روايات

رواية احتواء الفصل العاشر 10 بقلم عزه محمد

رواية احتواء الفصل العاشر 10 بقلم عزه محمد

رواية احتواء البارت العاشر

رواية احتواء الجزء العاشر

احتواء
احتواء

رواية احتواء الحلقة العاشرة

“أنام وفي قلبي من الشّوق رجفةٌ
وأصحو وفي الأضلاعِ منكَ حريقُ.”🔥♥
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
الشمس طلعت…. ندي فتحت عنيها بتعب وارهاق لقيت حسن جمبها وافتكرت ال حصل امبارح
فلاش😢
حسن كتم صوتها وكان باين عليه انه مش متزن ومش في وعيه
كان بيحاول يقيد حركتها ويعتدي عليها وهي بتقاوم بس مش قادرة ودموعها بدأت تسيل بغزاره.. اول ما دموعها لمست ايديه بصلها بحب وهستيريه: انا بحبك وانتي مش حاسه فلازم اخليكي ليا عافيه زوق هتبقي ليا.. انا عشت عمري كله احلم تشوفيني.. تاخدي بالك من حبي ليكي…. لكن انتي بكل جبروت طلبتي اقرب من صحبتك عشان انهي ال بينها وبين فارس… ايه معقول بتحبي فارس.. طبعا لا انتي بس متغاظه من شهد… لو اي وحده غير شهد كان عادي…. نفسي افهم انتي ليه كده ليه مش شايفه حبي….. بس خلاص. ايوه خلاص انتي الليله هتبقي ليا.. ليا لوحدي… كان بيتكلم وفي عنيه نظىه خوفتها فهزت راسها بعنف لالا وعنيها بتترجاه
حسن تاه في عنيها وشال ايديه من علي بوقها : لو صرختي هتبقي نهايتك
ندي عيطت بكل قوتها وحضنته ايوه حضنته وفضلت تعيط: انت لازم تفوق لازم تصحي انا مش هسيبك تضيع مني يا حسن مش هسيبك … شدته ودخلوا الحمام حطت راسه تحت المياه .. بدأ هو يفوق تدريجيا خدته وطلعوا بره
قعدته ع كرسي التسريحه وهي فرحتها بكلمته مش سيعاها نفسها تسمعها منه بس في وعيه تتأكد منها هي نفسها تتحب نفسها تكون محبوبه وسط الناس مش منبوذه… قعدت هي ع الارض: حسن قول تاني.. قول تاني انك بتحبني
حسن بصلها ومش فاهم دي ندي بجد ندي تقعد ع الارض وتترجاه يقول بحبك.. شدها قومها وعقدها قدامه ع السرير واتكلم بتركيز ع عنيها: بحبك يا ندي… من زمان… من زمان وانتي مش شيفاني اصلا

 

 

ندي بكت كتير متعرفش اد ايه بس كانت دموع كتير عمرها ما فكرت في حسن عمرها ما تخيلت اللحظه دي مع حسن او مع حد اصلا : انا طول الوقت لوحدي طول الوقت منبوذه…حتي أمي رمتني وانا طفله لبابي واتطلقت وراحت تعيش حياتها رمتني طفله صغيره محبتنيش ولا حاولت تكمل مع بابا عشاني ولاحتي حاربت عشان تاخدني..دي هي ال ستبتني وبإرادتها….بابي مشغول عني طول الوقت موفرلي الفلوس والعربيات واللبس والمجوهرات بس فاقده الاحتواء يا حسن فاقده الحب فاقده الحنان…كنت بشوف كل يوم شهد مع فارس وهو بيخاف عليها ويحتويها ويحضنها بيبقي نفسي حد يحضني كده..بس انا ملقتش الحضن ده ملقتش حضن اي حد ليا يا حسن….بابي تفكيره كله ان احتياجي فلوس بس انا احتياجي إحتواء، حضن دافي، طبطبه وحنان…دخلت المدرسه وانا مبعرفش اتعامل مع حد معرفتش اكون صداقات كانت شهد وملك داخلين المدرسه مع بعض واصحاب حاولت اني اقرب منهم معرفتش…كان يومهم متبرمج البريك بيقضوا مع يحيي وفارس وحسيت ان مليش مكان بينهم كرهتهم،بدأت احقد عليهم،كان نفسي ابقي وسطهم كان نفسي يبقي ليا شله واصحاب حتي لو واحده بس 🥺لكن…لكن انا كنت لوحدي دايما كبرنا وكرهي لوحدتي بيزيد وكرهي لعلاقه شهد وفارس بتزيد…عارف .. مسحت دموعها واتكلمت… انا متخيلتش انك ممكن تحبني اصلا… انت ونهله طول الوقت بتكرهوا بابي… هو السبب في ال انا فيه… هو السبب في وحدتي تكبري غروري حتي كرهي وحقدي ع شهد هو السبب…. دايما بشوف شهد معاها باباها ومامتها ولما ماتت مامتها مبقيتش لوحدها… عندها فارس واااه من فارس…. بيعاملها زي ما تكون بنته وحببته واخته.. زي ما تكون اميره مش بنت عاديه…. بقيت شايفه حواليها يحيي وملك وفارس واخوها زياد وانا… انا لوحدي….حتي الاخ مش عندي..ولاد عمي بيكرهونا…نهله بتبصلي بقرف زي ما اكون اقل منها..عارف بقدر ابقي مغروره ع الكل الا نهله بتكسر قدامها وقدام نظرتها القويه…. محدش كان بيقبلني صديقه… ال بيقرب بيبقي عايز مصلحه فلوس بنت شيك يصاحبوها لكن ندي… محدش يعرف ندي….. حتي انت شايفني مغروره ومتكبره محاولتش تشوفني من جوا… مجربتش تقرب مني وتقولي بتحبني.. جاي الليله تقولها وتعتدي عليا…. هو ال بيحب بيأذي يا حسن….

