روايات

رواية خفايا القدر الفصل الثامن 8 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل الثامن 8 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر البارت الثامن

رواية خفايا القدر الجزء الثامن

خفايا القدر
خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة الثامنة

عند مالك بعد ما كلوا راحوا البلكونه يقعدوا شويه
يوسف:مين سكن هنا
مالك بضحك:مش هتصدق
يوسف:ههههه ليه مين
مالك:زوجتك المستقبليه
يوسف:تمااا… نعممممم
مالك:هههههه براحه علي نفسك
زين:مالك بتتكلم جد
مالك:اه والله ههههه
يوسف:ولسه فاكر تقولي يا حيوان
مالك:كنت هتعمل اي يعني لما تعرف
يوسف بضحك:ولا حاجه
قطع كلامهم رنه تلفون زين
زين:الو
المتصل:زين باشا اخبارك
زين بخبث وهو بيشاور لمالك يجيب جهاز :اهلا مين
المتصل: نسيت صوتي ولا اللي عملتوووه فينا نساك اننا هننتقم
زين : امممممم سالم بيه
سالم :ذكي من يومك
زين:عايز اي
سالم:وصل الكلمتين دول لمالك
زين فتح مكبر الصوت
زين:احكي
سالم بحزن: عارف يا مالك انك سامعني دلوك اسمعني كويس يا مالك اما توافق او هيقتلك
مالك:متقولش خايف عليا
سالم بخوف ولكن حاول يدريه:هههههه اخاف علي مين بس انا حبيت اقولك اما توافق اما تموت
مالك:ماشي
سالم بمغذي: ماشي يا رأس البطيخ وقفل
زين:عرفت مكانه فين
مالك بسرحان :مش محتاج تقول
يوسف:ازاي لازم نعرف هم فين
مالك:انا عارف هلاقي سالم فين بكره الصبح هنتحرك
زين ويوسف باستغراب:تمام
مالك سبوني وحدي دقيقه
يوسف وزين عارفين مالك لما يقول كده يبقي بيفكر في حاجه مهمه قاموا دخلوا
مالك بسرحان:رأس البطيخ
بلاش باك
مالك:عمي سالم بلاش الطريق دي
سالم:غصب عني لازم اعمل كده
مالك:متخفش انا هحميك منهم وهو خلاص مات
سالم بحزن :عايش لسه عايش
مالك بصدمه:عايش عايش ازاي
سالم:مش عارف
مالك:متخفش انا هحميك منه
سالم فجأه غير لهجته: لا انا اللي عايز اروح معاه وانت مش هتمنعني
مالك باستغراب:اي
سالم :وهساعده كمان نصيحه مني تعالي معانا انت كمان
مالك:نعم اجي معاكم انت ازاي تقول كده وانت ازاي هترجع تاني امال قولت ليه انك مش هتشتغل معاهم تاني وانك تبت فعلا الكلام ساهل
وكان هيمشي لكن سالم شده هتندم يا رأس البطيخ وغمز له
مالك فهمش بس حس انها اشاره بس بينش
مالك شد ايده منه ومشي من غير كلام
باك
مالك:اكيد في حاجه لازم نروح مكان مكنتش عايز اروحه تاني
ومالك وهو سرحان ليل طلعت البلكونة
عند بعد ما سابت ملك وراحت اوضتها
ليل لنفسها :اقرأ انهارده ولا لا
ليل بترد علي نفسها :هو دا سؤال هقرأ طبعا وهي طالعه لقيت شخص قاعد في البكونه اللي قبالها
ليل:اي دا مين دا
ليل ركزت وشافت مالك
ليل:اي دا 😳 بيعمل هنا
وسرحت فيه
مالك بص لقي ليل بتبص عليه وهي سرحانه
مالك: لا يا ليل انتي مش هتحبيني لا مستحيل كفايه اللي حصل لها مش هقدر استحمل حد تاني يموت بسببي لازم تبعدي وانا هبعدك عني بأي طريقه
يوسف وزين جوا
زين:هاااا اي الأخبار
مالك: بكره هنتحرك
