روايات

رواية غرام الصقر الفصل الثاني 2 بقلم خولة

رواية غرام الصقر الفصل الثاني 2 بقلم خولة

رواية غرام الصقر البارت الثاني

رواية غرام الصقر الجزء الثاني

غرام الصقر
غرام الصقر

رواية غرام الصقر الحلقة الثانية

جريوا على اوضتها بسرعة لما دخلوا كانت بتصرخ بصوت
عالي وبترمي كل حاجة وبتحاول تقوم
حور:سيبوووووووني هو هنا حياخذني ثاني
جرى عليها زين ورجعها السرير
زين بحزن:حبيبتي إهدي مفيش حد هنا
حور:زييين هو هنا حياخذني ثاني هو هنا يا زين
عطاها حقنة مهدىء صقر كان واقف على الباب ويبص على
الغرفة بتوجس
صقر:مفيش حد هنا
حور:لالا أنتو مش مصدقيني هو هنا والله وحياخذني
صقر بهدوء:بصي أنا مش حسيبوا ياخذك أنا حقعد هنا
واحميكي
حور بطفولة وهي تمسح دموعها:بس أنا مش بعرفك مش
يمكن أنت شرير
إبتسم على طفولتها:بس أخوكي عارفني صح يا زين
زين:آه يا حبيبتي هو ضابط مش شرير
حور:بجدد طب هو كان هنا والله
صقر:طيب مصدقينك
بص عليه زين بحيرة
حور ببرائة:طيب أنت حتحميني أقدر أنام دلوقتي صح
صقر:صح
حور:ممكن تلعب بشعري يا زين
زين:آه يا حبيبتي
لعب بشعرها لحد ما نامت وبعدين طلعوا هو وصقر
صقر:سيب الباب مفتوح يا زين
زين:ليه
صقر:سيبوا بس
زين بحزن:عندها هلاوس
صقر:أنا القصة دي مش داخلة دماغي
زين:يعني إيه
صقر:الشباك كان مفتوح فالغرفة
زين:يعني قصدك هما
صقر:أه دخلوا عندها
زين بغضب:إزااااي المستشفى كلها محاوطة شرطة
صقر:هما عايزين يثبتولنا أنهم قادرين يوصلولها فأي مكان
زين: أنا مش حأمن عليها هنا أنا حنقلها البيت وبكرة تاخذها
وتروح مصر
صقر:صح كده أحسن أنا حروح أطمن على أخويا ما تسيبهاش
لوحدها واجهز عشان نطلع من هنا
زين:تمام
راح غرفة جواد
صقر:إنت كويس يا جواد ما دخلش حد عندك صح
جواد بإستغراب:لا ما دخلش حد غير الممرضات
صقر براحة:طيب
جواد:هو في إييه؟؟
صقر:حد دخل عند البنت
جواد:دخل إزاي
صقر:والله مش عارفين بس الأهم يالا إحنا حنطلع من هنا
جواد:حنروح الفندق
صقر: لا إحنا حنروح البيت عند واحد
جواد:مين ده هو في إيه يا صقر
صقر:مش مهم تفهم أجهز أنت بس
غير بسرعة حطو فكرسي متحرك و خرجوا راحوا أوضتها
ثاني
دق على الباب فتح زين

 

 

صقر:يالا بينا
زين:طيب أنا جهزت كل حاجة في سيارة إسعاف حتاخذ
أخوك وحور وإحنا نلحقهم بسيارتي
صقر:طيب
حطوهم بسيارة إسعاف وركبوا السيارة وراحوا فيلا زين
زين:أنا مش فاهم وصلولها إزاي
صقر:مش صعبة عليهم يعني دول مافيا إيطاليا هو والدك
فالمستشفى
زين:لا أنا نقلتوا البيت عشان أقدر أهتم بيه
صقر:أه طيب

 

 

