روايات

رواية أصعب حب الفصل الرابع 4 بقلم فرح القصاص

رواية أصعب حب الفصل الرابع 4 بقلم فرح القصاص

رواية أصعب حب البارت الرابع

رواية أصعب حب الجزء الرابع

أصعب حب

رواية أصعب حب الحلقة الرابعة

احمد بعصبيه مسكها من شعرها جامد وزقها ع الارض و رفع المسدس عليها
احمد بعصبيه وشر: لو منفذتيش كل كلمه بقولك عليها متلوميش الي نفسك ياحلوه بزعيق جامد فاهمهههه
سوزان بخضه وخوف: حاضر حاضر
_________________________

نسرعع بقي الأحداث 😂
مليكه: يلا يا ديدا
ديدا: خلاص جيه اهو يلا بينا
مليكه و ديدا و هم مشين للمراجعة
ديدا: بت يامليكه الشارع الي بعد الجاي دهه في كلاب هاا
مليكه:خلصانة لو لقينا كلب نطلع نجري جري نص جدعنه
ديدا :طب بصي وراكيي كدهه
مليكةة : لسه هتلفف اعععع اجريي بسرعةةة
ديدا بضحك شديد:هموتت مش قادرة استني يمتخلفةة اهه نسيبهم مع الكلب شويةةة
_________________________

في شركة الهارونن
سوزان :بقولك اي ياشاطرةة محمد موجود في مكتبه
السكرتيرة :شاطرةة! اهه موجود اقولو مين
سوزان :لا متقوليش انا هدخلو
السكرتيرة :استني يا استاذه مش هينفع تدخلي منغير معاد
سوزان بغرور :هو انتي متعرفيش اني مراته ودخلت علطول المكتب
السكرتيرة : استني يمدام استني
محمد : فيي اييييي
السكرتيرهه :حضرتك حاولت امنعها بس هي الي أثرت تتدخل
محمد :طب روحي انتي على مكتبك
السكرتيره :حاضر يفندم

سوزانن بتمثيل الزعل :يرضيك الي حصل دهه السكرتيرة بتاعتك كلمتني بطريقة مش كويسه يرضيك كده
محمد :معلش ياحبيبتي
سوزان :لدرجاتي مش هامك خاطري
محمد : خلاص يسوزان هجزائها علي الي عملتو
سوزان بهمس :لا مشيها
محمد : اييي واجيب غيرها منين
سوزان :متقلقش ياحبيبي هجبلك اشطر منها
_______________________

في مكاننن اخر كانت تجلس رهف وتشرب المشروب المفضل لديها ويأتي شخص يجلس أمامها
اياد بتمثيل : اي ده رهف انتي بتعملي اي هنا
رهف: مكاني المفضل انت بتعمل اي
اياد: بجد و ده برضو مكاني المفضل
رهف ابتسمت: عامل اي
اياد: انا بخير كويس ان شوفتك كنت عايز اعتزر منك علي الصوت الي سمعتي احم دول اخواتي وكانو بيرخمو شوية
رهف: لا عادي ولايهمك
إياد : المهم انتي عاملة اي
رهف :انا بخير الحمدلله
إياد : حلوه القهوة مش كدهه
رهف : اويي
رهف بإبتسامة : مقولتليش اخواتك اسمهم اي
إياد : مليكة وديدا تبقي جارتنا بس انا الي مربيها وكانت تربية زبا*لة
رهف :ربنا يخليهملك نا بقي عندي اخ واحد أسامة
اياد : يخليكو لبعض
________________________

مليكةة وديدا خلصو المراجعة وماشين
شخص : يا أرض اتهدي ما عليكي قدي
ديدا :بيقول اي المتخلف ده
مليكة شدتها من ايديها :يلا نمشي ملناش دعوة
الشخص : طب الرقم طيبب
يوسف :مليكةة يلا عشان اروحكو مين ده يمليكة
الشخص :انت تعرفهم
يوسف :اها ابن خالهم
الشخص مشي ولا كأن حاجة حصلت
FLACH BACK
يوسف شاف مليكة وحب انو يطمن عليها ويعتزرلها تاني فضل ولسه هيروحلها شاف الشخص دهه واقف معاهم لحدد ما حصل الموقف وادخل

