روايات

رواية تزوجته من دون علمي الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجته من دون علمي الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجته من دون علمي البارت الثامن

رواية تزوجته من دون علمي الجزء الثامن

تزوجته من دون علمي

رواية تزوجته من دون علمي الحلقة الثامنة

ادم: ملك فيكي اي واي اللي حصل
ملك: خطفو يار الحقه بسرعه
الكل في صدمه انتي بتقولي
ادم؛: حصل كيف ده فهميني وانتي كنتو فين
ملك بعياط: كنا بنتمشا بس في مكان مكنش فيه حد في المذرعه وطبعا في الوقت ده مبيبقاش فيه حد وانا فضلت اقله مينفعش ندخل بس هي اثرت وخلتنا دخلنا ودخلنا وفضلنا نتمشا لحد ما بعدنا خالص وجينا رجعين عربيه وقفت وخطفته في العربيه وضربوني علي راسي وهربو وانا فضلت فادقه الوعي لحد مناس كانت معدي وشافوني وخدوني فوقوني واول ما فوت جيت علي هنا علطول
ادم: طيب وبتروحو هناك ليه هلقيه فين انا دلوقتي انا هطلع ادور يمكن اعرف اوصله وسابهم وطلع يجري علي بر
مازن؛: استنا اجنا جبن معاك
مروان: وانا كمان خدوني معاكم
محمد ابو ادم: وانا كمان خدوني معاكم
مازن: لا خليك انت هنا يعمي واحنا هنروح نشوفه احنا التلاته
وطلعو ور ادم لقه ركب العربيه وماشي
مازن: استنا خدنا معاك

 

 

 

 

ادم: لا روحو انتو دورو في مكان تاني مش هينفع ندور كلنا مع بعض اللي يوصل لحاجه يرن علي التاني
مازن ومروان: تمام
♕ادم راكب العربيه وعمل يفكر في يار ♕
ادم: انا اسف اني سيبتك لوحدي انا مستحيل اسامح نفسي لو حصلك حاجه عشان كان لازم اخد بالي منك انا مقدرش اعيش من غيرك يارب وصلني ليه قبل ما يحصله حاجه يارب احفظه يارب مكان مهي موجوده ووصلني ليه

♕عند يار ♕
يار فاقت
يار؛: هو انا فين وفضلت تزعق
المجهول: وطي صوتك ده صدعتينا
يار: انا بعمل ايه هنا وانتو جبتوني ليه
المجهول: اقعدي ساكته بقا متوجعيش دماغنا لحد متيجي التعلمات هنعمل فيكي ايه
يار: طيب من اللي خطفني
المجهول: مش هينفع نقول اسمه وسابه وطلع بر وقفل عليه الباب
المجهول 1:البت دي صعبانه عليه خالص
المجهول 2:ليه يعني وبص بقا اجمد كدا خلنا نخلص المهمه دي وناخد الفلوس ونمشي من البلد دي
المجهول 1:حاضر يلا نستنا لم نشوف اي الخطه الجديد
المجهول 2:تمام يلا نروح ناكل عشان جعان
المجهول 1:يلا

♕عند ادم ♕
ادم: الو احمد عايز منك خدمه بس لازم تنفزها دلوقتي وفي اسرع وقت
احمد صاحب ادم: قول يا ادم في ايه
ادم: يار اتخطفت ومش عارف مين اللي خطفه
احمد: طيب انت شاكك في حد من اللي احنا نعرفهم
ادم: متهياكلي لا عشان محدش يعرف يار خالص
احمد: امال مين
ادم: مانا رانن عليك عشان كدا ولو تعرف توصل لاي حاجه رن عليه وقولي
احمد: تمام شوي وارن عليك اقولك وصلت ليه
ادم: تمام ياصحبي
♕ادم فضل يلف ويدور انه يوصل لحاجه بس مافيش لحد الفجر وسمع الاذن دخل يصلي في الجامعه وفضل يدعي انه يلقي حبيبته ووبيدعي ليه انه يلقيه سلايمه ومفاش حاجه وربنا يحفظه وخالص صلا وروح علي البيت اول ما دخل البيت الكل جري عليه ♕

 

 

 

 

الجد: اي ياادم وصلت لحاجه
ادم: لا موصلتش لحاجه لحد دلوقتي تحس انه اختفت مش موجود اصلا مش عارف القيه فين
زينب: ارجوك يابني لقي بنتي انا مش هقدر استحمل بعاده عني
ادم: والله ولا انا هي مراتي وبنتي وبنت عمي كمان يعني مستحيل اخلي اي حاجه تحصله بس دلوقتي سبوني اقعد شوي عشان مستني تلفون ونشوف هنوصل لاي
صفيه ومحمد: تمام يابني اقعد
ام منه وايه واحمد عملين يمثلو انهم زعلانين ومنه وايه عملين يعيط (عملين زي اللي يقتلو القتيل ويمشو في جنازته)
مروان: طلع يشوف ملك لانه تعبانه وفي الاوضه
مروان: خبط على الباب ودخل
مروان: حبيبتي عامله ايه دلوقتي
ملك: عرفتو حاجه
مروان: لا لس بس اهدي كدا هو مدام معانا ادم خلاص انتي عارفه اخوكي ممكن يعمل ايه وبالخص يار دي عشقه وراح غمزله
ملك: عارفه ان ادم مستحيل يخليه يحصله حاجه بس انا خايف
مروان: بت انتي متخوفنيش اكتر مانا خايف احسن معيط هنا والم الكل علينا
ملك: هه تعيط دانت صغير اووي وخوف
مروان: انا عندي استعداد اكون اي حاجه بس اشوف الضحك علي وشك القمر ده ومتخافيش يار هنلقيه بس اهدي انتي وادعيله صليتي بقا ولا لس ياست هانم
ملك: لس بصرحه من كتر العياط مش قادر اقوم
مروان: لا كدا مينفعش قومي يلا عشان لم يار ترجع هقوله ولو عرفت انك مش مكنتيش بتصلي عشانه هتزعل منك وانت عارفه زعله
ملك: لا مقدرش علي زعله هقوم دلوقتي اصلي
مروان: حبيبت قلبي اللي بتسمع الكلام يلا قومي بس ابقا ادعيله انه ترجع بالسلامه
ملك: حاضر
مروان: خدي اقولك حاجه في ودنك
ملك: ليه بس قول خلينا نخلص
مروان: ابقا ادعيلنا ان احنا نتجوز علطول عشان صابر بالعافيه
ملك: بحلقت بعنيه تصدق انك قليل الادب اطلع بر بسرعه
مروان: انتي اللي تفكيرك شمال انا قصدي احضنك وانتي بتعيطي
ملك: لا والله قصدك كدا طيب يلا اطلع عشان اصلي
مروان: حاضر ياجميل سلام 👋
ملك؛: سلام

