روايات

رواية أحببته من رواياتي الفصل الثامن 8 بقلم رحمة سكيكر

رواية أحببته من رواياتي الفصل الثامن 8 بقلم رحمة سكيكر

رواية أحببته من رواياتي البارت الثامن

رواية أحببته من رواياتي الجزء الثامن

أحببته من رواياتي
أحببته من رواياتي

رواية أحببته من رواياتي الحلقة الثامنة

. علي: متجوز مين
ميدو بحزن: وتين
علي: مستحيل متحوزها ازي يعني دا لسه صغيره يا احمد
احمد طلع ملف من الشنطه الي جبنو
اتنهد وقال:اتفضل اقرا
اخد علي منه الملف وبدا يقري فيه
علي بصدمه: احمد لا مش هيخدها مننا صح وتين لا يا احمد
دمع احمد واختضن علي: متخفش يا علي مش هيخدها مننا
علي وهو يمسح دموعه: احمد لا مش هسمحلو يعمل كده يا احمد
احمد بياس: مينفعش دي وصيه بابا وماما
علي بصدمه اكبر: ازي
طلع احمد ورقه بخط ابوه مكتوب فيها
(انا احمد المصري اوصي ب زواج ابنتي وقره عيني وتين احمد المصري الي ابن خالها فهد محمد السيوفي عند اتمام وتين عامها الثامن عشر بعدين كاتب بلغه عاميه عايز اوصيك يا احمد انتي وعلي علي اختكم حافظو عليها فهد راجل طيب وانا اعرفه كويس اوي خلي بالك من نفسك يا علي انتا واحمد حافظو علي نفسكو يا ولاد

 

 

 

 

صوت بكاء ياتي من المطبخ ذهب كل من احمد وعلي الي وتين وجدوها بتعيط
علي بقلق: في اي يا حبيتي
وتين بعياط: وحشوني اوي يا علي وحشوني اوي اوي
احمد وبيحاول يتماسك: هما في مكان احسن دلوقتي يا حبيتي ويحضنها
علي وهو يجذبها الي حضنو هو: لا دي حبييتي انا
جذبها احمد منه: لا حبيتي انا
وتين وهي تمسح دموعها وتقول بهزار: لا انا حبيت فهد
احمد بحزن مصتنع هو وعلي: بقا كده يا وتين ماشي خلي ينفعك
قالت وتين وهي تجذبهما اليها: انتو زعلتو وله اي انتو حبيبي انتو الاتنين
احتنضنها كل من علي واحمد قبل راسها وقال احمد: ربنا مايحرمنا من بعض ابدا
علي ووتين في نفس الوقت: يارب
دق الباب ازعج هولاء الاخوه
احمد: مين المزعج دا
وقام يفتح الباب ووجد فهد ورعد
احمد: حبيب قلبي يا رعود

 

 

 

احتضنه رعد وقال: فين ماما
احمد: جوه يا حبيبي ادخلها
دخل رعد لوتين
نظر احمد الي فهد ببرود وقال: اتفضل
دخل فهد وجلس علي الاريكه
خرجت وتين هي و علي ورعد من جوه ووجدو فهد جالس مع احمد
وتين وهي بتوشوش علي: جوزي حبيبي ميقدرش يعيش من غير ابدا
علي: ياشيخا اتنيلي انا مش طيقو اصلا
قال فهد بجديه: حددو يوم الفرح علشان نخلص في اسرع وقت
وتين بهزار : ميقدرش يستغنا عني ابدا
احمد: مينفعش وتين لسه ما كملتش ١٨فا هناجل كل حاجه
نظر فهد لي احمد بسخريه: فضلها اسبوع وتكمل ١٨مش كده
وتين بتمثل مصتنع: دا بيرقبي مكنتش اعرف انو مدلوق اوي كده علي العموم سيبني افكر شويه
احمد نظر لفهد قال: سيبنا نفكر ولكن قبل ان ينتهي من كلامه سبقته وتين وقالت
وتين بضحك : موافقه