 

 

حسن بوجع: يااااه كل ده جواكي
ندي بدموع: واكتر.. انا لوحدي عارف يعني ايه لوحدي وحدتي خلتني احقد ع ايه حد عنده عيله… حسن انا مش وحشه بس.. بس. وعيطت كتير… شدها حسن في حضنه
حسن وهو بيطبطب عليها: انا مش هقولك اني عارف انك مش وحشه…. بس هقولك اني حبيتك وانتي وحشه… لو حبيتي تتغيري هساعدك وهدعمك وهفضل جمبك عمري كله احميكي واحافظ عليكي.. انا اسف ال كان هيحصل النهاردة انا مكنتش في وعي اعذريني… بس انا بحبك يا ندي وهفضل احبك مهما حصل *مرايه الحب مش عاميه…الحب الحقيقي انك تشوف عيوب حبيبك وتحبه بيها *
ندي بدأت تهدي كلامه هداها طبطبته وحنيته ال كانت محتجاهم لقيتهم هديت في حضنه وسكنت لحد ما نامت
حسن حطها ع السرير وجاي يمشي شدت ايديه: متسبنيش
حسن ابتسم وقعد جمبها… محسش بنفسه لما نام
باااك🥺

 

 

حسن فتح عنيه بتعب وارهاق لقيها بصاله ودموعها ع خدها قام مفزوع يبص عليها وعلي نفسه:انا عملت فيكي حاجه انطقي
ندي حضنته:انتي فوقتني…متخافش انت معملتش حاجه…انا مش عيزاك تبعد عني يا حسن ارجوك
حسن اتنهد وبعدها عنه:انا زعلان من نفسي اوي…اول مره اشرب وكمان كنت هأذيكي ازاي انا وحش كده
ندي مسكت ايديه:مش وحش هو كان غصب عنك ومش هتعمل كده تاني صح….وانا انا كمان هتغير وهبقي وحده تانيه ايوه عشانك وعشان نفسي وو..مش احنا هنتجوز يا حسن عشان ولادنا كمان
حسن مشش هقول مبسوط بس هو طاير من الفرحه قليله ع حالته..ندي عيزاه وهتتجوزه حب طفولته وشبابه عيزاه زي ما هو عايزها..باس ايديها:تفتكري عمي هيوافق
ندي:انا مش صغيره ولو مش موافق هتجوزك غصب عنه…انا عايزة اعمل اسره وحياه مع واحد بيحبني يا حسن
حسن بترقب وخوف:وانتي…انتي بتحبيني؟
ندي ابتسمت :كفايه انت بتحبني اكيد هحبك…انا محبتش قبل كده قلبي فاضي وانت هتملاه انا متأكده
حسن بتفكير:لا يا ندي…انا اه بحبك بس مقبلهاش ع نفسي انك ترتبطي بيا وانتي مش بتحبيني…..احنا ناخد فرصه نقرب من بعض تعرفيني نخرج سوا نعتبر نفسنا مخطوبين لحد ما مشاعرك تتحرك…بعدها هحارب العالم كله واتجوزك
ندي بسعاده:وانا موافقه…بصتله بترقب:ينفع اقول حاجه
حسن مسك ايديها وباسهم:اكيد
ندي:ابعد عن شهد.
حسن حك دقنه:اممم دلوقتي صعب…اديني فرصه بس عشان عمي ميقفش عليا ممكن
ندي سكتو فمسك وشها بين ايديه:ثقي فيا انا مبحبش غيرك وشهد مش هأذيها بس مش هقدر اقولك غير كده
ندي ابتسمت:واثه فيك لابعد حد.

