روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت الرابع عشر

رواية الانتقام الحلو الجزء الرابع عشر

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة الرابعة عشر

حمزه: يلا يا لي لي علشان نشوف مراد و ساندي
لينا: اوووووف ده انت رخم، يلا يا خويا
حمزه: مين اللي رخم يا بت انتي ده انا لو كنت اتحوزت كنت خلفت قدك جتك القرف في حلاوتك
لينا بضحك: قرف و حلاوتي الاتنين مع بعض امشي قدامي يا عم هههه
عند مراد و ساندي
مراد: هاا يا حبيبتي خلصتي
ساندي: ايوه
مراد: ايه اللي انتي لبساه ده
ساندي: مال
كانت لبسه بنطلون اسود ضيق ولابسه تيشرت ابيض كات وفارده شعرها
مراد: ساندي حبيبتي انتي كنتي في غيبوبه مش فاقده الذاكرة انا كنت قلتلك مش تلبسي ضيق تاني قومي غيري الارف ده
ساندي بنرفزه: اوووف انت بااارد انا عاوزه البس كده
بعد ساعه خناق ما بينهم ساندي غيرت هدومها لبست بنطلون بوي فريند وعليه تيشرت بنص كم اسود
ساندي: يلا
مراد وساندي قابلو حمزه و لينا وبعدين طلعو علي الفندق اللي نرمين واحمد فيه وبعد كده راحو المطار علشان يرجعو مصر بالطياره الخاصه بتعتهم
في قصر حسام
———–
حسام: انا عاوزه اعرف كل تحركاتهم و هخليهم يندمو و حتي لو وصل الامر اني اقتل مراد نفسه
سعد: ذي ما حضرتك طلبت يا باشا بعت شويه من رجالتنا يرقبو مراد و ساندي و محمود باشا
حسام: تمم يا سعد اما نشوف اخرتها ايه
في مصر و بالاخص في فيلا بتاعت مراد
————————–؛
مراد: اتفضلو ، اعملو حسابكم هتقعدو معانا انهارده
احمد: بس يا مراد
مراد: مفيش بس ولا غيره
احمد: طيب يبني
مراد: طب يلا اطلعو استريحو ولينا هتعرفكم الاوض وانا هاخد ساندي عشان تستريح
الجميع: تمام
في غرفه مراد
مراد: اخيرا بقينا لوحدنا يا روحي
ساندي: ولااا بقولك ايه لا اتعدل كده ولم نفسك انت بقيت قليل الادب اووي
مراد بصدمه: ينهار اسود، بت انتي فين ساندي مراتي اللي كانت بتنكسف وتبص في الارض لما اعكسها لا انا عاوز مراتي
ساندي بضحك: ايه يبني انا بهزر معاك ههههه
مراد: اوباااا ضحكت يبقي قلبها مال طب بقولك ما تيجي اقولك علي كلمه سر
ساندي: لا انا تعبانه ولسه خارجه من المستشفي وبطل قله ادب
مراد و هو بيحضنها: بس انتي وحشتيني جامد يا حبيبي وحشني حضنك وكلامك وكل حاجه فيكي انتي مش عارفه الشهر ده عدي عليا ازاي انا كنت بموت من غيرك
ساندي بدموع: الحمد لله علي كل حال المهم اننا مع بعض
مراد: ساندي انتي مش زعلانه لان يعني بنتنا اتوفت
ساندي بحزن: طول ما ربنا رايد كده يبقي خلاص الحمدلله على كل حال
مراد: ونعم بالله، طب مش يلا علشان نجيب نونو تاني
ساندي وهيا بتلف ايديها حوالين رقبته: اممم لا نفكر في الموضوع ده وقامت هو ضرباه في بطنه
(احنا بنتنا محترمه يا جماعه اله)
مراد: اه بطني يا بت المجنونه وفضل يجري وراها لحد ما مسكهاا و وقعها علي السرير ونسبهم يعيشو مع بعض شويه
في غرفه لينا
————-

 

 