 

 

 

 

ضحك رعد وقال: ماما اروسعه هي هي هي (عروسه)
وتين وهي تلعب في خدود رعد: حبيب قلبي يا روحي انتا
فهد وهو بيقوم من الاريكه: اتفقنا الفرح الخميس الجاي واخذ رعد ونزل
علي وهو بيكلم. وتين: قبلي بقا
احمد: ينفع كده
هزت وتين رسها بلا وقالت: اسفه
احمد فتح يده الاتنين ليها تعالي
جريت وتين لحضن احمد
علي بهزار: انا مليش في الحضن دا بقا وقام بحتضانهم الاتنين بحب
صباح يوم التالي صحي احمد علشان يروح الكليه
وكمان علي
احمد و هو بياكل سندوتش: صباح الخير
علي وهو بياكل معا: صباح النور اي وتين صحيت وله لسه
احمد. لا يله صحيها علشان اخدها في طريقي
علي بخبث:بقولك اي يا ميدو يا حبيبي

 

 

 

 

احمد بشك: مش مرتحلك
علي بمكر مصتنع: بقولك اي تعاله نصحي وتين بطريقنا
احمد بمكر:يله بينا
وتين بصدمه وهي علي باب الغرفه:بتتفقو عليا عاااااا ثم قالت بتمثيل:دا انا كنت معتبراكو ولادي اهي اهي يا شماتت ابله ظاظا فيا تعالو
احمد وعلي بخوف مصتنع:انتي هتعملي اي
وتين بشر مصتنع: دا انا هشلوحكو
جري كل من علي واحمد في الشقه
احمد وهو علي الكنبه: خلاص يا وتين استهدي بلله كده
وتين وهي ممسكه بشبشب وبتحدف عليهم: بقا انا واعوذ بلله من كلمه انا
علي بصوت انوثي: لا ونعمه يلله يابيبي
وتين بصدمه: يانهارك يا فوزي يله بره كل واحد علي شغله وانتا علي كليتك يله ورايا شغل
احمد: اي دا انتي مش رايحه لي رعد
وتين: هروح بعد مخلص وبعيد يله انتا مش اتاخرت يله
احمد: تب هاتي حضن
علي: وانا كمان

 

 

 

وتين: تعالو صعبتو عليا
احتضنها علي واحمد وذهبو كل منهما الي شغله وجامعته
وتين بهزار : بحبهم ولاد اللزينه نلحق ننضف الشقه المكركبه دي ونروح لقره عيني ييححح
عند فهد في المكتب دخل المساعد بتاعه وقال بلغه ايطاليه
المساعد : سيدي هناك شخص يريد ان يراك
فهد: ادخله
المساعد: تفضل سيدي باانتظارك
لم يفهم شي ولكن دخل
احمد: عايز التكلم معاك شويه
فهد: اقعد
احمد: هو عايز اسال سوال بس
فهد: اسال

 

 

 

 

احمد: هو رعد دا ابنك
فهد ببرود: ايوه ابني
احمد بغيظ: فين مامتو
فهد ببرود: ماتت
احمد بستغراب: ماتت
فهد: ايوه ماتت مستغرب لي
احمد ببرود مماثل: بس الي انا اعرفه انك مش متجوز
فهديعصبيه خفيفه: اخلص عايز توصل لي اي
احمد: مش هقبل اجوز اختي لواحد متجوز
فهد بنفاذ صبر وعصبيه فهو لا يحب احد ان يجيب صيره الموضوع دا : رعد يبقا ابن اخويا لله يرحمو انا الي ربيتو هو ابني انتا فاهم مش هسمح لي اي حد انو يفهمو غير كده اننا فاهم
احمد خرج من المكتب وراح الجامعه علشان المحاضرات
وفهد في مكتبو هدا قليلا وتكمل شغله

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببته من رواياتي)

اترك رد

error: Content is protected !!