Uncategorized

رواية الساحر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا

????في عربيه اريان????
اريان : بص ياوسام مافكرش كتير في الآثار انا مخبيها عايزك بس تنبسط 
وسام : اوك 
اريان وقف عربيتو وياسمين نزلت بسرعه وشافت قدامها مباني كتير متوسطة الحجم وكانت وسط صحراء وكان فيه ناس كتير والمباني كانت شكلها حلو اوي 
وسام  : مين صاحب المكان ده 
اريان بثقه : انا 
وسام بصدمه : نعم 
اريان : احم من سنه كدا تقريبا قرارت اعمل حاجه مختلفه وعملت ده 
ياسمين : ناس معاها فلوس بقا 
اريان بضيق : الله اكبر 
شهد : سيبك انت منهم المكان يجنن بجد 
اريان بأبتسامه : عملتو علشان بعد مااخلص انتقامي كلنا نجي هناا ونقعد بشهور واحنا بالنا رايق 
شهد : أن شاء الله قريب صدقني 
اريان : يلا اوريكم اوضتكم 
وسام بضيق : اريان انت بقت تعمل  حاجات كتير من ورايا
اريان بهدوء : ولا كتير ولا حاجه كل ده لي مصلحتنا يلا ندخل 
ياسمين قربت من وسام وقالت : مالك عليه كدا 
وسام : خايف عليه مش اكتر بقا كتوم  اوي 
ياسمين : الي حصلو مش قليل يابابا 
وسام : طيب خلاص سكت اهو
الكل دخل واريان وره وسام اوضتو هو وشهد وهو ياسمين راحو اوضتهم 
????في اوضه وسام ????
شهد : قوم يلا غير هدومك 
وسام : طيب بس ليه 
شهد بأبتسامه : مهو انا قرارت اني اعملك مفاجاه
وسام بأبتسامه : وايه هي بقا 
شهد ؛ البس وانا هوريهالك  
وسام : طيب اما نشوف 
وسام دخل  الحمام الي في الاضه اما شهد راحت فتحت شنطتها وطلعت منها علبه صغيره وبعدين قعدت علي سرير وهي مبسوطه ….
_________________________________________
????في اوضة اريان ????
اريان دخل الاوضه هو وياسمين وقفل الباب كويس 
ياسمين : بتقفل الباب ليه 
اريان : تعالي بس 
ياسمين بغضب : اجي فين 
اريان بضحك : ابقي نضفي دماغك ده تعالي بس
اريان مسك ايد ياسمين ووقفها  قدام المرايا واريان حرك المرايا  بأيدو وياسمين انصدمت لما لقت باب حديد ورا مرايا
ياسمين : هو الآثار هنا 
اريان : بقتي ذكيه اوي 
ياسمين : اممم مانا اتعلمت منك 
اريان : بصي ياسمين الباب ده مش بتفتح غير ببصمة وشي انا بس وطبعا ريان شبهي سهل يتفتح معه ف انا هخليه ببصمة وشك انتي 
ياسمين بصدمه : لالا انا مش قد مسؤوليه دي خلي وسام 
اريان : امتا تبقي قد المسؤوليه وبعدين انتي مراتي 
ياسمين : ايوا فاهمه وصندوق أسرارك بس صدقني دي مهمه كبيره
اريان : مانتي كنتي معاكي المفتاح 
ياسمين بضيق : معرفش بقا بس بقت خايفه اعدائك كتير انا مش خايفه علي نفسي بس خايفه مكنش قد مسؤوليه ويخدو الآثار 
اريان : متخافيش هبقا معاكي 
ياسمبن : خلاص الي انت عايزو 
اريان قرب منها ومسك أيدها ووقفها قدام شاشه حجمها متوسط وخد بصمة وشها وهي كان باين عليها الضيق 
اريان : كويس كدا 
ياسمين بضيق : واخرت ده ايه 
اريان : هقتلهم كلهم بس بعد ماادمرهم نفسيا وجسديااااا وكل حاجه 
ياسمبن : واخوك 
اريان : مش عارف 
ياسمين : وفرعون الي بقالو فتره مختفي
