روايات

رواية ليان الأدهم الفصل السادس 6 بقلم دينا مصطفى

رواية ليان الأدهم الفصل السادس 6 بقلم دينا مصطفى

رواية ليان الأدهم البارت السادس

رواية ليان الأدهم الجزء السادس

رواية ليان الأدهم
رواية ليان الأدهم

رواية ليان الأدهم الحلقة السادسة

ادهم: جه عند ليان واول مرفع عينه جت في عينيها قلبه وقتها دق وادهم بيبص في عينيها محس بنفسه اللي لما ليان مدت ايدها
ليان: ازي حضرتك
ادهم : فاق من الصدمه ورسم البرود علي وشه وليان استغربته جدا
ادهم: مدلها ايده اهلا وبعدها قعد جمب عمر
ليان: لحازم هو انت متاكد ان ده اخوك وهيا بتشاور علي ادهم
حازم: بضحك اه ليه
ليان: اصل انتو ناس روشا كده لاكن هوا اعوز بالله انا خفت من نظراته
حازم: لا متخفيش هو كده
سلمي: بس يا حازم متخلهاش تاخد عنه فكره غلط
ليان: باستغراب وانا اخد فكره غلك عنه ليه
سلمي: مش قصدي بس هو ادهم شديد شويه بس والله قلبه طيب قوي
ليان: ربنا يخليكم لبعض
عمر لادهم: سمعت انك مسيطر علي السوق اليومين دول
ادهم : بنظرة استغراب قدر يخفيها بمهاره انو ازي هو يعرفه
عمر: متستغربش انا عارف كل حاجه عنك
ادهم : باعجاب من شخصيت عمر وعارف ايه بالظبط
عمر: عارف انك اسمك الصياد لانك اي صفقه بتحط عينك عليها بتصدتها بطريقتك الخاصة الي الكل عايز بيقرب منك علشان خبراتك المتعدده
ادهم: منكرش انك عجبتني يا حوت الاقتصاد
عم: ر ههه كنت عارف انك عرفتني وضمه بعض تاني وحشني يا دومي
ادهم: خبطه علي كتفه دومي في عينك يا طفس
عمر: انت لسا فاكر والواد معتز عامل ايه
ادهم: قرفني في عيشتي زي الاول واكتر كمان
والكل مستغرب ازي لسا شايفين بعض وبيتعامله كانهم عرفين بعض من زمان
عمر وادهم بصلهم
ادهم: انا هفهمكم من قبل متسالوا انا وعمر ومعتز كنا مع بعض في الجامعه في لندن
ليان: اه يا عمر هو ده دولاكورا
ادهم: بصلها دولاكورا مين
ليان: لسا هتكلم
عمر: مسكها وحط ايده علي بقها بخوف من ادهم لا مش انت يا كبير دي قصدها علي معتز مش كده ياليو وبيبصلها بتحزير
ليان: بعد مشال ايده انت خايف من ايه وبعدين بصت لادهم لا انت هو دولاكورا الي عمر قالي عليه وانك كنت مكرهم في عيشتهم وكمان كنت بتضرب الواد الغلبان الي اسمه معتز مش كده يا عمر
عمر: بصدمه هنموت انا وانتي يا اختي دلوقتى عمر مين ياختي هو انا قولتلك ده كله امتا يا بت انتي
ليان: لما كنت مستنيا نتيجه الثانويه وانت قعدت تحكيلي فاكر
ادهم: باستمتاع من كلامها وحكالك ايه كمام
ليان: و اممم
عمر: اسكتي هنموت
ابراهيم: خلاص ياولاد يلا علشان العشا
وخرجو كلهم علشان العشا
وقعدوا يتعشوا سلمي انتي في سنه ايه يا ليان
ليان: انا في تانيه طب
حازم: الله بقا عندنا دكتوره في العيله انتي هتعلجيني ببلاش
ليان: بضحك انا تحت امرك بس ليه
سلمي: وهي بتاكل اصل هو بيضرب كتير من ابيه ادهم
ليان : بصوت واطي سمعه ابراهيم وكريمه والله طلع امر من دولاكورا
كريمه: بصت لابرهيم لقيته بيبص علي ادهم الي مشلش عينه من علي ليان
كريمه: بتفكر في اللي بفكر فيه
ابراهيم: ببسمه تفتكري ممكن يحصل الي في دمغنا
كريمه: وميحصلش ليه ادي انت بس
ابراهيم: يارب
عمر: بيبص في ساعته ليو يلا الساعه عشره ونص اهي
ليان: حاضر
سلمي: يلا فين
ليان: اصل انهارده الخميس واحنا ليلة الجمعة بنقعد مع بعض وانا اعلمه الحجات اللي باخدها في الجمعه
وهو بيعلمني امور الشركه وكده يعنى بنستفاد من بعض
حازم : حاجه جميله برده تمام احنا بكره هنقضي اليوم كله مع بعض
ليان وعمر : اكيد
ادهم: اضايق من كلام ليان مع حازم بس هو مش عارف ليه اضايق
ادهم: انا بستاذن عندي شوية شغل هخلصم
الجميع ربنا معاك
ادهم : دخل المكتب وهو مضدايق لنفسه هو في ايه انا مدايق ليه كده وقلبي دق ليه اول مبصيت في عينيها اهدي يا ادهم واوعي تفتح قلبك لاي حد وبعدين دي حاجه طبيعيه اي حد اول مهيشوفها هيحصل معاه كده ايوه دي حاجه طبيعيه
وطلع علي اوضته وهو بيقنع نفسه انها حاجه طبيعيه.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ليان الأدهم)

اترك رد

error: Content is protected !!