روايات

رواية ذات العيون الخضراء الفصل التاسع 9 بقلم آية علاء

رواية ذات العيون الخضراء الفصل التاسع 9 بقلم آية علاء

رواية ذات العيون الخضراء البارت التاسع

رواية ذات العيون الخضراء الجزء التاسع

ذات العيون الخضراء
ذات العيون الخضراء

رواية ذات العيون الخضراء الحلقة التاسعة

زياد: ماشي بس هقول عمو وبابا بالخطه
اياد: ماشي
مصطفي: طيب انا اعمل اي
اياد: انت هتسرب خبار وجودي في المستشفى واني حالتي صعبه وكل الافي المستشفى اكيد عرفوا اني فوقت اطلب منهم محديش يعرف
مصطفي: ماشي
اياد: زياد كلم الرائد فارس وعرفه بالخطه
زياد: انا قبلته الصبح وعرفته انه الحادث ده كان مدبر وبفعل فاعل وهو قالي انه هيبداء في التحري والبحث واخدوا العربيه
اياد: حبيتي لوجي اتكسرت 🥺🥺لزام تتصلح ي زياد دي لوجي احب سيارتي 🥺🥺😂
زياد بزعيق : انت في ايه والا ايه فكك من السياره الان
اياد بغضب : براحه علي نفسك ي بطل علشان معملش منك شورما دلوقتي
زياد: اسف ي كبير مقصدش متتحولش كنت كيوت من شويه
اياد: طيب يلا اخروجوا انا تعبان وانتم رغيين اوووي مش تراعوا اني لسه صاحي من غيبوبه
زياد ومصطفي في نفس واحد: شوفوا بيقول
اياد: برا وهتلوا اكل جعان ي
جدعان

 

 

زياد: مصطفي رجعلي اياد ابن عمي البارد الهادي ده غريب معرفوش انا
مصطفي: مع حق ان شاك انه ده اياد 🙂🙂
اياد: بتقولوا اي انتم الاتنين
زياد ومصطفي: ولا حاجه هنخرج اهو
اياد: صاصا عايز اكل ها موصكش بقا
مصطفي بصدمه: الحق بيقولي اي 😂😂وقرب من اياد قيس حرارته
اياد: ايه 😂
مصطفي: مانت بخير
زياد: اعمله اشعه علي دماغه 😂😂
اياد: يووووه بقا
زياد: اتكدا انت مش ابن عمي اياد انت واحد تاني هتالي اياد 😂😂😂😂😂😂
(اياد طبعه هادي وبارد طول الوقت هم بقا مستغربين ازي هو كدا 😂😂😂)
وذهب زياد الي المنزل وقال لابوه وعمه عن الاقاله اياد
احمد: يعني هو عايز يتجوز اروه
زياد: ايوه

 

 

احمد: انا موافق بس اروه
زياد: اياد قل غصب عنها توافق
احمد: اياد ديما شديد مع اروه وخايف من طريقته معاها
زياد: بس اياد هياحفظ عليها وانا واثق فيه انه اكتر حد هيخاف عليها
احمد: طيب هنعمل اي
زياد: لزام ننفذ علي طول
محمد: انا معاك هو انت عملت التوكيل
زياد: ايوه الصبح واياد ماضي عليه اهو
محمد: الصبح نكتب الكتاب
احمد: خايف انا من رد فعل اروه
زياد: انا هتعامل معاه وهكلمها بس مش هقولها سبب اي
احمد : ماشي
ذهب زياد الي غرفة اروه
استاذا منها لدخول كانت اروه تذاكر
زياد: ممكن اتكلم معاكي شويه
اروه: ايوه ي زوز اتكلم عادي انا كنت خلصت مذاكره هقوم اصلي القيام
زياد: ربنا يوفقك ي قلبي بقول انت هتتجوزي بكرا
اروه: بتهزار صح

 

 

زياد: لا ابدا مفيش هزار في الموضوع ده بتكلم بجد
اروه بضحك: اها ومين بقا عريس الغافله
زياد: اياد هو عريس الغافله
اروه: بلاش هزار بايخ علي اخر الليل معلش
زياد: مش بهزار وده بجد و كتب الكتاب الصبح اجهزي
اروه بدموع: زياد انا عايزه اكمل دراستي مش عايزه اتجوز
زياد: مفيش حد هيمنعك
اروه: ازي اتجوزه هو في غيبوبه ازي فهمني
زياد: اتضح انه عامل توكيل لعمي
وعمك طلبك من ابوكي وابوكي وافق واظن مفيش احسن من اياد ليكي
اروه ببكاء: انتم ازي تخدوا قرار ده من غير متاخدوا رايي
زياد بيتظاهر ببرود: اروه خلاص كبار العيله قراروا وانتها الامر
اروه: لا مش هيحصل ومش هتجوز الابن ادم ده ابدا
زياد: هتتجوزي بكرا
اروه:😭😭😭😭😭😭😭😭😭
(اروه مفيش في ايدها حاجه اها هم عيله كل ابنائهم بيعملوا الاهم عايزينه بس لما الكبار بيقراروا حاجه بتتنفذا من غير نقاش)

