روايات

رواية مهرة فارس الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

رواية مهرة فارس الفصل الثاني 2 بقلم أسماء ابراهيم

رواية مهرة فارس البارت الثاني

رواية مهرة فارس الجزء الثاني

رواية مهرة فارس الحلقة الثانية

دخلت مُهرة و كانت الصدمه… خااالد
خالد بخبث.. اهلا يا بنت عمي
مُهرة بتوتر.. أنت بتعمل اي هناا..
خالد بضحك.. انا مدير التعيين هنا و ده من حظك عشان مش هتتقبلي..
مُهرة.. نعم و ده ليه و هو حضرتك عملت انترفيو ليا عشان تحكم عليا..
خالد بخبث.. قام من علي المكتب.. لا بس مش بشغل عندنا غير المحترمين الناس اللي تستاهل لكن انتِ اخرك تشتغلي ز. باله بس للاسف معنديش مكان ليه واحده زايك…
مُهرة بكل قوة… و انا مش همشي ولا هسمح لواحد زايك انه يكسرني مهما حصل..
خالد بصوت عالي.. اخرجي براااااا..
مُهرة.. هخرج بس هتدفع الثمن غالي اوي يا خالد بيه..
وهي بتفتح باب المكتب شافت نفس الشخص تاني.. أنت تاني..
الشخص بضحك… شوفتي بقي باين اني حظي حلو النهارده عشان اشوفك مرتين كدا…
خالد بتوتر.. فارس بيه اتفضل حضرتك..
مُهرة بصتله.. الله دا أنت طلعت بتخاف اوى يا استاذ خالد.. و عامل فيها مدير و بترفض الناس من غير انترفيو..
فارس بنظرة كلها غضب… الكلام ده صحيح يا خالد..
خالد بتوتر.. اسف يا فارس بيه مش هتتكرر تاني..
فارس بتفهم.. اتفضلي يا انسه انا مدير الشركه هنا تقدري تعملي الانترفيو دلوقتي.. و انت يا خالد روح شوف شغلك في الارشيف..
مُهرة بصلته بنتصار و دخلت..
خالد خرج و هو عيونه بطلع شرار.. عن اذنكم..
فارس و هو قاعد علي مكتبه… آسف علي اللي حصل ممكن نبدا..
مُهرة قدمت الملف بتاعها و كان كل حاجه مظبوطه و هي فعلاً تستحق انها تكون اشطر سكرتيره و تقدر تثبت نفسها لانها بتتكلم بكل ثقه…
فارس.. ملفك كويس جدا بس ممكن اعرف ليه قاعده طول الفترة دي من غير شغل يعني دراجاتك كويس جدا و تشغلك في اي مكان..
مُهرة بحرج.. كنت مخطوبه و محصلش نصيب و اهو بدأت اشوف شغل و اجتهد فيه إن شاءلله..
فارس.. تمام تقدري تبدائي معانا من بكرا و هتكوني السكرتيره الخاص بيه..
مُهرة… شكرا لحضرتك و اه اسفه علي اللي حصل مني من شويه و إن شاءلله اكون عند حسن ظنك
مشيت مُهرة وهي فرحانه و اخيرا يارب..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني كان بيتكلم بعصبيه…
بقولك اي يا ريم ابعدي عن وشي دلوقتي عشان علي اخري..
ريم.. مالك بس يا حبيبي انت مش خلاص انتقمت منها و عشان هي خا. ينه.. و بعدين انا جمبك اهو و مش هسيبك.. مش انا ريم حببتك صح يا خالد..
خالد زعقلها و قال.. قولتلك ابعدي عني مش عايز حد جمبي و يلا امشي من هنا..
مشيت ريم و خالد لسه بيفكر ينتقم منها ازاي..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مالك يا ريم بتعيطي ليه..
ريم بدموع… خالد لسه بيحبها بعد دا كله لسه بيحبها بعد ما طلقه و خلصت منها لسه بيفكر فيها امو. تها ولا اعمل اي فيها.. خالد من حقي انا خالد ليا انا و بس انا اللي عملت كل حاجه عشان يطلقه انا اللي وقفت جنبه عشان ينسها و بعد دا كله لسه بيحبها و يفكر فيها..
اهدئ يا ريم مش كدا هعملك اللي انتِ عايزه بس اهدئ كدا عشان نعرف نفكر و نخطط صح..
ريم بح. قد… هقت. لها و هخلص منها..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت مُهرة كانت تجلس بين احضان ابيها و تبتسم بفرحها… الحمدلله يا بابا ربنا كرمني بشغل كويس و ربنا هعوضني بعد التعب ده كله…
الاب بحب… الحمدالحمدلله يا حبيبتي الحمدلله علي كل حاجه… انا واثق انك هتوصلي و تنجحي و تحققي كل حلم ليكِ..
مُهرة.. طول ما انت جنبي و معايا هوصل وهنجح بدعمك ليا…
الاب… طب يلا يا فين بقي حلوة الشغل ولا هتسبيني جعان كدا
مُهرة… من عيوني يا حج احلي اكل يتعمل عشانك
دخلت مُهرة و هي فرحانه و عملت الاكل و خلصت و قاعدة مع والده علي الطعام…
الاب.. دا اي الاكل الجامد ده..
مُهرة.. مش بحب اتكلم عن نفسي كتير..
الاب… لا بقولك اي محدش يعرف يعمل اكل زاي امك الله يرحمها كان اكلها لا يعله عليه…
مُهرة… كنت بتحبها يا بابا…
الاب… امك يا مُهرة مش بس مراتي لا دي الهواء اللي بتنفسه و عشقي الابدي تعرفي انا كنت بحب امك من زمان اوى من قبل هي ما تعرف كنت بشوفها في الكليه كنت براقبه بعيوني كانت دائما تخطف قلبي بضحكته طول عمرها جميله مزعلتش مني في مرة و دائما تضحك في وشي لدرجه اني كنت بحب اخلص شغل عشان اجي البيت اقعد معاها امك مفيش زايها ولا هيجي بعدها حد امك ساكنه هنا جوا قلبي…
مُهرة… يا بختها بيك عشان لقيت حد حبها. زايك يا بابا… ربنا يرحمها يارب..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تاني يوم في المكتب…
فارس بجديه… مُهرة تعالي عايزك..
دخلت مُهرة بكل ثقه…
مُهرة… افندم يا فارس بيه..
فارس… اعمليلي قهوة و حضري الفطار..
مُهرة بصدمه.. نعمممممم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مهرة فارس)

اترك رد

error: Content is protected !!