روايات

رواية احببت مهمتي الفصل الرابع 4 بقلم لمياء نبيه

رواية احببت مهمتي الفصل الرابع 4 بقلم لمياء نبيه

رواية احببت مهمتي البارت الرابع

رواية احببت مهمتي الجزء الرابع

رواية احببت مهمتي
رواية احببت مهمتي

رواية احببت مهمتي الحلقة الرابعة

مراد :نور يانور فتحي عينك
نور :لا رد
مراد شالها ودها أقرب مستشفى
دخل المستشفى وزعق وجه دكتور وبصدمه: نور
مراد:انت هتقف مصدوم اعمل حاجه بسرعه
دكتور طلب الممرضين ونقلوها العنايه
بعد ساعة فاقت بدأت نور تفتح عنيها
نور:انا فين
دكتور محمد :في المستشفي
نور :ايه حصل وجيت ازاي
دكتور :اغمى عليكي وشاب جابك لازم ترجعي قاطعته
نور:متقولش حاجه للشاب اللي بره ارجوك
دكتور محمد :لازم ترجعي تاخدي جلساتك وتتعلجي الدوا مش قاطعته مره اخرى
نور:ارجوك اقفل الموضوع دا
محمد :اتعلجي حتى علشان الناس اللي بتحبك في سره علشاني
نور :هشوف الموضوع دا يادكتور
محمد :هسيبك ترتاحي
طلع محمد مراد بلهفة :دكتور قولي هي أخبارها طب مالها لي حصل كدا طب هيا عامله اي دلوقتي
محمد :اهدي كدا هي تمام المشكله كلها انه عندها انميا حاده ولازم تتعالج
مراد بارتياح :انيما حلها سهل كبده وفراخ اكل ووهتتعالج
محمد:ممكن نعالجها هنا
مراد:سيب موضوع العلاج دا عليا احنا اول ما دخلنا انت قولت نور وكان بصدمه هي جت قبل كدا
محمد:اص اصل
مراد :اصل اي
محمد :هي جت قبل كدا بردوا في موضوع انميا فا استغربت انها تيجي تاني
مراد :اه تمام تعبناك معانا
محمد :ولا تعب ولا حاجه
مراد:معقول هدخل كدا لقى واحد ماشي معاه بوكيه ورد
مراد سحبه منه مش عارف اشكرك ازاي انا فعلا محتاجه
الشخص :نعم انت بت قاطعه مراد. :والله منتا حالف طب علشان حلفانك هقبله تسلم ياغالي
ودخل لنور
مراد :لا الف سلامه ودا علشانك
نور :انت عرفت منين اني بحب الور وخصوصا لو كان احمر وابيض وبيبي بلو
مراد:قلب الأم بقا بس اي ياشيخه مش بتتعلجي لي
نور بتوتر :ان انت عرفت
مراد:اه وعلشان كدا قررت اعالجك عندي
نور:بس بس انا مش عاوزه اتعالج
مراد:لي ياعني
نور:كدا
مراد:هتموتي
نور:مش فارقه
مراد:هو اي اللي مش فارقة لنا كلمتي تتنفذ انا مراد الجارحي كلمتي تتقال مره واحده
نور بخوف :حاضر هت هتعالج
مراد:طب يلا
نور:يلا اي
مراد :هتتعلجي بس في بيتي
نور: ازاي
مراد :هعد اكلك واضبط علاجك لحد ما تبقى بطه معندكش اي انميا
نور بصدمه :اي انميا
مراد:اه انميا لسه الدكتور قايلي كدا
نور بارتياح :اه الانميا هأخد العلاج وابقا تمام
مراد :طب قومي ولا انتي حابه قاعده المستشفيات
نور:بكرها
وهما ماشين نده دكتور محمد
محمد :انسه نور
مراد أتقدم :نعم انفصل يادكتور عاوز اي
محمد :عاوز انسه نور تعملي التحاليل دي بخصوص الأنيميا عاوزه اشوف نسبتها كام
مراد :تمام
محمد :في المعمل تحت ياريت
مراد :تمام
نور ماشيه هي ومراد
نور:المعمل اهو يامراد
مراد:امشي يانور
نور :فين
مراد لم يهتم وسحبها من ايديها وركبها العربيه وتحرك
نور :ممكن اعرف حضرتك هتوديني فين
مراد :ياااه لسانك اتقص ولا اي
نور:أتلم يامراد تعرف تتلم ولا نعلموك
مراد بدأت عروقه تبرز في يديه :مش قولتلك كام مره صوتك ميعلاش على صوتي
نور :مراد في اي
مراد:شش مسمعش حسك طول محنا ماشيين انا مراد الجرحى اللي مفيش مخلوق يقدر يكلمه وانتي تيجي
نور:مراد انا اسفه اهدي مفيش حاجه تستدعي كل دا
مراد هدأ واختفت عروقه وصارت عاديه :انا اسف معلش حقك عليا
نور :لا عادي ولا يهمك بس احنا ريحين فين
مراد :هنعمل تحاليلك
نور :مهو كان فيه معمل
مراد بص ونور سكتت
وقفت العربيه امام مستشفى ضخمة
مراد نزل ونزلت نور ورأه
نور بصت للوحة :مستشفى الجارحي وه انت عندك مستشفى مش انت مهندس انت قولت تفرح العيله وتدخل الجامعتين
مراد ضحك :دي مستشفى العيله واللي مسؤل عنها والدي تعالى
دخل على المعمل
ميار :مارو اخبارك من زمان مجتش هنا
مراد :تمام الحمد لله عادي شغلي
نور :مارو دا دوا حكة ياانسه
مراد ضحك
