روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الرابع 4 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل الرابع 4 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت الرابع

رواية حطمت قلبي الجزء الرابع

رواية حطمت قلبي الحلقة الرابعة

مازن بصدمه نعممم! !!!!!
ايمان دي الحقيقه اللي بنتي خبيتها عنك علشان متبقاش قليل في نظرنا بس يا ابني انا مش رفضاك ولا احنا ربيناها انها متحبش غير حد غير من مستواها انا بس عرفتك الحقيقه عايز تيجي تتقدم بلغني واهلا وسهلا
مازن وهو لسه مصدوم عن اذنك يا مدام ايمان ولما اكبر في عين بنتك واكون مستحق اتجوزها هبقي اجي اتقدم علشان معرهاش قدامكم وقام مشي
وهو خارج اسراء رنت عليه راح كنسل ودموعه نزلت وراح قعد علي البحر وصرخ بكل صوته ليييه ليييه يا اسراء تكسريني وتكدبي علياااا كده خلقتي بيني وبينك سد كبير اوي
——————————
في بيت السيوفي
اسراء ماما حصل ايه مازن مش بيرد عليا انا قلقانه عليه اوي
ايمان انا عرفته الحقيقه
اسراء بصدمه حقيقه ايه يا ماما
ايمان حقيقتك يا اسراء كنتي هتفضلي تكدبي لحد امتي يعني
اسراء بعياط انا كده خسرته للابد حرام عليكي كان يعرف مني انا مش منك انتي وبلطريقه دي
———————————

 

 

في الليل
مراد خرج من المكتب وهيمشي لاحظ وجود عشق
مراد بستغراب انتي لسه قاعده ليه
عشق بتعب علشان مخلصتش كل اللي عليا وانا طلما دخلت حاجه لازم اكون قدها زي منتا قولت
مراد باعجاب بيها طب خلاص مش مشكله انهارده الوقت اتاخر اوووي كملي بكره
وقامت عشق خرجت مستنيه تاكسي ومراد راح يركب عربيته
عند عشق
ماجد وهو سكران عشق
عشق بصدمه ماجد انت ايه جابك هنا
ماجد وهو مش واعي مشيت وراكي الصبح وعرفت مكانك وابتدي يتقرب منها انا بحبك يا عشق بحبك
عشق بعصبيه ابعد عني يا حيوان اوعي
وفي اللحظه دي مراد شافه ونزل بسرعه من عربيته وراح مسكه من هدومه
واكمل بعصبيه انت عايز ايه منها يا حيوان
ماجد وانت مالك يا باشا انا بحبها
عشق بخوف لالا انا مش بحبه لا ابعده عني
ماجد بوقاحه ايه عايزني ابعد عنك ليه شوفتيلك شوفه تانيه
وهنا مراد مستحملش كلامه

 

 

مراد تعالي انا هوريك الشوفه اللي علي حق وفضل يضرب فيه وماجد مقدرش عليه بسبب جسمه الرياضي
عشق بخوف خلاص يا مراد خلاص بجد هيموت في ايدك علشان خاطري كفايه
مراد بعصبيه انتي مسمعتيش اتكلم عن شرفك ازاي
عشق سمعت بس ده مش حل هو حيوان وانت هزقته وخلص الحوار
راح مراد سابه
ماجد بتعب والله هوريك وهوريها وخليكي فاكره يا عشق لو مرضتيش بيا بمزاجك هترضي غصب عنك
مراد ضربه برجله وقعه علي الارض ونزل لمستواه وقال انا عايزك تفكر تقربلها مش تعمل كده تفكر بس وسابه علي الارض
مراد يلا يا عشق
عشق وهي بتعيط يلا فين
مراد هوصلك
عشق بدموع لا انت كتر خيرك عملت كل ده علشاني انا هشوف اي تاكسي واركبه
مراد بعصبيه عشق قولت يلا مش هعيد كلامي كتير الوقت اتاخر
عشق بخوف من عصبيته حاضر حاضر
ومشيت معاه
وهما في الطريق
مراد بغيره تعرفي الولد ده منين
عشق بستغراب من سؤاله اكملت من الكليه بس هو مش طب بس بشوفه في الجامعه و هو بيحبني من زمان بس انا بشوفه اخويا وبس وكمان هو مينفعنيش سكري وبتاع بنات وبعدين ينفع اسئلك سؤال
مراد اتفضلي
عشق ليه ساعدتني يعني انت الصبح قاسي اوي وبليل تساعدني

 

 