اريان بهدوء : اكيد هيظهر
ياسمين : وجعفر 
اريان : لا سبتو لسيف  هو يتصرف معه 
ياسمين : طب مش هتركبني جمل 
اريان بضحك : تعالي ياأخر صبري 
ياسمين بأبتسامه : يلا ياقرة عيني 
اريان مسك ايد ياسمين وطلعو من الاوضه وفي لحظه دي كان وسام وشهد طلعين من اوضتهم وطلعو كلهم من المبنا كلو 
اريان : هروح اركبها الجمل
وسام : تمام خلي بالك منها 
اريان جاي يمشي هو وياسمين بس سمعو صوت عربيه جايه نحيتهم بسرعه ووقفت قدامهم وهما كانو مصدومين ونزلت شمس منها بكل ثقه أما سهام كانت قاعده في العربيه وهي مصدومه 
اريان في سرو : لا شكلها رحلة سوده من اولها
شمس : ايه ده ادهم صدفه سعيده 
ياسمين بصت لي اريان وقالت : لا مش سعيده ولا حاجه المهم احنا مش فاضين لحضرتك يلا يااريان 
شمس : بس انا عايزه مساعدة اريان  انا معرفش اي حاجه هنا 
شهد كانت مركزه اوي معا سهام وبصت علي وسام لقتو مش مركز معا سهام مركز معا بنتو اكتر ابتسمت بسعاده ووسام قرب منهم وقال : انا هوريكي اتفضلي 
شمس : تؤتؤ  زاي ماساعدة اريان وهو فاقد الذاكره فهو هيساعدني صح ولا ايه 
اريان ببرود : كنت اتمنا اساعدك بس الوقت ده بتاع مراتي ف معلش شوفي غيري يلا 
ياسمين ابتسمت وقالت يلا 
اريان وياسمبن مشيو من قدام شمس ووسام خد شهد ومشيو وشمس ركبت العربيه بغضب 
سهام : ينفع كدا 
شمس بغضب ؛ شوفتي عمل ايه 
سهام بضيق : يلا بينا نمشي من هنا
شمس : مش همشي ابداااا تمام 
سهام بغضب : بقولك يلا بينا نمشي 
شمس بضيق : قوليلي بصراحه انتي امي
سهام بتوتر : طبعااا
شمس : بكرا الايام هتثبنلنا 
سهام : وناويه علي ايه 
شمس بشر : هتشوفي 
_________________________________________
????عند وسام ????
وسام : تعالي نطلع الجبل ده 
شهد : ده طويل اوي وممكن نقع 
وسام : ايه ياحبيبتي خايفه علي نفسك وانا معاكي 
شهد بضحك : لا مستحيل اخاف وانا معاك 
وسام بأبتسامه : خلاص هاتي ايدك 
شهد مسكت ايد وسام وبدأو يطلعو الجبل 
شهد :  هو انت هتعمل ايه معا دنيا 
وسام : هبعد ياسمين عنها وياسمين اصلا مش حباها
شهد : وبنسبه ليك 
وسام : بصي ياستي من 20 سنه قبلت دنيا كان مش باين عليها اصلا السن كان وشها هادي كنت صغير بس مش هقول أن دي فتره مراهقه وكلام ده انا من صغيري وانا شايل المسؤوليه وفاهم كل حاجه ولما شوفتها شوفتها في مستشفي جوزها كان ضربها يوميها 
شهد بتركيز : وبعدين 
وسام : سعتها مكنتش معاها فلوس علشان تدفع حق مستشفي والصراحه لقتها فرصه اني اتعرف عليها وتعرفت عليها فورا وبقيت بدور علي اي معلومه تخصها وعرفت انها متجوزه وقرارت ابعد عنها بس اخلي عيوني عليها علشان لو جوزها ضربها تاني وبعد شهرين عرفت انها أطلقت وطول شهرين دول كنت بحاول انسها بس لا انا حبتها حب حقيقي وبعدين بقا اتقبلنا وحبنا بعض وهي كانت خايفه من حتة سن ده واهلي مكنوش موافقين 
شهد.: وبنتها نورا 
وسام : باباها خدها وانتي بقا عارفه الباقي 
شهد : لسا بتحبها 
وسام بسخرية : حابه اهزقك يعني 
شهد بضحك : لا مجرد سؤال 
