روايات

رواية وحش الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد البارت الثاني

رواية وحش الصعيد الجزء الثاني

رواية وحش الصعيد الحلقة الثانية

عند رعد
❤❤❤❤
شاف حاجه خلتو وقف وبصلها بحب وكان حصان 🐎بتاع الغفير ال بيحرس المواد بتاعت البناء
رعد راح عندو بحب. وملس عليه وقال. بتاع مين دا
الغفير. بتاعي يابش مهندس
رعد برجاء. ممكن اركبو اصل انا بحب الخيل جدا
الغفير. طبعا اتفضل
رعد ركب عل الحصان وكان فرحان جدا ومشي بيه بس الحصان حصل له حاله هيجان وفضل يتنطط ووقع رعد من عليه بس لسو حظ رعد إن رجله اتعلقت في اليجام بتاع الحصان ووالحصان فضل يجري ورعد كان عل الارض ورجله متعلقه الحصان كان بيجرجرو ومحدش كان قادر يوقف الحصان دا والناس كلها بقت تضرخ عل رعد االحصان جرجروا كتير لدرجة ان جسمه كلو اتعور
❤❤❤❤❤❤
عند قمر كانوا بيحطو الاكل هيا وسهر
مصطفي جه وقعد ومرات عمه والبنات
وهما بياكلو سمعو صوت صريخ الناس بره
مصطفي. اي الصوت دا
وخرج يشوف
هناء. بخوف. يمكن في هجوم عل البلد زي كل مره يلهوي ولدي خرج
قمر راحت ورا مصطفى تشوف في اي وسهر وهناء برضو
مصطفى لواحد من الحرس. في اي
الحارس. ياكبير في حصان هايج ومحدش عارف يواقفو وال كان راكب عليه وقع من عليه بس رجلو فضلت متشعلقه وبيجرجروا
قمر كانت راحه تشوف الحصان
هناء مسكت ايديها. رايحه فين يابت
قمر. رايحه اوقف الحصان هيموت ال راكبه يا يما
هناء بغيظ. يعني الرجاله مش عارفين يواقفو وانتي ال هتوقفيه اقدي هنه ليموتك
قمر بعند. لا وفلتت ايديها من ايد امها وجريت عل بره ومصطفي وراها
الناس كانو عاملين دايره عل الحصان والحصان كان خايف ورعد اغمي عليه من كتر الدم ال نزفو الحصان رفع رجليه فوق وكان هيموت رعد لا رعد كان راسو تحت رجلين الحصان
قمر داخلت وسط الناس ومسكت الحبل بتاع الحصان وحاولت تهديه لانها عارفه لما الحصان بيهيج بيهدا ازاي
قمر للناس. ابعدوا من اهنه الحصان خايف منيكم ابعدو
الناس مابعدوش
مصطفى زعق ليهم وقال ليهم ابعدوا الجدع هيموت لو ماهديش ابعدوا
الناس فعلا بعدتت عن الحصان والحصان هدي ونزل راجليه بعيد عن راس رعد
الغفير جه واخد الحصان ومصطفي. راح يشوف مالو
مصطفى. حد يساعدني اشيلو دا مغمي عليه
الناس ساعدوا واخدوا عل بتهم
هناء بخوف. يلهوي مالو ياولدي
مصطفى. بعدين يامرت عمي الجدع هيموت
. سهر هاتي مايه بسرعه
سهر جابت ليه مايه وفضل يرش عليه وبرضو ماصحيش
هناء برعب. دي بينو مات يا ولدي
مصطفى. بعمليه كشف عليه وبعت الحارس يجيب ليه ادويه من الصيدليه
. لا يا مرت عمي هو لسا بتنفس بس هو اغمي عليه بس
قمر وسهر وهناء كانو وقفين وخايفين عل رعد
الغفير والحارس جهم عليهم
الحارس. يا كبير الدوا
مصطفى اخد منه الكيس وطلع منه قطن وشاش ولزق وفضل يضمض ليه جروحه
واداء حقنه مسكنه عشان الالم
وخدهم وخرج من الاوضه وساب رعد نايم
❤❤❤❤❤❤❤❤
بره
❤❤❤❤❤
مصطفي موجه كلامه للغفير. مين ده انا اول مره اشوفه
الغفير. ده يا كبير البش مهندس الجديد ال هيبني لينا هنه المستشفى
مصطفي. واي ال عمل فيه كدا
الغفير. اني كنت رابط الحصان بتاعي في العمود وهو شافو وقال بتاع مين ده قولت له بتاعي قالي ممكن اركبه وركبو بس معرفش الحصان هاج ليه ووقعو من عليه
قمر. لانه كان خايف ولما الناس اتكتروا عليه خاف اكتر
مصطفي. تقدر تمشي دلوق
الغفير. بس البش مهندس
