روايات

رواية وقعت في حب ملتزمة الفصل الرابع 4 بقلم أسماء إبراهيم

وقعت في حب ملتزمة الفصل الرابع 4 بقلم أسماء إبراهيم

وقعت في حب ملتزمة البارت الرابع

وقعت في حب ملتزمة الجزء الرابع

وقعت في حب ملتزمة

وقعت في حب ملتزمة الحلقة الرابع

حوريه.. و ده مين تعيس الحظ..
والد حوريه.. مُعاذ..
حوريه… ااااااي
داخل مُعاذ عليهم.. انا يا حوريه عندك مانع..
حوريه.. و ده شفقه عشان حالتي..
مُعاذ.. ممكن يا عم تسبني معاها شويا..
والد حوريه.. اه يا ابن اتفضل..
حوريه.. جاي ليه يا مُعاذ..
مُعاذ.. طالب القرب منك..

 

 

حوريه.. و انا رفضت..
مُعاذ.. انتي عارفه المره الكام دي الا ترفضي فيها.. حوريه انا فعلاً عايزك في حياتي و جودك مهم ليا..
حوريه.. بس انا منفعكش.. انت مش شايف
مُعاذ.. طب احكيلك قصه.. في يوم ماما جبتلي عروسه و انا رفضتها من قبل ما اعرف هي مين بس في الاخر وفقت عشان امي.. بس نزلت كنت مخنوق اووي روحت البحر.. كان في بنت منتقبه كانت مسكه كتاب جتلها بنت صغير معاها ورد.. اشترت كل الورد الا معاها و فرحت الطفله.. في اليوم ده انا حبتها اووي حتي من غير ما اعرف هي مين و بعدها جيت و اتقدمتلك بس في وقتها انا قولتلك تقلعي النقاب عشان ترفضيني.. بس يوم الحاد*ثه عرفت انها انتي البنت الا حبتها.. حوريه انا طالب ايدك للجواز..
حوريه……….
مُعاذ.. ردي موافقه تتجوزيني..
حوريه………….
مُعاذ.. اخر مره هسالك… موافقه تتجوزيني..

 

 

حوريه…………
مُعاذ.. خلاص وصلني ردك عن اذنك..
مُعاذ كان هيمشي بس وقف علي صوتها وهي بتقول.. انا موافقه يا مُعاذ..
مُعاذ بفرحه.. بجد يعني اطلع اقول لعمي..
حوريه.. انا وفقت بس بشرط..
مُعاذ.. اي هو..
حوريه.. مش هنتجوز غير لما اعمل العمليه..
مُعاذ.. حوريه انا هكتب الكتاب عشان اقدر اروح معاك يوم العمليه وبعدها إن شاءلله نعمل الفرح هيكون احلي فرح في الدنُيا..
حوريه كانت من جوها فرحانه عشان لقيت شريك حياتها.. شخص قبل حالتها عشان بيحبها….
*************
فات اسبوع و جهه ميعاد كتب الكتاب… احلي يوم في حياتي عشان حوريتي هتكون ملكي خلاص..
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير..
كانت احلي جُمله اتقالت…. حوريه أخيرا بقيتي ليا.. عايز اقولك اني بحبك اوووي.. عندي ليكي مفاجأة..

 

 

حوريه بفرحه.. اي هي..
مُعاذ بحب.. العمليه اتحدد ميعادها.. بعد يومين هتقدري ترجعي احسن من الاول.. الدكتور طمني وقالي ان العمليه سهله و هتنجح..
حوريه.. عارف هتنجح ليه عشان وجودك معايا بعد ربنا.. مُعاذ هو اناا ممكن اقولك حاجه…
مُعاذ.. انتي تؤمري..
حوريه.. انا بحبك..
عيون مُعاذ كانت بتلمع من الفرحه.. و انا بحبني اووي علي فكره..
ضحكت حوريه وقالت.. بارد اووي..
مُعاذ.. ضحكتك حلوه اووي متخليهاش تفارق وشك القمر ده.. ويلا بقا نزلي النقاب عشان بغير..
ابتسمت حوريه و نزلت النقاب…..
***********
بعد يومين جهه ميعاد العمليه..
مُعاذ.. حوريه يا حبيبتي مهما كانت النتيجه انا معاكي و مش هسيبك مهما حصل.. بس انا واثق في ربنا إن شاءلله العمليه هتنجح بس خليكي واثقه في ربنا..
ابتسمت حوريه.. انا لو هشكر ربنا هشكره عشان عوضني بزوج زايك ربنا يخليك ليا و يباركلي فيك يا قرة عيني..
بعدها دخلت العمليه عده الوقت و بعدها خرج الدكتور..
مُعاذ.. طمني يا دكتور العمليه نجحت..

 

 

 

الدكتور.. الحمدلله العمليه نجحت بس لازم تعمل علاج طبيعي بعدها..
مُعاذ بدموع الفرحه.. شكرا يا دكتور شكرا لحضرتك..
***********
انا جايه اقولكم اني خفيت خالص و بقيت اقدر امشي احسن من الاول.. وكله يرجع لربنا ثم دعم مُعاذ ليا الا فضل واقف جنبي طول فترة العلاج.. كان حقيقي و نعمه الزوج.. كان الزوج الصالح الرفيق الحقيقي ليا.. هو قرة عيني مُعاذ..
حوريه.. انا جايه اقولك انا ملقتش ونس للعمر احسن منك..
مُعاذ بحب.. بحبك يا حوريتي..
فاجأة جهه طفل صغير عندها خمس سنين…

 

 

اه يا جماعه عده خمس سنين علي جوازي و ربنا رزقني بزين..
زين.. يلا عشان نصلي..
مُعاذ.. يلا يا حبيبي.. الله اكبر…
انتهت حكايتي مع مُعاذ.. الزوج الصالح رفيق دربي و عمري الا جاي..
تمت..

 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وقعت في حب ملتزمة)

اترك رد

error: Content is protected !!