وسام : انا مش بحب غيرك تمام 
شهد بأبتسامه : تمام طب السحر ده اتعلمتوه منين 
وسام بضيق : سر ومش عايز اقول لي حد 
شهد : حتي انا
وسام : بصي في حاجات مينفعش تتقال 
شهد : طيب ياسيدي مصيرك تحكيلي
وسام بأبتسامه: ان شاء الله  
شهد  : غمض عينك 
وسام غمض عينو وقال : ايه جيبالي خاتم 
شهد وهي بطلع العلبه وفتحتها وكان فيها سلسله فضه وكان فيها صورة ياسمين شهد قربت من وسام ولبستهالو 
شهد : يلا افتح عينك 
وسام فتح عينو 
شهد : بص دي سلسله كدا انا جبتها عايزاك دايما تكون لبسها وفيها صورة ياسمين 
وسام مسك سلسله بسعاده وقال : مشمعنا ياسمبن 
شهد بأبتسامه : لأنها اكتر حد بتحبو في حياتك 
وسام بصلها بحب وقال : بحبك 
شهد بضحك : عارفه هات حاجه جديد 
وسام : وبعشقك 
شهد بأبتسامه  : وانا كمان بعشقك 
وسام بص قدامو وقال : قربنا نصول
شهد : تعال نعمل سباق 
وسام : يلا 
شهد : وهكسبك ياويسو
شهد جريت ووسام وكان واقف مبتسم وشهد جريت كتير اوووي واخير بعد ربع ساعه وصلت بس لقت وسام قاعد فوق الجبل 
شهد بغضب : مستحيل 
وسام بضحك : معلش بقا 
شهد بغضب : انت غشيت والله غشيت 
وسام بضحك : اه 
شهد بغضب : وسيبني اجري كل ده 
وسام بهدوء : اه 
شهد بغضب : غبيييي
وسام ببرود : مرسي 
شهد في سرها : حمااااار 
وسام : سمعك يامحترمه 
شهد بصتلو بضيق وسكتت ..
__________________________________________
????في القاهره عند عاصم????
عاصم وسيف قرارو يروحو يشوفو ريان وجعفر كانو حبسنهم في بيت قديم في مكان مقطوع ومشدادين عليهم الحراسه سيف وعاصم وصلو قدام البيت ودخلو لي ريان وجعفر جعفر كانت حالتو صعبه اوي وسيف أصر انو مش هيوديه للمستشفي أما ريان كان مربوط ومضروب 
عاصم : ايه رايكم في شكلكم ده 
ريان بغضب : انت عايز ايه 
عاصم : عايز اعرف انت ليه بتعمل كدا وانت اخونا 
ريان : انا عمري ما كنت اخوكم عمري 
عاصم بغضب : لو مكنتش اتخطفت كنت هنبقا اخونا 
ريان بغضب : لا انا مش زايكم انا عايز فلوس عايز حياه تانيه انا مبحبش حد ولا هحب حد 
عاصم بسخرية : شخص عدواني يعني 
ريان : ساميها زاي ماتسميها بس اعرف انا لما أخرج من هنا الدنيا هتتقلب ونبدأها حرب وياانا يااخوك 
عاصم : مش خايف عليه لانو هيقدر يوقفك 
ريان بشر : هنشوف 
أما سيف كان قاعد قدام جعفر 
سيف : ها احكيلي ليه طلقت امي 
جعفر بكره : لأنها تساهل كانت عماله تقول إن ده حرام وده حرام 
سيف بغضب : تروح تطلقها وترميها في شارع
جعفر : ولو كنت اعرف انها حامل كنت موتها وموتك
سيف قرب منو بغضب وطلع مسدسو وحطو في راس جعفر 
جعفر بسخرية : هي امك مش قالتلك أن حرام تقتل ابوك ولا هي مش بتشطر غير عليا
سيف بغضب : وربي لقتلك 
عاصم : لا ياسيف مش هينفع 
عاصم قرب من سيف وبعدو عن جعفر 
سيف بغضب : سبني اموتو 
عاصم : متنساش انو ابوك 
سيف بغضب : مش ابويا 
عاصم :  اهده بقا خلينا نعرف نفكر 
سيف بصلو بضيق وسكت وعاصم بدأ يفكر …..
________________________________________
????عند اريان ????