BACK
ديدا : انت بتدخل لي احنا نعرفك يبني
يوسف : يبني!! وبعدين لولا اني أدخلت الله اعلم كان عمل اي علي العموم انا ماشي
مليكة : يوسف
يوسف :لف ليها
مليكة :شكرا
يوسف :ده وجبي لو حابة تشكريني ممكن تقبلي عزومتي ليكي نتي بس منغير ام لسان الي جمبك ديي
ديدا بفخر :هاه ضحكتني ي بابا مش بتعرف تمشي منغيري
مليكة : صح كلامها صح
يوسف :طب اي رايكو نشرب قهوة
ديدا : اشطا بس بسرعة
_________________________

إياد :بس يستي
رهف :حكايتك مؤثرةة اويي لدرجه اني هموت من الضحك
إياد :ولله
رهف :خلاص يعم هعتبر نفسي اتأثرت
إياد :جبر الخواطر ف ذمة الله
رهف يضحكك : اهاا مضحكتش كده في حياتيي ولله
ايادد : تعرفي ضحتك حلوهه اوي
رهف :احم شكراا
____________________________

ديدا بهمس ليوسف :بقولك اي كان لازم تجيب الرزل ابن الرزله دهه معاك
يوسف : يابنتي هو ربنا واخد من طولك ومعوضو في لسانك
ديدا : ههه مش حلوةة
أسامة :انتو بتقولو ايي ه
ديدا :هاه مفيش
أسامة : احم ممكن نبقي صحاب
ديدا : لا
أسامة : ليي
ديدا : هو كدهه
يوسف :خلاص يجماعةة استهدو بالله..
فضلو يحكو و يضحكو ويهزرو و خدو ارقام بعض
مليكه: يلا علشان اتاخرنا
ديدا: معاكى حق يلا
اسامه: ممكن نوصلكو
ديدا: شكرا احنا هنروح لوحدنا
_________________________

بعد ما كل واحد روح بيتو
عند يوسف
يوسف دخل لقه سوزان
يوسف في سره الواحد كان مبسوط ياربي ليه العكننه دي
سوزان بتقول حاجه يا يويو
يوسف بخبث: اه بقول اهلا ب مرات ابويا
سوزان: شكلك فرحان اوي
يوسف: منا قولت لازم افرح لأبويا
سوزان: ايوه يا يويو صح كن.. ثم قاطعها هاتف يوسف
يوسف: بعد ازنك هرد علي الفون
سوزان بخبث: ماشي
_________________________

في بيت ديدا
ديدا خذت شاور ولبست بجامه نوم حرير بنطلون وتيشرت بقط و رفعت شعرها لفوق وطلعت علي سرير و بتفتح الفون لقت رساله من اسامه
اسامه:شكلك كان حلو انهاردةة
ديدا:نهارك اسودد ازايي تبعتلي كدهه
اسامه:بعت اييي
ديدا :انت شكلك يلا خدت علية
أسامة :يلا!!
ديدا :اه يلا مش عجبك
فضلو في جدال مع بعض لحد مانت
_____________________________

في مخبئ سري
سوزان: ليه ليك خبر ب مليون جنيه
احمد: اشجيني
سوزان: يوسف
احمد: مالو
سوزان: شكلو وقع في الفخ
احمد: يعني نقول مبروك
سوزان: مليون مبروك مش مبروك بس
احمد ضحك بشر
_________________________

في صباح اليوم التاني
صحيت مليكه من نوم
ومسكت الفوت بتعاها لقت رساله من ****
استغربت وفتحتها
مليكه بصدمه ودموع: لاااااا

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية أصعب حب )

اترك رد

error: Content is protected !!