 

 

ايه ي ستي اروه مش ده برضو اياد الانتي بتحبيه (علشان متنبش انها مدلوقه عليه 😂😂😂😂😂😂😂😂)
في الصباح
مانع زياد: اروه من ذهاب الكليه
وفي الساعه 10صبحا تم كتب الكتاب واصبحت اروه زوجة اياد
وذهب زياد: ليخبر اياد بما حصل وان نصف الخطه اكتمل وبقاي النص الاخر
اياد: عفاري ما عليك ي زوز
زياد: اروه هتكمل تعلمها
اياد: ده جواز علي الورق بس
زياد: ماشي انا همشي علشان اكمل باقي الخطه
اياد: قول لفارس يجهز في اي وقت ويريت يجيب كام عسكري وهخلفيهم في المستشفي
زياد: ماشي حاجه تانيه
اياد: لا مفيش متخفش علي اختك ي زياد
زياد: عارف انك اكتر شخص هيحافظ عليها
اياد: ماشي
وذهب اياد الي الصحافه ونشروا خبار زواج اروه من اياد من فتره طويله ولم يتم اعلان زواجهما الا الآن وكان مصطفي نشر خبار انه تعبان وفي غيبوبه من امبارح

 

 

 

الشخص المجهول: ايه ازي حصل كدا وامته ازي والله لانتقام منك ي اياد وهقتلك
تسريع الاحداث بعد ثلاث ايام
ذهب هذا الشخص الي المستشفى لقتل اياد
في المستشفي
ذهب هذا الشخص متخفي في زي طبيب وذهب الي غرفة اياد
وكان اياد يمثل انه في غيبوبه اول ما سمع فتح الباب
المجهول: حولت اقتلك وممتش واتجوزتها انت ايه كل جاحه بتعوزه بتاخده طفح الكيل منك ديما اياد اياد اياد وقت الكليه مع انك كنت اصغر من الدفعه كلها الانك كنت افضل واحد والكل كان ديما اياد اياد وحتي في الشغل الافضل بجد مش بكره حد في الدنيا قدك وضع لاياد حقنه بيها سم في السريم
قام اياد: اها حلو اوووي ي فادي ي صحبي
فادي: ايه انت انت
اياد: شايف (يشاور الي كاميرا مراقبه مخفيه جدا) كل حاجه متسجله
فادي: هقتلك بقولك
اياد: لي ي فادي عملتك ايه
فادي: اخدت كل حاجه كان نفسي فيها
اياد: لا انا مخدتش منك حاجه دانا كنت بتعبرك صحبي لوقت مانت حاولت تاذي اروه وانت عارف اني بحبها وحاولت تاذيها لي
فادي: علشان كسر غرورك انت وعيلتك وخصوصا انت واكسر قلبك
اياد: انت بتكرهني لي عايز تداخل عيلتي

 

 

 

فادي: لان الدكتور اياد عنده عيلته بالدنيا كلها
اياد: اعبترك اخويا وصحبي وكنت بساعدك بقدار ما قدار
فادي: كنت بغير منك وبحقد عليك ليه انت تعيش في بيت حلو وعيله حلو وانا ابوي وامي ينفصلوا عن بعض وانا اعيش وحيد معنديش عيله لي انت عندك كل حاجه وانا معنديش حاجه لي
اياد: مفيش حد فينا بيختار يتولد ويعيش ازي اصنع نفسك وبلاش تخسر نفسك اكتر من كدا
فلاش باك كام سنه
(ننعرف علي فادي: فادي ده صاحب اياد من وقت الكليه وكانوا ديما مع بعض والا يشوفهم يقول انهم اخوان مش صحاب لحين لما في يوم فادي حاول يعتدي علي اروه واياد انقذها ومن وقتها واياد قطع علاقته بفادي والحادث ده محديش يعرف عنه غير اروه واياد خلاص نرجع تاني للاحداث)
اياد: فارس اقبض عليه
فادي: اي
اياد:انت وقعت في الفخ ي جميل
فادي: هدمرك
اياد: لما تطلع من السجن علي الاقل هتاخد 15سنه سجن
وتم القبض علي فادي
وفاجاء سحب فادي السلاح من العسكري وطلق النار علي اياد اصيب في كتفه
وهنا تبقا سبت الجريمة علي فادي
وتم نقل اياد اي غرفة العمليات وخرج من غرفة العمليات وهذا من غير ماحد يعمل بما حصل غير زياد
زياد: ايه ي عم كنت هتموت وترمل البيت من اول اسبوع جواز
اياد: بضحك البنت مش بتسال قولها روحي شوفي جوزك 😂😂😂😂😂😂
زياد: لا انت هتطلقها
اياد: في المشمش بقولك اي وحشني اكل ماما فريده وماما فاطمه خدني يلا
زياد: لا انت لسه تعبان وميعرفوش انك فوقت
اياد: يلا نعملها مفاجأة
زياد: ماشي

