روايات

رواية خيانة الفصل الثاني 2 بقلم رودان محمد

رواية خيانة الفصل الثاني 2 بقلم رودان محمد

رواية خيانة البارت الثاني

رواية خيانة الجزء الثاني

رواية خيانة الحلقة الثانية

روفان اتصدمت معقول ، معقول احمد يكون بيخون اسيا مع صحبتها
يالهوي يالهوي معقول طب اعمل اي ياربي اقول لآسيا ولا استني لما اكلم احمد طب اعمل اي طيب
دخلت روفان لآسيا وكان وشها متغير
= مالك يا روف فيكي اي
مفيش يا سي يلا علشان نمشي الدكتور قال انك كويسه بس محتاجه راحه شويه يلا بينا
= اه يلا
خرجنا انا وروفان ومنار من المستشفى بس لاحظت ان منار كانت بتمشي بعيد عنا وان روفان ساكته مش معانا اصلا
= روفان انتي مالك فيكي اي سرحانه كده وباين انك مضايقه وفي اي مع منار الي مشيه بعيد عنا دي مالكم انتو متخانقين ولا اي
لا مفيش حاجه يا سي بس انا تعبانه شويه
= تعبانه بردو ولا مضايقه من حاجه
لا يا سي انا كويسه

 

 

= هعمل نفسي مصدقاكي يا صحبه عمري
يلا يا بت اطلعي بقا بطلي غلبه وابقي طمنينى عليكي
= حاضر بس منار فين مش المفروض تسلم عليا
سيبك منها واطلعي يلا سلام
= سلا
اول ماطلعت ماما كانت مخضوضه عليا جدا طمنتها ودخلت اوضتي ونمت علطول محستش بحاجه بعدها
عند روفان
طب يا ربي اعمل اي اقول لآسيا اي طب اكلم احمد واوجهو ول ولاكن الي قطع تفكير روفان الوقت دا مكلمه من احمد
ارود ولا مرودش ، ارود ولا مردتش اعمل اي خلاص هرود وامري لله
– اي يا بت انتي ساعه عوبال ما ترودي
معلش
– كنتي عايزاني في اي بقا وكنتي قلبه وشك ليه
اي الي بينك وبين منار يا احمد
– اممم مفيش حاجه عادي
اه عادي بردو بامرا وهي جيه تعيطلك وقلدت صوت منار وهي بتقول
وانت قال مش بتحبني وبتحب اسيا صح علفكرا اسيا تقوم بس بسلامه وهحكيلها علي كل حاجه
– انتي اختي وحبيبتي الي امي مجبتهاش صح
اه

 

 

– طب الي هقولهولك دا لو وصل لآسيا هاجي ادشملك وانتي مجربه ايدي تمام
عايز اي اخلص
– اخلص ماشي هعديها بوصي يا ستي ……………… فأنا بقا مش بحب اسيا وبضحك عليها وبحب منار تمام فهمتي ولوو اسيا عرفت بحاجة والهي يا روفان لقول لآسيا انك ……… وشوفي بقا الدنيا هتخرب عليكي ازي تنسي الي شوفتيه والي سمعتيه احسنلك تمام
بقا انت هتعمل كده
– اه وعندي استعداد اعمل اكتر من كده كمان وسلام بقا علشان ورايا شغل
وقفل الفون
روفان بصت في التليفون بصدمه معقول احمد ندل للدرجادي
مر عليا اسبوع كان صعب اوي عليا مكنتش باكل ولا بشرب ولا بنزل كنت بحضر الامتحانات بتاعتي بلعفيه مش قادره اتكلم مع حد طول الوقت مسكه الموبيل ومستنيى احمد يبعتي أو يرن عليا بس للاسف مكنش في اي حاجه جديده بتحصل
بقلم رودان محمد

 

 