 

 

حسن:حلو يا حلو…هنتزلي بقا تأمني ليا المكان عشان انزل وراكي
ندي ضحكت…:استني.انت امبارح قولت جمله انا مش فهماها انت كنت تقصد ايه
حسن ضيق عنيه:جمله ايه
ندى:ان الواحد مش بيحس بقيمه الحاجه غير لما تضيع منه للابد كنت تقصد انك هتاخد شهد من فارس للابد ولا ايه مش فاهمه
حسن ضحك:يا روحي انا كنت بلمحلك اني لو ضعت من ايدك مش هتعوضيني بس انتي كل تفكيرك مع شهد بقا
ندي ضحكت وحضنته:ينفع احضنك كل يوم
حسن بصلها بحب:قلبي هيقف اقسم بالله ده امنيه حياتي اني اتنعم بحضنك كل يوم
ندي ابتسمت ومسكت ايديه وقامت وهو طلع وراها
ـــــــــــــــــــــــ
يُبني الحُب فٍينا مُذ أولى لحظات احتياجنا له، منذ سنٍ صغيرة تنعمنا بها بحبٍ أبوي دافيء، وينمو بداخلنا يوم بعد يومٍ مع ارتسام صورةٍ له في مُخيلةِ كل واحدٍ منا، ويكتمل الحُب عندك حينما تَجد صاحب رسمتك. 🔥🖤 *زينب محمد*
♡♡♡♡♡♡♡
شهد صحيت علي جرس الباب خرجت من اوضتها بتفرك عنيها بصت ع اوضه والدها لقيتها فاضيه وكذلك اوضه زياد…وصلت للباب بصت من العين السحريه لقيته فارس ابتسمت بفرحه وهندمت شعرها ورتبته علي جمب وفتحت فارس كان بيلعب في فونه مستنيها تفتح
شهد بصوت هادي لانها لسه صاحيه فخرج صوتها رقيق جدا وناعم:صباح الخير يا فارس
فارس رفع عينه من الفون بسلو موشين بقا 😂♥🔥اول ما عينه وقعت عليها جابتها من تحت لفوق لابسه سليبر احمر بلون المانكير في رجلها…..وقميص نوم ستان لونه نحاسي واصل لبعد ركبتها بالعافيه… مناخيرها وشفايفها حمرا من النوم في اقل من ثانتين من فتحها للباب كان هو دخل وقفله واتكلم بغضب:انتي اتجننتي يا شهد بتفتحي الباب بقميص نوم
شهد بصت ع نفسها وشهقت برقه ودخلت اوضتها تغير بسرعه.. قفلت الباب وحطت ايديها علي قلبها .. اتجننتي يا شهد تفتحي بقميص نوم.. يالهوي عليا هحط عيني في عنيه تاني ازاي… اتحركت ناحيه الدولاب ولبست فتسان وردي ساده بنص كم وطويل ورفعت شعرها ديل حصان وخرجت وهي مكسوفه جدا
اما فارس فقاعد مش علي بعضه اصلا وصورتها وهي بقميص النوم قدام عنيه مش مفرقاه..خرجت فبصلها بأعجاب وبلع ريقه بصعوبه من جمالها : ايه يا شهد
شهد بعدم فهم وتلقائيه:ايه يا فارس

 

 

