روايات

رواية شعاع من نور الفصل السادس 6 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور الفصل السادس 6 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور البارت السادس

رواية شعاع من نور الجزء السادس

شعاع من نور

رواية شعاع من نور الحلقة السادسة

بتقول ايه
احمد… بقولك الف مبروك ولو احتاجتي حاجه اخوكي موجود
كوكي… وهي دموعها نزلت ماشي شكرا ليك عن اذنك لازم ادخل علشان المحاضره
احمد وجواه وجع كبير اوي. ماشي ادخلي مع السلامه
كوكي. الله يسلمك دخلت كوكي وقابلت البنات في المحاضره وحكتلهم كل حاجه وهي منهاره
كوكي… اخوكي ده مبيحسش عمره م حبني لي يارب الوجع ده انا مبحبش ابن عمي خلاص تعبت بقا
فاطمه واخدها في حضنها ومنه حضناها هي كمان
فاطمه… متزعليش علشان خاطري هو بيحبك بس جواه حاجه منعاه ومش راضي يقولي حاجه هخلي ذياد يتكلم معاه
كوكي… عادي مبقتش تفرق خلاص كلها يوم الاحد وقرايه فتحتي
منه… اهدي فعلا كلام فاطمه حقيقي حتي ساعات مصطفى بحسه متغير وقبل كده عمل زي احمد وبقينا لبعض بس برضو مكنتش عارفه السبب لحد دلوقتي
فاطمه.. اهدي ياكوكي علشان خاطري

 

كوكي… حاضر
فاطمه.. خدي اشربي علشان الدكتور ذياد زمانه داخل فاضل بس دقيقه
كوكي…. حاضر
منه.. خدي امسحي وشك بالمنديل ده
اخدت كوكي المنديل وبعدين دخل ذياد واول مدخل ابتسم لفاطمه وبدلته فاطمه الابتسامه وبداء ذياد الشرح وفاطمه والبنات منتبهين وفاطمه اعجبت بشرحه اوي خلص الوقت وخرج ذياد والبنات خرجت
فاطمه… تعالوا كده اضحكم وفضلت تضحك البنات تعرفوا ياولاد لما كنت في جزر المالديف قبلت عمر دياب وغنالي بقا يالهوي كان عسل
منه… ههههههه انخرسي ياختي فصلت عمرو دياب قال اتنيلي وفوقي وفضلت ترجع بضهر لحد اما خبطت في شخص وكانت هتقع وهو مسكها
المجهول.. مش تحاسبي وباصص في عيونها
فاطمه… اسفه مقصدش والله وهي مش باصه في عيونه
المجهول… ولا يهمك حصل خير وعدل فاطمه
فاطمه.. الحمدلله عن اذنك وعدلت نفسها ومشيت
المجهول.. تمام
فاطمه…. يالهوي يالهوي علي الكسفه السود دي
منه وكوكي… كان شكلك مسخره هههههه

 

فاطمه اسكتم انتي وهي بقا
البنات.. طيب يلا بقا علشان ندخل المحاضره التانيه
دخلم البنات
فاطمه…. يالهوي اي ده الشخص اللي خبطت فيه هو الدكتور
منه… شكلها سنه سوده كل شويه دكتور شكل
كوكي… الواد مزز يخربيته
فاطمه… احترمي نفسك ياختي
انا الدكتور يوسف هدرسلكم الماده دي بدال الدكتور وافي بسبب مرضه وان شاء الله تكون سنه سعيده واي حد محتاج حاجه انا تحت امره
واول م عينه جات علي فاطمه ابتسم تلقائي
فاطمه… اتكسفت لانه باصص ليها وابتسم
كوكي بحمس… اوبا دا باين الواقعه سحرتله
منه بحمس… باين كده 😂البت دوبت الواد من اول واقعه
فاطمه.. انخرسي منك ليها
يوسف.. ممكن كل شخص يعرف عن نفسه وبداء الطلاب يعرفوا عن نفسهم لحد اما جه الدور علي فاطمه
اسمي فاطمه
يوسف.. ماشاء الله

 

وخلص التعارف والمحاضره كانت عباره عن تعارف وخلصت المحاضره وخرجم البنات
في بيت كوكي.. بابا انا موافقه خلاص
الاب… انا بلغت محمد بموافقتك وخلينا القرايه يوم الاحد ان شاء الله
كوكي.. ماشي يابابا عن اذنك انا داخله انام
الام… مش هتاكلي
كوكي.. لا مش جعانه ياماما
الام.. ماشي لما تصحي ابقي كلي
كوكي.. ان شاء الله
دخلت كوكي ورمت نفسها علي السرير وفضلت تعيط وتفتكر حبها لاحمد من زمان لاحمد من وهي في الابتدائي
كوكي… يارب علي الوجع انا تعبت والله

 

نفسها.. قومي صلي مفيش احسن من الصلاه وادعي كتير ولو كان في نصيب هتتلاقوا
كوكي لنفسها.. فعلا ودخلت صلت ودعت كتير وارتاحت اوي ودخلت تنام
في بيت منه
منه…. الو يامصطفي اخبارك ايه
مصطفى.. بخير ياحبيبي مالك صوتك مش كويس
منه.. زعلانه اوي وحكت منه كل حاجه لمصطفي
مصطفى… متزعليش يامنه ومتخافيش علي صحبتك ده لمصلحتها وياريت تسيبي الموضوع ده ومتشغليش بالك
منه.. ازاي دي اختي
مصطفى.. منه متخافيش
منه… طيب يامصطفي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية شعاع من نور)

اترك رد

error: Content is protected !!