر لنفسه وانا عن نفسي بخاف منها والله
نغم :بتقول حاجه ي أسر
أسر :لا ي روحي بدعيلك
أسر :طب بصوا بقى ي حبايبي احنا لازم نعمل خطه ضد ماما الش”ريره اي رايكوا
مالك ومليكه ف نفس واحد :موافقين
أسر :يبقى اتفقنا،،، بقولكوا اي. اي رايكوا تروحوا عند انكل چو تعلبوا مع ولاده ريم ونائل
مالك :انا موافق اروح العب مع ريم
مليكه :لا انا عايزه العب مع زين ابن انتي ميرنا مش بحب نائل
أسر :خلاص اتفقنا هخلي السواق يؤدي مالك عند چو وانتي روحي عند انتي ميرنا براحتك
مالك ومليكه ف نفس واحد :I love you Dad
أسر :كدا بقى انا هاخد ليكوا حقكوا من امكم تالت ومتلت
مالك ومليكه بصوا لبعض بمعنى مش فاهمين
أسر ضحك عليهم
-مالك ومليكه راحوا مع السواق وأسر راح ل نغم
أسر دخل وقفل الباب
أسر :مزهقه العيال لي ي ست نغم
نغم : ي اخي ع الخلفه واللي عايزينها
ولادك جنو”ني خلاص مبقاش فيا عقل بسببهم انا بقيت بروح اشرح للعيال هناك اللي المفروض اقوله لعيالك والعكس (نسيت اقولكوا أن نغم اتجدعنت ف المذاكره وحسنت مجموعها وجابت امتياز ف اخر سنه واتعينت معيده ف الجامعه عقبالي يارب ❤️)
أسر وهوا بيقرب منها :سيبك منهم انا سربتهم وحشتيني ي نغم قلبي
نغم :ايوه يعني عايز اي برده
اسر وهوا رايح ناحيتها :هقولك
نغم :طب استنى طيب انا اقول حاجه
أسر بنفاذ صبر: قولي
نغم :عايزه اقولك اني بحبك، وان انت اجمل حاجه حصلت لي فحياتي،، فعلا مهما الإنسان عانى ف حياته ربنا هيعوضه
خير واكيد هيجي اليوم اللي نلاقي فيه الشخص اللي يفهمنا
ويقدرنا ويحتوينا بمعنى الكلمه ويكون لينا السند والظهر
والأمان ،،، انا مهما قولت مش هوصف قد اي مدى سعادتي
وانا موجوده جنبك وجنب ولادي فرحتي وانا شايفاهم
بيكبروا قدامي وفرحتي الأكبر لما دايما الاقيك موجود جنبي

 

 

 

ف اي مشكله بتواجهني ،،،، أجمل حاجه لما تلاقي انسان
يفهمك بجد ويكون كل هدفه ف الحياه انه يسعدك…
عايزه اقولك ان انا يربطني بك شيء أعمق من المحبة، أعجز عن شرح الأمر لك لكنني بطريقةٍ ما أشعر أنك أنا♥️
واخراحاجه عايزه اقولها أن بلاش فكرة الانتقا*م
لازم نسامح ونغفر لبعض دا ربنا غفور رحيم وبعدين يعني “في العفو لذة لا نجدها في الانتقا” م🤍”
نعذر بعض شويه واكيد كل واحد ليه أسبابه ف اي موقف أو تصرف عامله نلتمس لبعض الأعزار شويه.
.
بس عايزه اقولك لولا فكرة الانتقا” م اللي كانت ف دماغك
ما كنش زمانا مع بعض دلوقتي ولا عندنا جوز القرود دَلول
اتمنى ما اكونش نسيت حاجه بس م الحاجات اللي كانت ف دماغي،، ولادك دول قرود ي أسر نسوني بقيت اللي كنت عايزه اقوله،،، بس الحاجه اللي انا فاكرها دلوقتي هيا اني بحبك وبس انت اجمل حاجه حصلت لي فحياني انت عوض ربنا ليا ربنا يديمك ف حياتي❤️
أسر بانبهار :لا لاء دي مش نغم اللي احنا متعودين عليها كلنا لا لاء انا كمان بعشقك ي اجمل انتقا”م ف حياتي بس ف حاجه كدا عايزه اقولهالك قبل ما جوز المقاريض دول يجوا
نغم :ها قول
أسر بغمزه-: تعالى وانا واقولك،،،
لحظات صغيره تصنع ذكريات كبيرة 💛
وكل يـوم يمر بـي أتـأكد اننـي احسـنت الإختـيار
حين أحببتك ❤️
تمت

 

اترك رد

error: Content is protected !!