روايات

رواية هوس الحورية الفصل العشرون 20 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية الفصل العشرون 20 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية البارت العشرون

رواية هوس الحورية الجزء العشرون

رواية هوس الحورية الحلقة العشرون

حور بانهيااار ” يعنى اي مش فاكرني ي ملك
ملك بقلق “” اهدي وانااا افهمك كل حاااجة ي حبيبتي بلاش تعملي في نفسك كده عشاان البيبي
فلاااااااش بااااااك
بعدمااا اصطدمت به السيارة وقع ارضاا حول راسه بركة من الد”ماء
سليم بصراااخ ” عمرو
أتى الطاقم الطبي وتم نقله الي داخل المستشفى وسليم يصرخ بهم وهو خايف على صديق عمره
اتصل بااايهم ” عمرو عمل حادثة ي ايهم تعالا حااالا
دخل غرفة العملياات ولم يخرج الا بعد ساعتين
قابله ايهم بقلق ” عملت ااي ي سليم عمرو كويس مش كده
سليم بحزن ” انا عملت كل ال اقدر عليه بس هو دخل في غيبوبة والله ااعلم هيصحى ااامتى
ايهم بجنون ” يعنى اي دخل في غيبوبة ي سليم انت هتهزر معاياا الراجل مرااته هتولد كمان شهور وانت بتقولي دخل غيبوبة واحتمال مش هيفوق
سليم ” الضربة على رااسه كانت قوية واثرت على بعض الخلاياا المخ ولو صحى من الغيبوبة احتمال مش هيفتكر حد فيناا
انهاار ايهم ارضاا يبكى على صديقه احتضنه سليم بقوة
سليم. ” هعمل كل ال عليااا عشان يفوق ده اخوياا
ايهم ” و حور ي سليم هنقولهااا اااي

 

سليم ” مش هنقول هاا طبعاا هي دلوقتي مش حمل صدمات خليهاا تولد بالسلامة
على الاقل مش هنقولها يحدما عمرو يصحى ويبقى كويس
وبعدهاا بعد اسبوعين عمرو صحى من الغيبوبة وكان مش فاكر حااااجة خااااص
بااااااااك…….
دخل ايهم و سليم البيت ملقاش حد تحت طلع الأوضة حور
فتحت لهم ملك
ملك بهمس ” حور عرفت بالحادثة بتاااعت عمرو
ايهم بهمس ” طب ااازااي عرفت لتكوني قولتيها ي ملك
ملك بهمس ” هي سمعتني لما كنت بتكلم مع مااما
ايهم بهمس ” ااي. كان رد فعلهااا
ملك بهمس ” قالت انهااا عايزة تناام ومن وقتهااا وهي بالحالة دي ماا بين نااايمة وصاحية
سليم بهمس ” طب لو خلصتواا همس بقى ممكن ادخل اشوفهاا
ايهم بغيظ ” ادخل ي بنى جت القرف واانت كده
سليم بهدوء ” ازااايك ي ام جااد
حور بغيظ ” قولتلك مش هسمي جاد انسى خالص
بداا يفحصهاا بهدوء يحدماا وصل لضهرهاا اتااوهت بالم
اخفضوا الاثنين راسهم حرجااا

 

سليم بتوتر. ” شوية كمااداات و الالم هيروح
هزت راسها بنعم حمحم ايهم فاانتبه له الجميع
ايهم. ” ااااي رااايك تشتغلي معناا في الشركة انا و عمرو
ملك بحدة ” انت بتقول ااي ي ايهم ازاي هتشتغل وهي بالحالة دي م تقولي حاجة ي مااما
حور بسعادة. ” بجد ينفع يعنى اناا معرفش حاجة عن الشغل
ايهم بهدوء. ” الهدف انك تبقى قريبة من عمرو مش تشتغلي انتي هتمثلي انك شغالة معاياا والباقي علياا
سليم. ” وجودك قداامه يمكن يخليه يفتكر كل حاجة
بس احنا مش هنضغط عليه ونفكره كل حاجة مرة واحدة
هزت راسها بنعم ودموعهااا نازلة بغزارة على خدهاا
هنزل امتى اشتغل
ايهم بهدوء. ” من بكرة ان شاء الله ارتاحي دلوقتي
وخرجوا يخلوهاا ترتاااح
سليم بهدوء ” انا لازم اااروح المستشفى سلااااام
ايهم ” ابقى سلملي عليهااا
بصله سليم بغيظ ورااااح امااا هو بص للقداامه بعشق
كااانت عايزة تروح المطبخ مسكهاا من ايدهاا وسحبها على ااقرب أوضة قاااابلته
نزل فيهااا بو”س وهي مصدومة حملهاا من وسطها بلف بيهاا ومازال يقبل”هااا بعنف وشغف
ايهم بحب ” وحشتيني اوي ملاكي

