روايات

رواية احببت قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم Ana Oo Oo

رواية احببت قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم Ana Oo Oo

رواية احببت قدري البارت السادس عشر

رواية احببت قدري الجزء السادس عشر

رواية احببت قدري الحلقة السادسة عشر

عند قدر و محمد
كنت اتغديت ولميت الغدا
محمد : انا نازل و متحوليش تنزلي عشان قافل الباب
قدر : ونت هتحبسني ولا اي
محمد ببرود : ايوه
قدر : هوا اي الي ايوه انت متنفعش تحبسني ونا هنزل يعني هنزل
محمد قرب منها : ده الي عندي ولو مش عجبك قولي
نفخت بضيق و هوا خرج و قفل الباب
قعت علي الكنبه ونا بعيط
قدر لنفسها : ماشي انا هوريك
قدر دخلت البلكونه بغضب
قدر لنفسها : طيب انا عايزه أخرج دلوقتي اعمل اي
ندهت للحراس تحت
قدر : هات شيبسي و ايس كريم و اندومي و شوكولا
الحارس : امرك يا هانم
استنيت لما اجا
الحارس كان طالع بس انا وقفته
قدر : استنا
الحارس : نعم
قدر نزلت حبل
قدر : معلش اربطهم هنا
الحارس : حاضر يا هانم
ربط الحاجه و ونا خدتها
قدر : أخرج انت ونا هقعد هنا عادي فكرني هزعل
دخلت عملت الاندومي و جبت كرتون و قعت
عند رقيه و امجد
كنا في العربيه
وصلنا الفلا بتاعتي و كانت رقيه نامت
امجد قرب منها و اشتلها
طلعتها و نزلتها علي السرير
نزلت تاني جبت الشنط و نمت جمب رقيه
بعد ساعات طويله
رقيه قامت بغضب : امجد انت ازي تنام جمبي
امجد : في اي يا رقيه اي الي حصل لكل ده
رقيه : انت عارف في اي ويله لو سمحت اطلع بره
امجد قام بغضب و خرج
أنا كنت قعده فيا جزء فرحان اني عملت كده و جزء زعلان
كلمت تيتا فاطمه و حكتلها علي الي حصل
فاطمه : ايوه يبت جدعه بس خفي علي
رقيه : لا يستاهل المهم علي عامل اي
فاطمه : الحمدلله بقا حلو بس مش راضي يبلغ في الي عمل كده
رقيه : مش لازم بقا اهم حاجه انو بقا حلو
فضلت اتكلم معاها شويه
خرجت وكنت جعانه و امجد كان نايم
رقيه : امجد
امجد بنوم : اامم
رقيه : انا جعانه ومش قادره اطبخ
امجد : طيب شويه كده عايز انام
رقيه قربت منه وفضلت تهز في : يوو امجد قوم
امجد كتفها علي السرير
امجد : هتسكتي ولا لا
رقيه : ها طيب اوعي كده
امجد قام : عايزه تكلي اي
رقيه : اي حاجه
امجد : تمام طلبت هخش اخد دش
رقيه : ماشي
امجد دخل ياخد شاور و قدر دخلت بردو
خلص امجد و الاكل وصل
ونا خرجت
بدات اكل مع امجد
امجد : رقيه تعالي
رقيه قربت منه وهوا شدها قعدها علي رجلو
رقيه : لو سمحت ابعد
امجد : كلي يا رقيه انا مش هعمل حاجه
كملت اكل بتوتر ونا لسه علي رجلو
امجد : نروح البحر
رقيه : ايوه يريت
امجد خوشي البسي ونا هلبس
خلصنا و خرجنا قعدنا علي البحر
وحدا قربت من امجد بدلع : ممكن صوره
رقيه : لي يعني كان وزير الخارجيه
البت: تعالي يا بتاعه صوريني
رقيه بغضب : بتاعه اي امشي من هنا
امجد بضحكه : في اي يا روقه صوري و خلاص
رقيه جابت البت من شعرها
و رمتها في الارض
رقيه : تمشي من هنا بدل مع اعملك مساحه
البنت مشت بخوف و امجد فضل يضحك
بصيت لامجد بغيظ
امجد قرب مني : بنغير
رقيه : اوعا كده
لقيت شاب قرب مني و أداني عصير
الشاب : اتفضلي يا انسه
امجد رفع حجبه : انسه ، ونا مليش
الشاب : هجبلك بس لما هيا تقول رايها
رقيه : جميل شكرا
الشاب : ده رقمي لو عزتي حاجه كلميني
امجد قام وقف : اباجوره انا
الشاب : في اي حضرتك
امجد : دي مراتي ياروح امك
رقيه : اهدا يا امجد
امجد : انتي خليتي فيها اهدا
امجد بص للشاب بغضب :دي مراتي يا روح امك و قسما بالله لو جيت هنا تاني لزعلك
الشاب مشي ونا فضلت اضحك
امجد بص لي رقيه بغضب : اضحكي