مراد سكت شويه لانه حتي هو مش عارف ليه اضايق كده واكمل لانه انا راجل ومينفعش اكون شايف ولد بيضايق بنت واسكت وده بعيد عن شغلنا
عشق شكرا
مراد لا ده واجبي
وشويه ووصلها العنوان اللي قالتله عليه ونزلت
عشق تعبتك
مراد لا عادي بس. متتاخريش بكره والا هخصم منك
عشق بضحك تمام
ومشي مراد وهو مستغرب ليه حس بغيره من ماجد وليه دموعها زعلته بس نفض كل ده من دماغه
—————————-
طلعت عشق بيتها واستغربت ان مازن لسه مش موجود وان الوقت اتاخر فجربت تتصل بيه كان وصل وباين علي وشه الحزن الشديد
عشق ايه يا مازن كل ده مجتش ليه
مازن بتعب عشق انا مش قادر عايز انام
عشق كنت فين رد علياا
مازن كنت عند صاحبي بنذاكر ونسينا الوقت تصبحي علي خير
عشق لنفسها مش مصدقاك يا مازن اكيد حصل حاجه مع اسراء
————————————-

 

 

في بيت السيوفي
ادهم مالك يا صاحبي
مراد مش عارف بس حيران اوي
ادهم احكي احكي
حكاله مراد كل حاجه
ادهم انت شكلك ابتديت تحبها يا مراد
مراد لا مش بحبها ولا هحبها يا ادهم انا مش بحب
ادهم متكابرش يا مراد البت ممكن تروح منك لو ماجد ده فكر
مراد. قاطع كلامه بعصبيه ادهم متجبش سيرته قدامي هو ميقدرش يعملها حاجه امحيه من وش الارض
ادهم بابتسامه بص لنفسك في المرايه انت بتموت فيها مش بتحبها سيب مشاعرك يا مراد وبطل تمسكها
مراد بعصبيه بجد يا ادهم انا مش بحبها
ادهم لا انت بتكابر مش اكتر خليك كده خليك انا داخل انام غبي وهتضيعها
مراد بعصبيه ادخل يا ادهم انا الغلطان
مراد لنفسه يارب محتار ومش عارف حقيقي مالي ارشدني انت يارب
——————————–
تاني يوم الصبح
عشق صحيت وقامت غسلت سنانها ولبست وابتسمت تلقائي لما افتكرت دفاع مراد عنهاا
عشق ايه يا مراد بفكر فيك ليه يخربيتك مش كفايه بشوفك في الشغل طول اليوم اخرج من تفكيري بقي
وراحت لبست دريس واسع وطويل اسود وفي حزام ابيض وكوتش ابيض وميكاب هادي وتركت شعرها منسدل علي ضهرها
—————————————

 

 

في اجتماع المشروع
هشام زي الفل وشكلنا هناخد المشروع صح
مراد من وراه مش لو انا مش موجود
هشام بصدمه مراد
مراد بضحك اه شوفت بقي
هشام لا هكسبك المره دي يا مراد
مراد هنشوف
وبعد شويه وكلعاده مراد خد المشروع وراح لهشام وقاله
مراد العب مع حد قدك يا اتش
هشام بغيظ منه هندمك علي كل حاجه مش دي بس واكمل بخبث الو ايه الاخبار يا بنت خالتي طب تمام نتقابل ونبقي نتكلم اقرب وقت مش هعرف اسمع في الفون دلوقتي
مراد كان سابه ومشي
——————————
في الجامعه البنات دخلت علشان الامتحان
ادهم اتفضلوا ادخلوا
ودخلوا البنات يمتحنوا ولما خلصت ندي بصت لادهم وهو فاضل باصص ليها كتير
راحت ياسمين زغدتها في جمبها واكملت الامتحان مش هناك يا ست الكتكوته الامتحان هنا
ندي باحراج خلصت اصلا اسكتي انتي
ياسمين بضحك ماشي يا ستي
بعد شويه خلصوا وطلعوا قعدوا في الكافيه
عشق عارفين حصل ايه معايا امبارح
البنات ايه

 

 

