روايات

رواية عنيدة الأدهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا السيد

رواية عنيدة الأدهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا السيد

رواية عنيدة الأدهم البارت الثالث عشر

رواية عنيدة الأدهم الجزء الثالث عشر

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الأدهم الحلقة الثالثة عشر

أنهت أسيل مكالمه عمرو و ذهبت للحمام
بعد فترة تخرج أسيل و ترتدي ملابسها المكونه من فستان كاشمير و خمار رصاصي و تؤدي فرضها و تخرج لممتها
أسيل: صباح الفل عليكي
والدة أسيل: صباح الزفت على دماغك
أسيل: انا عملت ايه
مازن بشماته: ربنا معاكي على الي هيحصلك دلوقتي
أسيل: طب في ا
قبل أن تكمل كلامها لقت ابو وردة مسلم على وشها
أسيل: اااااه طب فهموني عملت ايه علشان ابقى مرتاحه و انا بضرب ااااه
والدة أسيل: العميد بتاع كليتك ي اختي اتصل و قال انك بقالك اسبوعين مش بتحضري و مروحتيش امتحانين
أسيل: ي وقعه سودا مكنش يومك ي سيد ، هفهمك بس اهدي
والدة أسيل بزعيق: فهميني احسن عفاريت الدنيا بتتنطط في وشي دلوقتي
أسيل بغباء: طب براحه متعصبيش نفسك احسن يعلى ضغطك
والده أسيل بتوعد: انا هوريكي ضغطي هيعلى ازاي …. بتحدف عليها ابو وردة
أسيل بتوطي فمبيجيش فيها
أسيل: مجااش فياا و تطلع لسانها و بتجري

 

 

والدة أسيل: والله لوريكي ي أسيل الكلب
والد أسيل: بقا انا كلب ي ام اسيل بقا آخرة ثلاثين سنه تشتميني مكنش العشم
فيكي ي فوزيه و يمثل البكاء
والده أسيل بشر: فوزيه مين دي انت بتخوني ي دمنهوري
والد أسيل بخوف مصطنع: والله م بخونك ي رقيه انت م بتصدقي
والده أسيل: اوماال مين فوزيه ي راجل
والد أسيل بسخافه: دي كانت في مسلسل مش فاكر اسمه كانوا بيقولوا كده فيه
مازن و أسيل كان نايمين على الأرض من الضحك
مازن: كااات هايل ي فنانين ههه
اسيل: دور المراهقه المتأخرة لايق عليكوا اووي هههههه
رقيه بتبص الدمنهوري و هو يومئ لها و فثواني ابو وردة سلم على مازن و أسيل
مازن و أسيل: اااااااه بنهزر ي رمضان انت مبتهزرش
والدة أسيل: شوف بنتك ي دمنهوري محضرتش امتحانين في الكليه و العميد كلم مازن
والد أسيل بهدوء : ليه ي حبيبتي محضرتيش
أسيل: كان واحد في يوم العملية و التاني يوم الخطوبه
والدة أسيل: و مقولتيش ليييه ي آخرة صبري
أسيل بإبسامه بلهاء: نسيت
والدة أسيل: سبوني عليها عديمه الدم دي دي بتضحك
مازن: ماما محدش ماسكك على فكرة
والدة أسيل: خليك في حالك يلاا
مازن: هههه انا نازل الشركة ، هتيجي اوصلك
أسيل: اه استناني عندي تدريب
والده أسيل: مفيش تدريب النهارده تروحي الكليه إلى بقالك شهرين مبتروحيهاش
أسيل: شهرين مين ي ماما هما اسبوعين بس و بعدين مفيش محاضرات النهارده
والدة أسيل: غوري من وشي
والد أسيل: براحه عليها مش كده
والده أسيل: والله م عارفه انت عمال تدلع فيها على ايه
والد أسيل: ربنا يخلينا ليها و ندلعها دي بنت يعني محتاجه تدلع و تأخد امان و حنيه و تحس انها ملكه في بيت ابوها علشان متستناش الحاجات دي و تبص لبره زي اغلب البنات دلوقتي ربنا يهديهم هما و اهلهم
مازن: ليها!!!! و انا فين!!!؟
والد أسيل: و انت عاوز الي يدلعك ليه لسه بترضع ي أخويا
مازن: و انا مش ابنكوا برده و لا ايه
والده أسيل: تعالى ي حبيبي في حضني
مازن: ربنا يخليكي ليا ي ماما و يروح يحضنها
أسيل : خياااانه خياااانه بتحضنوا بعض من غيري
والد أسيل: تعالي ي حبيبتي
أسيل بتروح تحضنه
مازن: مش يلا ي اختي و لا امشي
أسيل: لا لا استنى انا جايه اهو
أسيل و مازن بينزلوا

 

 

