Uncategorized

رواية زواج إجباري الحلقة الثانية عشر 12 بقلم إنجي صابر

 رواية زواج إجباري الحلقة الثانية عشر 12 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة الثانية عشر 12 بقلم إنجي صابر

رواية زواج إجباري الحلقة الثانية عشر 12 بقلم إنجي صابر

((من الحلقه السابقه????))
محمد بخبث وشر: ازيك يا مرات ابني
((الجديده))
همس بستغرب: مين حضرتك
محمد : مش انتي بردو يسرا يابنتي
همس: لا حضرتك الرقم غلط
محمد: اه مخدتش بالي
همس: ولا يهمك حصل خير
نزلت همس تحت
ياسمين: همس سليم اتصال بي الداده وقال انو هيبات برا
همس: تمم
وفجأة همس افتكرت كامليا الي اتكلمو عنها الصبح
همس بزعيق: اااااايه هيبت برا ليه لا مستحيل
ياسمين بزهول: في اي يابت
همس: استني انتي بس ده انا هقتله
همس: رد يا استاذ ررررد
ياسمين: اختي اتجننت????
همس وهيا. شغله رن علي سلم: رد بقاااا
عند سليم
سليم بيكلم نفسه: مالها همس دي رنت اكتر من 20مره
انا هرد ليكون حصلها حاجه
سليم بتعب: حصل اي
همس : سليم انت فين انت مع كامليا صح سليم ارجع البيت حالان بدل ما اقتلك انت وهيا ولا اقولك هات العنون اجي اقتلكم
سليم: انا ومين يا همس و اسكتي شويه خليني الحق اتكلم انتي بلعه راديو
همس: والله طب يا سليم ربع ساعة والاقيك قدمي
وقفلت همس قبل ما تسمع رده
سليم بضحك: مجنونه اتجوزت مجنونه
وفجأة سليم افتكر انو اتجوزها غصب عنها
سليم: اتجوزتها جوز اجبارى
بس انا هصحح كل حاجه
في بيت عمر
كانت ورد و شهد و نهال اعدين بيتفرجو علي المسلسل التركي
عمر دخل البيت وقف قدمهم
عمر: ماما ساندي هتاجي كمان شويه ابقي قولي لي انتصار تقول لي الحارس يدخلها
ورد بغيظ: هيا هتاجي تعمل اي
عمر بي ابتسامه صفره: هنشتغل اكيد يعني
ورد :عمر: شغل في الساعه دي
عمر بخبث:عندك اعتراض
ورد:ههه وانا مالي براحتك
عمر:عرف
طلع عمر وهوا بيفتكر الي حصل بنهم
فلااااااش
دخل مكتب ورد وهيا
كانت مكسوفه جدا
عمر: ورد انا
ورد بنفعال: لو سمحت يا استاذ عمر انت مفكرني عشان وفقت اشتغل عندك و اعد عندكم يبقا كدا تتسله بيا بعد اذنك من هنا وجاي في حدود بنا وكلامنا يكون عن الشغل وبس ومش عايزه اسمع حاجه تانيه و بعد اذنك بقا انا هروح بدري و لوحدي
وعمر وقف مصدوم من المجنونه دى الي فهمت غلط ومشيت وسبته
عمر بيكلم نفسه: بقا كدا تمم اوي يا ورد انتي الي اختارتي
وخرج عمر راح مكتب ساندي
عمر بابتسامه: ساندي
ساندي بدلع: نعم يا استاذ عمر
عمر: وريكي حاجه النهارده يا سوسي
ساندي بصدمه: هاا
عمر: اي قلت حاجه تزعلك خلاص انسي
ساندي: لا طبعا انا فاضيه وحته لو مشغوله هفضي اكيد عشانك
عمر: تمم سبعه ونص حلو
ساندي: اه طبعا
عمر: تمم باي
ساندي بفرح: باي
ساندي بتكلم نفسها: واخير عمر هيعترف بحبه ليا ????
عمر و هوا راكب
عمر بضحك: اما نشوف بقا يا ورد هتعملي اي
الحاضر ????
طلع عمر الاوضه و طبعا عمر كان فرحان ان الخطة مشيه زي ماهيا
وعند همس
همس بعد ما قفلت مع سليم بقت راحه جايه
ياسمين: اقفي بقا خيلتي رحه جايه اثبتي
همس: مجاش ليه لحد دلوقتي افهم
سليم :اي لحقت وحشتك
همس لفت لقت سليم قدم باب البيت فضلت وقفه مكانها
همس:انت يا استاذ اتاخرت ليه
سليم:اتاخرت اي انتي قلتي ربع ساعه وجيت قبلها كمان
همس:والله طب تمم اوي تقدر تقولي كنت فين
ياسمين حست ان في حرب بنهم:طب انا هطلع انام تصبحو علي خير
سليم:تلاقي الخير يا سوسو
همس:انا بكلامك خليك معيا انا
سليم :اي ياهمس هفضل واقف كتير علي الباب
همس:ولو مش رديت عليا هخليك تنام برا كمان
سليم:نعم يختي
همس:اذا كان عجبك و قول كنت فين
سليم بعصبيه مكتومه:مش في حته كنت اعد علي البحر