وصلوا الفيلا ونزلو
نزلوا السرير إلي عليه حور ودخلوها نزل جواد وسند على
صقر ولحقوا زين
زين:إتفضلوا أدلكم على غرفكم
سند صقر جواد ولحقوه
زين:إرتاحوا عارف أنكم تعبانين حجيبلكم العشاء هنا
صقر:شكرا يا زين
ربت زين على كتفوا:لا يا صقر متشكرنيش ده ما يجيش ربع
إلي أنت بتعملوا معايا
صقر: ما تقولش كدة تصبح على خير بقى
زين:تصبحوا على خير
خرج زين وبعتلهم العشا إتعشوا ونامو
…….الصبح……..
قامت من النوم مفزوعة لقت نفسها بالبيت بصت حواليها
لقت أخوها نايم جنبها
هزتوا حور:زين زين حبيبي قوم
فتح عينيه بخضة:في حاجة يا حور
حور:لا يا زين متتخضش مفيش حاجة
مسح على وشو بتعب:طب الحمد لله حور أنا عايز أتكلم
معاكي فحاجة
حور:قول يا زين
زين:إنتي حتروحي مصر النهاردة
حور بصدمة:ليه
زين:بصي يا حبيبتي إنتي حتروحي مصر مع صقر وأنا
حلحقكم
حور:صقر مين ده
زين:واحد صاحبي ضابط
حور:طب وأنت وبابا
زين:حنلحقكم
حور:وعد
زين:وعد
حور:هو بابا فين يا زين
زين بكذب:هو فالمستشفى مش حيقدر يجي
حور بحزن:مش حيودعني
زين:يودعك ليه يا حبيبتي كلها أسبوع ونلحقك
حور:طيب يالا أجهز نفسي
زين:تمام وأنا أروح عند صقر
قام نزل لقى صقر واقف فالشباك يدخن
زين:مضر على فكرة
لفلوا صقر وإبتسم:للأسف مش عارف أبطلوا
زين:أخوك بخير
صقر:آه الحمد لله
زين: طب جاهزين
صقر: جاهزين وأختك
زين: بتلم حاجتها
صقر:طيب روح شوفها حنمشي حالا
زين:تمام
راح عندها
زين:حور حبيبتي يالا بقى الطيارة حتفوتكم
خرجت حمل شنطتها ونزلو
حور بهمس لزين :هو ده صقر
زين: آه هو
حور:يا مامي ده ضخم
كتم زين ضحكتو
زين:أحم صقر هي جهزت
لف عليه
حور فنفسها(ضخم بس قمر أويييييي يا لهوييي)
صقر:أهلا أنا صقر
حور برقة:أنا حور
صقر:أظن أن أخوك قالك على كل حاجة
حور:أه قالي
صقر:طيب نمشي بقى
جواد:هو في إيه يا صقر أنا محدش قالي حاجة ليه أنا عامل
زي الأطرش فالزفة ومسكت نفسي بالعافية عشان ما أسألش
ضحكوا عليه
كتم ضحكتو:يالا يا جواد يخربيت فضولك حقولك فالطيارة
جواد:إذا كان كدا تمام
ركبوا مع زين وراحوا المطار أول ما وصلوا قعدوا يستنوا
صقر:عايزين أجبلكم حاجة تاكلوها
جواد:عايز شوكولاطة يا صقر.
حور بعفوية:وأنا كمان يا صقر
إبتسم لما نطقت إسموا
صقر:طيب
نزلت راسها بخجل لما انتبهت
راح إشترى ورجع بكيس مليان شوكولاتة مد وحدة لجواد
والكيس كلو لحور
حور بطفولة :الله شوكولاتة كثير أوي
إبتسملها
جواد بهمس:إيه ده أنا طلبت تديني وحدة بس ليه
صقر:كل وأنت ساكت
إستنوا لما وصلت رحلتهم وقاموا يمشوا
زين:صقر أنا اديتك روحي احميها كويس
صقر:أكيد يا زين
حضنتوا وبكت كثيرا
حور:بالله عليك يا زين ما أتأخر تعالى بسرعة
زين:طيب يا روحي
حور:حستناكم
بعدها ومسح دموعها
زين:بلاش دموع يا حبيبتي كلها أسبوع ونلحقك
حور:طيب
راحت معاهم وركبوا ثلاثتهم الطيارة قعدت جنب صقر وما
كانت ماسكة دموعها بالعافية عشان خايفة جدا
صقر:ما تخافيش يا حور
لفتلوا وإنفجرت بكى وصقر توتر وما عرفش يتصرف
صقر:بصي وقفي بكا يا حور
بس هيا كانت مش بتسمعلوا مسك وشها
صقر: حور بصيلي
بصت عليه
صقر:ما تخافيش تمام
هزت راسها
صقر:أنا مش حخلي حاجة تلمسك وحسلمك لأخوكي أول ما
يرجع
حور:طيب
صقر:لسة خايفة مني
حور بإبتسامة:لا
مسحلها دموعها وهي إرتعشت بخجل

 

 

صقر:ما تبكيش ثاني
حور بخجل :طيب
حور فنفسها:قلبي حينفجررررر إيه القمر ده (عندك حق والله😂😂)
صقر:عايزة تنامي
هزت راسها :اه
سند راسها على كتفوا
صقر:نامي حصحيكي لما نوصل
حور وهي تتثاوب:طيب
كان جواد قاعد جنب بنت باين عليها مصرية حاطة أغاني
عالية وبتغني معاها
جواد: بالله عليك إقفلي الزفت ده أنا تعبان عايز أنام
البنت:الله ما تنام هو أنا ماسكاك
جواد:يا بنت أنا راسي مصدع مش قادر أتكلم إقفلي الزفت
البنت بعتاد:طب والله ما أنا قافلاه
جواد بغضب:إيه الناس دي
حط الهاند فري وحاول ينام
بصتلوا البنت وتأأفت ورجعت تسمع أغاني ثاني
عند صقر
كان نايم هو كمان وفجأة …..

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!