عند منار
يا بنتي صحبه اي وبتاع اي انا قربت منها بس علشان احمد لاكن في الحقيقة انا مش بطيق التراب الي بتمشي علي اصلا
اي الي بتقوليه دا يا منار بقا انتي تعملي كده
اه اعمل كده ونص كمان احمد دا حلم بنسبالي انتي عارفه انا بحبو من امتى انا بحبو من ايام اعدادي بس هو ديما كان مهتم بآسيا ولا كاني موجوده
بس انتي لسه متعرفه علي اسيا من قريب
لا يا حبيبتي انا عارفه اسيا من زمان بس هي مكنتش تعرفني وانا قربت منها بس علشان احمد وعايزكي تعرفي اني مش بكره حد في حياتي قد اسيا وصحبتها روفان
طب لي يا منار الكرهه دا كلو هوما عملولك اي
هو كده زمان كان نفسي اصاحب روفان جدا بس هي رفضت دا لأنها بتحب اسيا وكمان احمد الي عملت كل حاجه علشان يحبني وقتها سبني انا وحب اسيا هي بتاخد كل حاجه
يا منار انسي الي فات روفان اهي بقت صحبتك وآسيا طيبه ومش وحشه زي ما انتي ما فكره وأحمد مش بايديه يحب اسيا دا نصيب
فعلا بس انا بخلي احمد من نصيبي ودليل كلامي أن احمد ساب اسيا بس انا لسه مخلصتش انتقامي لسه الي جاي تقيل اوي
ربنا يهديكي يا منار ويشيل الحقد والكره الي في قلبك دا
ماشي ياختي سلام بقا

 

 

منار قفلت ورنت علي احمد
بيبي حبيبي وحشتني اوي اوي يا روحي
– حبيتي وانتي كمان
اي يا بيبي مش ناوي تخرجني ولا اي
– معلش يا حبيبتي مش فاضي اليومين دول ورايا شغل كتير اوي
اهه طب ما انت كنت بتخرج الست اسيا انما انا اقولك مش فاضي اشمعنا يعني
– في اي يا منار بتعلي صوتك ليه وغلطت في اي انا ورايا ضغط شغل مش بايدي الااه
خلاص حقك عليا انت زعلت
– ولا زعلت ولا زفت سلام
وقفل
مكنش لازم اعمل كده انا كده غبيه غبيه ورمت المخده الي جنبها
اسيا ديما كانت بتدلع وهادئه ومش بتتعصب ولا بتعلي صوتها لازم اعمل زيها
عند أحمد وهو في شغلو وفي مكتب المدير
-يعني لازم يكون الملف دا موجود
اه يا احمد لازم ولازم يكون موجود علي مكتبي في خلال الأسبوع دا
-بس يا فندم

 

 

مفيش حاجه اسمها بس يا احمد يا الملف دا يا رفدك
– حاضر يا فندم
ياربي مكنش في غير اسيا بس هي الي بتعرف تعمل الملفات دي اعمل اي طيب طب انا هكلم روفان يمكن تعرف تعملهولي
بقلم رودان محمد
وبلفعل رن علي روفان
– عمله اي يا بت انتي
ملكش دعوه
-طب وانا كمان الحمد لله هي اسيا عمله اي
حاجه متخصكش
– طب الحمد لله انها كويسه بقولك
اي انجز
– انتي بتكليمي كده ليه يا بت انتي
كده مزاجي
– ماشي ماشي

 

 

لا اقعد شويه
– هاهاها سخيفه
عايز اي اخلص
– انا واقع في مشكله ومحتاجك
خير
– المدير عايز الملفات من الي كانت اسيا بتعملهم دول ولو مجبتهمش هيرفدني
اممم وبعدين
– عايزك تعملي ملف بالتفصيل الي هبعتهالك دي
مش بعرف اعملهم
– طب اي العمل
معرفش
– روفان وحيات امك اتكلمي معايا عدل انا مش ناقص
اقفل هشوفلك حد يعملهولك وهقولك
– اشطا وانا هرن عليكي كمان شويه باي
وفي اللحظة دي روفان كلمت اسيا
سي حبيب قلبي عمله اي
= الحمد لله انتي عمله اي
انا عمله كده
= يووه يا روف وعلي هزارك الرخم دا

 

 

تصدقي انا غلطانه اني بكلمك اقولك علي حاجه مهمه
= قولي الي عندك وطيري مش نقصاكي
بقا كده طب مش قايله حاجه
= يبقا احسن يلا سلام
بقلم رودان محمد
استني يابت احمد محتاجك
رديت بلهفه اول ما سمعت اسمو
= احمد هو كلمك مالو في اي هو كويس طب سالك عليا طب ه قطعاتها روفان
اهدييي اييييه راديو
= انجزي يا روفان وحيات امك
كلمني وسأل عليكي
= قولتيلو اي هااا
يا بنتل # جز#مه اهدي مش عارفه اتكلم قولتلو حاجه متخصكش
= ليه كده يا روف
هو كده وبعدين هو قالي انو محتاج ملف من الي كنتي بتعمليهم علي الكمبيوتر دا ولو الملف متسلمش للمدير هيترفد
= بس كده هقوم اعملوهولو فورا سلام