مصطفي. هيفضل اهنه هو ضيف والضيوف بيقعو في دوار العمده وهو هيفضل اهنه
الغفير. امرك يا كبير
الغفير مشي
❤❤❤❤❤
هناء. طيب الجدع ده هيفوق امتي
مصطفي. كمان ساعه اعملو ليه وكل عشان هو نزف كتير قوي
هناء. ماشي ياولدي اقعد كل لحد مايفوق
مصطفي. ماشي والكل قاعدوا كلو
مصطفي. خلص اكل وقام. انا الحمدلله شبعت هروح اغير هدومي واروح المستشفى ولو حصل اي حاجه عرفوني
هناء بحنيه. ماشي ياولدي تروح وترجع بسلامه
. بعد شويه
❤❤❤
هناء. يلا يابت انتي وهيا قومو ساعدوا ام سعد جوه في المطبخ واعملو وكل للجدع ده بيلو يا ضنايا مكلش من الصبح
قمر. ماشي يا ما
وقامت هيا وسهر يسعدوا ام سعد
❤❤❤❤
بعد ساعه
❤❤❤
رعد بدا يوفق بس كان حاسس بتعب وجسمه كلو متكسر تكسير كدا
رعد بتعب. انا فين وكان بعافر عشان يقوم بس هناء خبطتت عليه وهو قال ادخل
هناء جريت عليه لما لقتو بقوم. ساندتو. رايح فين يا ولدي انت لسا تعبان
رعد بتعب. انا فين هو مش قادر يقتح عنيه
هناء بحنيه. ارتاح يا ولدي انت في دوار العمده
رعد قام بس وقعد تاني عل السرير. اه انا لازم ارجع شغلي
هناء. وه يعني شغلك اهم من صحتك
رعد بتعب. بس
هناء قطعتو. مابسش انت هتفضل هنا لحد ماتتحسن
رعد. مش عاوز اتقل عليكم وبعدين لازم اخلص شغلي واسلمه في معادو
هناء. انت ليه عنيد ااني قولت كلمه مفيش خروج يعني مفيش خروج
لقو حد بيخبط وكانت قمر. وهو كان منزل راسة في الارض
هناء. تعالي يابتي
قمر. الوكل
رعد.شكرا انا بجد مش لي نفس
هناء. اتعدل ياولدي وارتاح وانتي يا قمر حطي الوكل اهنه
رعد. انا مش ينفع اقعد هنا
قمر. بغيظ. وه امي عامله تتحايل عليك وانت بتجقرط علينا
رعد رفع راسو وبصلها بغيظ. انا حر وبعدين مش انا ال ماسك فيكم انتو ال مسكين فيا
قمر بغيظ. لي هو احنا هنخط*فك دا احنا ال حوشنا الحصان عنيك كان زمانه دايس عل دماغك ال عاوزه ال كسر دي
رعد بغيظ. هو انا جيت قولت ليكي تعالي حوشي عني
قمر بغيظ. انت واحد قليل الحيه
هناء بغضب. بس انت وياها مش عاوزه اسمع حس حد فيكم
مصطفي جه عليهم. اي يا جماعه صوتكم عالي ليه
هناء. عاوز يمشي ومش عاوز ياكل يا ولدي
مصطفي. بس ده ماينفعش واصل لازم ترتاح وتاكل كمان عشان جروحك تخف
رعد. لو سمحت انا ورايا شغل ولازم اخلصو عشان ارجع بيتي
مصطفي. انت تعبان دلوق ولازم ترتاح وماتخافش اني دكتور وعارف بقولك اي دلوق
رعد بستسلام. خلاص ال تشفوه
قمر بغيظ. ماكان من الاول ولا لازم تعاند
رعد. لو عاوزني اقعد هنا مشو البتاعه دي من هنا عشان مش ناقص صداع 🤕
قمر بغيظ. اني بتاعه امال انت اي
مصطفى. خلاص يا قمر
رعد بسخريه. قال قمر قال اسم مش عل مسم خالص
قمر جابت اخرها وكانت رايحه تضربو بس امها منعتها. يلا يابت قدامي خالي الجدع يا رتاح
قمر خرجت من الاوضه وهيا بتبص عليه بوعيد
مصطفى قعد معاه
رعد اتعدل ومصطفي جاب ليه الاكل وقال. له. كل عشان العلاج
رعد. شكرا وبدا ياكل وكل كتير لانه كان جعان ومكلش من الصبح وهما دلوقتي بليل
مصطفى. انا اول مره اشوفك اهنه انت منين
رعد. من القاهره
مصطفى. باين عليك ومن طريقت كلامك
رعد. انا اول مره انزل الصعيد اصلا
مصطفى. هو سؤال صغير بس ادام انت ماتعرفش تركب خيل ركبتو لي انت مستغني عن عمرك
رعد. بضحك. لا مش مستغني بس انا بحب الخيل اوي
مصطفى بضحك. عامل زي قمر برضو هيا ال هدت الحصان
رعد بغيظ. طيب لي السيره دي بقا
مصطفى. تقصد اي
رعد. انا اسف بس انتو مستحملين اختك دي ازاي