 

ملك بحب ” واانت وحشتني اااوي ي قلب ملاكك
ايهم. ” مالك ي قلبي
هحبك اكتر ماانا بحبك ازااي ي ااايهم انت متعرفش بتعمل بقلبي اااي
قربت ملك منه اااكتر ” عايزة اشكرك على انك موجود بحياااتي عايزة اشكرك على ال بتعملوا مع اهلي.
عايزة اشكرك على الحب ال بتحبني ايااااه
اشتعل جسده بحراره عندماا قب”لته بعشق وحب له فقط
كادت تبتعد لكنه امسكها من شعرهاا وقربها اليه اااكتر وهو ياكل شفتيهااا تتاوه بنعومة تفقده السيطرة على نفسه معها
ويدهاا تكتشف معالم جسدهاا المثير بالنسبة اليه استسلمت له بكل كيااانهااا وفقد السيطرة على نفسه معهااا واصبحت زوجته فعلااااا………..
_______________
دخل مكتبهااا دون أن يطرق الباااب تفااجااء بهاا تجلس مع واالدهاا انسحبت الدماء من عروقه عندماا نظر له تلك النظرة
اااانت بتعمل اااي هناااا ي سليم
سليم بتوتر وهو ينظر لتلك التى تكاد تفقد الوعى..
سليم. : عمى اناااا..
قلتلك قبل كده مفيش حاجة بتجمعني بيك من يوم ماا سبت بنتي يوم كتب كتاابهاا
جاوب على سوالي بتعمل ااي بمكتب داليداا
داليدا بخوف ” بااباا هو
نظر لها والدهاا بحزن. ” اوعى ي داليداا اوعى

 

سليم ” انا لسااا بحبهااا ي عمي
عارف ال عملته جرحك وجرح داليدا بس كان غصب عني
سامحني ارجوك
انا بحبهاا وعايز اتجوزهااا بعد اذنك
ضربه كف على وجهه شهقت بخوف عليه امااهو بصله بتفاجاا
والد. ” انت ازاي ترجع وتفكر اانك ممكن تتجوز داليداا
لو هي سامحتك انا لساا م سامحتك على كسر”ت بنتي يوم فرحهاا.
وبقولك ي سليم ابعد عن بنتي وااالا لا انا عمك ولا انت ابن اخوياااا
سليم بدموع ” عمى اناا
اشاار له اتجاااه الباااااب ” اخرج يلاااا
ودي آخر مرة تجي هنا يلاااا برااا
خرج سليم بعد أن القى عليهاا نظرة اخيرة وهو يتوعدلها سوف تكون ملك له فقط
والد داليداا. ” من امتى وانتي بتقااابليه

 

داليدا ببكاء. ” انا
والد داليدا. ” يبقى بتقاابليه علطول وعشان كده حالك بقى متغير الفترة الفاااتت
داليدا ” مقدرتش انساااه صدقني حاولت بس بحبه اناا اسفة باابااا
والدهااا بحزم. ” جهزي نفسك أدهم هيجي يتقدم الاثنين الجاااي
نظرت له بعدم تصديق ” باباا انت مستحيل تعمل كده في قلبي ارجوك عاقبني بااي طريقة غير كده ااارجوك
والدهاا. بتعب ” مخلتيش لياا خياار غير كده اناا مش مستعد ارجع ا عيد. تشغيل شريط عمره ٣ سنين
مش مستعد ارجع اشوفك بتنهااري واناا مش بايدي اعملك حااجة
واوعى تفكري تقرطسني وتعملي حاجة من وراياا وقتهاا لانتي بنتي ولا انااا ابوكي
وخرج ابوهااا وهي منهاااارة وبتبكي
داليداا. ” انا بعشقه ي باابااا بعشقه صدقني
هم”””””””” وت لو اتجوزته غيره هم”” ووووت……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءاة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس الحورية)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!