 

 

 

وذهب كل من اياد وزياد ومصطفي الي البيت (مصطفي شبط فيهم علشان كدا اخدوا 😂😂😂)
زياد: بيخبط علي باب المنزل
فاتحة روح
روح: ابيه زياد( وصوت لما شافت اياد) اياد انت فوقت وصحيت الحمدالله ليك ي رب استجبت لدعواتي انا (وحضنت اياد بقوه)
اياد: روحي انتي ي روح تتجوزيني
روح: ها لا انت تجوز اروه وهتزعل كدا (بس انت😮😮😮)
زياد: لا اتعودي اخوكي اتجنن 😂😂😂😂
روح😀😀: باين
اروه: مين ي روح
زياد: ايه ي اروه مش هترحبي ببجوزك
اروه بكسوف: ايه وذهبت بسرعه الي غرفتها
زياد: مالها دي بص الي اياد وجده نظره مخيفه علي وجهه فاعلم ايه هو سببها
اياد: يلا جوه ودخل ورحب الكل باياد ومصطفي بشده
زياد اخد اياد علي جانب: اياد البنت براحه عليها
اياد: انا تكلمت معاها اصلا 🙂🙂دانا غلبان خلاص وكيوت خلاص 😂😂😂
زياد: خلاص دانت محديش ياخد منك حق ولا باطل
اياد: طيب قولهم يجهزوا الغداء لاني جعاااااان موت
زياد: ماما احلقي ابنك بيقول جعان اكلوا بسرعه 😂😂😂
اياد: وربنا هزعلك ي زياد

 

 

 

اياد لعمه احمد: عمو ممكن تكلم شويه مع اروه بعد الغداء
احمد: ماشب ي بني ديه مراتك دلوقتي عادي
اياد: هنعمل فرح اخر الاسبوع
احمد: الاتشوفه
اياد: يلا ناكل اصلا جعان جعان جوعان 🤣🤣
احمد: انت سخن باين عليك
اياد: لا ابدا انا كويس
زياد قرب من ابوه بهمس : اصلا الحادثه اثرت علي اعداداته 😂😂😂😂
احمد بهمس: لما قولتي مصدقتيش بس صدقت دلوقتي
محمد: بتقولوا ايه انتم الاتنين
احمد : ابن اتغير 😅😂😂تحسه كدا مش هو
محمد: لا هوهو هو
احمد: لا مش هو هو هو
زياد: بس ده اياد اعقل منك 😂😂😂😂
محمود: ي ربي علي العيال دول
مصطفي: عيلتك ماشاء الله حلوه ربنا يحفظكم
اياد: انت هنا ي بني فكرتك مشيت
مصطفي: لا هتغدا الاول
اياد: 😂😂😂😂طفس من يومك
مصطفي: ملكش دعوه جدو محمود قالي تعالي في اي وقت
محمود: ايوه قولته

 

 

 

اياد: ي ماما جعان جوعان بسرعه بقا
واروه تراقبه من فوق
حياه من وراها: اتغير وبقا بيضحك
اروه: اها وعليه غمازات تخليني ادوب فيهم
حياه: واقعه علي الاخر انتي
اروه بيستعاب: اي 😂
حياه: ي بت عادي هو بيحبك كمان
اروه: بجدا ☺️☺️
حياه: ايه طماطم دي هيكل كل كدا 😂😂😂
اروه: بس بقا
وبعد العداء
اياد: اروه انا عايزك شويه
اروه: ماشي

 

 

 

وذهبت اروه الي الحديقه البيت كما قال لها اياد
اياد يحضنها من الخلف ويهمس في ذنها: بحبك ي اروتي
اروه بخضه بعدته عنها بسرعه: اروه اياد عيب الانت بتعمله ده بجد متوقعتش انك تعمل كدا
اياد: والله انا جوزك والانت ناسيه ي ست اروه وانتي عارفه اني عمري ماعملتها قبل كدا انتي عارف بحبك من كام سنه من اول مانتي اتخلقتي وجيت علي الدنيا من صغري بحبك ومقولتكش ولا مره اني بحبك الالما بقيتي حلالي
اروه: انا انا
اياد: خلاص ي اروه انا عترفتلك بمشاعري وانتي حره تقبلي والا لا
وكان سوف يذهب الا ان اروه مسكت ايده
اروه: انا بحبك كمان من اول مانت سافرت ومن قبلها كمان بحبك وعايزه اكمل معاك
اياد حضنها بشد (مراته وحلاله بقا): هعملك احسن فرح في الدنيا
اروه: وجودك بالدنيا
وجلس اياد علي ركبته واخرج دبله محفور عليها اول حرف من اسمائهما: اروه تتجوزيني
اروه بفرحه ودموع: ايوه اقبل
في اليوم التالي في الكليه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ذات العيون الخضراء)

اترك رد

error: Content is protected !!