رقيه :داين فا تدان و الدنيا دواره في ثانيه
امجد : رقيه متعصبنيش
رقيه سكتت
امجد قرب منها و شالها
رقيه :امجد نزلني الناس تقول اي
امجد : انتي مراتي والي يتكلم يتكلم
رقيه : امجد اوعي تعمل الي في دماغي
امجد : هوا
نزلني البحر وهوا لسه حضني
رقيه : هغرقق
امجد : متخافيش طول ما انتي معايا
رقيه مردتش
امجد : رقيه
رقيه …..
امجد شالني و خرجني
امجد : نعد ولا نروح
رقيه : هروح بس لو عايز تعد اقعد
امجد : اكيد مش عقعد و اسيبك
رقيه هزت راسها و مشت
ونا مشيت وراها و روحنا
رقيه دخلت : فين اوضتك
امجد : روحي انتي انا مش هنام دلوقتي
امجد فضل قاعد مكانو و زعلان علي رقيه و مش عارف يرجعها ازي
عند محمد و قدر
الحارس : الولا الي معانا نعمل في اي
محمد : هجيلك دلوقتي
محمد اتحرك لي هناك
بعد شويه وصل محمد وقرب من الولا بغضب
محمد : مش عايز حد هنا
الحراس كلهم خرجو
محمد بغضب : مين الي بعتك
المجهول و الدم مغرق وشو : والله محد بعتني
محمد :قرب منه بغضب و مسكو جامد : قسما بالله لو ما خلصت لدفنك مكانك
المجهول …
محمد : انت كلب متسواش
و خرج سلاحو وووو
الحراس دخلو بسرعه
محمد : الكلب ده ترمو لكلاب السكك
الحارس : امرك
خرج محمد بغضب
دخل العزبه
وداد : حمدلله علي السلامه يحبيبي انت جيت متاخر لي كده و فين قدر
محمد قرب باس راسها :قدر في البيت
وداد : مجبتهاش لي
محمد : المره الجايه امال فين الحج
وداد : في المكتب
دخل محمد لعثمان
قرب باس ايدو
محمد باحترام :عايزك في موضوع يا ابوي
عثمان:اقعد يولدي
محمد حكالو علي المجهول
عثمان :مكنش ينفع تقتلوا يبني
محمد : اهو الي حصل بقا
عثمان : بس اكيد حد بعتو
محمد : ايوه اكيد و بعدين الولا مرداش يقول حاجه
محمد : هعرف بس المهم انا هروح عشان قدر لوحدها
عثمان : تمام
خرجت
وداد : ابقا هات قدر
محمد : حاضر يا اما
خرجت و روحت لقدر
عند قدر
نامت شويه و صحيت كان النور قاطع
قمت بخضه
خرجت بره بحزر
بحاول افتح الباب معرفتش
فضلت أخبط و اصوت علي الباب
الحارس تحت: الو يا بيه النور قطع و الهانم بتصرخ
محمد : انا جاي بسرعه اهو
وصلت البيت بسرعه
وطلعت بسرعه فتحت الباب لقيت قدر مغمي عليها شلتها بسرعه و نزلت و ركبتها في العربيه و روحت المستشفى
وصلت و دخلت قدر
بعد شويه
الدكتور : هيا بس اتخضت من حاجه او عندها فوبيه من حاجه
محمد هز رأسه بارتياح دخل لي قدر
قدر : اي الي جبنجي هنا
محمد : تقريبا انتي عندك فوبيه من الضلمه
قدر : ايوه ، ينفع اروح
محمد: ايوه
خرجت انا ومحمد و روحنا
محمد دخلني الأوضه
قدر : ايوه صح مين الي غيرلي انا كنت نايمه
محمد : اكيد مجبتش حد من الشارع
قدر : يعني اي
محمد : لبستك علي هدومك اكيد
اتنهت بارتياح: طيب
محمد بص ورايا
محمد :الله الله اندوميييي يقدر
قدر بتوتر : اخر مره
محمد : طيب كنتي خبي و بعدين
مين الي جابو هنا
قدر بتوتر: بصراحه انا نزلت للحارس الي تحت و هوا جابلي
محمد قرب مني : اعمل فيكي اي
قدر : يعم خلاص بقا
محمد : يعم و خلاص
قدر : خلاص بقا
محمد ضرب ايدو كف ب كف
قدر : تعالا بس
محمد : عايزه اي
قدر : تعالي بس اخر مره اقعد هجيب حاجه نتفرج عليها
محمد : ماشي هتجيبي اي
قدر : تعالا اختار
محمد : عندك اي
قدر : اسبونج بوب سكوير بانتس و روبانزل و عندي قصص كتير
محمد : في وحده في سنك تتفرج علي الكلام ده
قدر : ده احلي حاجه
محمد : قمري لله هاتي اي حاجه
قدر جابت كرتون و فضلنا ناكل شيبسي
نمت و نا خرجت نمت في الأوضه بتاعتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت قدري)

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!