انا خلاص داخله 3ث ولازم اذاكر حلو بس هعمل ايه في الدناميكا ديه صعبه مش مشكله هروح لحمزه يشرحها ليا وفعلا لينا راحت لحمزه وفتحت الباب من غير ما تخبط
لينا: اعاااااااااا استر نفسك يا كابتن وقامت حاطه ايديعا علي عنيها
حمزه: وهو بيلبس التيشرت قال الله يحرقك في حد يدخل غرفه شاب وكمان اعزب من غير ما يخبط
لينا وهيا علي نفس الوضع: في حد يقعد في بيت في بنات من غير تيشرت
حمزه: شيلي ايدك، اه انا من صغري مش بعرف انام غير لما اكون قالع التيشرت، المهم كنتي جايه ليه
لينا: احم احم الصراحه كنت عوزاك تذاكر ليا دناميكا
حمزه: بس الدراسه لسه هتبدأ كمان شهر
لينا: انا بذاكر قبل ما الدراسه تبدأ علشان اكون متفوقه
حمزه: اممممم طب هاتي الكتب وتعالي وبالغعل حمزه فضل يذاكر ل لينا وهيا مش كانت مركزه غير في ملامحه وبس
حمزه: هاا فهمتي ولا اعيد تاني
لينا بتوهان: انت حلو كده ازاي
حمزه بصوت عالي نسبيا: لينا احترمي نفسك انتي لسه صغيره المهم فهمتي ولا اشرح تاني
لينا بخوف: ا اسفه، وايوه فهمت بعد اذنك لازم اروح علشان انام
حمزه: تمم اصبحي علي خير بعد خروج لينا والله ما في حد قمر ذيك بعيونك الخضر وشفايفك الحمرا اللي مجنناني دي وبعدين قال حمزه فوق كده يا بابا ديه لسه صغيره وحقها تحب واحد من سنها
عند ساندي ومراد
————-
كانت ساندي نايمه علي صدره وهو حاضنها
مراد: تعرفي انك كنتي وحشاني اووووي
ساندي: اومال لو كنت مت كنت هتعمل ايه
مراد بعصبيه: مش اسمعك تقولي كده تاني فاهمه انتي لو حصل ليكي حاجه انا هموت انا مليش غيرك انتي
ساندي: للدرجه دي بتحبني
مراد: كلمه بحبك ديه حاجه بسيطه انا بعشقك من اول مره شفتك فيها، واللي عملته معاكي ده كان غصب عني لما شفتك بتحضني الواد اللي اسمه حازم ده ولما كنتي بترقصي مع زمايلك والفستان انا كنت هموت من الغيره
ساندي بدموع: خلاص اللي حصل حصل انا عاوزه انام
مراد متفهم الموقف: تمم تصبحي علي خير واخدها في حضنه
في مكان اخر
———–
الزعيم: عاوز ورق الثفقه الجديده بتاعت مراد وحسام معايا بكره لان اللعبه هتبدأ
الرجل: مش تخاف يا باشا كل تحت السيطره
الزعيم: سلام، والله وجي الوقت اللي ادمرك يا حسام وهندم مراد علي اللي عمله بس علي الهادي
خلص البارت عارفه اني مقصره معاكم بس غصب عني والله
#يتبع
#بقلمي
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
تاني يوم الصبح
———
مراد: ساندي ساندي انت يا بت اصحي بقااا
ساندي بنوم: اممم سبني شويه ونبي
مراد: قومي يلا يختي علشان ورايا شغل كتير في الشركه
ساندي: خمسه بس وهصحي والله
مراد: هدخل اخد شاور وهاجي القيكي صاحيه مفهوم
ساندي: طيب طيب غور بقااا
في غرفه لينا
————
لينا وهيا بتكلم نفسها :؛ يا رب بقا انت قاعد طول الليل ساكت وتيجي وقت المذكره و تجيلي افكار هبله وافكر في زفت حمزه
عقلها / يا سيتي وانا ايش عرفني ان احنا بالنهار
لينا : فكره تحترم بردو اديك عرفت
قلبها/ لا ممكن تروحي لحمزه يذاكر ليكي ديناميكا
لينا؛: الله يحرقك يا بعيد هو مش شايفني غير طفله
معدتها/ طب بقولك ايه دول عالم قلق والله قومي اتعشي او افطري يعني واجبه ايه دي معرفش بس انا جعانه
؛لينا: ارحمني يا رب ارحمني
قلبها/ طب ما ترتبطي بحمزه ده عسول وجنتل وحاجه جمدااان
عقلها/تؤتؤ ده عيل رخم و سئيل
قلبها/ لا ده عسل ولا عيونه تشدك كدهووو يا لهووووي
معدتها/ انا جعانه والنبي عاوزه اكل والله هيجيلك هبوط الله يخربيتك
لينا : يا رب انا تعبت بقا والله
(نسيب بنت الهبله دي لوحدها شويه لانها هتجننا معاهااا)
عند حمزه
——-

 

 

حمزه اطلعي من دماغي بقاااا ازاي قدرتي في يومين تخطفي عقلي وقلبي كده ازااااااي ازاااي طفله قدرت تعمل كده يا رب انا مش عاوز اظلمها معايا يا رب ساعدني وبعدين قام اخد شاور
(الحب مش بالسن ولا بالشكل الحب عبارة عن حنان وثقه و اهتمام الحب ده اجمل حاجه انك تلاقي حد شبهم وبنفس مستوي تفهتك او حتي بيكون عصبي مع الناس كلها ومعاك انت بيكون طفل اعرف انه بيحبك اصلا الجزء التافهه والطفولي مش بيطلع لغير شخص احنا بنحبه)
في شركه مراد
———–
ساندي: اووف عايزه انام يا مراد انا تعبانه والله
مراد: بت انتي بطلي دلع وقومي هاتي الملفات انجزي
ساندي: طب والله لاوريك يا مراد
مراد: روحي يا قلب مراد خلصي ملفات الشركه بتاعت****
ساندي: طيب، هو عادي لو طلبت طلب
مراد: اتفضلي
ساندي: ممكن بكره نجتمع كلنا مع بعض ونبعت ل همس وحازم وجيهان ومعاذ اصلهم وحشوني اوووي
مراد: لا
ساندي: ونبي يا مراد وهعملك اي حاجه
مراد بخبث: ازاي كان كده ماشي بس عندي شرط
ساندي: ايه هو
مراد: عارفه لو شفتك بتهزري مع اللي اسمه حازم ده هقتله واقتلك مش كافيه سيبك براحتك مع حمزه علشان بس مش ازعلك
ساندي: اوك موافقه+وانت اصلا غيور بزيادة

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!