عشق حكتلهم كل حاجه
ياسمين بمرح ايوه بقي شكلنا عندنا عروسه
عشق بضحك ايه لا مش للدرجه
ندي مفكرتيش ليه هو بيعمل كده
عشق فكرت وقالي علشان اي راجل مكانه هيعمل كده وده صح
ياسمين بس مش اي راجل هيتعصب كده علشان حد ومش هيغير علي لبس حد غير لما يكون فارقله
ندي امم عندك حق
ياسمين غمزت لو مراد السيوفي مطلعش بيحبك مبقاش انا
عشق بس يا ياسمين مراد السيوفي يحبني انا هو فين وانا فين
ندي حبيبتي هو اكيد مش هيبص لكده
عشق بحزن بصي انا منكرش بفرح لما اشوفه وهو عاجبني شخصيته ونجاحه اوي وكمان غيرته عليا بتفرحني بس لازم اقتنع انه هو بعيد عني اوووي
ندي متقوليش كده يا عشق الحب مش بلفلوس والمظاهر
عشق ملحقناش نحب بعض. يا ندي ده مجرد اعجاب سطحي سيبك بقي يلا انا هقوم علشان شغلي ولسه هتقوم
جيه زميل ليهم في الكليه رامي
رامي استني يا عشق عايز تكوني موجوده انتي وياسمين دلوقتي
عشق بستغراب اشمعنا
رامي بحب هتعرفي دلوقتي علشان انتوا اصحاب ندي المقربين واكمل بصوت عالي في الكليه ياا جمااعه انا بحب ندي وعايز اتقدملها دلوقتي وقدامكم. ووطي وفتح علبه جواها خاتم واكمل تقبلي تتجوزيني يا ندي

 

 

ندي بصدمه من طلبه وعشق وياسمين بيبصوا لبعض ومصدومين وكان متابع الحوار ادهم وكان هيطق من الغضب ومستني جواب ندي
رامي قام مسك ايدين ندي واكمل ها يا ندي ردي
ندي بحزن بصتله رامي انا اسفه بس انا مش هقدر اقبل طلبك
هنا ادهم ادخل وهو بيشيل ايد رامي من ندي وبعدها عنه واكمل بعصبيه مش عيب تمسك ايد زميلتك كده واظن هي عرفتك ردها
رامي بحزن انا اسف يا دكتور ومشي
ادهم بغيره واضحه وعصبيه اتفضلي روحي انتي معندكيش محاضرات انهارده
ندي بعصبيه بتزعق ليه انت ها انت مالك وانا اصلا ماشيه ومشيت
عشق معلش يا دكتور متزعلش منها بس يعني متزعليش من تدخلي في الموضوع بس انت مشاعرك واضحه اوي ساكت ليه
ادهم بحزن فكرك اعمل ايه
عشق فكري تعمل اللي ده بيقول عليه وشاورت علي قلبه
ادهم بابتسامه حزن هشوف يا عشق بس الكلام ده بيني وبينك
عشق بابتسامه تمام
وطلعت ورا البنات

 

 

عشق ندي ندي استني ومسكتها وكانت بتعيط انتي يا حيوانه مش بكلمك بتعيطي ليه
ندي بدموع انتي مش شايفه بيزعقلي وسط الكليه ازاي هو ماله اصلا
عشق بحب يا حبيبتي ادهم بيحبك ودي غيره واضح اوي يعني اكيد مستحملش رامي يمسك ايدك بلشكل ده قدام الكليه
ياسمين قوليلها والله قولتلها كده
ندي بدموع بس بس بلا بيحبني مقاليش ليه مش جاهز ولا لسه بيتعلم سيبك من ااكلام ده يا عشق وانا مش بحبه
عشق وجهت وشها ناحيتها واكملت عليا يا ندي الكلام ده خليكي عاندي مع نفسك انا همشي علشان مراد ميزعقليش ووصليها يا ياسمين
ياسمين بحزن حاضر يلا يا ندي
——————————-
في شركه السيوفي
دخلت عشق وخبطت علي مراد
مراد اتفضل
عشق صباح الخير القهوه اللي حضرتك طلبتها من عزه بس هي حاليا بتعمل حاجه
مراد بابتسامه كويس انها بتعمل حاجه
عشق بضحك افندم

 

 

مراد بضحك ايه بهزر معاكي مش بتهزري
عشق سرحت في ضحكته اللي خطفت قلبها وقالت لا بهزر
مراد بحب بزمتك مش لبسك كده احلي
عشق بابتسامه اه احلي هلبس كده علطول
مراد بحب يبقي قرار موفق واكمل انا عندي اجتماع اي حد يرن قوليله كده يلا انا قايم وانتي كملي الشغل ده
عشق تمام
وقام مراد راح الاجتماع وعشق قعدت تشتغل وشويه وفونه رن وكانت اسراء بس مكتوبه حبيبتي
عشق بصدمه حبيبتي !!!! هو لحق قالها عموما انا ميخصنيش واكملت الو
اسراء الو يا حبيبي.جاي امتي
عشق بصدمه لنفسهاا جاي امتي! !!! واكملت بغيره وبحده دكتور مراد في اجتماع مين حضرتك
اسراء بضحك مالك بتزعقي كده ليه عموما ياستي انا اخته ابقي قوليله ان ماما بتقوله يرجع علطول انهارده علشان نتغدا سوا ميتغداش برا
عشق بابتسامه اه خلاص حاضر
وقفلت معاها واكملت لنفسها مايحب ولا مايحبش انا مال اهلي ركزي يا عشق في شغلك واسكتي
بعد شويه مراد خلص
مراد ها حد اتصل بيا
عشق اه اختك بتقولك روح علطول متتغداش برا مامتك عايزه كده
مراد تمام ماشي هتروحي امتي
عشق اهو قايمه