فارس مسك ايديها وقعدها جمبه:ازاي تفتحي الباب كده
شهد بكسوف:والله…انا..انا كنت لسه صاحيه وكده وانت عارف لما بصحي مش بفكر ولما بصيت من العين السحريه ولقتيك فده خلانيي مفكرش اكتر….بس لو حد غريب اكيد كنت هفكر يعني…بص انا اسفه انا غلطت صح
فارس بيبصلها بحنان وهو شايف توترها تعبيرات وشها مراقبها بدقه وتمعن واحساس بيتسرب لقلبه وفجأه جه ف باله لو كانت فتحت كده لحسن وشافها..بدون مقدمات شدها لحضنه:وحشتيني
شهد تاهت مبقتش مركزه ولا ع ارض الواقع فارس بيقولها وحشتيني وهي لسه عامله مصيبه اصلا لا وايه بيحضنها
بعدت عنه وبصتله بتسأل:فارس انت كويس؟!
فارس بيحاول يسيطر علي نفسه هو مبقاش فاهم في ايه بس ال فاهمه كويس ان ظهور حسن ده قلقه..هز ثقته…زعزع استقراره واستقلاله بشهد
قام وقف:هستناكي تحت ف العربيه عشان نخرج سوا اليوم كله ليكي النهاردة…احم…بس البسي حاجه واسعه وطويله وياريت بنطلون وبلوزه عشان هنروح الملاهي فتبقي براحتك
شهد بفرحه طفله وسعاده عاشقه حضنته وباسته من خده وجريت اوضتها..هو وقف مصدوم وحاطك ايده ع خده يستوعب ال حصل وبعدها نزل قعد ف عربيته يستناها
اما شهد في اوضتها شغلت عمرو دياب قدام مرايتها عادي بتدلع براحتها…غسلت وشها وخدت شاور بسرعه وخرجت طلعت بنطلون بوي فريند وتيشرت زيتي بنص كم وعملت شعرها ديل حصان
لبست كوتشي ابيض وخلخال سيلفر وانسيال سيلفر وخدت شنطه باك لونها ابيض لبستها في كتف واحد
طبعا حطت لمسات خفيفه من المكياج مسكره وروج هادي وبلاشر خفيف ونزلت بسرعه عشان فارس
فارس واقف قدام عربيته مربع دراعه قميصه الزيتي مجسم عضلاته بطريقه تاخد العقل 💚
شاف شهد..مش اول مره يشوفها ف الطقم ده بس كان حاسس ان نفسه مش منتظم ضربات قلبه عنيفه قربت منه وهي بتلبس النظاره:يلا يا فارس
فارس بتوهان:قوليلي يا فروسه

 

 

شهد ضحكت:حاضر يا فروستي يلا عشان منتأخرش واعمل حسابك عايزة افطر الاول
فارس: عيوني..فتح ليها باب العربيه ولف قعد
مسكت هي للفون وبعتت لحسن:حسن انا مش عارفه بحد انت فين ببتعلك من امبارح…فارس هيقضي معايا اليوم كله فالملاهي وهيفسحني متخيل…فارس فعلا بيغير عليا يارب خطتك تمشي صح ويحبني …رد يا حسن بقا اوف منك 🙂
فارس لاحظ انها ماسكه الفون :ايه يا شوشو ماسكه الفون يعني
شهد بتوتر:ها..ابدا بكلم حسن
فارس اتدايق:ليه يعني بتكلميه ليه بتصبحي عليه مثلا
شهد بسعاده من نرفزته بس بدأت تداريها:فارس انت مدايق ليه كده حسن شخصيه لطيفه جدا وظريف اوي وطيب خالص خالص
فارس ضرب ع الدريكسيون:والله يا شهد عاجبك اوي زفت ده…طب وانا انا ايه
شهد خلعت نظارتها وبصتله بكل حب واحتواء نظره تخلين يدوب ويعشق مش بس يحب..واتكلمت بهمس ورقه :انت اخويا فارس
فارس وقف العربيه بسرعه وبصلها وقلبه بيدق اوي حاسس انه هيقف من عنف دقاته:انتي مش لابسه اللينسز ليه (يخربيت اللينسز يا اخي)..بلع ريقه بصعوبه ومسك ايديها:انا فارس عاصم الخولي وانتي شهد عامر الخولي انتي مش اختي انتي بنت عمي
شهد حالتها تصعب ع الكافر اصلا هي ملاحظه تغيير فارس حالته وعدم قدرته انه يسيطر علي نفسه احساسه الظاهر في كلامه..تصريحه انها مش اخته..حلو اوي اهي دي سلمه البدايه:تؤتؤ يا فارس انت قولت اننا اخوات
فارس زعق وضرب الدريكسيون(الدركسيون:الله وانا مالي يا لمبي):مش اخوكي مش اخوكي
شهد كمشت ف الكرسي وهو لاحظ خوفها قرب منها ومسك ايديها وباسهم:شهد انتي مش اختي انتي بنت عمي وزفت الطين حسن ده ملكيش دعوه بيه اوك
شهد برعشه:اوك
فارس لبس نظارته وساق للمطعم عشان يفطروا سوا وبعدها يقضوا يومهم 💙
ـــــــــــــــــــــــــــ

 

 

