روايات

رواية غيرني حبها الفصل الثاني 2 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها الفصل الثاني 2 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها البارت الثاني

رواية غيرني حبها الجزء الثاني

غيرني حبها
غيرني حبها

رواية غيرني حبها الحلقة الثانية

ليان رجعت من الكليه بعد يوم كله خناق
ليان: ماماااا ماماااا عملتي اي اكل يا ماماااا
مافيش رد وبقيت تدور عليها في الشقه كلها مش لقيتها فخرجت تدور برا
ليان بصوت عالي: مامااااااااا
سلمي خرجت من عند ريم: في اييييه يا آخره صبري
ليان وهي مش واخده بالها من ريم واسلام اللي خرجوا علي صوتها العالي : اي هو اللي عايزه اي جعانه يا مرا
سلمي: يخربيتك فضحتينا تعالي جوا
ليان: فضحتك ايه يا وليه بقولك جعانه
سلمي وقد نسيت أمر ريم واسلام: معملتش اكل
ليان: نعم قولي تاني كده
سلمي: بقولك معملتش اكل اي بطلتي تسمعي
ليان: وهو انا قولت اجوز محسن محدش صدقني وانتي عملمتيش اكل ليه يا ست هانم
سلمي: بنت عيب انا امك
ليان: امي علي نفسك يا حبيبتي في الاكل مافيش امي ولا ابوي ولا اقولك انا هجوز بابا
محسن من وراها: عين العقل يابنتي انا قولت أن البت ليان دي هي اللي طلعت بيها من الدنيا
سلمي: نعم يا حليتها منك ليها

 

 

ريم بضحك وعجبتها عليه ليان: وحدوا الله يا جماعه مش كده شيطان ودخل ما بينكم
سلمي : لا اله الا الله بس انتي مش سامعه هم بيقولوا اي قال يتجوز عليا قال
ليان: ويتجوزش ليه أن شاء الله ناقصه ايد ولا رجل
سلمي: يابت اسكتي أما اجي اجيبك من شعرك
ليان: الحق يا بابا عشان مش عجبها الكلام عايزه تضربني وتسكتني فعلا زمن غريب كلمه الحق وحلال ربنا بقي يزعل
محسن: انتي ازاي تتكلمي مع بنتي كده ويكون في علمك هتجوز هااا هنشوف هتعملي ايه
ريم: يا جماعه وحدوا الله مش كده
ليان لسه هتتكلم ريم حطت أيدها علي بقا : كفايه انتي كفايه كله دا عشان الاكل
اسلام واقف بيتفرج ببرود وبيقول في نفسه : اي العيله دي ياربي وسابهم ودخل
ريم: خلاص يا جماعه اهدوا وانتي يا ليان طنط عملتش اكل لأنها كانت بتساعدني لأننا ناقلين جديد
ليان: اممممممم لولا انكم جداد مكنتش عديتها علي خير وربنا يقدرني علي فعل الخير ودخلت بيتهم بتكبر مصطنع
ريم: هههههههه اي البنت الهطله دي ههههه معلش يا طنط بس فعلا هي هبله
سلمي: لا يا حبيبتي خدي راحتك ودخلت سلمي ومحسن بيتهم ودخلت ريم عند اسلام وهي بتضحك
ريم: هههههه والله البنت دي حكايه
اسلام وهو بيفتكر كلامها وحركاتها : معاكي حق
ريم: العب اخيرا اسلام لفتت نظره بنت
اسلام ببرود حتي يسيطر علي الموقف: لا عادي بس فعلا غريبه

 

 

ريم: لا يا اسلام هي مش غريبه هي مؤمنه أن الحياه مره وحده وبتعيشها بكل تفاصيلها ومؤمنه أن الحياه مش بتقف علي حد
اسلام: وانتي عرفتي دا كله منين يا ست ريم
ريم: باين عليك نسيت اني دكتوره نفسيه وبفهم الشخص القدامي
اسلام: استأذن انا هنام
ريم : تمام
عند ليان
ليان بهدوء وتوسل: احم ماما
سلمي بغضب مكتوم : نعم عايزه اي
ليان: جعانه
سلمي وعلي وشك الانفجار من بنتها اللي كل همها الكل: اااااه ارحمني يارب منها هديت شويه وقالت: ليان تقومي دلوقتي من وشي وساعه وهعمل اكل ولو اتكلمتي كلمه هتنامي في الشارع انتي وابوكي
محسن : وانا مالي يا لمبي
سلمي بصت عليه كده بمعني هقتلك لو فتحت بقك بكلمه
سلمي : يلا يا ليان يا بنتي روحي غيري وصلي ومش توريني وشك الا بعد ساعه
ليان جريت علي اضتها
ليان : هو انا عملت اي عشان تعاملني كده فعلا لكل ناجح محبوب له أعدائه
وراحت غيرت هدومها وأدت فرضها وقعدت في البلكونه تقرأ كتاب لكن شافت اسلام واقف في البلكونه بتاعته
ليان: بقولك ايه يا اسمك اي
عند حازم في المستشفى
حازم: ااااه مش قادر والله ياندمك يا ليان الكلب
مصطفي: لو أحط ايدي عليها هقتلها واشرب من دمها بنت ال…..دي
محمد: قولت لكم سيبوا البنت في حالها محدش سمع كلامي
حازم: اسكت انت انا يتعمل فيا كده والله ما هرحمها استني عليا بس

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غيرني حبها)

اترك رد

error: Content is protected !!