 

 

مراد طيب يلا اوصلك
عشق مالوش لزوم يا دكتور
مراد اه منا عارف انك مش هتعترضي يلا مستنيكي برا وطلع
عشق بضحك يارب صبرني وطلعت وراه وركبت العربيه ومشي وصلها لبيتها
عشق شكرا بتعبك كتير
مراد بحب اتعبيني كل يوم ملكيش دعوه
عشق بضحك ماشي يا سيدي
مراد يلا باي
عشق باي
——————————–
في بيت السيوفي
مراد بحب مساء الخير ياست الكل
ايمان مساء الخير يا قلب ماما اقعد يلا
مراد لاحظ ادهم اللي بيلعب بلمعلقه في الاكل ومش بياكل خالص
مراد مالك يا ادهم
ادهم مفيش يا حبيبي كويس كويس
مراد اااه قولتلي كويس وخبط علي كتفه واكمل هنشوف الموضوع ده بعدين وانتي ياهانم
اسراء مفيش يا حبيبي ضغط دراسه بس
مراد هبلع كلامك بمزاجي مع اني مش مقتنع
ايمان بتوتر سيبك منها يا مراد يابني لو في حاجه انا هقولك يعني متقلقش

 

 

مراد اتمني
بعد الاكل
اسراء طلعت وحاولت تكلم مازن بس كان بيكنسل عليها وفضلت تعيط كتير لحد مانامت
عند مازن
مازن بدموع في اوضته بيكلم نفسه كسرتيني وكدبتي عليا لو كنتي عرفتيني الحقيقه مكنتش اتوجعت كده انتي مش كنتي خايفه تقللي مني فكدبتي انتي بكدبك ده خلتيني احس اني فعلا قليل يا اسراء
في بيت السيوفي في اوضه ادهم
مراد هتفضل ساكت كده يا استاذ
ادهم بحزن مفيش يا مراد بقي
مراد بعصبيه هتتكلم ولا اعرف انا بطريقتي انت عارفني
ادهم بحزن في طالب اتقدم لندي انهارده
مراد بتركيز وهي قالت ايه
ادهم قالت لا
مراد بعصبيه هتفضل لحد امتي ساكت ها عرفني انت كل ده مش مصدق انها بتحبك
ادهم بعصبيه اه لانها بتعمل عكس كده بتناقرني دايما وضددي
مراد بعصبيه خليك ساكت خليك لحد ماتشوف عيالها
ادهم بحزن هقولها لما استعد اني اقول يا مراد

 

 

مراد رايح يتكلم قاطعته ايمان حبيبي مجدي المحامي عايزك تحت
مراد بص لادهم واكمل بحده كلامنا مخلصش بس هنزل لمجدي دلوقتي
ادهم هاجي معاك
ونزلوا
مراد اهلا اهلا استاذ مجدي
مجدي ازيك يا دكتور
مراد اتفضل اقعد انا زي الفل يا متر ها خير
مجدي طلما انت ووالدتك موجدين هقولك انا اترددت كتير اعرفك بس دي وصيه ولدك انت عارف انه مات بس من شهور
مراد بحزن اه اتفضل
مجدي اكمل الدكتور علي كتبلك كل املاكه زي منتا عارف طبعا وادهم معاك في شغلك ده مفيش نقاش والهانم الصغيره ليها بردو نسبه بس مش دي المشكله
مراد بستغراب ما زي الفل اهو فين المشاكل
مجدي بتوتر اصل في شرط علشان تتنفذ الواصيه دي
مراد بستغراب شرط?
ادهم يعني نفهم ان لو متنفذش الشرط ده مش هياخد الميراث
مجدي بلظبط كده هيروح للجمعيات الخيريه وهتبقي خسرت كل املاكك
مراد بعصبيه وايه الشرط انشاء الله
ايمان بس يا مراد يابني اهدي عيب
مراد بعصبيه انتي مش سامعه كلامه
مجدي بتوتر اكمل الدكتور الله يرحمه كان عارف انك مش بتاع حب جواز واتحايل عليك كتير يفرح بيك وكنت بترفض فا شرطه هو ان انت تتجوز وتخلف وقدامك سنتين بس لو معملتش كده هتخسر كل املاكك
مراد بعصبيه. نعممممم!!!!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!