روايات

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الفصل الثالث 3 بقلم زوزا

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الفصل الثالث 3 بقلم زوزا

رواية أحببت بنت ألد أعدائي البارت الثالث

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الجزء الثالث

أحببت بنت ألد أعدائي
أحببت بنت ألد أعدائي

رواية أحببت بنت ألد أعدائي الحلقة الثالثة

✨ف الصباح✨
كان ادهم نايم علي السرير وشهد كانت نايمه علي الكنبه ادهم قام جاب مايه سقعه وكبها عليها
أدهم : قومي حضريلي الفطار وااه تتعودي تصحي من هنا ورايح الساعه 6 لحد بس ما اقبض علي ابوكي وبعد كدة ارم”يكي ف الشارع
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
شهد بعياط:حاضر
ونزلت حضرت الفطار وطلعت تنادي عليه ونادت علي الكل نزلوا كلهم علي الفطار
ام ادهم:الله انتي الي عامله الاكل ده
شهد:ايوة
ادهم قعد ياكل بهدوء
ام ادهم:اخبار ادهم معاكي ايه يا حبيبتي
شهد بحسرة وانكسار لم يلاحظه احد غير ادهم:ادهم حنين اوي معايا وطيب خاالص ربنا يخليه ليا
ام ادهم بفرحه:ربنا يخليكوا لبعض
مشي ادهم من سكات ولا سلام حتي
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

✨وصل شغله ودخل مكتبه✨
اسلام:ايه يا ابني اتأخرت ليه ولا عريس جديد
ادهم ابتسم بسخريه
اسلام:الابتسامه دي انا عارفها كويس جدا عملت ايه ف البنت او هنصلي عليها امتي
ادهم ابتسم وحكاله كل حاجه
اسلام بهدوء:اولا هي عرفت انك ظابط لانها اكيد قرأت عنك او شافتك ف اي حاجه
المهم بقي انت هتند”م ند”م عمرك لانك بتعمل معاها كدة لان اللوا قالي انها غير ابوها خاالص وبريئه جدا وبتكر”ه ابوها وانت عارف كويس عملت كدة ليه
ادهم بسخريه:بريئه ااه وماله …. اسلام مفيش ست بريئه كلهم عايزين فلو”س وبس وانا عارف الص”نف ده كويس
اسلام:مش لازم ديما تبقي صح… المهم انا حبيت اقولك شهد طيبه ومتستهلش الي انت بتعمله فيها
ادهم بغيرة:طالما هي طيبه وبريئه ما تروح تتجوزها انت الله
اسلام بخبث:بتغيري يا بطه
ادهم بتعلثم:لاء طبعا بس هي مش بريئه
اسلام وهو ماشي:براحتك يا صاحبي بس افتكر انك هتند”م والله …. سلام
ادهم بحيرة:والله ما عارف يا شهد انتي طيبه ولا لاء هنعرف
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

رجع ادهم البيت ودخل اوضته اتصدم لما لاقاها قاعدة بتقرأ قرأن وبتصلي
ادهم بسخريه:اللهم ما تقبل يا شيخه
شهد تجاهلته
ادهم غضب من تجاهلها ليه ودخل الحمام اخد شاور وطلع قعد علي السرير ولقاها قاعدة علي الكنبه وسرحانه من الشباك
ادهم بيحاول يشوف هتقول ايه : قولي بقا ابوكي مشغلك معاه ايه
شهد:اولا انا معنديش اب انا بنسبالي ما”ت من زمان
ثانيا انا مش بشتغل عند حد انا عمري ما اشتغلت اصلا
ادهم اندهش من ردها : مشتغلتيش ازاي يعني عايزة تفهميني حد عايش عيشتك دي ومش بيشتغل شغلانه عاليه
شهد بسخريه:عيشتي ياريتك تشوف عيشتي كنت هتعرف انا بتكلم عن ايه
ادهم بتسأول : كنتي عايشه ازاي يعني
شهد بعياط:انا لو حكتلك حاجه هتقولي اني بمثل واني كد”ابه ملوش لزوم وبعدين لازم اعرف حدودي معاك يا استاذ ادهم انت نسيت اني خد”امه ليك هنا لحد ما تقبض علي رأفت الشافعي

ادهم حس بندم علي كلامه : شهد تعالي هنا نتكلم بصي نتعامل مع بعض عادي لحد ما اقبض عليه وهديكي حريتك
شهد بسخريه:حريتي انا عمري ما كان ليا حريه انا عمري ما اخترت حاجه بحريتي مش لازم يا استاذ ادهم انا واحدة مولودة متعذ”به اساسا
ادهم صعبت عليه وقام قعد جمبها علي الكنبه : ممكن تحكيلي عن طفولتك وقصتك واوعدك اني هعاملك حلو
شهد بعياط:طفولتي كان نفسي يبقي عندي طفوله زي الاطفال
هقولك يا استاذ ادهم بس مش عشانك عشان انا نفسي احكي لحد الي جوايا ولو محكتش هنفجر
ادهم بهدوء:اتفضلي انا سامعك
شهد بعياط:انا…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببت بنت ألد أعدائي)

اترك رد

error: Content is protected !!