روايات

رواية عذاب الندا الفصل الثالث 3 بقلم ندا نجاح

رواية عذاب الندا الفصل الثالث 3 بقلم ندا نجاح

رواية عذاب الندا البارت الثالث

رواية عذاب الندا الجزء الثالث

رواية عذاب الندا الحلقة الثالثة

[ ] انا انا هساعدك تهربي من هنا بس عندك مكان تقعدى فيه شويه لحد م جسمك يتعافي من الضرب دا
[ ] لأ معنديش مكان وفجأه تتذكر صديقتها الوحيده هدى اه عندي هربني انت بس
[ ] تمام بس يومين كده لحد م تثق فيا زي م انتى عارفه انى مكملتش اسبوع هنا وهي قبل م تمشي قالت ان في حد هيجي معايا تقريبا الى كان هنا قبلي
[ ] ليرتعش صوتها وتقول بذعر كامل!
لأ بالله عليك خرجني دلوقتي انا ماصدقت مشي هيرجع تانى وهيضربني تاني هو كان عايز كان عايز وتنفجر اعيناه بالبكاء
[ ] خلاص اهدي بس دلوقتي احنا العصر وتقريبا ساعه وهتيجي مع كامل دا ف نفذي الي اقولك عليه
[ ] حاضر والله هعمل كل الى تقولي عليه

 

 

 

 

[ ] بعد مرور ساعتين كانت قد وصلت الى منزل صديقتها الوحيده هدى وقبل ان تدلف للداخل رأت تلك اللعينه رانيا تخرج من باب العماره وتعطي حارسها بعض المال ف ادركت ان ذلك المال له لكى يعلمها بوصولها وتاكد حدسها عندما راتها تمسك هاتف ذاك الحارس وتكتب به شئ ومن ثم يرن هاتفها ثم تومئ له وتغادر المكان
[ ] تنتظر امام العماره ذاك الحارس حتى يغادر المكان او اى شئ لكى تدلف للداخل اذ به يغادر المكان ثم اخذت تركض حتى وصلت لشقه صديقتها الوحيده وما ان دقت الجرس وفتح الباب دلفت للداخل بسرعه كبيره واغلقت خلفها الباب
[ ] ندا انتى بجد عايشه ولا انا بيتهيالى ف تحتضنها هدي وتستقبل ندا حضنها بترحاب شديد مصاحب بالبكاء
[ ] شوفتي ي هدى الى حصلي رانيا السبب في كل الى حصلي رانيا السبب وتدخل في نوبه بكاء مرير
[ ] خلاص ي حبيبتى اهدى كل حاجه هتكون تمام اهدى بس شويه اهدى دلوقتي ادخلي غسلي وشك لحد م اجيبلك حاجه تلبسيها غير الهدوم دى فتومئ لها بالموافقه
[v] في الحمام….

 

 

 

 

[ ] هدى يبنتى هاتي الهدوم ولكن لا استجابه فتخرج بملابسها بعد اذ ارتدتها مره اخري وتنادي عليها لكن لا رد فتذهب تبحث عنها في ارجاء الشقه فاذا بها تسمع كلام صديقتها ليسقط عليها كالصاعقه
[ ] ايوه ي رانيا هي هنا عندى لسه داخله دلوقتي انا دخلتها الحمام لحد م تيجي بسرعة عشان مش هقدر اشغلها ممكن تشك فيا انتى مش عارفه تحافظي عليها شايله المسؤليه دى كل دا لي قولتلك نموتها مسمعتيش الكلام

 

 

 

 

[ ] وما ان استمعت الى ذاك الكلام بدات بالركض بهدوء الى خارج الشقه وتفر بالهرب وهي تبكى على حالها لقد خُدعت من اقرب الاشخاص لها لكن لما ما الخطأ الذي اقترفته بحقهم لكي يحدث كل هذا ولكن لم يدوم شرودها كثيرا خين وجدت ذاك الحارس وبصحبته شخصين اخرين يركضون باتجاهها فتصعد السلالم وتدق باب اول شقه تقابلها ثم يفتح لها وتغلقه هي بخوف وقد انتابتها حاله من الذعر ومن ثم تفقد وعيها امام ذلك المذهول فيبدأ بايقاظها
[ ] يمدام انتي يمدام لي يربي انا عملت ايه طب لو ديانا جت دلوقتي وشافتها هتقول عنى اي اطلعها برا واسيبها لأ لأ هي كانت خايفه يبقي اكيد حد بيجري وراها انا هدخلها جوه ونشوف حكايتها الاول اذ بجرس الباب يدق فينظر من خلال تلك الفتحه السحريه بالباب ويري ديانا امامه فيفتح لها الباب ويقوم بسحبها للداخل بقوه وغلق الباب بسرعه
[ ] ايي دا يبنى في اى بتشدنى كدا لي ويلهوي مين دي ستات ي زياد ستات في بيتى وشقتى يترا دي الكام
[ ] شششش اهدي وانا هفهمك بس الاول شوفتى حاجه غريبه تحت وامتى طالعه
[ ] اهه عمي محروس عمال بيدور على حاجة ومعاه شابين تانين اول مره اشوفهم بس دا علاقته اي بالى بيحصل في

 

 

 

 

شقتنا يت استاذ تقدر تفهمنى في اي ومين دى
[ ] يبنتى بالله م اعرفها دى دقت الجرس ولاقيتها داخله بتعيط وملحقتش اقولها انتى مين حتى الا ولقيتها اغمي عليها زى م انتى شايفه فتنظر لها فتلاحظ تلك الكدمات والجروح التي توجد بجسدها النحيل
[ ] طيب دى واكله علقه موت ساعدنى ندخلها جوه ونتصل بالدكتور
[ ] دكتور؟! انتى ناسيه اننا دكاتره
[ ] تضحك ضحكه صغيره على غبائها معلش نسيت يلا بس ندخلها ونفوقها ونشوف حكايتها دى
[ ] يلا ي اخرت صبري
[v] بعد ساعه
[ ] البنت دي صعبانه عليا قوى تقريبا بقالها فتره كبيره مبتاكلش حاجه غير بسيط ودا سببلها الدوخه دى واكيد مش اول مره تحصلها
[ ] اه والله وكميه الجروح الى في جسمها مش طبيعيه خالص انا حاسس انها وراخا حكايه واعره جوي
[ ] واعره؟! تصدق انك رايق اوي فجأه يدق جرس الباب فينظروا لبعضهم بقلق واضح يترا الموضوع له علاقه بالبنت قوم افتح

 

 

 

 

[ ] لأ قومي انتي
[ ] دا وقت هزار ي بني قوم الله لا يسيئك ط
[ ] حاضر جاي ياللي بتخبط حاضر
[ ] حضرتك مشوفتش واحده غريبه عن العماره دي او خبطتت عليك اصل بدور على مراتي كنا جايين نزور قرايبها بس هما في العماره التانيه وتوهنا من بعض
[ ] لأ انا لسه جاي انا ومراتي من الشغل دلوقتي مشوفتش حد ممكن تسأل الشقه الى قصادى دى
[ ] تمام شكرا
[ ] العفو على اي
[ ] هاا مين ده؟
[ ] انا قولتلك ان البنت دى وراها حكايه دا حد بيدور عليها ونظراته مش مريحانى خالص
[ ] ربنا يسترها وفجأه…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عذاب الندا)

اترك رد