ميار :لا اسم دلع تعرفيه
نور :وانتي تدلعيه بصفتك مين دا انتي شغاله هنا يا سكر
مراد :اهدي بقه ميار
ميار :نعم
مراد :عاوزك تعملي لها تحاليل دي
ميار :حاضر يامارو
مراد :عيون مارو ممكن كلمه بقا
ميار :ها اه ممكن
نور وقفه وعاوزه تجيب الكرسي تخبطه في دماغها يمكن تتأدب
مراد :عوزك تعملها كل التحاليل اللي ممكنة
ميار :بمعنى
مراد:يعني تشوفي يمكن الأنيميا أدى إلى حاجه مرض في الكبد تطمني
ميار :مين دي يامراد
مراد :مهمتي
ميار :مراد
مراد :ميار هتخليني اتعصب
ميار :تمام يامراد بكره التحاليل تيجي تخدها
مراد :تمام استنى خليكي وقفه واضحكي
ميار :لي
مراد:اعملي كدا بس ضحكه هيهي فهماني
ميار ضحكت بمياعه
نور :ملكيش دعوه هو حر دا اي دا بيقولها كلمه سر لا كدا كتير انتي مالك لا بردوا لازم أعلمها يمكن معندهاش حد يادبها انتشي مالك
نور :شش انا عارفه انا هعمل اي وتوجهت نحوهم في داخلها انتي بتعملي ايه وجزء آخر هتشوف
وقفت أمامه :مراد
مراد:اهدي بس هقولها حاجه
قامت نور بسحبه :انت بتعمل اي دي اسمها قلت أدب
مراد:ياستي انا قليل الادب عن ازنك ياميور
نور:بطل يامراد بقا اتهدي كدا مش معاك قلم واقف جمبك
مراد بدأت عروقه تبرز مره اخرى وقرب :قلم بس قمر
ميرا رأت عروقه :مراد انا هخدها هعملها التحاليل
مراد اختفت عروقه :تمام
قامت ميار بسحب الدم :تمام كدا الف سلامه
النور :الله يسلمك ياسكر
نور طلع هيا ومراد
مراد ركب العربية وهيا معاه
نور:هنروح فين تاني
مراد :بيتي
نور:نعم ياروح امك بص مراد سوري ياروح طنط ايه اللي بتقوله دا بيت مين يابو بيت كنت فكرني مراد حط ايده على فمها فقامت بعضه
مراد :تاني دانا هخلي ليله اهلك سودا
نور :هما فين ياريت كانوا موجودين
مراد :دا ازاي احكيلي
نور :شوفت البحر اللي كنا ماشيين عليه امبارح كان الموج هادي
مراد :اه كان حلو وعم الصمت وقف مراد قدام البحر
نور بصت ليه :بمعنى
مراد :هقولك بس وانزلي ونزل ونزلت وراه
مراد: تعالى
وفضلوا ماشيين على البحر
مراد بص لنور :احكيلي بقا ازاي اهلك مش موجودين امال انتي ساكنه مع مين
نور :ممكن مبنكلمش في الموضوع دا
مراد :لي
نور :مش مهم
مراد :عاوزه اسمع اللي مش مهم
نور اخدت تنهيده وبدموع :كان فيه بنوته اتولدت بين اب وأم بيحبوا بعض وهيا عندها خمس سنين صحت في مره على صوت خناقه بين بابا ومامتها وبعدين باباها اخد امها وضربها قلم وسحبها لبره
وجرى اخد بنته في حضنه اللي كانت تقريبا ماتت من العياط بعدين لقت امها راجعه تاني يوم وقالت انا رجعت علشانك مفهمتش الكلمه عدي سنه واتنين والسنين عدت مامتها كانت دايما معاها مديلها امل كانت حنان الدنيا مع ان بابها كان بيخون امها الاوهيا كانت مستحمل علشانها كان كل يوم يشتمها ويقل أدبه وكانت بتستحمل وهي عندها ١٧ سنه حصلت خناقه وقتها كانت متعوده كل يوم تسمع صوتها وهي بتصلي الفجر وبتدعي وتقول ربنا يهديك وترجع زي زمان وتدعيلها المره دي لقت دموعها زادت وبعدين قربت وقالتلها ابقى افتكريني نامت صحيت سمعت حد بيعيط كان باباها بيقولها امك ماتت قالت تشوفها قالها انهم دفنوها حتى استخسر انه يخلي البنت تشوف امها جاب مربية وكانت تسمع كل يوم بيكلم مع وحده كرهته وعرفت انه السبب في موت امها ماتت من مرض الكانسر قالها كده وهو في برود حتى البنوته مسلمتش منه ضرب وشتيمه دا تسميه أهل الاهل كانت أمي وامي راحت الأب سند وعمره مكان سند من ساعتها فضلت تقوله استاذ محمود
مراد مسح دموعها رفع رأسها ليه :متعيطيش دموعك غاليه وه الموج عالي النهارده وجاب ميا وشوحها عليها ضحكت وفضلوا يشوحوا ميا
نور:أنا لازم اروح
مراد :هتروحيله
نور :اه
مراد:طب استنى لقاها جريت مراد :انت غبي فيه مليون بحر. جاي تحبها القريب لبيتها
لقا تلفونه رن
مراد:آيو ياميار في اي اهدي
ميار :نور التحليل في مصيبه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مهمتي)

‫8 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!