يوسف مصدوم من رؤيه ليل وكان يتمني ان ملك تطلع
زين:علي فين
مالك:نفس المكان اللي كنا فيه من تلات سنين
زين بصدمه:ليييه مالك انت خليك هنا وانا ويوسف هنروح
مالك بحزن:لا انا لازم اروح في حاجات كتير لازم تبان
زين:مالك اسمعني
مالك:خلاص يا زين الكلام خلص بكره هنتحرك
زين بيأس من إقناع صديقه:تمام
زين ليوسف:اي ياعم فينك
يوسف:دا مالك بيتكلم جد
زين:علي اي مش فاهم
يوسف:ملك عايشه هنا فعلا
زين:واي الاكد لك
يوسف:ليل اهي بقولك اي يا مالك انا هعيش معاك الفتره دي
مالك:كان علي عيني انا اللي هاجي عند حد فيكم
زين باستغراب: ليه دا انت بتعشق بيتك
مالك:لازم انقل الفتره دي وياريت محدش يسأل ليه
زين: تمام
يوسف بضحك:خلاص امشي انت وانا هقعد هنا
مالك:بس كده حاااضر
يوسف:حبيبي يا ابو المماليك ههههه
مالك:يادي ام الاسم دا
زين:ههههه فاكر
يوسف:اه ياخويا فاكر دا البوكس لسه معلم منه لله القادر
زين:ولا لما قولت بالله عليك انا وليه مكسورة الجناح
مالك لما افتكر ضحك جامد لدرجه صوته وصل عند ليل
يوسف:اعمل اي مالك ضربه غبي ههههه
عند ليل باستغراب :هو في حد ضحكته حلوه كده يخرب بيت جمال ضحكتك
ملك جات
ملك:بتعملي اي هنا ومالك مستغربه ليه كده
ليل:بصي مين هناك
ملك بصت وشافت يوسف ومالك وزين واتصدمت
ملك :بيعملوا اي هنا دوول
ليل :نفس السؤال
ملك سرحت في يوسف وهو بيضحك
ملك بسرحان ومش واعيه بتقول اي: يخربيت جمالك هو في كده
ليل:الله الله يا ست ملك اي البتقوليه دا
ملك فاقت :احم انا انا انا ماشيه
وسبتها وجريت ضحكت عليها ليل وبصت علي مالك ومشيت
عند مالك
خلصوا كلام ودخلوا يناموا
عند سالم
سالم:كله تمام قولت له
البيه الكبير:تمام لازم يوافق اما يموت ونخلص من ام الموضوع دا لازم مشاكلنا دي كلها تتحل
سالم:هتتحل يا كبير سيب لي الموضوع دا
البيه الكبير:هتعمل اي
سالم:انا رنيت علي زين لسبب
البيه الكبير:ليه
سالم:زين ذكي وذكي جدا كمان انا واثق انه جاب جهاز تتبع وعرف المكان وكان دا المطلوب
عشان كده انا كلمته في نفس المكان
البيه الكبير:برافو عليك لا جدع يا سالم وهتعمل اي بعد كده
سالم:بكره الصبح هتحرك هتيجي معاي
البيه الكبير:لا وراي حاجه مهمه بكره خد معاك رجاله كتير
سالم:لا مالك مستحيل يأذيني هاخد السواق وطلعت
البيه الكبير:تمام لازم الموضوع دا يخلص في اقرب وقت
سالم:تمام عملت اي مع سمير عرفت بيخطط لأي
البيه الكبير:لسه
سالم:تمام امشي انا عشان أجهز لبكره
البيه الكبير:تمام سالم مش عايز اي غلط لازم نخلص الموضوع في اسرع وقت الناس دي مش بتهزر ولا بترحم
سالم:عارف تخفش هيخلص وقريب اوي كمان
البيه الكبير:تمام
مشي سالم وهو بيفكر في حاجه
في صباح جديد
مالك صحي وبدأ يجهز فطور وبعد ما خلص صحي يوسف وزين
مالك:يلا يا رجاله انهارده يوم مهم ولازم نعرف المتخبي
مالك:يلاااااا فوووقوووا
يوسف وزين بخضه:اي في اي
مالك:يلا حضرت الفطور قدامنا يوم طويل ومهم
يوسف وزين عارفين كد اي مالك عايز يعرف اي في قاموا وبدأ يفطروا