مصطفى بضحك. هههه قمر مش اختي وبعدين مستحملينها عادي
رعد. اه تبقي مراتك يكون في عوانك
مصطفى. ههه ولا مراتي قمر بت عمي واني مش متجوز ولا خاطب قمر تبقي صحبتي وبت عمي هيا اه لسانه متبري منيها بس قلبه طيب
رعد.صحبتك ازاي يعني ماشي معاها
مصطفى.لاطبعابس تقدرتقول المرابيها
رعد ابتسم 😊ابتسمه مش عارف اي اساسها
رعد خلص اكل ومصطفي اداه العلاج وقعدوا يتكلمو سوي
رعد. انا اسمي رعد وانت
مصطفى ببتسمه. وانا مصطفي
وال كانت اهنه مرت عمي وطبعا انت اتعرفت عل قمر وفي اختي سهر
رعد. بقرف. اه طبعا اتعرفت
مصطفى. ههه باين هتبقي انت وهيا صحبه
رعد بقرف. اوي
مصطفى. انا هسيبك تنام تصبح على خير 🙂
رعد. وانت من اهله
ونام
الساعه واحده بليل صحي
❤❤❤❤❤
عند الوحش
❤❤❤❤❤
الوحش. فجر في عصابه هتسلم انهارده
فجر. اعتبرها اتقبض عليه يا وحش
الوحش. تقدر تمشي
فجر خرج هو وراجالتو
وراهو يرقبو المكان لحد ماجات العصابه
وكانو هيسلمو اسلحه بس الشرطه جات وكانت هتقبض عليه بس حصل اشتباك بين الشرطه والعصابه وكانو هيموتوا بتوع الشرطه بس فجر ورجالتو ساعدوا بتوع الشرطه وبعد اشتباك كبير بينهم الشرطه قبضت عليهم بس واحد من العصابه اخد مسدس وصوب عل فجر
فجر وقع في الارض ودم كتير نزل منه ورجالتو اخدتو المستشفي
العصابه كلهم اتمسكو
واحد من العصابه قدر يهرب وراح للزعيم بتعاهم
الراجل. يازعيم الرجاله كلهم اتمسكو
الزعيم بغضب. يافرحتي بيكم انتو به*ايم
الراجل. بس في واحد اتصاب
الزعيم. من الشرطه
االراجل. لا من رجالتالوحش كانو بيساعدوا بتوع الشرطه وهو دلوق في المستشفى
الزعيم بتفكير. عاوزه هاتو لي اهنه يلا
الرجل مشي والزعيم فضل بغضب. ياترا مين ال بيبوظ عليا حططتي ومين هو الوحش دا
❤❤❤❤❤❤❤
عند رعد صحي ومكنش عارف ينام من الالم قام وخرج بره الاوضه كان البيت كلو نايم
خرج الجنينه لقي حد قاعد وبياكل حصان 🐎
راح لعندو
رعد قرب من الحصان لق بنت قاعده بشعرها بس مضيه ظهرها والطرحه وقعت من عل راسها
رعد. انتي مين
البنت لفت له
رعد بصدمه. انتي
قمر. ببرود. اه
رعد. انتي بتعملي ايه هنا دلوقتي
قمر وهيا بتاكل الحصان. بوكل سندباد
رعد. قرب منها. سندباد دا ابنك
قمر. هيا بتملس عل الحصان. اكتر من ابني صح يا سندباد
رعد بضحك. انتي مجنونه بتكلمي الحصان
قمر بغيظ. عاوز اي وبعدين اه انا مجنونه
رعد. ادام انتي معترفه خلاص
قمر. بغيط كانت جايبه جردل مايه وكانت هتدلقو عليه بس هو جري وبيضحك. وهي جريت وراه
رعد بضحك. انت بطه انت هتعرفي تمسكيني
قمر. بطه يعني اي عاوز تاكل
رعد. وقف وهيا كمان. قصدي انك تخينه
قمر بغيظ. انا تخينه دانا جسمي كيرفي
رعد بضحك برضو تخينه وجري وهيا رزعت الجردل في الارض والمايه وقعت في الارض وجريت وراه. ولله لاضربك
قمر جات تمسكو اتزحلقو الاتنين ووقعو عل بعض
رعد تحت وهيا فوقه وكان شعرها نازل عل وشها ووش رعد
رعد سرح فيها وفي عيونها وملامحها وهيا برضو سرحت فيه فضلو يبصو لبعض الاتنين وهو فجا حطت ايدوا عل وسطها وتبت فيها جامد وهيا محستش بنفسها
رعد ببتسمه.وتوهان. انت عارفه انك حلوه اوي
قمر. وهي تايها في عيونه. عيونك حلوين
رعد كان يقرب اكتر لحد ما بس*ها وانقلب بقت هيا تحتو وهو فوق ولسا ماسك فيها ولسا زي ماهما عل وضعهم دا جه صوت من جنبهم وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وحش الصعيد)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!