 

 

انتي يا ب
مستنتش روفان تكمل قفلت في وشها علطول بس انا نسيت اسالها التفاصيل اي فا طبعا رنيت عليها تاني
= احم لو قولتلك اني قفلت غصب عني مش هتصدقيني صح
وحيات ربنا يا اسيا لو شفتك لعمل منك شاورما
= حبيبي يا روف التفاصيل بتاعت الملف اي
معرفش قالي هبعتهالك ولسه مبعتش حاجه
= طب رني عليه بس متقوليش أن انا الي هعملو
اشطا باي
وروفان رنت علي احمد
– هااا ليقتي حد
اه ابعت التفاصيل
– تمام بس مين الي هيعملو
ملكش دعوه وانجز
– ماشي ياختي
بيعرج يا خويا غور

 

 

بعت التفاصيل وروفان بعتتهالي وانا فضلت سهرانه طول الليل لحد ما ظبط الملف
= اوووف أخيرا خلصتو هقوم انام شويه وهلبس واروح اديه لمامتو
الصراحه معرفتش انام كنت بفكر هتفضل بعيد لحد امتى احنا داخلين في شهر بسمع عنو بصدفه طب هنرجع ولا خلاص كده
بقلم رودان محمد
جه معاد اني انزل الحقو قبل ما ينزل الشغل فعلا نزلت وطلعت عند مامتو فوق اول ما خبطت من حسن حظي أن احمد الي فتح فضلنا بصين لبعض بعدها هو قطع الصمت الي احنا في وقال
– اسيا بتعملي اي هنا دلوقتي
= اتفضل الملف الي انت عايزو
– هو انتي الي عملتيه
= اه سلام انا لازم امشي
– اسيا استني ومسك ايدي
= احمد مينفعش كده
– احم اسف بس وحشتيني اوي
= وانت كمان اوي اوي
– طب انزلي ولما اروح هكلمك
= هستناك

 

 

مشيت بس لما قالي كده كنت حاسه أن قلبي بيرقص من الفرحه
عند أحمد
– والهي ما عارف اشكرك ازاي بس خدمتيني خدمه مقدرش انساها أما اكلم البت منار اقولها نخرج انهارده
– اي موني صباح الخير
صباح النور يا روحي عامل اي وحشتيني اوي
– حبيبي وانتي اكتر يا قلبي بقولك جهزي نفسك بعد الظهر هاجي اخدك من الكليه ونخرج
بجد يا احمد
– بجد يا حبيبتي
حاضر من عيوني
نزلت منار وراحت الكليه لأن انهارده آخر يوم امتحانات وقابلت روفان وآسيا هناك
منار
هاي يا بناات عملين اي
روفان في نفسها التعبانه جت
الحمد لله يا حبيبتي انتي عمله اي
انا فل وانتي يا اسيا عمله اي
= انا الحمد لله

 

 

اي الشياكه دي كلها يا منار
بقلم رودان محمد
بجد حلوه اصلي خارجه انهارده
= بجد خارجه مع مين
مع واحد بحبو وبيحبني اوي يا اسيا
= دا نفس الولد الي خرجتي معاه بليل
لا يا سي دا انا سبتو من زمان وعرفت عليه تلاته كمان
يخربيتك هو الموضوع لبانه كل شويه تجربي وحده
في اي يا روف عادي خليكي اوبن مايندد
= اوبن مايندد اي وزفت اي يا ماما انتي بنت واحنا مجتمع شرقي مش غربي سمعتك وشرفك دا غلط
ماشي يلا بقا علشان نلحق الامتحان

 

براحتك يلا
وبعد الامتحان روفان اتفجات باحمد بيكلمها
اي يا احمد في حاجه
– اه خودي اسيا ومتخرجيش من الكليه دلوقتي
نعم ودا لي بقا
– علشان انا جي اخد منار علشان هنخرج
نعم وجي تقولي دلوقتي
– بسرعه يا روفان مفيش وقت
يخربيتك دي اسيا زمنها طلعت برا الكليه
طب اي العم
= احمد بتعمل اي هنا
احمد بصدمه
– اسيا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خيانة)

اترك رد

error: Content is protected !!