ادم؛: اي ياحمد وصلت لحد فين
احمد: وصلتله
ادم: طيب قول العنوان بسرعه
احمد: هتلقيه في……..
ادم: تمام
احمد: نجيلك ولا لا
ادم: لا خليك مكانك
طبعا الكل كان موجود وفي منهم اللي فرح وفي منهم اللي زعل انه عرف مكانه وطبعا احمد خطر علي دماغه فكر
احمد: منه انا احاول اخليه ياخدني معا وانتي تحاولي تنفزي الخطه انه تعرف ان هو اللي خطفه
منه: اشطااا فكر حلو تمام روح
احمد: ادم انا هاجي معاك

 

 

 

ادم: لا محدش هيجي معايه
محمد: خدو معاك بني مدم مروان ومازن طلعو مش هنا
ادم: بس انا هعرف اتصرف
زينب وصفيه: يبني خدو معاك متقلقناش اكتر مااحنا قلقانين
ادم: حاضر يلا
احمد: يلا
♕ادم هو واحمد وصلو للمكان وجو يدخلو لقو حرص♕
احمد: هنعمل ايه
ادم: انت هتدخل من هنا وانا من هنا
احمد: تمام يلا
ودخلو وفضلو يضربو في الحرص لحد ما دخلو لحد يار احمد وادم وصلو ل يار هم الاتنين مع بعض بس ادم اول ما شافه جري عليه
ادم: يار حبيبتي انتي كويسه
يار؛: سابته وجرت حضنت احمد
احمد: يار حبيبتي انتي كويسه فيكي حاجه
يار: اه كويسه خدني من هنا زي بعض
احمد: حاضر يلا
ادم: يار ملك فيكي حاجه
يار:……..

 

 

 

ادم: يار ردي عليه
يار……..
احمد: سيبه دلوقتي لحد ما نروح وابقا كلمه يلا نروح بس قبل محد منهم يفوق
ادم: يلا
طلعو ركبو العربيه وطول الطريقه ادم عمال يبص في عيون يار من المرايه بتاعت العربيه بس شايف فيهم كلام كتير وغضب بس هو ميعرفش ليه وصلو البيت واول ما دخلو كلهم جرو عليه
زينب: حضنته بنتي حبيبتي انتي كويسه
يار: اه كويسه اهدي انتي بس
وكلهم خدوها في حضنهم وحت ملك لم عرفت نزلت جري من الاوضه
‏ملك: ياررر حبيبتي انتي كويسه
‏يار: اه كويسه وانتي
‏ملك: حمدالله علي السلامه اسفه اني معرفتش اساعدك سامحيني
‏يار: هو انتي كنتي هتساعديني كيف لم هم ضربوكي ولا انتي مش بتشطري غير علي مروان الغلبان🤣🤣🤣🤣
‏مروان: قوليله والنبي ياختي
‏يار: بقوله اهو ياخوي
‏ملك: بقا كدا يعني مكلتش من امبارح وزعلانه عليكي وفي الاخر تيجي معا هو ماشي انا طالعه
‏يار: ههه خدي يمجنونه انتي اسفين ياملوكه
‏ملك: اه صلحيني كل مره بكلمتين حلوين
‏يار: ههه طيب انا هطلع عشان ارتاح
‏ادم: يار عايزك في حاجه
‏يار: ادم مش عايزه اتكلم دلوقتي خالص وسابته وطلعت
‏الجد: في ايه ياادم
‏ادم: مافيش وسابهم هو التاني وطلع

 

 

 

‏ عند منه وملك واحمد قعدين بيحتفلو بنهم كسبو
‏احمد: لو تشوف وش ادم لم يار سابته وجرت حضنتني يا كان متهياكلي انه كان هيقتلنا احنا الاتنين
‏منه : ههه تصدق كان نفسي اشوفه
‏ملك:وانا كمان
‏منه:المهم دلوقتي محدش لازم يعرف اي حاجه عن الخطه
‏احمد:اكيد يلا نتحفل
‏منه وملك:يلا
‏♕ عند ادم في الاوضه فضل راقد علي السرير مش عارف في ايه وماله يار بتتصرف معا كدا ليه فضل يفكر لحد ما نام لانه طبعا منمش من امبارح ♕

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية تزوجته من دون علمي )

اترك رد

error: Content is protected !!