مازن: بت ي أسيل
أسيل: ايه
مازن: كنت عاوز أسألك ع حاجه
أسيل: خش في الموضوع دغري من غير لف و دوران
مازن: اووف حاضر ، بصي ي ستي من سعه المشكله الي حصلت بيني انا ز روميساء و حاسسها متغيرة
أسيل: مش قولتلي اتصالحتوا
مازن: اه بس هي تصرفاتها اتغيرت حتى كلامها
أسيل: ازاي
مازن: مثلا لما كنت بكلمها كانت بتبقى فرحانه و ترد بسرعه إنما دلوقتي بتعلق الماسج بالساعه و الاتنين و ساعات تشوفها و متردش غير بعديها بكتير و بحسها مش طيقاني
أسيل: قولها و عاتبها
مازن: خايف تقولي أنها مش عوزاني فعلا
أسيل: طب مش يمكن هي بتعمل كده علشان عاوزة تشوف غلاوتها عندك
مازن: مش فاهم
أسيل: طول م انت بتعاتب الي قدامك يبقى بتحبه لكن لو شفت إلى بيعمله و ساكت يبقى هو مش فارق معاك العتاب عمره ما كان بيزعل حد بالعكس بيعرفك قيمتك عند الي بيعاتبك لما حد يعاتبني ع تصرفاتي بفرح لانه مركز معايا و مش عاوز يخسرني فهمت
مازن: انا مفهمتش حاجه بس هعمل كده
أسيل: ههه طب اوقف وصلنا
مازن: انزلي
أسيل بتنزل و تدخل موقع التدريب
ادهم: أسيل ع القاعه
أسيل: ليه
ادهم: في اجتماع مع قائد الجهاز
( معرفش اسمه ايه ف حلو كده🙂😂)
أسيل: تمام ي فندم
أسيل بتروح القاعه و بتلاقي هناك آيه و نور و معاذ و راجل في الخمسينات من عمره
أسيل : السلام عليكم
الموجودين: و عليكم السلام
أسيل لآيه: زعلانه منك اوي مجتيش ليه
آيه: معلش والله ماما تعبت و معرفتش انزل
أسيل: الف سلامه عليها خلاص ولا يهمك بس فاتك فلم اكشن إنما ايه ههه
آيه: نور حكت لي اول م روحت
فلاش باك
نور اول م تطلع بيتها
نور لنفسها: آيه مجتش و لا كلمتني احسن يكون حصلها حاجه هتصل عليها
نور بتتصل عليها
آيه: السلام عليكم ي نور
نور: مجتيش ليه و اتصلت عليكي مرتديش
آيه : معلش ماما تعبت و معرفتش انزل

 

 

نور: الف سلامه عليها هي كويسه دلوقتي
آيه: الله يسلمك ،اه الحمدلله
نور: الحمدلله ، فاتك النهارده فلم تحفه عارفه خطيب أسيل مش بتاع مافيا
آيه بصدمه و خبث: بجد اومال ايه؟
نور : طلع عميل سري للشرطه في المافيا
آيه بصدمه: نععم ازااي؟؟
نور: زي م بقولك والله و حكت لها كل احداث اليوم
آيه: ده طلع خبيث اوي
نور: هههه يلا بقا سلام
آيه: سلام
بعد إغلاق نور المكالمه عند آيه
آيه في التليفون: عمرو عميل للشرطه
___________
آيه: والله مش بكذب هو الي قال كده بنفسه
____________
آيه: هنتقابل في نفس المكان صح
____________
آيه: حاضر انا نازله
ايند فلاش باك
رئيس الجهاز جلال: انت أسيل؟
أسيل: نعم ! اه انا
جلال: خطيبه عمرو
أسيل: اه ، مين حضرتك
جلال: انا رئيس عمرو و رئيسك
أسيل: استاذ جلال؟
جلال: اه
أسيل: اتشرفت بحضرتك
جلال: الشرف ليا
ادهم: ها الاجتماع ليه كلهم موجودين
جلال: دائما مستعجل انت ي ادهم
ادهم: خش في الموضوع ي فندم
جلال: طيب ، في جاسوس منكم للمافيا
معاذ: احنا اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده و مفيش حد مننا
جلال: لا في حد فيكوا بيسرب المعلومات
نور: و هو مين طول م حضرتك واثق انو مننا إحنا
جلال: لسه معرفناش مين بس اكيد هنعرف قريب
أسيل: و على أساس ايه حضرتك بتتهمنا انو حد مننا خاين
جلال: المهمه الي فاتت محدش كان يعرف بمعادها غيركوا فمعنى أنهم غيروا مكان التسليم و المعاد أن حد قالهم و محدش يعرف غيركوا

 

 

ادهم: و هنعرف ازاي
جلال: كلكوا هتبقوا تحت المراقبة لمعاد العملية الي جايه و الي هنمسك فيها أعضاء المافيا
آيه: ازاي احنا لسه متدربين
جلال: طول م انتوا تحت تدريب فهد المخابرات فانتوا قدها و قدود
آيه: طب ازاي هنبقا تحت المراقبة
جلال: كل مكالمتكوا مراقبه و كل مواقع التواصل الاجتماعي بتاعتكوا مراقبه غير أن بيتكوا هيبقى متراقب مين داخل و مين طالع و طبعا كل مكان انتوا هتروحوا هتتراقبوا فيه
جلال: و آخر حاجه في حد جديد هيدربكوا مع الفهد
ادهم: مين و ازاي متقوليش حاجه زي دي
جلال: معلش ، هو من أكفأ الظباط الي عندنا
ادهم: و هو مين؟
جلال:_____________
______________________________
مين الي جلال جابوا يدربهم؟
مين الجاسوس؟

يتبع…

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!