همس بغيظ: وطبعا كامليا معك و بتتفرجو كمان علي النجوم
سليم بضحك: اه وكنت بقولها انها اجمل من القمر كمان
همس بغيظ: انت رخم وبارد وانا طلعه هاخد ياسمين و هروح بيتي و روح اتجوز كامليا بتاعتك
وطلعت همس ولسه هتفتح باب الاوضه بتاعت ياسمين
مسك اديها سليم و دخلها اوضتهم و اعد همس على السرير و واقف قصدها
سليم بهدوء: هنبطل هبل امتا
همس: هبل اي بقا انشالله
سليم بنفس الهدوء: في وحده كبيره زيك كدا تقول ل جوزه انو بارد
همس بنفعال: مش جوزي متجوزني غصب وانا عايزه اطلق
سليم اتصدم بس كان متاكد انو هيجي اليوم الي هتقول كدا بس مش بسرعه دي
سليم بهدوء: عايزني اطلق ياهمس
همس بنفس هدوء و بتوتر: انا عايزة انام اطفي النوم واخرج برا خليني انام
سليم: بتغيري الموضوع ليه دلوقتي
همس: ولا كاني سمعك و اطفي النوم و برااا
دخل سليم ياخد شور و خرج وكان لبس بنطلون اسود بخط ابيض من الجنب وتشيرت خفيف بكوم
سليم: همس انتي صحيه
همس حاولت تعمل نفسها نايمه بس فاشلت
راح سليم نام جنب همس وشده في حضنه جامد وهيا لانها قصيرة بقت عند قلبه
سليم بهدوء: انتي غير اي حد يا همس انتي حياتي ومستحيل اطلقك ومش هخليكي ابدا تبعدي عني وهخبيكي عن عيون الجميع كان نفسي جوزنا يبقا غير كدا زي الي كان نفسك فيه.؛ تصبحي على خير
وباص دماغه وهيا كانت فرحانه بكلامه وكانت عايزة ترد عليه بس شكلها هيبقا وحش فا قرارت تنام
عند عمر
ساندي بفرحه: ايوه يا سارة انا دلوقتي قدم بيت عمر ده يابنتي شبه القصر جامد اوي اقفلي اقفلي خليني ادخل سلام
ساندي: انا ساندي
الحارس: اه يافندم اتفضلي عمر بيه قالنا
دخلت ساندي البيت
شهد بصدمه: الحقي يا ماما مين دي
ورد بغيظ: ساندي الصفره
نهال: وهيا شكلها كدا ليه
(كانت ساندي لبسه فستان قصير جداً ازرق ماسك علي الجسم بفتحه كبيره من الصدر والضهر وحطه مكياج كتير اوي وشكلها كان قرد في مهرجان)
ساندي مشيت بدلع لحد نهال
ساندي: حضرتك مامت عمر
نهال بقرف: وانتي مين
ورد بغيظ: شغله في الشركه يا ماما عند عمر
نهال:والكل يا ورد بيقول لابني عمر كدا ولبسهم مقرف كدا
ساندي بعصبيه مكتومه:انا يا طنط سكرتيره استاذ عمر وبما اني برا الشغل اكيد هقول عمر بس و لبسي مالو ده ماركه
شهد بضحك:قصدك حتت مطبخ
ساندي عملت نفسها بتعيط لما شافت عمر نازل:
قصدكم اي انا مش قصدي انا اسفه و ربناا يسامحكم انا همشي و ابقو قالو لي استاذ عمر الي عايزينه
عمر:استني يا ساندي حصل اي
نهال و ورد وشهد مصدومين من تمثله الرهيب
نهال بهدوء:مفيش حاجه يابني اتفضلو اعملو الي تعملوه بس ابقا خلي موظفينك يا عمر يلبسو حاجه تستر اكتر من كدا يابني
شهد بخبث:اه ونبي يا ابيه بدل ما ورد حبيبتي تتعلم الحاجات دي و يجلها عرسان ومش هنلحق
نهال فهمت بنتها وبقت كتامه ضحكتها علي عمر الي ملامحه وشه اتغير وكانه هياكل اخته من تخيله ان ورد لحد غيره
ورد:بعد اذنكم هروح اعمل حاجه اكلها
و دخل عمر المكتب وساندي معه
عمر:بصي يا ساندي عندك الملفّ ده اشتغلي عليها مش هيكمل معكي نص ساعة وبعديها هتقومي تروحي وانا هعمل مكلمه
ساندي بدلع:حاضر يا استاذ عمر
عمر كان قرفان منها بس مستحيل عشان الخطه
شهد:اي يا ورد يا حبيبتي وقفي اكل بقالك ربع ساعة بتاكلي
ورد بغيظ:اعمل اي يعني
شهد:تقومي تشوفي الحربيه دي بتعمل اي مع اخويا الغلبان
ورد:ماليش دعوه هما حرين
شهد:طيب برحتك بقا خليها توقعه
ورد:تفتكري لا لازم اروح اشوفهم
وراحت.رود تفتح الباب المكتب من غير استاذان لاقت????
و……..
يتبع..
لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الساحر للكاتبة ياسمينا

اترك رد

error: Content is protected !!