روايات

رواية وجع لا ينسي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسي البارت التاسع والعشرون

رواية وجع لا ينسي الجزء التاسع والعشرون

رواية وجع لا ينسي الحلقة التاسعة والعشرون

فهد برفع حاجب….. علي فين ان شاء الله
اسيل بهدواء وهي بتقرب منه علشان تتفاهم معاه……… علي الدكتور يا فهد
فهد بحده……..مش رايح ف حته
اسيل………..ليه يا فهد هو انت مش عايز تكون زي الاول تاني
فهد بحزن………وانتي ذنبك ايه تتحملي كل ده وتقفي جنب واحد عاج
قطعته اسيل……….بس متقولش كده انت هيكون كويس قريب جدا ان شاء الله وانا معاك وهشجعك ديما
فهد بحزن………الحمل هيكون تقيل عليكي وانا مش عايز اشيلك فوق طاقتك
اسيل بابتسامه ومشاكسه………من امتي بقي وانت حنين كده
فهد بابتسامة……….طول عمري بس انتي اللي مكنتيش واخده بالك
اسيل بضحك……..كل ده ومش واخده بالي امال لو كنت واخده بالي كنت هتعمل ايه
فهد بمشاكسه……..كنت هعمل كتير اوي
اسيل بتريقه ع كلامه……..متقدرش اصلا تعمل حاجه ويلا علشان منتأخرش ع الدكتور
فهد بتنهيده……… برده يا اسيل
اسيل……….لازم يا فهد انا مش هرتاح غير لما اشوفك زي الاول
ابتسم فهد بحنان
وفعلا جهزه الاتنين وراحه للدكتور
الدكتور بعد الكشف………بإذن الله لو استمرينا ع العلاج الطبيعي والعلاج اللي هكتب عليه ف كل حاجه هتتحسن اكتر
فهد……..يعني هرجع امشي زي الاول
الدكتور………لو عندك اراده هترجع بإذن الله
اسيل……..والعلاج الطبيعي هياخد قد ايه يا دكتور
الدكتور………كل مريض بيختلف عن التاني ف الايراده
ابتسمت اسيل وشكرته وطلعه
اسيل……..مش نفسك تاكل ايس كريم ف الجو التلج ده
فهد برفع حاجب………هي لما الدنيا بتكون برد بناكل ايس كريم
اسيل بحماس طفولي………انا عايزه ايس كريم وبحبه ف الجو ده
فهد بابتسامه ع شكلها………طيب يلا
اسيل بحماس……..ونتمشي ع البحر
فهد……..كمان ده كده طمع
اسيل بعفويه…….ايوه انا طماعه طول ما انا معاك
فهد ابتسم ع عفويتها وبصلها نظره كلها حنان وحب
اسيل بصت ف عينه……….تعرف ان دي من المرات القليله اللي اشوف فيها النظره دي في عينك علي طول بشوف نظرات خوف وندم ولوم وغضب احينا
فهد بتنهيده………..حاسس انك ف امان معايا وده مريحني شويه
اسيل مسكت ايده بحنان……….طول ما انا معاك حسه بأمان
ابتسم فهد بحب
اسيل………يلا بقي
وفعلا راحه جابه ايس كريم وقعده ع البحر وكل واحد فيهم مطمن بوجود التاني
فهد……..يلا نروح علشان الدنيا برد عليكي
اسيل………تؤتؤ مش برد
فهد بقلق عليها………يلا يا اسيل اسمعي الكلام الساعه بقت ٣ الفجر واحنا لسه مروحناش
اسيل باصرار……….علشان خاطر خلينا شويه
فهد بتنهيده…….. ماشي يا ستي خلينا
اسيل…….ممكن سوال
فهد……كمان هتوجعي دماغي ما كنت مستريح وانا لوحدي
اسيل بغضب………ما تبطل رخامه بقي
فهد بضحك…….لا
اسيل………كنت عايزه اسالك عن بابا واهلي
فهد هنا اتصدم من سوالها وسكت تماما لانه مكنش متوقع سوالها
اسيل بتكمل……..ومين السبب في موت نور اختي
فهد بتنهيده……….اقفلي ع الموضوع يا اسيل
اسيل……لا يا فهد من حقي اعرف مين اهلي ومين السبب ف موت اختي كفيا ان قعدت السنين دي كلها بعيده عنهم ومدورتش عليهم حتي لما عرفت لاني كنت مصدومه وبحاول…….
قاطع كلمها……..اسيل الاحسن اننا نقفل الموضوع ده
اسيل بحزن……..بس..
قاطع كلهما…….ششش خلينا في حياتنا وملناش دعوه بحد
اسيل……طيب وحريه اختفت فين
اول ما سمع اسمها بانت علامات الحزن والالم ع ملامحه
اسيل بقلق………في ايه انت ليه ملمحك اتغيرت كده هي حورية حصلها حاجه انطق يا فهد
فهد بالم…….يلا نروح
اسيل بخوف……حورية مالها
فهد بعصبيه……..يلا نروح يا اسيل
اسيل بدموع……….. مالها حورية قولي ارجوك
فهد بستسلام……..ماتت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وجع لا ينسي)

اترك رد

error: Content is protected !!