عند ليل
ملك صحيت وبدأت تحضر فطار وبعد ما خلصت صحت ليل
ملك:ليل يلا قووومي
ليل:…….
ملك:ياربي انا تعبت منك لييييييل قووومي
ليل قامت بخضه:اي في البيت ولع مين مات
ملك بضحك علي شكل ليل:ههههههه شكلك مسخره قومي الفطور جاهز
ليل بغضب من اختها:ماااشي يا حيوانه
مشيت ملك وهي بتضحك علي هبل اختها وليل قامت وجهزت نفسها ونزلت
علي السفرة وهم بياكلوا
ليل بخبث:احم بقولك اي يابابا
احمد:اي
ليل: عملت اي في موضوع ملك
احمد:هو انا لسه سألت
ليل بخبث :متسألش اسلك ملك شكلها مش موافقه
ملك بسرعه وبدون وعي:نعممم مين اني مش موافقه لا طبعا موافقه
ملك وقد فاقت لنفسها وخدت بالها هي قالت اي
ليل:ههههههه يا قليلة الأدب ازاي تقولي كده وبابا موجود
احمد بضحك:هههههه اي يا ملك دا انا بقول عليكي العاقله
ملك قامت وجريت علي اوضتها من الكسفه
ليل:هههه طب استني كملي فطورك
احمد: ههههه برضو كده يا ليل كلي وابقي ودي لها اكل في اوضتها
عند ملك
ملك بتكلم نفسها: ماشي يا ليل الكلب مش هرحمك وانا لازم اتسرع واقول لا موافقه طبعا انا مني لله
ليل دخلت لها الاوضه و معاها فطور
ليل:هههههه بتكلمي نفسك
ملك :انتي تسكتي خاالص انتي تعملي في كده
ليل:وحده بوحده يا حب
ملك:تمام اوي يا ملك وهاتي الاكل دا عشان جعانه منك لله يا شيخه
ليل:ههههه كفايه دا انا هموت بسبب دعواتك ولما تشوفني ميته هتندمي وتقولي يا ريتني
ملك:نينيني بعد الشر عليكي دا انا اقدرش اعيش من غيرك ومن غير جنانك
ليل:ههههه عشان تعرفي بس
ملك وهي بتقعد علي السرير بعد ما اخدت الاكل من ليل :عارفه ياختي عارفه وسبيني اكل
ليل:حاضر ياختي كلي ومشيت
عند مالك كلوا وجهزوا عشان يتحركوا
مالك كان لابس تيشريت أسود وبنطولون أسود وكان في غايه الجمال ومالك بيلبس كده لما بيكون رايح مهمه
يوسف:اي الحلاوة دي ياض
مالك:اي اي يا عينيا
يوسف :هاا لا و لا حاجه
زين من وراه:ههه جبان يلا كده كلنا جهزنا
مالك:تمام كل واحد بعربيته محدش ضامن الطريق
يوسف وزين:تمام ونزلوا
عند ليل
ليل:بابا انا اديت الاكل لملك وهي بتاكل هقعد شويه برا في الجنينه
احمد:تمام
طلعت ليل وقعدت علي مقعد في الجنينه وبتبص علي بيت مالك فجأه طلع يوسف وزين
ليل:امال فين مالك فجأه طلع مالك وهو بيركب سماعه صغيره في ودنه واده يوسف وزين كل واحد وحده بيمشي وفي ايده سلاح ليل لما شافته اتصدمت من جماله وركزت شافت السلام في ايده وباين عليه غضب وحزن وقلق ومشاعر كتير مالك وهو رايح عربيته لمح ليل باصه له بصدمه عرف انها شافت السلام
مالك لنفسه:تمام لازم تخافي وتبعدي يا ليل
ركبوا كل واحد عربيته واتحركوا متجهين إلى المكان اللي هيكشف لهم كتير
عند سالم جهز وانطلق هو وطلعت والسواق
عند البيه الكبير:عينك علي سالم
الشخص: تمام
البيه الكبير:لو طلعت بتخوني يا سالم مش هرحمك
خلص البارت انتظروا الاحداث القادمة

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك رد

error: Content is protected !!