ياسمين وقفت جمب الجمل بخوف وقالت : لا يلا نرجع 
اريان : بتخافي من جمل ياهبله 
ياسمين بضيق : اسكت 
اريان : تعالي نركب 
ياسمبن : ها لا 
اريان بضحك : تعالي بس 
اريان مسك ايد ياسمبن وركبها علي جمل وهو ركب وراها 
ياسمبن : اريان عايزه أسألك اسئله سريعه 
اريان بضحك : ماشي 
ياسمبن : بتضحك علي ايه 
اريان بضحك : مفيش 
فاجأه الجمل قام وياسمبن صرخت 
ياسمين : هنقعععععع
اريان بضحك : لا والله انتي بس بتحسي انك هتقعي بس مش هتقعي متخافيش 
الجمل اتحرك وياسمين هديت شويه
اريان : اسألي 
ياسمين : بذمتك انت مش حاسس ان شمس بتحبك 
اريان : لا حاسس بس انا اعملها ايه كل ناس بتحبني 
ياسمبن : طب مش ملاحظ ان في حياتك ستات كتير يعني نورا شمس ميرا 
اريان بهدوء : ملاحظ بس يعني اعمل ايه بردو ما طبيعي الواحد يحب مره وتنين وتلاته 
ياسمبن بتفكير : يعني انا ممكن احب بعدك 
اريان بضيق : نعم يختي
ياسمبن بضحك : مانت اهو حبيت كتير 
اريان ؛ اخرسي أحسلك 
ياسمبن : هو مين علمك السحر 
اريان : وسام 
ياسمبن : ومين علم وسام 
اريان بضيق : ده سر 
ياسمبن : مشمعنا يعني مش فاهمه 
اريان : ياسمين انا مش هقولك حاجه عن السحر ده ف فكك 
ياسمبن بغضب : طب نزلني 
اريان بضيق : لا 
ياسمبن : ارررررررررياااااان
اريان : يااااااااااسمين 
ياسمين بضيق : خلاص مش عايزه اعرف 
اريان بابتسامه : كويس 
ياسمين : احممم طب انت هتعرف تستناني سنتين 
اريان : لا ده عند وسام 
ياسمين بضحك : بص انا مسكت العصايه من نص وسام حقو يعيش معايا وانا اعيش معه ونتعود علي بعض 
اريان : وفيها ايه واحنا متجوزين يعني 
ياسمبن : لا هو عايزني افضل طول الوقت قدامو 
اريان : هنعيش سوا 
ياسمين : ممكن تسمع الكلام بقا 
اريان بضيق : أما نخلص من ام الحكايه دي نبقا نفكر 
ياسمين بسعاده : ماشي ياقلبي ان شاء الله هتوفق 
اريان في سرو بخبث : مستحيل قال اوافق قال ….
______________________________________
????في القاهره في قصر اريان ????
كانت ميرا قاعده معا عليا وريم وكان باين علي ميرا التعب 
ريم : انتي كويسه 
ميرا بتعب : حاسه اني تعبانه اوي وبطني بيوجعني 
عليا : لازم نروح دكتور 
ميرا : لا تلقيني جالي برد مش اكتر 
ريم : لا طبعا لازم تكشفي حتي لو برد تخدي علاج 
ميرا بتعب : الي تشوفيه 
ريم : طب يلا قومي 
ميرا بتعب : ماشي 
عليا : استني اسندك 
عليا سندت ميرا وريم مسكت مفاتيح عربيتها ونزلو من الاوضه بس انصدمو من وجود رامي 
رامي بغضب : انا عايز افهم في ايه 
ريم بهدوء : اخيرا فوقت 
رامي : فهموني في ايه
ريم : مفيش حاجه 
رامي بغضب : فين ياسمين وانا ازاي من فاكر حاجه 
ريم بضيق : مش هقولك مش فاضيه يلا ياميرا 
رامي مسك ايد ريم بغضب وقال : والله مانتو ماشين غير لما تحكولي الي حصل 
أما ميرا مكنتش حاسه بأي حاجه وفاجأه اغمه عليها 
عليا بصدمه : ميرااا
ريم ورامي بصو علي ميرا بصدمه وريم قربت من ميرا وحاولت تفوقها 
ريم : لازم تروح مستشفي 
رامي : طب وسعي اشلها ونوديها.المستشفي 
ريم : ماشي 
رامي شال ميرا وريم وعليا كانو وراه وركبو العربيه وتحركو وووووو نعرف بعدين ????????
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك رد

error: Content is protected !!