روايات

نوفيلا العوض الفصل الرابع 4 بقلم فرحة أحمد

 نوفيلا العوض الفصل الرابع 4 بقلم فرحة أحمد

نوفيلا العوض البارت الرابع

نوفيلا العوض الجزء الرابع

نوفيلا العوض الحلقة الرابعة

وقفناا البارت ال فات لماا حنان مسكت سليم من ياقه قميصه واتكلمت بدموع وصوت عاالي…
ميتم ايه وحر*يق ايه… ومين ال ماات بنتي، فين ياا سليم عملت فيهاا ايه بنتي متخطفتش زي منتاا قولت…. وديت بنتي فين ياا سليم انطق….
سليم بكر* وغ*ل وهو بيبعد ايدها عنه…. ايوااا معااكي حق زفته الطين متخطفتش واناا ال رمتهاا في الملجاا ومش بس كدا لاا تخيلي عملت ايه تااني فيهاا…. سكت شويه وبعدين كمل وهو بيضحك بش*ر وحق*د… كنت بدي المسئوله عن الميتم فلوس واخليهاا تنيملك حبيبه القلب في عز الشتاا علي الارض وهي عريا*نه شوفتي كنت بعمل فيهاا ايه وده كله بردو مشفاش
غلي*لي منهاا وكر*هي لهاا زاد وكنت اتمني انهاا تكون عاايشه دلوقتي عشان اقت*لهاا بادي واطفي النا*ر ال جواياا من ناحيتهاا… واه كمان نسيت اقولك ان اناا بردو السبب ورا الحر*يق ال حصل في الميتم واحب ابشرك ان كل ال في الميتم
ما*توا ومحدش فيهم نفد غير شويه قليلين ومن ضمن ال اتخفوا من الدنياا سي زفته هاهاهاهاها…
بصت له حنان بذهول وصدمه واتكلمت برعشه… لييه عمملت فيهاا كدا دي بنتك ومن لحمك ود*مك ليه تئذ*يها كدا حرام عليك ليه بتكر*هاا كدا روح يااا شيخ ربناا ينتقم منك…
سليم بصوت عاالي وكر*ه… متقوليش بنتي لانهاا مش، بنتي هي بنتك انتي والو*سخ ال خونتيني معااه….
حنان بحسره ودموع… لسه منتاش عاايز تصدق اني مخنتكش حتي لو مش مصدقني وبتشك فيااا منتاش واثق في اخوك
وانه عمرع مهيط*عنك في شرفك طب لو معندكش ثقه فياا وفي اخوك واناا كنت فعلاا خونتك زي منتاا قولت ايه ذنب
مهره انك تقت*لهاا بالو*حشيه دي…. وايه ذنب الارواح ال راحت في الحر*يق ال سببته هااا ايه ذنبهم….
سليم بغ*ل…. انااا شوفت الو*سخ وهو خاارج من اوضتك بعيوني دول وبعديهاا بشهر حرفت انك حاامل تقدرى تفسريلي ده باايه غير انك واحده خااينه…. اماا ذنب سي زفته هو انك بسببها خونتيني….
حنان بصوت عاالي ودموع… مخنتكش مخنتكش ليه مش عاايز تصدق ولله مخنتك وهو كان خارج من اوضتي لانه كان متخانق هو ومراته وهي سابت البيت ومشيت وكان عايزني اساعده وانتاا للاسف جيت في اللحظه الغلط وشوفته وهو خارج من عندي وانتاا مردتش تسمع مني ولاا منه ومنتاش راضي تصدق غير نفسك…. طب طالماا انتاا متاكد اني خنتك ليه مطلقتنيش وسبتني علي زمتك لحد دلوقتي….!!!!؟
سليم بجمو*د…. لاني كنت عاايز اشوف الضعف في عيونك والحزن علي فقدانهاا واستمتع واناا شيفك بتتعذبي وبالاخص اشوف النظره ال اناا شيفهاا في عيونك دلوقتي…. نها كلامه مع حنان وبص اتجاه نورين ال حطه اديهاا علي بوقهاا ودموعهاا مش راضيه تقف وبتحرك راسهاا بع*نف وقالت…
نورن.. مستحيل مستحيل انتاا يستحيل تكون بني ادم انتاا شيطا*ن علي هيئه انسان ازاى جالك قلب تق*تل بنتك ومش هي لوحده ده في غيرهاا كتير راحو من غير ذنب انتاا اكيد مش باباا… باباا ال اعرفه مش بالقسو*ه دي كلهاا….
بصلهاا سليم واتكلم بسخريه.. اهه اناا شيطا* وانتم ملايكه… ويلاا بلاش دموع يااا عروسه ميصحش بردو عروسه تعيط في ليله فرحهاا… بصتله نورين وحنان باستغراب فكمل هو… ايه ده هو اناا مقولتلكيش ان انهارده كتب كتابك علي خالد ابن خالتك….
في المستشفي فات ٣ ساعات ولسه مهره مفقتش بس حالتهاا نوعاا ماا مستقره بس ال زاد من قلق سراج ان هي ليه دلوقت مفقتش…. حسم سراج امره وراح ناحيه اوضه الدكتور…
الدكتور من جوه…. اتفضل…. دخل سراج عنده وقعد قدامه وبدا في الكلام…
سراج بهدوء…. ممكن حضرتك تفهمني هي ليه لحد دلوقتي مفقتش…. وايه حكايه العمليه ال حضرتك بتقول عليهاا دي وهي عندهاا ايه بظبط لاني مفهمتش….
الدكتور بعمليه… بص ياا فندم انتاا قبل متجبهاا بعد معملت الحاد*ثه هي كانت هناا وعملت تحليل وظهر في التحليل انهاا عندهاا ورم في المخ… والورم حجمه كببر وبيتشعب بسرعه كبيره واناا لماا قولتلهاا وانهاا لازمه عمليه في اسرع بس بصتلي من غير ولاا كلمه وسبتني وخرجت واناا استنتجت من سكوتهاا انهاا رافضه العمليه… وحالتهاا سائت اكتر لماا وقعت علي دماغهاا والوقعه دي نشطت الورم وغير النز*يف ال حصلهاا ودي اسباب كفيله انهاا تخلي حياتهاا في خطر وبينهاا وبين
المو*ت تكه صغيره فعشان كدا حاول تقنع المدام انهاا تعمل العمليه في اسرع وقت….
كان سراج قاعد بصدمه وعامل زي ال اترمي عليه كوبايه ميه متلجه في عز الشتاا ومش فااهم او هو ال مش عايز يفهم بمزاجه… وانتبه علي كلمه الدكتور ال قالهاا واتكلم… هو انتاا قولت المدام….
حرك الدكتور راسه بمعني اه…. فكمل سراج… بس هي مش مرات… وقبل ميكمل كلامه دخلت الممرضه ال اتكلمت بخوف..
الممرضه…. الحق ياا دكتور مدام مهره فاقت وجسمهااا عمال يتنفض وتفوق ويغمي عليهاا تااني والنز*يف رجع…
الدكتور وسراج بصدمه…. نعم قولتي ايه….!!!؟؟؟
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (نوفيلا العوض)

اترك رد