نهله وصلت شركه عمها ودخلت مكتبه قبل ما اي حد يوصل وطبعا قدرت توقف كاميرات المراقيه من خلال برنامج هكر اداهولها يحيي
فضلت تدور في المكتب والادراج ملقيتش حاجه مهمه حطت ايديها في وسطها بتعب وبصت لتابلوه كبير ع الحيطه جريت ناحيته زقته لقيت وراه خزنه فضلت تضرب ارقام وتواريخ لحد ما اتفتحت بتاريخ ميلاد ندي…سقفت بأيديها لما فتحت وطلعت منها ملفين لقيتهم كلام اجنبي ولغه مش مفهومه خدتهم وحبتهم في شنطتها وقفلت كل حاجه زي ما كانت وطلعت من الشركه وركبت تاكسي و بعدها رجعت الكاميرات تشتغل تاني من اللاب بتاعها
وصلت مول كبير وحاسبت التاكسي ودخلت اشترت لبس واسع ونقاب ولبستهم فوق لبسها وفوق الشنطه ف البروفا وحاسبت وخرجت من باب تاني للمول وركبت تاكسي وطلعت ع مدريه الامن
دخلت مكتب عامر بعد ما ادوها الاذن
اول ما دخلت رفعت النقاب وعامر قام من المكتب بخوف:حد شافك
نهلن بخوف:لا لا متخفش كل حاجه مشيت زي ما خططنا
عامر محسش بنفسه غير وهو بيحضنها:كنت خايف اوي عليكي
نهله طلعت من حضنه بحرج:عشان كده كان في عربيه مرقباني
عامر ابتسم علي ذكائها: دي حمايه ليكي عشان تبقي عيني عليكي واقدر انقذك
نهله ابتسمت:شكرا بجد
عامر:انا معملتش كده عشان تشكريني انا بجد بخاف عليكي…احم وريني الورق ال وصلتيله
نهله بحرج:ممكن طيب ادخل الحمام اغير هدومي
عامر:اكيد اتفضلي

 

 

دخلت وبعد فتره طلعت وفتحت شنطتها وطلعت الورق
عامر قاعد ع كنبه في ركن ف المكتب:تعالي اقعدي ووريني
نهله:اهو ده الورق بس كله كلام غريب لغه مش مفهومه
عامر مسكه وبص فيه صُعق: ده عبري…. عمك راضي هو الغول… الورق ده ال كنا بندرور عليه بقالنا سنين.. انا كنت مفكره راجل من رجاله الغول مش الغول نفسه
نهله قعدت من الصدمه: وكان عايز يجند حسن عشان يأذي شهد
عامر بصدمه اكبر: ايه!!! شهد بنتي… هو حسن ده مزقوق عليها
نهله بعياط: ايوه بس… بس حسن معملش اي حاجه تأذيها متخفش احنا بنمثل عليه اننا معاه لكن حسن معملش حاجه والله…
عامر مسح وشه بأيده ف محاوله انه يهدي بعدها طبطب ع نهله: متخافيش… بس ممكن تفهميني كان عايز ايه من شهد
نهله: كان عايز يستغل وسامه حسن ف انه يرسم الحب ع شهد وبعدها يعني… يستدرجها لبيته وو
عامر غمض عنيه بألم وشاورها تسكت: متكمليش
طلع تلفونه وكلم فارس
فارس كان بتمشي مع شهد ع الكورنيش وطلبت منه يقعدها ع حافه النيل فشالها من وسطها وحطها… فضل باصص ف عنيها وسرحان وفونه بيرن وهو ولا هنا كل ال ف عقله ازاي عنيها حلوه كده
شهد بكسوف: فروسه حبيبي شوف فونك
فارس فاق من صوتها ولمستها علي وشه ف انتبه للفون لقيه عامر: الو ايوه يا بابا
عامر: انت فين
فارس:مع شهد بفسحها
عامر اتنهد براحه:خد بالك منها يا فارس…الغول اتكشف خلاص….حرص ع شهد من حسن
فارس بصلها وبص للفون واتكلم:متخافش..شهد في حمايتي وافديها بنفسي..يلا سلام
عامر:سلام

 

 

فارس بصلها:ايه رايك نروح
شهد كعمشت مناخيرها:ايه الهزار ده فين باقي الفسحه يا استاذ
فارس ضحك وشالها وجري بيها وهو بيضحك
شهد بتضحك:يا محنون نزلني الناس تقول علينا ايه يا فاااارس
فارس بيضحك وبيجري بيها لحد ما وصلوا عربيته فتحها وركبها..كان وشه قريب منها جدا بص في عنيها و….
ــــــــــــــــــ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احتواء)

اترك رد